Gå til innhold

Prøve på en sistemann


Amatariel

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Amatariel skrev:

CD13

I dag er dagen jeg rutinemessig har tenkt å starte opp med EL-testing igjen. Var vel på samme syklusdag jeg begynte forrige pp, og da ble det positiv EL-test først på CD25. Jeg er sååå spent på om det vil skje noe tidligere denne gangen. Nå har jeg jo bl.a gått på metformin sammenhengende siden sist. Det er sikkert litt skummelt å håpe (igjen) på tidlig EL, for dagene blir fryktelig lange hvis det ikke skjer noe... MEN nå fikk jeg et ekstra lite håp da jeg syns jeg kjente noen magemurringer i formiddag som kan mistenke om noe på gang. Så gleder meg til å ta test i ettermiddag! Er jeg heldig så har den en viss grad styrke å vise til.... 

Spennende! Jeg håper magemurringene leder til at et egg slippes veldig snart! 😍 Krysser fingrene for et skikkelig gullegg 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååå spennende!😁 Ja dette håpet er noen ganger vanskelig å forholde seg til. Enten blir fallhøyden stor eller så viser det seg å stemme, men på en eller annen måte går det jo greit hver gang likevel, hvis ikke hadde vi vel ikke fortsatt på denne berg og dalbane av følelser🙈 Krysser fingrene for tidlig EL for deg! Elsker det når dere her inne begynner med testing for både EL og graviditetstester, da har jeg noe å følge med på😁😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, dette er spennende vettuuu😍 Håper murringene stemmer, og at det er snakk om EL ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Noldi skrev:

Elsker det når dere her inne begynner med testing for både EL og graviditetstester, da har jeg noe å følge med på😁😇

 

50 minutter siden, SUPERMIRI skrev:

Åå, dette er spennende vettuuu😍 Håper murringene stemmer, og at det er snakk om EL ❤️ 

Jaa, det er mye mer spennende på dette tidspunktet enn veldig mange andre dager! Og når jeg også har denne ventetiden som er, så syns jeg det er gøy å teste og tolke litt. Nå hadde jeg bl.a lyst til å se hvordan forskjellen mellom et par typer strimler er. Jeg hadde ganske god kontroll på dette for 6 år siden og visste akkurat hvilke tester jeg burde bruke når. Men nå ser jeg at det er gjort litt endringer på dem. BT-testene fra billige-tester heter plutselig BP (Babyplan) og One Step-testene fra ebay som jeg brukte mest før - ser helt annerledes ut nå. Mye smalere! Så veldig nysgjerrig på hvordan disse er opp mot hverandre. Sist var One Step-testene mye lettere å tolke, og så er de under halv pris av det BP-testene er. Så de foretrekkes egentlig om det fortsatt er slik. 

Så i dag tok jeg en EL-test av begge merkene på akkurat samme urin. Resultatet ble dette:

104289542_568140570559438_4667394386572556078_n.jpg.79aaf34f4d675999caae8eb22a3f39e3.jpg

Så det er interessant å se, og vil bli enda mer interessant når det faktisk nærmer seg noe positivt.
Ellers av tolking av dagens test, kan jeg si at BP-testen her på CD13 i dag er sterkere enn den var på CD13 sist syklus. Så håpet om tidligere EL enn da lever! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Amatariel skrev:

Så det er interessant å se, og vil bli enda mer interessant når det faktisk nærmer seg noe positivt.
Ellers av tolking av dagens test, kan jeg si at BP-testen her på CD13 i dag er sterkere enn den var på CD13 sist syklus. Så håpet om tidligere EL enn da lever

Her ser det ut som det kan være noe som nærmer seg! Åh, det er dette som er gøy. Følge med på streken. Blir den sterkere eller svakere? Og når den har blitt så sterk som er normalt for en, venter man bare på den svake igjen. Guuri mallaa, sånn er jo spennende da! 😂😍🌼

