Gå til innhold

Prøve på en sistemann


Amatariel

Anbefalte innlegg

Oj, dette ble en spennende dag for deg! Som du sier selv så er 9 DPO veldig tidlig og alt håp er ikke ute😊 Jeg har aldri skimtet en strek etter g-testet har tørket.. Er så spent nå! Skal du teste i morgen igjen?

Skjønner du blir skuffet, selv om du hadde en liste over hvorfor det går bra om den blir negativ. Og det syns jeg du skal ha lov til å føle det selv om du "bare" er i PP1❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, skal teste i morgen igjen 😊 Og hvis jeg ikke er gravid, så er målet mitt at jeg kommer meg til minst 12 dpo før mensen kommer. Alt i alt vil man jo bare være 'normal'. Sist jeg var prøver slet jeg med kort lutealfase, og det var skikkelig stress. Vil jo ikke vente for lenge for å begynne med ny syklus egentlig, samtidig er det viktig at det ikke skjer for raskt 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 DPO

Helt blenda test i dag også. Tror rett og slett at håpet er ute for denne gangen. Høres rart ut, og til alle andre ville jeg sagt at det var aalt for tidlig å konkludere med. Men jeg har jo den erfaringen min å støtte meg til da... Så nå tror jeg det beste er å håpe på at mensen kommer på onsdag. Det vil i såfall bety en akseptabel lutealfase, men raskt nok til å begynne på ny syklus. Håper IKKE at pp1 skal bli en rar syklus der jeg ikke ble gravid, men mensen aldri kommer. Det hadde isåfall vært så typisk når vi endelig har blitt prøvere. Har ikke gått på hormonprevensjon på mange år, nettopp fordi jeg tenkte på denne tiden. Så - kryss fingrene for at mensen ikke kommer for tidlig - og ikke for sent :closedeyes: *kravstor*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så kjedelig! Alt håp er jo ikke ute, men du kjenner nok kroppen din veldig godt. Og du har jo masse erfaring fra tidligere å støtte deg på. Jeg krysser fingrene for at mensen kommer når den bør, og at du får prøve på nytt veldig snart 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 DPO

I dag droppet jeg å ta en test. Skal heller ta en senere i uken. Bare spent når mensen kommer, så jeg har en lutealfase å forholde meg til.

Selv om jeg ikke har vært prøver før nå, så har jeg ført opp mensen i FF. Der ser jeg nå at jeg pleier å spotte i tre dager før mensen kommer ordentlig. Så egentlig bør det starte nå, for jeg ønsker meg virkelig ikke en -lang- lutealfase. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Amatariel skrev:

11 DPO

I dag droppet jeg å ta en test. Skal heller ta en senere i uken. Bare spent når mensen kommer, så jeg har en lutealfase å forholde meg til.

Selv om jeg ikke har vært prøver før nå, så har jeg ført opp mensen i FF. Der ser jeg nå at jeg pleier å spotte i tre dager før mensen kommer ordentlig. Så egentlig bør det starte nå, for jeg ønsker meg virkelig ikke en -lang- lutealfase. 

Høres ut som du har en fornuftig tankegang rundt det hele. Håper du får en positiv test ila de nærmeste dagene, eller at lutealfasen blir som du ønsker! 

Ha en fin dag 🌞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 DPO

Rett etter jeg skrev innlegget mitt her i går kom det litt brunlig når jeg tørket meg etter tissing. Og etter det noen spor og dråper av rødt innimellom, så helt klart spotting på plass. I tillegg begynte kroppen å vri seg i kramper i går kveld, med sterk hodepine. Så her er mensen på vei ja. Lurer bare på når... hvor lenge jeg skal spotte.

Kjedelig dette, men som dere vet er det helt greit at det ikke gikk nå i første pp. Men jeg er allerede SÅ klar for en ny pp, der vi skal gå skikkelig all in.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk! Satser på at TR kommer skikkelig i gang fort (når den uansett nå skal komme). Skjønner veldig godt at du er klar for å komme i gang med syklus og prøving! 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 1

Etter et par dager spotting kom mensen nå, så da er jeg i gang med ny syklus. Det føles bra! Spesielt fordi denne syklusen da endte på 38 dager tilsammen, noe som ikke er halvgærn't. Det er jo kjeeempekjedelig å vente så lenge på EL, men dette er da den nest-korteste syklusen jeg har hatt siste året så må si meg fornøyd med det. Lutealfasen ble også på 12 dager, som er perfekt!

