AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #81 Skrevet 30. april 2020 19 timer siden, omarel skrev: Det er mange veier til indre ro, det skal jeg ikke fornekte. Den som søker Sannheten om Gud og svar på livet og døden, meningen med livet og døden, sjelen, hva som skjer etter døden, hvem er Gud og hvorfor ting skjer, finner svarene i Koranen som Gud har gitt. Det er mye som skiller islam og kristendom er mye, men i kristendommen så hviler et stort tvil i troene. Mens i Koranen så sier Gud (parafrase) at han ikke har unnlatt noe i skriften. For å bare vise til bibelen : "Og jeg vil be Faderen, og han skal gi dere en annen Talsmann til å være hos dere til evig tid " Joh. evang. 14:16 "Men Talsmannen, Den Hellige Ånd, som Faderen vil sende i mitt navn, han skal lære dere alle ting og minne dere om alt hva jeg har sagt til dere"Joh. evang. 14:26 Koranen er det evigvarende og den siste budskapet fra Gud til menneskeheten. Den er beskyttet av Gud, slik Han sier det og den gjelder til verden går under ifølge Gud den Allmektige. Ja, muslimer har fått for seg at Jesus her mener Muhammed, men det er ikke sant . Det er så feil som det kan bli. Men dette er jo akkurat slik muslimer klarer å få folk til å konventere til islam , ved tvetydig tale. Og selvfølgelig mange dumme kvinner som gifter seg med muslim, de overtales til å konventere og pga sin kjærlighet til mannen så gjør de det , da blir barna muslimer også.. På den måten kan det virke som islam vokser , men folk vet jo ikke hva de har begitt seg inn på... Mange muslimer vet jo heller ikke hva koranen Egentlig befaler , heldigvis. Da er det jo lett å lure mennesker til å tro at islam er fred og kjærlighet . Bare for å oppklare : Islam er det motsatte av fred og kjærlighet , det finner man fort ut hvis man leser koran og hadit og historie . Anonymkode: a32fb...3d1 3
omarel Skrevet 30. april 2020 #82 Skrevet 30. april 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, muslimer har fått for seg at Jesus her mener Muhammed, men det er ikke sant . Det er så feil som det kan bli. Men dette er jo akkurat slik muslimer klarer å få folk til å konventere til islam , ved tvetydig tale. Og selvfølgelig mange dumme kvinner som gifter seg med muslim, de overtales til å konventere og pga sin kjærlighet til mannen så gjør de det , da blir barna muslimer også.. På den måten kan det virke som islam vokser , men folk vet jo ikke hva de har begitt seg inn på... Mange muslimer vet jo heller ikke hva koranen Egentlig befaler , heldigvis. Da er det jo lett å lure mennesker til å tro at islam er fred og kjærlighet . Bare for å oppklare : Islam er det motsatte av fred og kjærlighet , det finner man fort ut hvis man leser koran og hadit og historie . Anonymkode: a32fb...3d1 Og dette skal jeg liksom tro på. Jeg kan heldigvis min religion og Koranen, så det du sier er feil med tanke på det du sier. Påstanden din er feil og derfor ikke gjelde de ukentlige konverteringer som skjer rundt omkring i verden.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #83 Skrevet 30. april 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Det skjer vist på begge sider. Ts. Anonymkode: 65fa0...511 Påstår du at kristne mennesker dreper og voldtar konvertitter ? Kan vise til noen kilder på det ? Anonymkode: a32fb...3d1 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #84 Skrevet 30. april 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det så rart, mener du? Eller; hvorfor er det mer «rart» å konvertere til en religion som tror på god hygiene, undertrykkelse av kvinner, vold, konvertering av «vanntro» og hevn enn det er å konvertere til en religion som tror på at kunnskap er synd, undertrykkelse av kvinner, vold, konvertering av «vanntro» og