Så bra du har funnet test som fungerer bra for deg! Jeg har vært veldig fornøyd med BP - testene, men denne syklusen brukte jeg rfsu - noe som også fungerte veldig bra. Litt interessant å se at det kan være forskjell på tester. Jeg så en YouTube video av en gravid kvinne som testet 10 ulike graviditetstestmerker, og på 2 av de ble det negativt. Det er jo kjemperart! Skal jo ikke være mulig, sånn egentlig.. Der ser man faktisk hvor stor forskjell på kvaliteten det kan være 🙈

Krysser fingrene på at de blir sterkere og sterkere 🌼🙌🏻

Klem til deg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD14

Ble ikke noe særlig ut av EL-testen i dag. Ca. samme som i går, kanskje til og med litt svakere. Og magemurringene er borte. Mulig jeg bare var gassy 🙄 Liiitt kjedelig kan man si. Så er bare å fortsette å teste i dagene fremover. Krysse fingrene og plutselig håpe på en positiv test! For slik som statistikken er for meg nå så er forventet IKM midt i sommerferien, når vi er på biltur med svigerfamilien. Skal bo i telt og trange hytter sammen. Uansett resultat så er jeg ikke særlig giret på dette. Så tidligere EL slik at IKM blir tidligere og dette kan bli avklart før vi reiser hadde vært veldig fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ugh, så kjedelig! Forhåpentligvis er den i oppvarmingsfasen og bare må tease litt før peaken kommer 😊 Håper inderlig at den dukker opp snart, og at du slipper å få EL i det tidsrommet du refererer til. Jeg krysser fingrene! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD15

Etter nedtur med svak test i går, ble dagens EL-test mye sterkere! Ikke riktignok tørket helt her, men sånn er den:

104401210_679862432856606_5901615577483660547_n.jpg.e058c4a413d08de66b93599c72108c4d.jpg

Gira! Og når vi ser på de tre siste dagene her så er det variasjoner ja, Nederst er altså dagens:

104325407_897338824103788_6653676117137090433_n.jpg.681d73a5ab0dc7e7b802f2fffec48f31.jpg

Og så er det den forskningen jeg gjør med OS-testene. Er så spent på hvordan de ser ut hvis jeg får positiv test på BP-testene. Dette er testen fra i forigårs og i dag:

104279173_1456697567859491_6583609925588528400_n.jpg.99c4908dcbff814121d2ede387e537a6.jpg

Er interessant at BP-testen i dag neeeesten ser positiv ut. Mens OS-testen ikke akkurat helt er der. Den er tatt på akkurat samme urin forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Amatariel skrev:

Etter nedtur med svak test i går, ble dagens EL-test mye sterkere! Ikke riktignok tørket helt her, men sånn er den

Åå ja her ser det ut som det skjer litt av hvert! Jippi😁🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så blir nok aksjeinnskudd ja! :humpe: Det er generelt ingenting som stopper oss på det området, men jeg må innrømme at det er en liiiten utfordring i denne varmen :lol: Jeg takler ekstremvarme litt dårlig, og kjenner at å ha en varmovn på 37 grader inntil meg. Så må nok bli en quicky.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD16

DETTE må da være en positiv EL-test!?? :yvonne:

104545194_576545253278309_2660249279869724893_n.jpg.cb0241ccc7b1be363d4305fa0ac55da0.jpg

Jeg tror aldri jeg har fått en så sterk teststrek før, nesten litt sterkere enn kontrollstreken vel!? 

Sånn ble testerekken etter dagens som ligger nederst:

104861022_279849653211573_4685167361528280055_n.jpg.5f1428efa142c2c410af5a86bcd9e0f5.jpg

Men OS-testene imponerer ikke. Håper virkelig det er de som er dårlige... for dagens som ligger nederst her kan slettes ikke regnes som positiv ut fra bruksanvisningen. Og den er tatt på akkurat samme urin som BP-testen.

TENK om jeg får EL i morgen!? Det blir hele 10 dager før EL kom i forrige syklus. Tør nesten ikke håpe og tro det. Men åååh det hadde vært så flott!

