Gå til innhold

Prøve på en sistemann


Amatariel

Anbefalte innlegg

Åå, så spennende! 😍 3/5 er ikke ille!

Så gøy at dagene går fort. Ingenting er bedre enn det! Jeg forstår godt at du håper å kunne dra på ferie med en liten spire i magen. Jeg håpte på det selv, og skal innrømme at jeg ble litt skuffet over at det ikke skjedde. Men nå krysser jeg fingrene for at jeg kan få en positiv test mens jeg enda er på ferie hos familien til samboeren min. 

Tidligtesting er veldig kjekt, og jeg syntes at dagene går enda fortere med en gang man begynner å kunne teste. Jeg krysser fingrene for at den sitter hos deg denne gangen, og gleder meg til å lesse oppdateringer fra søndag av😄💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en god følelse på at det den sitter denne måneden! :) Krysser fingrene og venter i spenning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

6 DPO

I dag lå det babyklister i postkassen! Planen var jo egentlig at jeg skulle ta det fra EL-dagen og utover, men så fikk jeg jo så mye tidligere EL enn først trodd, og posten går ikke akkurat superraskt. Men har inntatt de første dråpene nå, og planen er at jeg skal fortsette med dette helt til ut 1. trimester 🤞🤞🤞;)

For de som ikke vet hva "babyklister" er så er det ordentlige navnet Fructus Femina. Det er et homøopat legemiddel, som som anvendes av et stort antall behandlere og flere fertilitetsklinikker. Middelet sies å forbedre morkakens tilstand, og kallenavnet kommer av at livmorveggen stimuleres til å fortykke seg, slik at det befruktede egget bedre kan sette seg fast. Middelet er gunstig for kvinner som har en tendens til å abortere uten tydelig grunn. 

Jeg må nok innrømme at jeg har litt ekstra håp med dette, men jeg har en 100% suksessrate med dette tidligere, så fallhøyden er stor :Knegg: Jeg prøvde nemlig mye sist jeg var prøver, men etter å ha prøvd i 14 måneder, blitt gravid tre ganger uten at noe holdt så var jeg temmelig desperat. Så da jeg kom over dette var det selvsagt noe jeg måtte prøve. Og den første pp'en med disse dråpene ble jeg gravid OG spiren holdt helt til mål. Nå skal det sies at dette også var pp'en jeg fikk progresteronstøtte i fra gynekologen min, så årsaken til at spiren holdt er vel høyst antagelig pga. det. Men det skader iallefall ikke å prøve denne oppskriften igjen...

Babyklister - Lynhurtig levering af Babyklister

 

Endret av Amatariel
edit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 DPO

Slik som sist måned så tenkte jeg å lage en liste under her om hvorfor det går fint dersom mensen skulle komme denne perioden. Håper alle misforstår meg riktig! Det er ingenting jeg vil mer enn en positiv test. Jeg ønsker av hele mitt hjerte, og alle tingene under her blekner selvsagt i forhold til det ønsket. Men som en forsvarsmekanisme til meg selv, så er det fint å ha en slik liste å kunne gå tilbake å se på dersom jeg blir veldig lei meg av negativ test.

Årsaker til at negativ test går bra:

- Vi er bare i pp2. Jeg forventer ikke å skulle ha klart det så raskt, og en del av meg innser at det må gå lenger tid før det går.
- Jeg syns det er bedre å komme nærmere våren mtp. termin. Både av praktiske årsaker, men litt psykiske også (mislikte å sitte høygravid midt på vinteren sist)
- Mars er langt unna august (barnehagestart). Min erfaring er at det er mye bedre å ha 1-åring rundt barnehagestart. Da er barnet ikke for stort/ikke for lite. Og det gagner oss økonomisk også, da det er et mye lettere puslespill mtp. foreldrepenger.
- Vi drar på sommerferie (sammen med slekt) om 1 uke. Det kan bli utfordrende å holde en så fersk graviditet hemmelig.
- Min søster har også nylig blitt prøver, og hun har ingen barn. Ønsker gjerne at hun blir gravid før meg.

Men som sagt, dette er en "trøsteliste". Kryss fingrene for dagene fremover. Første test tas i morgen, selv om det er tidlig så har jeg et håååp om svak strek.

Endret av Amatariel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 DPO 

Bah - det ble helt blenda test i dag gitt. Såå skuffa! Har virkelig lyst til å få denne prøvetiden overstått... På tross av listen i går så passer det helt utrolig bra å bli gravid nå. Få gjort unna flere svangerskapsuker mens ferie og etterpå lite folk på jobb. Håpet er selvsagt ikke ute ennå, men har hengt meg litt opp i at jeg mange ganger har skimtet noe på 9 dpo de gangene jeg har blitt gravid tidligere. Men - ny test i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med blendatest! 😩 Men som du sier, håpet er jo selvfølgelig ikke ute enda! 😄 Krysser fingrene for en fin strek i løpet av de neste dagene 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Amatariel skrev:

9 DPO 

Bah - det ble helt blenda test i dag gitt. Såå skuffa! Har virkelig lyst til å få denne prøvetiden overstått... På tross av listen i går så passer det helt utrolig bra å bli gravid nå. Få gjort unna flere svangerskapsuker mens ferie og etterpå lite folk på jobb. Håpet er selvsagt ikke ute ennå, men har hengt meg litt opp i at jeg mange ganger har skimtet noe på 9 dpo de gangene jeg har blitt gravid tidligere. Men - ny test i morgen. 