hevn? For meg er å bytte fra kristen til muslim bare å bytte ut «kunnskap er synd» med «god hygiene». Ellers er det samma greia. Ja, akkurat nå har noen ytterst få muslimer en liten voldstopp, men de fleste terrorister i vesten er fortsatt kristne. (Behring Brevik, feks, var ikke muslim. De fleste ansvarlige for skolemassakre i USA er »gode» kristne.) All religion er voldelig. Anonymkode: 10f65...1f0 Er du seriøs nå? De fleste terrorister i vesten er islamister. De fleste terrorister i verden, er islamister. Et overveldende flertall ser på seg selv som nettopp muslimer. Pga islam har alle større byer i vesten fått såkalte "koranklosser" plassert hvor det går masse mennesker. Lagt merke til disse "blomsterpottene" og "benkene" i stein? Det er takket være islamister som liker å leke bowling med kjøretøy. Lagt merke til mer politi og stengte gater under feks 17 mai? Det er takket være islam det også. Anonymkode: ef3df...327 5
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #85 Skrevet 30. april 2020 9 minutter siden, omarel skrev: Og dette skal jeg liksom tro på. Jeg kan heldigvis min religion og Koranen, så det du sier er feil med tanke på det du sier. Påstanden din er feil og derfor ikke gjelde de ukentlige konverteringer som skjer rundt omkring i verden. Din påstand er feil. Det står forresten i koranen at bibelen forteller sannheten, visste du det ? Anonymkode: a32fb...3d1
omarel Skrevet 30. april 2020 #86 Skrevet 30. april 2020 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Din påstand er feil. Det står forresten i koranen at bibelen forteller sannheten, visste du det ? Anonymkode: a32fb...3d1 Ja og jeg kan versene og. For å korriger deg så står det ikke bibelen i koranen. Det står Ingil. Det betyr Evangeliet. Og hvis du analyserer og reflekterer over versene så sier Gud: - "...Og Han sendte ned Toraen og Evangeliet..." Vers fra Imrans Hus Dette sendte han til Jesus. Den bibelen du har mellom hendene dine er ikke overlevert dere og har derfor ikke overlevd. Deres evangelier er redigert og sammensatt av mennesker etter Nkea møtet flere hundre år etter Jesus død. Mange evanglie versjoner er ikke tatt med. Derfor eksisterer ikke Evangeliet Gud sendte til Jesus og som Jesus prekte. -"....og Han skal lære han (Messias Jesus) Skriften, Visdommen, Toraen og Evangeliet.....". Gud sier dette til Maria, Jesus mor. Gud sier her at Han vil lære Jesus Evangeliet. Dette er ikke bibelen. Du vet veldig godt at "evangeliene" dere har i bibelen ikke er fra Gud, men det er evangeliet etter Paulus, Matheus osv. Det finnes også mange andre evangelier som ikke er tatt med i bibelen av mennesker. Evangeliet fra Gud er Guds Ord og lov som er sammensatt av Gud selv. Dagens bibel dessverre bøker som er valgt ut og satt sammen av kirken. Jeg referer her til Nikea. Jeg anmoder deg på det sterkeste å lese Koranen på nytt med åpent sinn og hjerte! Kilden som har sendt Toraen, Evangeliet og Koranen er ett. Det er fra en og samme Gud. Det er Koranen som vil være et vitnesbyrd over deg når du møter Herren og ikke bibelen. Det er fordi du tilhører Koranens epoke og det er den som vil Gud vil spørre deg om. Dette er sannheten og det vet du så inderlig godt inne i ditt hjerte. Gud er en og alene og har ingen sønn, verken føder Han eller er Han født. Endret 30. april 2020 av omarel 2
HalldirV2 Skrevet 30. april 2020 #87 Skrevet 30. april 2020 En religion som ideoliserer en mann som giftet seg med et barn og hadde samleie med henne (-det vi i dag vil betrakte som overgrep), en mann som utførte massedrap og andre grusomheter, er ingen religion jeg ønsker innflytelse i Vesten. 4