Oppsummerer PP1 med å legge ut Fertilityfriend-charten min her. Jeg har jo ikke tempet, men ført inn alt annet av info for dokumentasjonens del. Så litt fint å ha her i dagboken min syns jeg.

pp1.jpg.4485351428cb0f45be3a692b955d886a.jpg

Nå er jeg veldig klar for PP2 og spent på hva den skal bringe. I følge app'en kan jeg forvente EL 28. juni og IKM 11. juli. Føles som en evighet til, men er jo mye som skjer i og med at det er sommer. Så satser på at tiden går fort! Veldig spennende og interessant at IKM da er midt i ferien vår der vi er på rundreise i bil - med slekt :Knegg: mulig testing på felles campingplass-toalett! Time will show. Jeg hååper jo på tidligere EL enn dette, er mulig ettersom jeg hadde en syklus rett før pp1 som bare var 29 dager (!). Så jeg må nok begynne å teste etter EL om et par uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre du er klar for ny periode!😁 Kan jo bli spennende med logistikken rundt prøvingen når dere skal på bilferie ja, men overraskende hva man får til når man først er innstilt på det😂😁 Det er jo veldig godt at lutealfasen ikke er noe å klage på da, selvom det høres ut som at syklusen din ikke alltid er det mest stabile frem til EL. Da blir det spennende å se om appen får rett nå😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja bilferie med enten spennende testing eller mensen kan jo bli interessant :roll: Men skal nok klare det fint! For gjett hva - jeg har jo selvsagt erfaring med dette også :icon_lol: Jeg hadde IKM et år vi kjørte til sørlandet og skulle være i Dyreparken. Det var der jeg fikk min første og eneste festeblødning, og to dager etterpå svak positiv test. Midt inne i et sjørøverhus vi bodde i i Abra havn. Veldig spesielt! :Knegg:

Men håper generelt på en hel uke tidligere EL nå enn sist. Det kan jo skje, så må følge med. Syklusen før vi nå hadde pp1 var bare på 29 dager. Men det er kjedelig og håpe på tidlig/normal EL, og så drøøøyer den slik som sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD4

Har bikket lørdag nå, så kan skilte med CD4. Bare en liten kveldstur innom her for å si at det går såååå saaaakte. Herremin - dagene mellom mens og EL er helt klart de mest kjedelige. Dpo-land er i det minste spennende i tillegg til langdryg. Dette tidspunktet nå er ufattelig kjedelig :sove: Jeg blir utrolig demotivert over å tenke på at det sannsynligvis er hele 3 uker til jeg får EL. Og det er 1 1/2 måned til jeg kan g-teste igjen! Men what to do... må bare vente.

Har kort mensen i det minste, så den er så og si ferdig nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg er så enig med deg! Jeg synes dpo-land er kjedelig, men det slår virkelig ikke tiden mellom mens og EL. Man vil jo så gjerne prøve på nytt med en gang :ler:

The waiting-game er bare kjempegørt, rett og slett! 

Ønsker deg en finfin lørdag 😘  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har stikk motsatt erfaring. Jeg synes dagene flyr mellom mens og EL! 😄 Er ikke glad i dagene i DPO-land, for jeg blir så utrolig stressa 😂 Men jeg hadde nok følt det veldig annerledes dersom jeg hadde lange og ustabile sykluser, for da blir den ventetiden på EL så utrolig kjip. Håper du får en kort (Normal) syklus denne måneden! 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får jo ikke gjort særlig med ventetiden, men jeg skjønner godt at det er demotiverende. 3 uker er jo faktisk ganske lenge, og spesielt når det er noe man gleder seg masse til og tenker ofte på. Da går dagene bare saktere føler jeg😅 Håper det skjer mye morsomt og at tiden bare flyr forbi😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, SUPERMIRI skrev:

Åh, jeg er så enig med deg! Jeg synes dpo-land er kjedelig, men det slår virkelig ikke tiden mellom mens og EL. Man vil jo så gjerne prøve på nytt med en gang :ler:

Jepp, nemlig.

