Gå til innhold

Prøve på en sistemann


Amatariel

Anbefalte innlegg

Jeg mener at det er temmelig nøyaktig 36 t etter du satte sprøyten :) dette er nokså viktig når de gjør ivf, fordi eggene kan ikke slippe før uttak og de må også være ferdig modnet når de henter de ut. Et slingringsmonn på maks 30 min sier klinikken 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, Neutral90 skrev:

Jeg mener at det er temmelig nøyaktig 36 t etter du satte sprøyten :) dette er nokså viktig når de gjør ivf, fordi eggene kan ikke slippe før uttak og de må også være ferdig modnet når de henter de ut. Et slingringsmonn på maks 30 min sier klinikken 👍

Ja hvis det er sånn så er det jo veldig greit med et klart svar! 36 timer etter jeg satt den blir på torsdag kl.10.30 (CD15), og da er jeg 2 DPO i dag. Bare så utrolig irriterende at FF ikke klarer å sette kryss selv... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Amatariel skrev:

Ja hvis det er sånn så er det jo veldig greit med et klart svar! 36 timer etter jeg satt den blir på torsdag kl.10.30 (CD15), og da er jeg 2 DPO i dag. Bare så utrolig irriterende at FF ikke klarer å sette kryss selv... 

Det blir nok kryss når du fortsatt har høy temp i morgen, vil jeg tro 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Neutral90 skrev:

Det blir nok kryss når du fortsatt har høy temp i morgen, vil jeg tro 🤞

Ja, jeg forsøkte å sette høy temp både på i morgen og mandag og da setter den kryss - men FF velger da i går, på CD16 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Amatariel skrev:

Ja, jeg forsøkte å sette høy temp både på i morgen og mandag og da setter den kryss - men FF velger da i går, på CD16 😕

Hva om du fjerner tempen for cd 15? Husk at tempen på morgen cd 15 ikke forutser når El er, så når du fikk El ca 10.30 så vil ikke tempen kl 06.00 vise dette. Derfor har ff satt el på CD16 regner jeg med. Hva tror du? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Neutral90 skrev:

Hva om du fjerner tempen for cd 15? Husk at tempen på morgen cd 15 ikke forutser når El er, så når du fikk El ca 10.30 så vil ikke tempen kl 06.00 vise dette. Derfor har ff satt el på CD16 regner jeg med. Hva tror du? 

Hvis jeg fjerner tempen på CD15, så setter FF EL på CD14 faktisk... det var jo litt vel tidlig. Hm. Ok prøve videre... 

Hvis jeg tar bort tempen på CD16 så setter den EL på CD15. Ikke for alt i verden vil den sette EL på CD16! Makan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 DPO

Da stoler jeg på at EL skjedde 36 timer etter injisering av ovitrellen. Men FF nekter jo å sette kryss 🙄 Så jeg har overridet, igjen. Så da er jeg 3dpo i dag. 

Tenkte jeg skulle vise dere g-testene jeg har tatt hittil. Nå har jeg jo brukt 'dårlige' g-tester (onestep) med vilje, for vil ikke bruke de litt bedre når jeg ikke sjekker for graviditet. Ville bare sjekke 1) at ovitrellen ble injisert 2) følge med på hvor lenge streken er der. Noe som ikke er så lenge når disse testene er dårlige og ikke gir utslag på lav hcg. Men planen min er å gå over til babyplan-test når onestep ikke fungerer lenger. Sist i 2015 da jeg gjorde dette så ble onestep blenda på 5 dpo, og jeg gikk over til babyplan. tidlig vet jeg jo at en strek på babyplan betyr ovitrellerester. For da kan jeg sjekke når babyplantesten blir helt blenda. Og DA vet jeg at jeg kan begynne å bli spent på å se en strek igjen.

124116457_706390873318147_3570741027434563613_n.jpg.411947dd2690d4c7f356b35ff23d0ded.jpg

Her er da testene mine hittil. Nr.1 var dagen etter ovitrelle, og det var for tidlig for den er blenda. Men streken dukket opp dagen etterpå, på test nr.2 her. Nr. 2 og 3 vises godt, selv om de er svake. Nr. 4 og 5 vises ikke like godt på bildet, men jeg ser at den er der i virkeligheten. Så vidt da, så den blir nok blenda veldig snart. Kanskje allerede i morgen.