Nei æsj, så kjedelig med blenda.. Det er rart hvordan tidligere erfaringer setter seg litt fast. Fikk positiv test kvelden 10dpo når jeg mista i februar, så jeg føler alltid at håpet er ute hvis jeg får negativ etter da 😜 Håper på en positiv test for deg i løpet av de nærmeste dagene ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 DPO

Ikke noe strek i dag heller 😑 I går klarte jeg å beholde min optimisme og håp, men det er betraktelig verre i dag. Kjenner det som en stor tyngende steinklump i magen og jeg er UTROLIG skuffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vi nok mange som er enig med deg! Jeg kjenner meg iallfall veldig igjen. Beklager at du sitter og kjenner på dette i dag. Håper neste måned blir en like fin syklus som denne hva angår eggløsning da. Er det noe positivt å ta med seg videre er det vel eggløsningen? Håper skuffelsen gir seg tidsnok til ny prøving om to uker😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Noldi skrev:

Her er vi nok mange som er enig med deg! Jeg kjenner meg iallfall veldig igjen. Beklager at du sitter og kjenner på dette i dag. Håper neste måned blir en like fin syklus som denne hva angår eggløsning da. Er det noe positivt å ta med seg videre er det vel eggløsningen? Håper skuffelsen gir seg tidsnok til ny prøving om to uker😁

Ja jeg er veldig glad for at EL kom så tidlig som den gjorde denne syklusen. Uansett resultat her så sa jeg jo at det var veldig greit å kunne få avklart hva det er før vi skal reise på ferie nå til helgen. Og det står jeg ved.

For neste syklus er det bare å håååpe at EL kommer tidlig igjen, at dette "har kommet for å bli" nå som jeg går fast på metformin. Før pp1 (og ingen metformin) var det veldig varierende. Jeg hadde faktisk syklus på 29 dager i april, men den før der igjen var på 42 dager 😣 Og dette er jo ikke lenge siden, så godt mulig kroppen kjører noe annenhver normal vs. lang syklus-opplegg. Men som sagt, begynte på metformin i pp1 i mai, så det kan jo ha stabilisert seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Amatariel skrev:

10 DPO

Ikke noe strek i dag heller 😑 I går klarte jeg å beholde min optimisme og håp, men det er betraktelig verre i dag. Kjenner det som en stor tyngende steinklump i magen og jeg er UTROLIG skuffet.

Så utrolig kjedelig.. Jeg tviholder enda på et håp for deg ❤️ Om ikke håpet treffer på en spire, håper jeg du får EL like tidlig, om ikke enda tidligere, neste syklus. Gleder meg til å følge deg videre :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 DPO

I dag så jeg plutselig at jeg bare hadde to BP-tester igjen, så jeg valgte rett og slett å ta en One step-test som kom som reklame. Kunne liksågodt få blenda på den. Men den ble ikke blenda..!?

Jeg har vridd og myst og jeg mener at jeg ser noe på den. Noe helt fargeløst iallefall. Men nettopp dette er vel OS-testene kjent for, så uten alt for mange forhåpninger tok jeg en BP-test igjen da (sparer på urinen for slike tilfeller 😏) Vanskeligere å fange noe på den, men syns heller ikke den ser helt blenda ut...!? Brukte en evighet på å prøve å ta et bilde der det jeg ser kommer frem igjennom en kameralinse, og tror dette ble det beste. Ingen filter! Ser dere noe...!?

11dpo_1.JPG.26cd93a6d439f112ce2467ebed3e2f99.JPG

11dpo_2.JPG.68c2384a71368e4b190e5845378edc91.JPG

Kan det faktisk være? Jeg har iallefall svært vanskelig for å tro at dette kan være noe reellt. Ser ut som fargeløse skyggestreker. Og veeeldig svakt, iallefall for meg og 11 dpo å være. Dette er en typisk 9 dpo-test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes så absolutt jeg ser noe, spesielt på den nederste testen - og det er rosa! 

Krysser alt jeg har for deg! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser noe på begge! 😍 Krysser fingrene for at det ikke er teite tullestreker og at du får tydelige streker i løpet av de neste dagene ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Wæ - det er vanskelig å konsentrere seg her på hjemmekontor! Jeg klarer liksom ikke å tro det... men tenk hvis!??

Jeg har et par First Response-tester liggende jeg sparer til tvilstilfeller, og vil absolutt si at det er på tide å ta en slik i morgen tidlig! Det var bare å få tiden til å gå frem til da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Amatariel skrev:

Wæ - det er vanskelig å konsentrere seg her på hjemmekontor! Jeg klarer liksom ikke å tro det... men tenk hvis!??

