Gå til innhold

Prøve på en sistemann


Amatariel

Anbefalte innlegg

GRATULERER!!!!!!! 😍❤️😍❤️ Jeg er så utrolig glad på dine vegne! 🥰(Og selvfølgelig misunnelig😉). Jeg forstår godt at du er litt nervøs, men jeg har virkelig troa på dette frøet 💛 Nyt ferien som nygravid! Og send meg gjerne en lenke til hvor du bestilte babyklisteret fra ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, Amatariel said:

12 DPO

I natt har jeg drømt om mensen i store mengder :roll: helt svett og utmattet da jeg våknet, men ingen blodspor. Jeg sto opp og fikk tatt en OS-strimmel igjen. Lettere å se strek i dag, og syns også den ser lys rosa ut! Fortsatt vanskelig å ta bra bilde, men streken vises bedre i virkeligheten.

12dpo_1.jpg.9cd1ce18d6cbb9423a34de369a838b33.jpg

Sammenligne med testen fra i går

12dpo_2.jpg.3a08af22a2072720a06cbd537fd9dcbb.jpg

Og til slutt tok jeg en First Response. En test som jeg holder høyest av de alle. I løpet av 10 år på prøveforum har det aldri vært noe tull med denne. Den viser resultat tidlig, og klart og tydelig. Streker blir tynne som en sytråd på disse, men er skarpe og klare. Så nå er ikke jeg i tvil en gang:

12dpo_3.jpg.e10f502abd8c863d54023d89ea8c6e4b.jpg

Så ja, jeg har faktisk klart å bli GRAVID. I pp2, det er helt utrolig. Et megastort hinder overkommet, og jeg er så utrolig glad for det :yvonne: Tiden fremover blir plutselig helt annerledes enn jeg så for meg! Skal pakke til ferie i morgen, og jammen pakkes en liten hemmelighet og passasjer med. Ufattelig!

Selv om jeg jobber hardt med meg selv for å ikke la negativitet ta over, så må jeg jo bare nevne at selv om jeg er veldig glad for at dette første hinderet er overkommet, så vet jeg at det er mange igjen. Og utad er jeg veeldig nøktern med jubel. Jeg gråter ikke av glede, og forteller ingen (ennå). Dette er 7. gang (!!) i mitt liv at jeg tester positivt og jeg har jo "bare" 3 barn... som betyr at fra et statistisk ståsted fra min side så har det bare blitt barn 50% av de gangene jeg har fått positiv test. Som en naturlig forsvarsmekanisme klarer jeg ikke helt å tro at dette skal være den halvdelen som faktisk vil gå bra. Jeg er jo midt i 30-årene også, så det taler neppe noe fordel. I 2014 ble jeg også gravid i en tidlig pp (pp3) og så lykkelig for det. Men jeg måtte igjennom tre aborter før babyen faktisk kom. Så det er kanskje ikke så rart at jeg er tilbakeholden..? 
Her må jeg bare ta et skritt og en dag av gangen. Men veldig glad for at denne delen gikk nå, og jeg slipper å tenke på EL-testing m.m på ferien :bolledeig:

Hurraaaa!!! 😄 Gratulerer så utrolig mye ❤️ 

Forstår veldig godt at du har dine forsvarsmekanismer, og tar et skritt og en dag av gangen! Krysser alt av fingre og tær for at det er riktig 50% også denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Juss-jenta skrev:

send meg gjerne en lenke til hvor du bestilte babyklisteret fra ☺️

Her er linken. Tok ca. 1 uke fra bestilling til den lå i postkassen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Assa!! Gratulerer så mye😍 håper du nyyyyyter denne ferien og at graviditeten går som smurt😍 dette er jo bare fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, fantastiske nyheter!! ❤️ Så herlig at det har klaffet nå igjen, også så fort 😄 Dette må jo bare gå veien 😃 HURRA!! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 DPO

I dag er IKM! Og ikke et blodspor å se, jeg som alltid spotter minst èn dag før mensen kommer. Det er absolutt det sikreste tegnet på at noe faktisk har skjedd! 😁 Testene er fortsatt utrolig svake, men i dag var det iallefall lett å se streken, og de blir sterkere. Her er rekken fra 10, 11 og 13 dpo.

106985340_215903042824776_6633481363967409069_n.jpg.ae4ea86e04b7f1c28feeb410659f2cc1.jpg

Men jeg liker å gjøre det jeg kan for å hjelpe til her, så jeg snakket med Medicus i går morges for å få progresteronstøtte. Det fikk jeg sist gang og det ble jo endelig et svangerskap som holdt løpet ut. Det gikk så raskt, og jeg fikk en SMS om at det bare var å hente det ut. Gikk på mitt lokale apotek på ettermiddagen, men de hadde inne :( Jeg var så klar for første dose allerede da! Så må ned til byen for å få oppsporet dette da, men håper alt går fint med det. Må bare komme meg igjennom jobbdagen først. Den siste før ferien!! Det skal bli såååå godt! Men hvordan jeg skal klare å pakke for avreise i morgen med alt  som skjer i hodet mitt, det blir et annet spørsmål.