104413000_262528568302970_3148511287368064829_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, den ser kjempepositiv ut! 😍😍 Hopp i høyet! Men veldig merkelig med de OS-testene! De virker jo å være helt på bærtur! Krysser fingrene for et skikkelig gullegg 💛💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Woho! Grattis! Dette ser jo SUPERLOVENDE ut😍 bare å kose seg nå da😏🥳 yey! Da er det bare å starte nedtellingen😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD17 - EGGLØSNING 

Jeg tok denne testen i dag (fredag) kl.18, og den er vel negativ? 😊 Så da tror og håper jeg at eggløsning skjedde i dag. Var på biltur i ettermiddag, og syns helt klart jeg kjente murringer og litt småkramper. Whiii - tenk det!! Jeg som håpet så veldig på tidlig EL! Dette er altså hele TI dager tidligere enn forrige pp. Da begynner det å hjelpe på altså. 

20200620_003613.jpg.c7838faa2c6c8921d0736bdee30daef3.jpg

Endret av Amatariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Amatariel skrev:

CD17 - EGGLØSNING 

Jeg tok denne testen i dag (fredag) kl.18, og den er vel negativ? 😊 Så da tror og håper jeg at eggløsning skjedde i dag. Var på biltur i ettermiddag, og syns helt klart jeg kjente murringer og litt småkramper. Whiii - tenk det!! Jeg som håpet så veldig på tidlig EL! Dette er altså hele TI dager tidligere enn forrige pp. Da begynner det å hjelpe på altså. 

20200620_003613.jpg.c7838faa2c6c8921d0736bdee30daef3.jpg

Hurra for eggløsning! 😄 Også 10 dager tidligere enn forventet da gitt. Da slipper du jo å tenke på å ha det på biltur og alt. Så deilig! Håper vi begge to har truffet gullegget 💛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så utrolig kjekt med eggløsning tidligere enn forventet! 😍 Håper virkelig det klaffer for deg og @SUPERMIRI denne gangen 💛

Selv venter jeg på TR som sikkert kommer i løpet av helgen. Er veldig klar for å begynne på ny syklus!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, SUPERMIRI skrev:

Da slipper du jo å tenke på å ha det på biltur og alt. Så deilig! Håper vi begge to har truffet gullegget 💛 

Ja det med ferien blir veldig greit, uansett hvordan det går. Slipper garantert noe testing på bilferie, på campingtoalett osv 🙄😅 Enten har jeg mensen og på et veldig rolig sted i syklusen, eller så har jeg faktisk blitt gravid. Veldig spesielt å være SÅ nygravid, og møte slekt vi skal være tett på i to uker... men skulle det skje så skal jeg nok ta utfordringen 😉

Håper VELDIG på gullegg for oss begge ja 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 DPO

Jeg er fortsatt i gledesrus over såpass mye tidligere EL enn forrige pp!! :strix: Og med travel hytteturhelg her så er jeg jo plutselig 2 dpo. Og med tanke på alt som skal skje i uken som kommer er jeg sikker på at de dagene også vil fly avsted. Herlig tid! Veldig avslappende, sånn i forhold til å prøve å kartlegge EL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 DPO

Nå bare nyter jeg dpo-land. Magisk land å være i 😄 Syns ikke en gang at dagene går sakte. Glad for å få kartlagt EL, og få jobben gjort. Til tross for sinnsyk varme og hyttetur med venner så er jeg fornøyd med innsatsen. Før var jeg sykelig opptatt av å skulle dekke 5/5 av de fertile dagene, men minstesnupp er unnfanget med bare 2/5 dager dekket (stor sorg da at mannen skulle reise bort, men det var bortkastet sorg! 😅).

Så ble 3/5 denne pp'en, med aksjeinnskudd begge dagene før EL og selve EL-dagen :sengekos:
Jeg er så veldig veldig spent nå! Tenk om det har klaffet!? Surrealistisk følelse. Hadde vært spennende å reise på ferie med en pitteliten magespire. De første ukene med å se veldig lite kolleger... hadde virkelig passet bra altså. Vi skal reise på ferie dagen etter IKM (13dpo), så da regner jeg egentlig med å få klart svar ene eller andre veien, det er også veldig greit.

Men - jeg syns det er kjempespennende å tidligteste, spesielt ettersom jeg har fått svak strek fra 9 dpo før. Så jeg kjører på med daglig testing fra dette. Det betyr test allerede på søndag

To be continued 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...