Jeg har et par First Response-tester liggende jeg sparer til tvilstilfeller, og vil absolutt si at det er på tide å ta en slik i morgen tidlig! Det var bare å få tiden til å gå frem til da.

Oi!!! 🤩🤩🤩 Jeg syns de ser rosa ut jeg? 😁 SPENNENDE!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 DPO

I natt har jeg drømt om mensen i store mengder :roll: helt svett og utmattet da jeg våknet, men ingen blodspor. Jeg sto opp og fikk tatt en OS-strimmel igjen. Lettere å se strek i dag, og syns også den ser lys rosa ut! Fortsatt vanskelig å ta bra bilde, men streken vises bedre i virkeligheten.

12dpo_1.jpg.9cd1ce18d6cbb9423a34de369a838b33.jpg

Sammenligne med testen fra i går

12dpo_2.jpg.3a08af22a2072720a06cbd537fd9dcbb.jpg

Og til slutt tok jeg en First Response. En test som jeg holder høyest av de alle. I løpet av 10 år på prøveforum har det aldri vært noe tull med denne. Den viser resultat tidlig, og klart og tydelig. Streker blir tynne som en sytråd på disse, men er skarpe og klare. Så nå er ikke jeg i tvil en gang:

12dpo_3.jpg.e10f502abd8c863d54023d89ea8c6e4b.jpg

Så ja, jeg har faktisk klart å bli GRAVID. I pp2, det er helt utrolig. Et megastort hinder overkommet, og jeg er så utrolig glad for det :yvonne: Tiden fremover blir plutselig helt annerledes enn jeg så for meg! Skal pakke til ferie i morgen, og jammen pakkes en liten hemmelighet og passasjer med. Ufattelig!

Selv om jeg jobber hardt med meg selv for å ikke la negativitet ta over, så må jeg jo bare nevne at selv om jeg er veldig glad for at dette første hinderet er overkommet, så vet jeg at det er mange igjen. Og utad er jeg veeldig nøktern med jubel. Jeg gråter ikke av glede, og forteller ingen (ennå). Dette er 7. gang (!!) i mitt liv at jeg tester positivt og jeg har jo "bare" 3 barn... som betyr at fra et statistisk ståsted fra min side så har det bare blitt barn 50% av de gangene jeg har fått positiv test. Som en naturlig forsvarsmekanisme klarer jeg ikke helt å tro at dette skal være den halvdelen som faktisk vil gå bra. Jeg er jo midt i 30-årene også, så det taler neppe noe fordel. I 2014 ble jeg også gravid i en tidlig pp (pp3) og så lykkelig for det. Men jeg måtte igjennom tre aborter før babyen faktisk kom. Så det er kanskje ikke så rart at jeg er tilbakeholden..? 
Her må jeg bare ta et skritt og en dag av gangen. Men veldig glad for at denne delen gikk nå, og jeg slipper å tenke på EL-testing m.m på ferien :bolledeig:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.6.2020 den 19.50, Amatariel skrev:

 

6 DPO

I dag lå det babyklister i postkassen! Planen var jo egentlig at jeg skulle ta det fra EL-dagen og utover, men så fikk jeg jo så mye tidligere EL enn først trodd, og posten går ikke akkurat superraskt. Men har inntatt de første dråpene nå, og planen er at jeg skal fortsette med dette helt til ut 1. trimester 🤞🤞🤞;)

Jeg må nok innrømme at jeg har litt ekstra håp med dette, men jeg har en 100% suksessrate med dette tidligere, så fallhøyden er stor :Knegg: Jeg prøvde nemlig mye sist jeg var prøver, men etter å ha prøvd i 14 måneder, blitt gravid tre ganger uten at noe holdt så var jeg temmelig desperat. Så da jeg kom over dette var det selvsagt noe jeg måtte prøve. Og den første pp'en med disse dråpene ble jeg gravid OG spiren holdt helt til mål. Nå skal det sies at dette også var pp'en jeg fikk progresteronstøtte i fra gynekologen min, så årsaken til at spiren holdt er vel høyst antagelig pga. det. Men det skader iallefall ikke å prøve denne oppskriften igjen...

Babyklister - Lynhurtig levering af Babyklister

 

Jeg er jo bare nødt til å sitere dette innlegget mitt som jeg skrev for bare seks dager siden. All ære!!! 

bow.gif.b846277afb98955068bc95b282dfa3ba.gifbow.gif.b846277afb98955068bc95b282dfa3ba.gifbow.gif.b846277afb98955068bc95b282dfa3ba.gifbow.gif.b846277afb98955068bc95b282dfa3ba.gifbow.gif.b846277afb98955068bc95b282dfa3ba.gifbow.gif.b846277afb98955068bc95b282dfa3ba.gifbow.gif.b846277afb98955068bc95b282dfa3ba.gif

Endret av Amatariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...