Men det aller største spørsmålet nå er: hvordan skal jeg fortelle mannen dette!?? Noen gode forslag!?

Endret av Amatariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at du får begynne på progesteron-støtte så fort da! Det er jo en ekstra trygghet😍😁 Du mååå fortelle oss hvordan du fortalte det til mannen, det er jo så hyggelig å lese om😍 Jeg aaaaner ikke hvordan jeg gjør det den gangen det blir min tur å fortelle mannen om positiv test, så da kan jeg kanskje ta med litt inspirasjon herfra😁😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fortalt noe ennå! Mannen har ikke peiling på hvor jeg er i syklusen. For alt han vet så har jeg EL nå 😅 Og vi er begge på jobb nå, så må vente til i kveld. Når unger er lagt tenker jeg. Tar derfor fortsatt gjerne i mot tips.

Med nr.1 var vi ung og ikke prøvere, så der var jeg bare sjokka da mensen ikke kom og sa bare "jeg er gravid" etter jeg tok en test. Det ble han ikke noe glad for, så den historien er egentlig ikke noe å dvele ved 😶 Men med nr.2 var vi på et helt annet sted og hadde prøvd i over ett år. Da var jeg skjelvende og nesten gråtende, men klarte å samle meg. Fant da frem en body jeg hadde kjøpt for lenge siden som jeg la i en eske. Er ikke denne fin? spurte jeg da jeg ga ham gaven. Han skjønte vel ikke helt noe med det samme, før han løftet på bodyen og den digitale testen lyste GRAVID under. Så det var magisk!
Med nr. 3 var jeg sykemeldt, i sorg etter å nettopp ha gått igjennom en SA (tredje aborten på ett år) Så mannen var "vant" med at jeg var trist en dag han kom hjem fra jobb. Han kom for å holde rundt meg, og jeg buste bare ut med at jeg hadde fått positive tester igjen. Så på det tidspunktet var vi jo begge restriktiv med noe feiring akkurat.
Og nå er det nr. 4 altså. Helt sykt.

Endret av Amatariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Amatariel skrev:

Jeg har ikke fortalt noe ennå! Mannen har ikke peiling på hvor jeg er i syklusen. For alt han vet så har jeg EL nå 😅

Og nå er det nr. 4 altså. Helt sykt.

Wæh, så gøy! Jeg er imponert over at du ikke har sagt noe enda, jeg hadde nok bust ut med det med en gang 😂 Nyt de neste dagene og ikke minst ferien din! 😍 Jeg gleder meg så til å lese om utviklingen fremover! 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Juss-jenta skrev:

Jeg er imponert over at du ikke har sagt noe enda, jeg hadde nok bust ut med det med en gang 😂

Ja, litt jeg og. Men jeg har jo hatt mine runder med "busing" 😅 Og så har det liksom ikke passet så godt. Først i går jeg ble sikker selv (og mannen var tydelig på i starten at han ikke orket å være så detaljert involvert i testing o.l) og vi fikk besøk i går kveld, har ungene rundt oss og stresser med jobbinnspurt før ferien. Men i dag er siste dag på jobb for oss begge, så nå er det ingen "unnskyldninger" mer for å vente. Tenkte å ta en digital test i allefall for å vise han... menn foretrekker det over streker - klart svar vet dere 😅 Så håper jammen den slår ut da, selv om det ikke er ettermiddagsurin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mååå jo bare oppdatere oss når du har fortalt mannen det😍 Gleder meg så til å høre om hvordan du sa det og hvordan det gikk😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 DPO

Rart å tenke på at for to uker siden dro vi på hyttetur (sammen med venner) og at den helga skulle vise seg å virkelig bære frukter ☺️ jammen godt en sosial helg ikke stopper oss fra kos...

I går tok vi endelig ferie, og jeg følte tiden var inne og fortelle mannen! Først tok jeg denne 20200703_165921_copy_300x231.jpg.d26ecdc844cf37a87b1082f8062ce793.jpg

Og etter middag gikk vi på soverommet for å slappe av, strekke oss litt og skulle begynne å legge en plan for kveldens pakking. Snakket om løst og fast, før jeg bare plutselig sa at jeg måtte vise han noe. Ba han holde øynene lukket, og åpne når jeg sa i fra. Og da holdt jeg testen frem..! Han trengte vel ikke se hva som faktisk sto på den, for han skjønte hva det VAR 😅 "Hææ shiiit" var vel hans umiddelbare reaksjon ☺️😅 Så måtte vi le litt og være litt sjokka sammen. At det gikk så fort! Jeg spurte om han er klar for å bli firebarnsfar, og han svarte -jeg må vel det :Knegg:

Ellers har jeg fått hentet ut progesteronstøtte (cyclogest) og tok første dose i morges. Har ikke tatt det før, sist gikk jeg på crinone. Har ikke satt meg inn i om det er en stor forskjell egentlig. Håper bare det hjelper til at lille spire holder seg fast! 