Dette er jo litt spennende da! Og veldig rart. Å se g-tester liksom. Sikkert mange her som aldri har sett to streker på en g-test. For min egen del er dette sjette gangen jeg ser to streker på g-test uten å være gravid! Så blir liksom ikke like rart. Fire ganger har jeg opplevd abort og fulgt med på tester som ble svakere og ønsket blenda for ny start. Og dette er da andre gangen jeg har tatt ovitrelle som generer hcg og dermed positiv test.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å når kan du forventa at hcg er ute av kroppen? Og dersom du er 3DPO er det ikkje ein sjanse for at du ikkje fanger opp graviditet om du f.eks kunne ha testa positivt 9-10 DPO? Eller? Eg kan for lite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er veldig spennende ja! Jeg hadde blitt tullerusk tror jeg av å se to streker på g-tester og samtidig vite at de kommer av medisinen😶🙈 men jeg skjønner jo at du har et annet utgangspunkt når det er sjette gangen du opplever å se streker uten å være gravid. Du har en spennende uke foran deg nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes nesten det er rarere - i alle fall mer uvirkelig - når de positive g-testene skyldes graviditet enn når de skyldes andre ting :ler: Jeg har totalt seks IVF-forsøk, to SA og  en kjemisk bak meg, så vi har vel mange av de samme erfaringene tenker jeg.

Det blir spennende å følge med på tempen fremover nå! Har du tempet sykluser du har blitt gravid tidligere? Har du hatt implantation dip og/eller trifasisk chart? Det er artig å ha noen tegn å se etter før man kan få noe ut av  g-testene (eventuelt  føler man seg helt skrullete, eller begge deler samtidig :bond: ) implantation dip kan man jo se allerede 6-7 dpo :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mammahjarte skrev:

Å når kan du forventa at hcg er ute av kroppen? Og dersom du er 3DPO er det ikkje ein sjanse for at du ikkje fanger opp graviditet om du f.eks kunne ha testa positivt 9-10 DPO? Eller? Eg kan for lite :)

Du kan se på mitt innlegg #265 bak her. Der la jeg ut bilder fra sist jeg gjorde dette. Der var testen blenda etter ovitrellen på 8 dpo. Så da jeg dagen etter på 9 dpo kunne skimte streken igjen så forsto jeg at det var en babystrek, og ikke medisinstrek. Jeg vil nok tro at ovitrellen er ute av kroppen min også denne gangen på 8 dpo (det er 10 dager etter den ble satt). Og i sommer testet jeg jo ikke positivt før 11 dpo med dagens babyplantester, så vil nok bli noen dager mellomrom slik at jeg kan bli enda mer sikker på at det er en babystrek - om streken kommer tilbake.

22 minutter siden, miore skrev:

Har du tempet sykluser du har blitt gravid tidligere? Har du hatt implantation dip og/eller trifasisk chart? Det er artig å ha noen tegn å se etter før man kan få noe ut av  g-testene (eventuelt  føler man seg helt skrullete, eller begge deler samtidig :bond: ) implantation dip kan man jo se allerede 6-7 dpo :jepp: 

Ja, men tidligere prøverunder har jeg hatt enda større problemer med hormonforstyrrelser, så det har ikke vært lett. Men her har jeg gravd frem tre gamle charter som er mine. 3 av de gangene jeg har blitt gravid. Det siste bildet er fra den eneste gangen jeg har forsøkt ovitrelle - i tillegg til den jeg er i nå.

chart_sept13_3_bak.JPG.8e333a3d3ad1e98143cf9725ec339240.JPG1486942073_Untitled-1copy.jpg.a99f9cab944e8dc09359066d6c16f007.jpgpp11.png.f6aeb70d754d3991683af447759514e2.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser der ja! Den siste charten var jo veldig "pen" :) En ting som er litt interessant er at temperaturen ikke ble særlig høy de  første to dagene etter EL  der heller! Og det ser jo ut som om du hadde en (riktignok liten) implantation dip 6 dpo og et enda høyere temperaturplatå etterpå. Jeg liker  tall  og dataanalyse, så for meg er charting  moro :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, miore skrev:

Ser der ja! Den siste charten var jo veldig "pen" :) En ting som er litt interessant er at temperaturen ikke ble særlig høy de  første to dagene etter EL  der heller! Og det ser jo ut som om du hadde en (riktignok liten) implantation dip 6 dpo og et enda høyere temperaturplatå etterpå. Jeg liker  tall  og dataanalyse, så for meg er charting  moro :fnise:

Ja du har rett i at den siste der er temmelig fin :) Da hadde jeg eeendelig etter halvannet år begynt å få litt styr på syklusen og hormonforstyrrelsen. Håper SÅ på en gjentakelse på den. Har såååå lyst på positiv test om en uke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, Amatariel skrev:

Ja du har rett i at den siste der er temmelig fin :) Da hadde jeg eeendelig etter halvannet år begynt å få litt styr på syklusen og hormonforstyrrelsen. Håper SÅ på en gjentakelse på den. Har såååå lyst på positiv test om en uke!!!

