Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Islam er den religionen som man finner ekte fred. Allah og koranen. Det er alt man trenger hvis man søker den ene Gud og ikke hundre eller troen på at et menneske var Gud og attpåtil hans sønn. Det gir heller ingen mening at sønnen er den som døde eller Guden selv døde og man tilber han for å bli frelst når han egentlig har har sagt at med døden er man ferdig med synden. Det ble nonsens for min del.

Anonymkode: 5ecf9...52f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 29.4.2020 den 16.09, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så rart, mener du? :klo: 

Eller; hvorfor er det mer «rart» å konvertere til en religion som tror på god hygiene, undertrykkelse av kvinner, vold, konvertering av «vanntro» og hevn enn det er å konvertere til en religion som tror på at kunnskap er synd, undertrykkelse av kvinner, vold, konvertering av «vanntro» og hevn?

For meg er å bytte fra kristen til muslim bare å bytte ut «kunnskap er synd» med «god hygiene». Ellers er det samma greia. 
Ja, akkurat nå har noen ytterst få muslimer en liten voldstopp, men de fleste terrorister i vesten er fortsatt kristne. (Behring Brevik, feks, var ikke muslim. De fleste ansvarlige for skolemassakre i USA er »gode» kristne.) All religion er voldelig.

Anonymkode: 10f65...1f0

Er du sikker på at de fleste terrorhandlinger i Vesten utføres av kristne?

I Vest-Europa har terrorangrepene de senere årene hatt en klar overvekt av islamistiske motiver. I USA har motivene vært veldig varierende, men også der en del islamistiske.

Som du skriver var Anders Behring Breivik ikke muslim. Men han var heller ikke kristen. I den grad han har hatt et snev av religiøsitet over seg, virker det mest av alt som religiøs forvirring.

• Liker 1
Skrevet (endret)
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tråden trenger konkret dokumentasjon, ikke henvisninger til YouTube og Google.

Jeg kunne hevdet at det fantes fisk med pels, og henvist til disse stedene. Du finner virkelig alt der, mer tull enn noen har godt av å sette seg inn i.

Anonymkode: d9917...15d

Du måler religioner med materialisme og produksjon. Først spør du hva muslimer har bidratt med, så bergenser du det til 50 år. Det du spør om dreier seg ikke om teologi, men politikk.

Det virker som om du mener at Gud måler mennesker ut fra velstand. Gud ser på hjerter og handlinger. 

Finne fattige folk, som har et rent hjerte, som hjelper og gir av det de har til de har til andre fattige og du du finner rike og velstående mennesker som ikke har snev av godhet mot fattige. Så velstand er ikke det du måles med. Fir når du dør, så dør du tomhendt.

Endret av omarel
Skrevet (endret)
7 timer siden, Klossmajor skrev:

treenigheten  

Dette (1+1+1) er i prinsippet ikke mono!

Endret av omarel
AnonymBruker
Skrevet
På 28.4.2020 den 19.13, omarel skrev:

I Koranen så oppfordrer Gud deg til å  å tenke og reflektere.

Og allikevel produserer muslimske land nærmest ingenting når det kommer til vitenskap,. Og muslimske kvinner kan nektes å studere av sine ektemenn. 

Anonymkode: 05543...592

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
På 28.4.2020 den 17.43, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett en del på youtube i det siste. Det er overraskende flere som konverterer til islam enn til kristendom. Det som overasker meg meg er at mange kristne blir muslimer. Det er derimot aldri noen imamer som har blitt muslimer,men man finner mange "prester" som har blitt muslimer. Til dere som vurderer islam og dere som har blitt muslimer. Hva fikk dere til å velge bort kristendommen? Hva er det ved Islam som appellerer?

Anonymkode: 65fa0...511

Dette er umulig å vite, rett og slett fordi det i flere muslimske land er dødsstraff for å forlate religionen, altså forlater de religionen i stillhet. Om det ikke er dødsstraff for å forlate islam så er det utallige sosiale sanskjoner som hindrer folk i å gjøre det åpent. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, omarel skrev:

Du måler religioner med materialisme og produksjon. Først spør du hva muslimer har bidratt med, så bergenser du det til 50 år. Det du spør om dreier seg ikke om teologi, men politikk.

Det virker som om du mener at Gud måler mennesker ut fra velstand. Gud ser på hjerter og handlinger. 

Finne fattige folk, som har et rent hjerte, som hjelper og gir av det de har til de har til andre fattige og du du finner rike og velstående mennesker som ikke har snev av godhet mot fattige. Så velstand er ikke det du måles med. Fir når du dør, så dør du tomhendt.

Greit nok at jeg dør tomhendt, men hva med livskvaliteten når jeg har levd? Hva med skatten jeg har betalt inn, som har gjort det mulig med sykehus, skoler og velferdstjenester? Tenker du ikke på at uten nok næringsliv og produksjon vil samfunnet være preget av arbeidsledighet, fattigdom, svak skolegang, dårlig helse, uvitenhet og elendighet?