14 timer siden, Juss-jenta skrev:

Men jeg hadde nok følt det veldig annerledes dersom jeg hadde lange og ustabile sykluser, for da blir den ventetiden på EL så utrolig kjip.

Ja det er akkurat det. Tiden mellom mens og EL er ikke bare laaang, men slitsom også. Med mye jobbing for å få kartlagt EL. Min tidligere erfaring er "beinhard" jobbing for å finne den, så når den har vært så er dpo-land et ferieparadis :Knegg:

1 minutt siden, Noldi skrev:

Håper det skjer mye morsomt og at tiden bare flyr forbi😁

Ja takk og lov for at det er en sommermåned foran oss, nyte litt finvær, siste innspurt på jobb før ferie, litt helgeplaner osv. Det er myye bedre enn om det f.eks hadde vært mars/april nå. All ære til alle som var prøvere da korona var på sitt verste - da sto virkelig tiden stille.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

CD9

Dagene snegler seg da fremover, men lite spennende som skjer prøvermessig hos meg. Tenker jeg skal begynne med EL-testing om 4 dager. Det kan jo hende at EL plutselig kommer tidlig denne syklusen - er jo det som er håpet!

Men ville bare si at i dag skal jeg på feeest :danse: Det var en av de positive tingene med å ikke bli gravid sist syklus. At jeg faktisk kan slippe meg litt løs på den. Og gjett om jeg skal. Faktisk første festen hittil i år - helt merkelig! Så den skal nytes ja! Så det blir kjempegøy, og i helgen skal jeg på hyttetur og vips er det ny uke og jeg får kaanskje EL. Og med fantastisk sommervær også så kunne ting vært verre ☀️ 

Ha en fin dag alle fine dere som leser her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Amatariel skrev:

CD9

Men ville bare si at i dag skal jeg på feeest :danse: Det var en av de positive tingene med å ikke bli gravid sist syklus. At jeg faktisk kan slippe meg litt løs på den. Og gjett om jeg skal. Faktisk første festen hittil i år - helt merkelig! Så den skal nytes ja! Så det blir kjempegøy, og i helgen skal jeg på hyttetur og vips er det ny uke og jeg får kaanskje EL. Og med fantastisk sommervær også så kunne ting vært verre ☀️ 

Ha en fin dag alle fine dere som leser her!

Wohoo! Kjenner jeg blir gira på fest selv når jeg leser dette innlegget! 💃🏻 Dagene kommer til å fly fremover for deg! (Bortsett fra morgendagen hvis du ender opp med litt skallebank etter kveldens festligheter 😉) Du må kose deg masse på fest og på hyttetur! 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå så deilig da!😍 Håper festen ble dritbra, og at du ikke har alt for mye hodepine i dag😅😁 Også med hyttetur også da, da kommer nok helgen til å flyyy forbi😁 Du får nyte hyttetur og det fine været, så skal jeg krysse fingrene for deg i mens så du kanskje kan starte ny uke med EL når du kommer hjem igjen🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD13

I dag er dagen jeg rutinemessig har tenkt å starte opp med EL-testing igjen. Var vel på samme syklusdag jeg begynte forrige pp, og da ble det positiv EL-test først på CD25. Jeg er sååå spent på om det vil skje noe tidligere denne gangen. Nå har jeg jo bl.a gått på metformin sammenhengende siden sist. Det er sikkert litt skummelt å håpe (igjen) på tidlig EL, for dagene blir fryktelig lange hvis det ikke skjer noe... MEN nå fikk jeg et ekstra lite håp da jeg syns jeg kjente noen magemurringer i formiddag som kan mistenke om noe på gang. Så gleder meg til å ta test i ettermiddag! Er jeg heldig så har den en viss grad styrke å vise til.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...