Vi har forresten dratt på ferie nå, skriver dette fra bilen. Med tre unger i baksetet kan vi ikke snakke om graviditeten, men samtidig er det litt godt også. Bare vår hemmelighet! Og vi trenger nok å ta litt avstand fra det, når det er så tidlig også. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fikk du det skrevet i klartekst 😍 Kos deg masse på ferie med familien din ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sååå fantastisk😍😍 blir nesten litt rørt fra sidelinjen😭😍 tenk deg det- firebarnsmor, det er jo bare helt nydelig! Nyyyyt sommerferien og den ekstra passasjeren som er med😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så utrolig masse!🥳 

Som Noldi skrev over, så kjenner jeg at jeg ble oppriktig glad og rørt på dine vegne! Håper hytteturen blir bra, og at dere to nyter den lille hemmeligheten 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+1

Herlighet så rart å begynne å telle svangerskapsuker. Dette har virkelig ikke gått opp for meg ennå. Spesielt ettersom jeg og mannen ikke får snakket om det pga. feriesituasjonen. Reiser tett på familie, og enn så lenge er det uaktuelt å si noe. Jeg vil holde dette for oss selv, men får se om vi klarer to uker på farten sammen uten at det må komme frem. Rett og slett fordi det vil bli unaturlig på et punkt at jeg skal takke nei til all alkohol. Svigerinnen min har f.eks kjøpt en mohjito-dunk fordi hun vet jeg liker det så godt 🙄 så kan hende jeg bare må si det. Får se... må iallefall passe meg for at tenåringen vår ikke før høre det. Vil ikke fortelle barna noe på lenge

Her er forresten denne syklusens Fertility Friend-chart. Tenk at det bare ble to stk å vise frem... men her er altså denne som viste seg å bli full suksess ♥

107321114_691062214805899_7240500331685328718_n.jpg.a565e64ff0fc6262918cc7c63a6d67d9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, Amatariel skrev:

4+1

Herlighet så rart å begynne å telle svangerskapsuker. Dette har virkelig ikke gått opp for meg ennå. Spesielt ettersom jeg og mannen ikke får snakket om det pga. feriesituasjonen. Reiser tett på familie, og enn så lenge er det uaktuelt å si noe. Jeg vil holde dette for oss selv, men får se om vi klarer to uker på farten sammen uten at det må komme frem. Rett og slett fordi det vil bli unaturlig på et punkt at jeg skal takke nei til all alkohol. Svigerinnen min har f.eks kjøpt en mohjito-dunk fordi hun vet jeg liker det så godt 🙄 så kan hende jeg bare må si det. Får se... må iallefall passe meg for at tenåringen vår ikke før høre det. Vil ikke fortelle barna noe på lenge

Her er forresten denne syklusens Fertility Friend-chart. Tenk at det bare ble to stk å vise frem... men her er altså denne som viste seg å bli full suksess ♥

107321114_691062214805899_7240500331685328718_n.jpg.a565e64ff0fc6262918cc7c63a6d67d9.jpg

Tenk at dere venter fjerdemann, da! Det er jo bare helt fantastisk. Jeg ser absolutt problemet med å være så tett på familie i en tid som dette, der mojitoen du vanligvis sier jatakk til uansett plutselig "ikke frister" - hoho🙊🥳 Spørs om ikke det letteste bare er å dele nyheten, men samtidig så skjønner jeg veldig godt at dere vil holde det hemmelig. Uansett så håper jeg turen blir bekymringsløs og fin 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oii, her har det virkelig skjedd mye siden sist jeg var inne for å lese. Wow, gratulerer så mye 🥰 Glad og rørt på deres vegne! Det går an å skylde på medisiner som gjør at du ikke kan drikke, uten å legge ut om hvilke medisiner det liksom er, og hva for 😅 Sjelden folk graver om de får en slik unnskyldning 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+6

Rart å farte rundt på ferie når jeg aller helst skulle brukt tiden her inne på å skrive om alt mulig rart 🙈 burde også opprettet svangerskapsdagbok, men det får bare vente. Men i bunn og grunn er det nok bare sunt for meg å tenke på noe annet. Dagene går faktisk fort! Regner med det blir bråstopp med det når jeg kommer hjem igjen 😶 så får bare nyte det. 

I dag hadde jeg planlagt å ta en ny digital test, ettersom det er akkurat 1 uke siden jeg fikk gravid på den forrige. Det er noe med å få SE at hcg øker. Vet nemlig at det er veldig mange som får en streifespire og positiv test, men at det dessverre ikke holder. Så det å klare å få 2-3 på en test er en liten seier. Spesielt personlig seier da jeg tidligere har opplevd en SA på nettopp 4+6 før. Så det var en lettelse å få denne i dag! 

20200709_104321_copy_300x259.jpg.22067d05709e2bd6d73a9ce2aca0ad13.jpg

Kjeeempeglad! Men fortsatt surrealistisk. Tror det nesten ikke? Nå er det bare å ta dag for dag fremover og se frem til å komme over neste personlig hinder (har mistet på 5+6 før også). Jeg planlegger å ta en ny test neste torsdag. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fint stigende HCG 😍 Skjønner veldig godt at det er deilig å se at det går i den retningen det skal, det blir jo en liten sikkerhetsfølelse kanskje. Nyt ferien videre🌞❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...