Den islamske verden svikter menneskene som bor i den på alle måter. Den har heller knapt noe å tilby resten av verden, bortsett fra olje da. Hva har de hjulpet andre verdensdeler med? 

Islam er bare en oppskrift på kulturell mummifisering, stagnasjon og undertrykkelse. Bedre å lyve til folk om Paradiset, så godtar de lettere sin håpløse situasjon.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Islam er den religionen som man finner ekte fred. Allah og koranen. Det er alt man trenger hvis man søker den ene Gud og ikke hundre eller troen på at et menneske var Gud og attpåtil hans sønn. Det gir heller ingen mening at sønnen er den som døde eller Guden selv døde og man tilber han for å bli frelst når han egentlig har har sagt at med døden er man ferdig med synden. Det ble nonsens for min del.

Anonymkode: 5ecf9...52f

Jeg takker heller nei til slik «ekte fred» når det har slike konsekvenser for samfunnsutviklingen. Det er ikke moralsk riktig å søke psykologisk velvære på bekostning av andre og hele samfunnet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På ‎29‎.‎04‎.‎2020 den 16.33, omarel skrev:

Rettigheter er relative.

For noe svada. Kvinner og homofile, for å nevne noen, har ikke de samme rettighetene som menn i islam, det er ikke så mye relativt ved det.

Anonymkode: 419e9...567

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For noe svada. Kvinner og homofile, for å nevne noen, har ikke de samme rettighetene som menn i islam, det er ikke så mye relativt ved det.

Anonymkode: 419e9...567

Det er få ting som er mindre relativt enn islam.

Absolutt sikkerhet, absolutt undertrykkelse, absolutt uvitenhet.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg skjønner veldig godt hvorfor kristne konverterer til Islam. De har blitt skuffet og tvilende til Gudsbildet og fellesskapet med andre kristne, og så finner de en ny mulighet, en ny redningsplanke som lar dem få bli religiøse på nytt, med ny ordlyd som snirkler seg rundt de innvendingene de hadde mot den religionen de er mer kjent med, og så cherry picker de. Forandring med andre ord.

At ikke muslimer konverterer til kristendom? Kødder du? *maskingeværlyd. eller: *bilde av skuffet familie ved frokostbordet. (Alt ettersom hvilket land du er muslim i).

Endret av 123_sokk
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, 123_sokk skrev:

Jeg skjønner veldig godt hvorfor kristne konverterer til Islam. De har blitt skuffet og tvilende til Gudsbildet og fellesskapet med andre kristne, og så finner de en ny mulighet, en ny redningsplanke som lar dem få bli religiøse på nytt, med ny ordlyd som snirkler seg rundt de innvendingene de hadde mot den religionen de er mer kjent med, og så cherry picker de. Forandring med andre ord.

At ikke muslimer konverterer til kristendom? Kødder du? *maskingeværlyd. eller: *bilde av skuffet familie ved frokostbordet. (Alt ettersom hvilket land du er muslim i).

Hvis man forlater religionen åpent i et muslimsk land, har man 3 dager på å ombestemme seg, ellers risikerer man dødsstraff. Av denne grunnen alene er det umulig å vite hvor mange muslimer som forlater islam. Det gjøres i taushet. 

• Liker 4
Skrevet
På 28.4.2020 den 19.13, omarel skrev:

"Intellektuell kalles den person som egner sin tid til tenking og analyser. Intellektuell betegner det å forholde seg abstrakt, rasjonelt og objektivt reflekterende til sin omverden."

I Koranen så oppfordrer Gud deg til å  å tenke og reflektere. Han sier det tydelig og klart. Er du oppriktig og bruker din intellekt så ser du sannheten i meningen med din eksistens med både sinn og sjel. Koranen oppfordrer deg til å reflektere, tenke og analysere. Søker du sannheten vil du finne den i Koranen. 

Hvordan i all verden klarer du å blande intellekt med gudetro, dette er fundamentalt forskjellig. Intellekt bygger på forstand og fornuft, ikke tro og aksept. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og allikevel produserer muslimske land nærmest ingenting når det kommer til vitenskap,. Og muslimske kvinner kan nektes å studere av sine ektemenn. 

Alikevell mange muslimer som har nå til dags fremtrende jobber i nasa og andre viktige områder på verdens basis. Det bilde du har er fra dårlige kår.

Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Greit nok at jeg dør tomhendt, men hva med livskvaliteten når jeg har levd? Hva med skatten jeg har betalt inn, som har gjort det mulig med sykehus, skoler og velferdstjenester? Tenker du ikke på at uten nok næringsliv og produksjon vil samfunnet være preget av arbeidsledighet, fattigdom, svak skolegang, dårlig helse, uvitenhet og elendighet?

Den islamske verden svikter menneskene som bor i den på alle måter. Den har heller knapt noe å tilby resten av verden, bortsett fra olje da. Hva har de hjulpet andre verdensdeler med? 

