Gå til innhold

Kommer det en krisepakke til de narkomane?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Her er det mange som har glemt at man ikke ser de fleste rusavhengige. Det er læreren til barnet ditt, legen, naboen, postmannen, og til og med ditt eget barn. Denne tørka gjør heller ikke at noen av oss slutter, vi tar det vi får tak i. 

Anonymkode: b8d5f...8a4

Greit nok det. Men det er hinsides å forvente at staten skal sponse dopet til de rusavhengige.

Anonymkode: 3195d...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Greit nok det. Men det er hinsides å forvente at staten skal sponse dopet til de rusavhengige.

Anonymkode: 3195d...171

Nå sponser jo staten med gratis skole, gratis sykehus og eventuell krisepakker for deg.

Anonymkode: 194eb...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå sponser jo staten med gratis skole, gratis sykehus og eventuell krisepakker for deg.

Anonymkode: 194eb...f7e

Det er noe ganske annet å forvente at staten skal sponse dop som ødelegger helse og fører til kriminalitet. De som ikke forstår det må enten være kraftig dopet eller ha ødelagt hjernen med dop.

Anonymkode: 3195d...171

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo åpenbart at endel av de som kommenterer her inne ikke tenker helt klart, de er fulle av dop tipper jeg.

Anonymkode: 3195d...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje spilleavhengige skulle fått en liten skjerv å spille for også? 

Anonymkode: 8a856...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt shoppingavhengig. Tror dere det er mulig at jeg kan få noen tusen ekstra i trygt for å finansiere avhengigheten min? Hvor søker man?

Anonymkode: 3195d...171

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.4.2020 den 20.45, AnonymBruker skrev:

Myndighetene har stengt grensene og sendt hjem rumenerne. Det har gitt doptørke uten sidestykke. Og prisen på hasj og heroin har skutt i været. Det er rusavhengige som nå sliter på grunn av myndighetenes tiltak. Pengene rekker ikke like lenge som de gjorde før nedstengningen. Penger som før rakk til en uke er nå knapt nok tilstrekkelig for en dag. Hva vil myndighetene gjøre for å lette byrden for denne gruppen? Eller er det greit å drite i dem siden de er vant til å har det tøft?

Anonymkode: cb00d...91a

En gyllen anledning til å slutte da helt gratis

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er noe ganske annet å forvente at staten skal sponse dop som ødelegger helse og fører til kriminalitet. De som ikke forstår det må enten være kraftig dopet eller ha ødelagt hjernen med dop.

Anonymkode: 3195d...171

Syns du dagens system fungerer bedre? Ville det ikke vært bedre for storsamfunnet om heroinister fikk heroin/metadon på resept, istedetfor å bedrive vinningskriminalitet som går utover vanlige? Man trenger ikke ha sympati for dem for å se at storsamfunnet tjener på å hjelpe de. 

Anonymkode: 7bf88...e3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns du dagens system fungerer bedre? Ville det ikke vært bedre for storsamfunnet om heroinister fikk heroin/metadon på resept, istedetfor å bedrive vinningskriminalitet som går utover vanlige? Man trenger ikke ha sympati for dem for å se at storsamfunnet tjener på å hjelpe de. 

Anonymkode: 7bf88...e3a

Greit for meg, dette systemet har vi allerede i form av LAR.

Anonymkode: 3195d...171

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den ekstremt essensielle faktoren her handler om at vi ikke finansierer ekstreme mengder mat til en bulimiker, eller anbefaler en hjertesyk å stappe innpå med usunt fett samtidig som vedkommende beveger seg minst mulig og heller ikke tar medisinene sine.

Anonymkode: 3195d...171

Når rus behandling er stengt og de på gata ikke får solgt blader? Hva skjer tror du? Narkomane sluttet brått å ruse seg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greit nok det. Men det er hinsides å forvente at staten skal sponse dopet til de rusavhengige.

Anonymkode: 3195d...171

De som selger blader er fratatt denne muligheten nå slik at de ikke kan tjene penger.  Hva skjer tror du?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ludovica- skrev:

Avhengighet er en lidelse som gir fysiske og psykiske plager.  Å være opiatavhengig, å være alkoholavhengig, avhengig av sentralstimulerende stoffer etc er egne diagnoser. 