omarel Skrevet 30. april 2020 #88 Skrevet 30. april 2020 1 minutt siden, HalldirV2 skrev: En religion som ideoliserer en mann som giftet seg med et barn og hadde samleie med henne (-det vi i dag vil betrakte som overgrep), en mann som utførte massedrap og andre grusomheter, er ingen religion jeg ønsker innflytelse i Vesten. Moses og Mohammad fred være med dem begge, var statsmenn. Straff for høyforæderi i under angrep og krig er noe vesten også praktiserer til den dag i dag, til og med Norge. Og ikke glem at Gud sa til Moses at det vil komme en profet som han fra hans brødre. Mohammad stammer fra Ismael, som er broren til Isak. Profetskapet lå nemlig i Abrahams ætt. Både Moses og Mohammad stammer fra Abraham. Hva som er normalt når, var ikke normalt for 100 år side, eller 1400 år siden. Semittiske tradisjoner er ikke normative idag. Så jeg forstår at du ønsker å sverte Mohammad, men det hjelper kun de som dine likesinnede. Den som er ute etter sannheten klarer å skille mellom ting. Du vil og jeg vil, men Gud gjør det Han vil! 2
HalldirV2 Skrevet 30. april 2020 #89 Skrevet 30. april 2020 1 minutt siden, omarel skrev: Moses og Mohammad fred være med dem begge, var statsmenn. Straff for høyforæderi i under angrep og krig er noe vesten også praktiserer til den dag i dag, til og med Norge. Og ikke glem at Gud sa til Moses at det vil komme en profet som han fra hans brødre. Mohammad stammer fra Ismael, som er broren til Isak. Profetskapet lå nemlig i Abrahams ætt. Både Moses og Mohammad stammer fra Abraham. Hva som er normalt når, var ikke normalt for 100 år side, eller 1400 år siden. Semittiske tradisjoner er ikke normative idag. Så jeg forstår at du ønsker å sverte Mohammad, men det hjelper kun de som dine likesinnede. Den som er ute etter sannheten klarer å skille mellom ting. Du vil og jeg vil, men Gud gjør det Han vil! Det spiller ingen rolle hva som var normalt da relativt til nå, poenget er at Muhammed blir ideolisert i 2020, og fremstilt som det perfekte mennesket - eller så perfekt et menneske kan bli på tross av våre begrensninger som mennesker. Muhammed er ikke et forbilde å etterstrebe i 2020, og han var heller ikke et spesielt godt forbilde på 600 - tallet. 3
Jdz Skrevet 30. april 2020 #90 Skrevet 30. april 2020 På 28.4.2020 den 19.20, edwardnigma skrev: Og likevel så er det beste Qu'ran kom på at svin er skittent, alkohol er livsfarlig, at det skal synges en rar sang når dyr pines til døde og at kvinner skal stues bort under niqaber og burkaer. Restriksjoner på mat og rus er vel på ingen måte unikt for Islam eller koranen? Niqab og burka er ikke noe som kommer fra koranen, og hvis du ser på hele den muslimske verden så bruker det store flertallet ikke slike plagg. Koranen sier derimot at både menn og kvinner skal kle seg sømmelig. 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #91 Skrevet 30. april 2020 2 timer siden, omarel skrev: Og dette skal jeg liksom tro på. Jeg kan heldigvis min religion og Koranen, så det du sier er feil med tanke på det du sier. Påstanden din er feil og derfor ikke gjelde de ukentlige konverteringer som skjer rundt omkring i verden. Ukentlige konverteringer skjer nok begge veier. Ev alle veier. Det blir veldig feil å si at det går en vei. Om det er det du mener da. Feks foregår det for tiden en vekkelse i Midt-Østen hvor mange muslimer konverterer til kristendommen. Uansett så skal man være svært forsiktig må å si at min religion er bedre enn eller riktigere enn din. Om man skulle tro det. Anonymkode: 417db...801