Islam er bare en oppskrift på kulturell mummifisering, stagnasjon og undertrykkelse. Bedre å lyve til folk om Paradiset, så godtar de lettere sin håpløse situasjon.

Den delen verden vi lever i nå nyter det du viser til, men det har ikke alltid vært sånn. Før så var arabisk vitenskapsspråket man snakket i vesten og før det, det  romerske sivilisasjon og før det mange andre. Alle samfunn har hatt sin storhet en eller annen gang. Du må se ting i større perspektiv. Alle trodde de var toppen av sivilisasjonen, men så duket de under.

Det samme kan skje oss, for det trenger ikke naturkatastrofer til. Du bør ikke være arrogant og bli forført av velstand og fremgang. Alle topper etterfølges av bunner og det motsatte. Gud har skapt en begynnelse og en slutt til alt. Fokuser på det evigvarende og lev livet som om du skal leve evig. En balanse.

Endret av omarel
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, omarel skrev:

Den delen verden vi lever i nå nyter det du viser til, men det har ikke alltid vært sånn. Før så var arabisk vitenskapsspråket man snakket i vesten og før det, det  romerske sivilisasjon og før det mange andre. Alle samfunn har hatt sin storhet en eller annen gang. Du må se ting i større perspektiv. Alle trodde de var toppen av sivilisasjonen, men så duket de under.

Det samme kan skje oss, for det trenger ikke naturkatastrofer til. Du bør ikke være arrogant og bli forført av velstand og fremgang. Alle topper etterfølges av bunner og det motsatte. Gud har skapt en begynnelse og en slutt til alt. Fokuser på det evigvarende og lev livet som om du skal leve evig. En balanse.

Du har rett i at sivilisasjoner og imperier kommer og går, det er en naturlig prosess. Men det gjelder å bringe stafettpinnen videre. Bygge på det andre kulturer har oppdaget og utrettet.

Det er det som er problemet med den islamske verden, den har hengt seg opp i sin gullalder, og prøver å lever på fordums storhet. En sivilisasjon må være dynamisk og lærevillig for å overleve.

Alle tidligere sivilisasjoner lærte av de som kom før. Dogmatisk religion fungerer som en brems på den sivilisatoriske prosessen, og konsekvensene er de samme hver gang.

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, omarel skrev:

😉 prøv naboen Google.com

Det du altså sier, er at islam ikke har brakt noe positivt med seg til den vestlige verden de siste 50 årene som ikke har vært her før.

Som jeg påpekte.

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, omarel skrev:

Hvorfor begrenser jeg det til 50 år?

Jo, fordi islam var en nullfaktor i den vestlige verden for 50 år siden.

Så siden islamsk inntog i den vestlige verden, hva positivt har den bidratt med som ikke var her fra før av?

Det er jo også rimelig ironisk at islam skal være en så fantastisk religion, når millioner av muslimer har rømt fra muslimske land til vestlige kristne land for å få beskyttelse og hjelp.

Om islam var så fantastisk, så hadde muslimene holdt seg i Midt-Østen, Nord-Afrika og Sørøst-Europa.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, edwardnigma skrev:

Hvorfor begrenser jeg det til 50 år?

Jo, fordi islam var en nullfaktor i den vestlige verden for 50 år siden.

Så siden islamsk inntog i den vestlige verden, hva positivt har den bidratt med som ikke var her fra før av?

Det er jo også rimelig ironisk at islam skal være en så fantastisk religion, når millioner av muslimer har rømt fra muslimske land til vestlige kristne land for å få beskyttelse og hjelp.

Om islam var så fantastisk, så hadde muslimene holdt seg i Midt-Østen, Nord-Afrika og Sørøst-Europa.

Han kan ikke svare deg på det spørsmålet, fordi alle vet at det eneste islam har brakt med seg til vesten er terror, drap, voldtekt, fattigdom, grov vold, gjengkriminalitet osv. Det er ikke akkurat vanskelig å bevise. Bare til å ta en titt på statistikk. 

Det finnes ikke noe positivt med islam i vesten. Religionen er rett og slett for primitiv og barbarisk til å kunne tilføre noe positivt til et samfunn som ligger mange hundre år lengre frem i tid. 

Folk som konverterer til islam er de samme som hadde vært fanatiske kristne uten. Det er rett og slett folk som søker etter det mest ekstreme fordi de ikke takler å leve uten strenge regler. 

Jeg har lurt på det samme selv. Har spurt flere. Ingen kan svare meg. 

Hva har islam tatt med til vesten som er positivt? 

Svaret er: Ingenting

Anonymkode: ef3df...327

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, omarel skrev:

Alikevell mange muslimer som har nå til dags fremtrende jobber i nasa og andre viktige områder på verdens basis. Det bilde du har er fra dårlige kår.

Jøder har mottatt over 200 nobelpriser på tross av at de bare er 15 millioner mennesker. Det er rundt 1.5 milliarder muslimer og de har klart å produsere 12 nobelprisvinnere. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...