Ja. Derfor man kaller det å ta en "friskmelding". For uten den dosen blir de syke. Opiatabstinent. Uten den dosen fungerer de ikke. 

Hva som ligger i uttrykket å fungere kan være så mangt. Det må ikke bety å sykle til tannlege jobben sin. Men å faktisk komme seg opp å få til dagens gjøremål. Dette gjelder jo uansett og ikke bare for narkomane. 

 

Nei, narkomani og alkoholisme er ingen sykdom. Denne betegnelsen er kun gitt fordi det er enklere for både myndigheter og rusmisbrukere å gjemme seg bak en diagnose.

Anonymkode: db17b...e7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fallabella skrev:

De som selger blader er fratatt denne muligheten nå slik at de ikke kan tjene penger.  Hva skjer tror du?

 

Bladsalget er vel lagt ned? Har vært mye i byen og jeg har ikke sett bladselgere på evigheter.

Anonymkode: db17b...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er noe ganske annet å forvente at staten skal sponse dop som ødelegger helse og fører til kriminalitet. De som ikke forstår det må enten være kraftig dopet eller ha ødelagt hjernen med dop.

Anonymkode: 3195d...171

Voksent. Håper du en dag forstår at rusmisbrukere ikke har det bra med seg selv og at de trenger hjelp. Ikke alle som driver med kriminalitet. Og at det ødelegger helsen din å ruse deg, er de alle klar over. Men det gjør alkohol og usunn mat også.

Anonymkode: 194eb...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fallabella skrev:

Tror du så mange selv velger å bli så syke altså? Jeg spør igjen om hvorfor denne lidelsen står i diagnosemanualen men alikevel ikke blir sett på som en sykdom. Det er merkelig.

Du kan si at de med bulimi velger å overspiste og å spy selv så derfor kan de bare klare seg selv. Eller folk med selvpåførte livsstilssykdommer som feks problemer med hjertet, vi gidder ikke operere dem, det er tross alt dems egen feil.. 

Som jeg siterte under en annen kommentar:

Nei, narkomani og alkoholisme er ingen sykdom. Denne betegnelsen er kun gitt fordi det er enklere for både myndigheter og rusmisbrukere å gjemme seg bak en diagnose.

Anonymkode: db17b...e7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Voksent. Håper du en dag forstår at rusmisbrukere ikke har det bra med seg selv og at de trenger hjelp. Ikke alle som driver med kriminalitet. Og at det ødelegger helsen din å ruse deg, er de alle klar over. Men det gjør alkohol og usunn mat også.

Anonymkode: 194eb...f7e

Det forstår jeg, men at narkomane ikke skal ha ansvar for sine liv på lik linje med andre forstår leg lite av.

Anonymkode: 3195d...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Som jeg siterte under en annen kommentar:

Nei, narkomani og alkoholisme er ingen sykdom. Denne betegnelsen er kun gitt fordi det er enklere for både myndigheter og rusmisbrukere å gjemme seg bak en diagnose.

Anonymkode: db17b...e7a

Det er din mening eller? Du vet bedre enn spesialister i rus og avhengighet? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det forstår jeg, men at narkomane ikke skal ha ansvar for sine liv på lik linje med andre forstår leg lite av.

Anonymkode: 3195d...171

Hva med de som sliter psykisk, som vil ta selvmord? Skal de bare ansvar for å ikke ta selvmord selv da?

Anonymkode: 194eb...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hvorfor mange mener at Corona er en gave fra oven.

Anonymkode: 220e1...636

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som jeg siterte under en annen kommentar:

Nei, narkomani og alkoholisme er ingen sykdom. Denne betegnelsen er kun gitt fordi det er enklere for både myndigheter og rusmisbrukere å gjemme seg bak en diagnose.

Anonymkode: db17b...e7a

Ja akkurat. Så folk med avhengighetssyndromet er litt det samme som disse arbeidssky folka som påstår dem har me eller fibromyalgi. Da er jeg med! Det er altså en god del folk her i landet vi skal ignorere å be de om å klare seg selv. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...