edwardnigma Skrevet 30. april 2020 #92 Skrevet 30. april 2020 22 minutter siden, Jdz skrev: Restriksjoner på mat og rus er vel på ingen måte unikt for Islam eller koranen? Niqab og burka er ikke noe som kommer fra koranen, og hvis du ser på hele den muslimske verden så bruker det store flertallet ikke slike plagg. Koranen sier derimot at både menn og kvinner skal kle seg sømmelig. Vel, ser du meg støtte noe religion? 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #93 Skrevet 30. april 2020 5 timer siden, omarel skrev: Ja og jeg kan versene og. For å korriger deg så står det ikke bibelen i koranen. Det står Ingil. Det betyr Evangeliet. Og hvis du analyserer og reflekterer over versene så sier Gud: - "...Og Han sendte ned Toraen og Evangeliet..." Vers fra Imrans Hus Dette sendte han til Jesus. Den bibelen du har mellom hendene dine er ikke overlevert dere og har derfor ikke overlevd. Deres evangelier er redigert og sammensatt av mennesker etter Nkea møtet flere hundre år etter Jesus død. Mange evanglie versjoner er ikke tatt med. Derfor eksisterer ikke Evangeliet Gud sendte til Jesus og som Jesus prekte. -"....og Han skal lære han (Messias Jesus) Skriften, Visdommen, Toraen og Evangeliet.....". Gud sier dette til Maria, Jesus mor. Gud sier her at Han vil lære Jesus Evangeliet. Dette er ikke bibelen. Du vet veldig godt at "evangeliene" dere har i bibelen ikke er fra Gud, men det er evangeliet etter Paulus, Matheus osv. Det finnes også mange andre evangelier som ikke er tatt med i bibelen av mennesker. Evangeliet fra Gud er Guds Ord og lov som er sammensatt av Gud selv. Dagens bibel dessverre bøker som er valgt ut og satt sammen av kirken. Jeg referer her til Nikea. Jeg anmoder deg på det sterkeste å lese Koranen på nytt med åpent sinn og hjerte! Kilden som har sendt Toraen, Evangeliet og Koranen er ett. Det er fra en og samme Gud. Det er Koranen som vil være et vitnesbyrd over deg når du møter Herren og ikke bibelen. Det er fordi du tilhører Koranens epoke og det er den som vil Gud vil spørre deg om. Dette er sannheten og det vet du så inderlig godt inne i ditt hjerte. Gud er en og alene og har ingen sønn, verken føder Han eller er Han født. Hvordan kan Jesus ha preket Evangeliet sendt av Gud, når Evangeliet forteller om Jesu fødsel, liv og korsfestelse? Dette kan han jo ikke ha visst eller preket om da han talte til disiplene og tilhørerne. Det fortelles heller ingenting om at Jesus hadde noen bok han preket fra, eller skrev ned noe. Alle hellige bøker er skrevet av mennesker, basert på det de har hørt andre fortelle, egen tro og forestillinger, og utvilsomt også opplevelsen av at dette budskapet er så viktig at det må være inspirert direkte av Gud. Hellige skrifter formidler bare menneskers trosforestillinger. Hadde folk møtt de menneskene som faktisk skrev de ulike hellige skriftene tror jeg de hadde blitt veldig skuffet. De hadde ikke vært annerledes enn de troende du møter i dag, ja de ville vært enda mer uvitende og ukritiske enn de man treffer på i dagens samfunn. Anonymkode: d9917...15d
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #94 Skrevet 30. april 2020 På 28.4.2020 den 17.47, AnonymBruker skrev: Har vært slikt siden tidlig på syttitallet. Forøvrig synes jeg all religion burde vært forbudt. Den har ikke gjort noe godt for menneskeheten. Anonymkode: 9e84a...bc1 Det har ikke kommentaren din heller gjort, så burde alle dine ytringer vært forbudt? Anonymkode: e700a...773 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #95 Skrevet 30. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det har ikke kommentaren din heller gjort, så burde alle dine ytringer vært forbudt? Anonymkode: e700a...773 Man skal virkelig ytre mye dumt før du nærmer deg skadepotensialet til religion. Anonymkode: d9917...15d
