Gå til innhold

Kommer det en krisepakke til de narkomane?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Myndighetene har stengt grensene og sendt hjem rumenerne. Det har gitt doptørke uten sidestykke. Og prisen på hasj og heroin har skutt i været. Det er rusavhengige som nå sliter på grunn av myndighetenes tiltak. Pengene rekker ikke like lenge som de gjorde før nedstengningen. Penger som før rakk til en uke er nå knapt nok tilstrekkelig for en dag. Hva vil myndighetene gjøre for å lette byrden for denne gruppen? Eller er det greit å drite i dem siden de er vant til å har det tøft?

Anonymkode: cb00d...91a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva mener du de skal gjøre? Gi de mer penger så de skal ha råd til narkotika pga prisøkning?

Anonymkode: 22a65...9e2

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe de går gjennom en grei avrusning nå da. Så får de en ny start på livet som rusfri! 

Anonymkode: 653d0...f53

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastlegen har mye fint de kan få.

Anonymkode: 86178...f9a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du de skal gjøre? Gi de mer penger så de skal ha råd til narkotika pga prisøkning?

Anonymkode: 22a65...9e2

De kan for eksempel øke satsen for trygd og sosialhjelp for de som mottar det, i alle fall fram til grensene åpnes igjen.

Anonymkode: cb00d...91a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De narkomane må selv ta ansvar for sine utgifter. Staten skal ikke hjelpe dem mer enn de allerede gjør ved å skaffe dem penger til ulovlige rusmidler. 

Anonymkode: 7b100...e73

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye koster det pr dag med dop nå? Vs til vanlig? Husker av intervjuer med tidligere narkomane at trygda ikke rakk mer enn noen dager før heller..  Syns det hørtes ut som en bedre ide å ikke slippe rumenerene inn igjen, hvis det er de som smugler. 

Anonymkode: eda51...753

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De narkomane må selv ta ansvar for sine utgifter. Staten skal ikke hjelpe dem mer enn de allerede gjør ved å skaffe dem penger til ulovlige rusmidler. 

Anonymkode: 7b100...e73

Hvorfor ikke? Dette problemet er skapt av staten. Da bør de også ta ansvar.

Anonymkode: cb00d...91a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trist hvis de narkomane ikke får tak i stoff. Jeg vet ikke hva som kan gjøres, men håper myndighetene skjønner at dette ikke er lett for de narkomane. Narkomane er mennesker de også. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De narkomane må selv ta ansvar for sine utgifter. Staten skal ikke hjelpe dem mer enn de allerede gjør ved å skaffe dem penger til ulovlige rusmidler. 

Anonymkode: 7b100...e73

Så vi skal bare la de råtne bort? Sjarmerende...

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener foresten å ha lest at det ikke lenger er ulovlig med en enslig brukerdose, dvs de blir ikke fratatt det eller straffet for det? 

Anonymkode: eda51...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Fastlegen har mye fint de kan få.

Anonymkode: 86178...f9a

Den mest praktiske løsningen er nok at fastleger blir mer rundhåndet med å forskrive B-preparater, ja (eventuelt A).

Anonymkode: fb1d0...e08

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er fint om korona fører til færre narkomane og narkomane som slutter med dop fordi de ikke har råd til det. Evt at det blir høyere terskel for nye å komme inn i miljøet. Bra korona kan føre til noe bra. 

Anonymkode: cc2a0...14e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo forstå tanken her, at man bør diskutere hvorvidt staten skal gi rusmisbrukere den hjelpen de trenger nå i form av rusmidler. Det allikevel noe absurd ved å se artikler på nettaviser om rusmisbrukere som etterlyser tiltak fordi rusmidlene er blitt for dyre..... Dette er altså en gruppe mennesker som tyr til kriminalitet for å få tak i piller og stoff, og som ellers får penger uten at de nødvendigvis har jobbet en dag i sitt liv. Samtidig er det ofte mennesker som har hatt en forferdelig oppvekst. Vanskelig....

Anonymkode: 653d0...f53

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer det krisepakke til innruddstyvene? Før kunne de gjøre innbrudd på dagtid, men nå har alle hjemmekontor, og ingen reiser på hytta i påsken så det var helt krise vanskelig for innbruddstyver å få gjort innbruddsdosen sin. 

Anonymkode: cc2a0...14e

De prostituerte også har jeg hørt at sliter skikkelig. Og for ikke å glemme de papirløse. Og de som har jobbet svart. 

Anonymkode: eda51...753

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De kan for eksempel øke satsen for trygd og sosialhjelp for de som mottar det, i alle fall fram til grensene åpnes igjen.

Anonymkode: cb00d...91a

Du kødder nå???? Så feks alenemødre som faller mellom to stoler og mottar sosialstønad skal ikke få økt men narkomane skal??

Anonymkode: 64d85...dd3

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes det er fint om korona fører til færre narkomane og narkomane som slutter med dop fordi de ikke har råd til det. Evt at det blir høyere terskel for nye å komme inn i miljøet. Bra korona kan føre til noe bra. 

Anonymkode: cc2a0...14e

De slutter bare så lenge det ikke er dop tilgjengelig, og begynner på'n igjen senere. Suget etter dop forsvinner ikke med abstinensene.

Anonymkode: fb1d0...e08

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at de narkomane bør få hjelp. Jeg har et liberalt syn på rus, men i de tilfellene hvor rus går hånd i hånd med psykoser, kriminalitet og vold synes jeg at hjelpen bør bestå i tvang for å beskytte både den narkomane og samfunnet. Etter min mening burde de som er så skadde at de er til fare for seg selv eller andre sperres inne. For all del, gjerne med subutex, heroin eller metadon.

Anonymkode: 328a7...8b5

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...