Jeg har godfølelsen, altså! 😻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 DPO

I dag er onestep-testen blenda. Så ikke teste mer med dem altså. Det neste blir babyplan, men da jeg har litt få tester av dem blir jeg ikke å teste i morgen eller onsdag. Tenker jeg starter på 7 dpo, og regner da med å se en strek av siste ovitrellerestene da.

Tempen holder seg høy 😁 Men i dag tok jeg en progresteronkapsel for litt støtte - så litt usikker på om det er det noe som vil innvirke på tempen i dagene fremover, at den holder seg høy... Det er vel progresteron som innvirker på temperaturøkningen så. Men jeg har noen kapsler, og føler sterkt at det i alle fall ikke skader at jeg tar dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har jo fortalt før at tiden går litt i fra oss når det gjelder å få en sistemann (innlegg #482). Men jeg må bare også få si at jeg har SÅ lyst til å kunne utnytte denne koronatiden med å bli gravid og ha de første svangerskapsukene. Misforstå meg riktig - jeg skulle virkelig ønske at korona forsvant og livene ble som vanlig igjen. Hjertet mitt blør for alle som er hardt rammet, både sykdomsmessig og bedrift/økonomisk. Men når situasjonen er som den er så hadde det vært så greit å 'utnyttet' det.

I min jobb har vi hatt hjemmekontor i større og stor grad siden mars. Det hadde vært SÅ kjekt om dette er praksisen når jeg blir gravid. For det første vet jeg ikke hvordan min fysiske form blir. I mine to første svangerskap var jeg styggdårlig og kastet opp hver morgen i hele 1.trimester. Jeg var i lidelse på bussen, og kastet opp på jobb. I skjul for mine kolleger. Temmelig slitsomt. Nå skal det sies at i mine siste svangerskap, inkl. det jeg hadde i sommer, så var jeg ikke kvalm en dag. Så jeg vet at det går an, men sikker er man jo ikke.

Ting endrer seg jo litt avhengig av hva man spiser, dagsformen, humøret osv. ut fra at man er gravid, så å være sammen med kolleger 8 timer hver dag fra mandag - med å holde et svangerskap skjult er noe utfordrende. Spesielt ettersom jeg utvikler angst fra den dagen jeg får positiv test. Det passer derfor helt ekstremt bra å bli gravid nå som jeg er så mye hjemme. Og når jeg først er på kontoret så er det jo veldig få andre der. Så jeg som holder mine svangerskap skjult frem til uke 18 vil jo ha det myye enklere om jeg blir gravid under korona.

Det er også veldig lite festligheter som skjer. Fester med alkohol er avlyst (ikke julebordet vårt enda, men det kommer sannsynligvis), man møter ikke folk osv. Gjør det bare enda enklere å ikke si noe. Fra avstand er jeg god på å holde meg... Hadde absolutt ingen problemer med å holde sist svangerskap skjult til uke 18 til mamma f.eks, fordi jeg hadde ikke møtt henne siden før jeg ble gravid. I telefonen o.l klarer jeg å ikke si noe, men det er vanskeligere ansikt til ansikt. Slet faktisk litt da jeg møtte svigers i uke 16 uten å si noe, men det gikk. Ingen av disse skal vi møte på sikkert flere måneder fremover nå. Ingen som reiser mellom byer nå. Vi møttes alle i høstferien og var da vi egentlig skulle fortelle om baby, fra graviditeten i sommer. Men den ble jo ikke noe av, så om jeg bare kan bli gravid igjen nå så er det håp at om noen måneder så kanskje reiser vi til denne byen hvor alle bor igjen, og har med en nyhet!

Slik det ligger an nå i verden så er det vel ikke særlig sannsynlig at landegrensene åpner til eksotiske sommerferier. Skal innrømme at vi er sydensultne (pleier å dra hvert 3. år) og til neste år er det etter denne praksisen meningen at vi skal det. Men om jeg blir gravid nå så vil jeg ha termin på sommeren, og da holder vi oss jo hjemme. Så når vi uansett må være hjemme pga. korona, så hadde det vært helt supert "å slenge på en graviditet" også. Så får vi heller glede oss til sydentur i 2022 med en 1-åring i familien ♥  

Åååh jeg har en million følelser, grunner og ønsker for hvorfor det er fint å bli gravid NÅ. Måtte de bare gå i oppfyllelse! :nordvesta:

Endret av Amatariel
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så hyggelig å lese om det sterke ønsket og store håpet om positiv test nå snart 🥰 Jeg skjønner deg veldig godt i at det hadde passet så fint på mange måter med en graviditet nå 🌷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg kjempegodt med at det hadde passet veldig godt nå. Håper sånn du får positiv test snart! ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...