omarel Skrevet 30. april 2020 #96 Skrevet 30. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan Jesus ha preket Evangeliet sendt av Gud, når Evangeliet forteller om Jesu fødsel, liv og korsfestelse? Dette kan han jo ikke ha visst eller preket om da han talte til disiplene og tilhørerne. Det fortelles heller ingenting om at Jesus hadde noen bok han preket fra, eller skrev ned noe. Alle hellige bøker er skrevet av mennesker, basert på det de har hørt andre fortelle, egen tro og forestillinger, og utvilsomt også opplevelsen av at dette budskapet er så viktig at det må være inspirert direkte av Gud. Hellige skrifter formidler bare menneskers trosforestillinger. Hadde folk møtt de menneskene som faktisk skrev de ulike hellige skriftene tror jeg de hadde blitt veldig skuffet. De hadde ikke vært annerledes enn de troende du møter i dag, ja de ville vært enda mer uvitende og ukritiske enn de man treffer på i dagens samfunn. Anonymkode: d9917...15d Da Gud skapte mennesket og plasserte oss på jorden, så har Han ikke forlatt oss. Gud har alltid sendt sendebud og profeter med Veieledelse. Det finnes ulike typer for veieledelse/skrift.Hvis du leser verset jeg refererte til så sier Gud at Han lærte Jesus skriftene, Visdkommen, Toraen og Evangeliet. Jesus var sendt til jødene og Gud lærte han skriftene. I tillegg ga Gud Jesus Evangeliet. Det er åpenbaringen som skulle fylle Toraen. Om det var skrift eller ikke, vet jeg ikke. Det må jeg søke på. Evangeliet man har i bibelen er evangelier (flertall/versjoner) i henhold til de ulike disiplene. Det er selve evangeliet Gud sendte til Jesus og som skulle forsynes til jødene. Ser du nyanseforskjellen? Bibelen er for meg som de muslimske hadith. Noen hadith ble skrevet mens Mohammad levde, mens andre ble skrevet lenge etter hans død. Det som skiller muslimsk hadith og kristen hadith(bibelen) hvis man kan si det på den måten, er at førte en form for metodisk kvalitetsikring av hadithene. Det er derfor det finnes en hel lære med kategorisering av hadith. Du har sterke hadith og svake hadith osv. Koranen er Guds egne ord som ble sendt til Mohammad av Gud. Den ble memorisert og implementert i de fem daglige bønnene og ble resitert i koransirkler. Denne tradisjonen har vi til den dag i dag. I Koranen har Gud sagt at denne skriften skal bevares av Han til oppstandelsens dag. Dette er den siste skriften til menneskeheten før dommens dag. Mohammad er med andre ord den siste sendebud som Gud sender, med et levende mirakel. Hans største mirakel er Koranen, selv om han også utførte mirakler, så er Koranen den største. Da det er en Koranen som man kan føle når man leser. For å gi deg et lite innblikk så kan du lytte til denne resitasjonen i fred og ro, men gi det ditt hjerte så vil det treffe: I et av versene i Koranen så utforder Gud mennesket ved å produserer vers som koranen og ender med å si at menneske ikke klarer å komme med noe som et vers fra koranen. I 1400 år har ingen klart å komme med noe som Koranen. 1
edwardnigma Skrevet 1. mai 2020 #97 Skrevet 1. mai 2020 Hva positivt har islamsk tro og kultur brakt til vestlig kultur siden andre verdenskrig som ikke allerede var her fra før av? 2
omarel Skrevet 1. mai 2020 #98 Skrevet 1. mai 2020 43 minutter siden, edwardnigma skrev: Hva positivt har islamsk tro og kultur brakt til vestlig kultur siden andre verdenskrig som ikke allerede var her fra før av? En del faktisk.
Silva Pluvialis Skrevet 1. mai 2020 #99 Skrevet 1. mai 2020 På 28.4.2020 den 17.47, AnonymBruker skrev: Har vært slikt siden tidlig på syttitallet. Forøvrig synes jeg all religion burde vært forbudt. Den har ikke gjort noe godt for menneskeheten. Anonymkode: 9e84a...bc1 Vel, uten Gud så hadde ingen av oss vært på denne jorda. Ingenting kan skapes av seg selv. Det må ligge en skaper bak, en som får noe til å skje. 3
GrønnNellik68 Skrevet 1. mai 2020 #100 Skrevet 1. mai 2020 Jeg har ikke noe i mot islam som religion men de som tror de lever etter den... de har jeg imot.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå