Gjest IreneV Skrevet 18. januar 2023 #1501 Del Skrevet 18. januar 2023 (endret) Ninaen skrev (20 timer siden): Eksakt. Jeg fikk avslag på gruppelivsforsikring da jeg var 28 år fordi «personer med anoreksi har klart forhøyet risiko for tidlig død sammenliknet med andre jevnaldrende». Så t.o.m forsikringsselskapene vet dette. Er så lei av at man ufarliggjør fordi «stakkars, hun er jo syk». Ansvar, ansvar, ansvar. Når man velger å være offentlig. Som alle dem hun kritiserer selv. Hun kan ha påført mange ubotelig skade. Slik jeg ser det er hun mer en influencer enn journalist. Jeg liker mye av det hun skriver, men hun har feilet stort ved å promotere seg selv på den måten hun har gjort. Veldig mange som benytter sosiale medier på den måten hun gjør blir avhengige av oppmerksomheten de får. Spesielt når det gjelder utlevering av seg selv, der personlige erfaringer høster likes, applaus og sympati. Man føler tilhørighet og det aktiverer belønningssenteret i hjernen, og man jakter stadig bekreftelse med dopamin som motivasjon og belønning. Når personen i tillegg lider av en psykisk sykdom, så står det enda mer på spill. Influenseren har stor makt, og når ut til mange, og det kan ha stor smitteeffekt, såkalt andrehåndstraumatisering. Endret 19. januar 2023 av IreneV Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanin46 Skrevet 18. januar 2023 #1502 Del Skrevet 18. januar 2023 IreneV skrev (35 minutter siden): Hun kan ha påført mange ubotelig skade. Slik jeg ser det er hun mer en influencer enn journalist. Jeg liker mye av det hun skriver, men hun har feilet stort ved å promotere seg selv på den måten hun har gjort. Veldig mange som benytter sosiale medier på den måten hun gjør blir avhengige av oppmerksomheten de får. Spesielt når det gjelder utlevering av seg selv, der personlige erfaringer høster likes, applaus og sympati. Man føler tilhørighet og det aktiverer belønningssenteret i hjernen, og man jakter stadig bekreftelse med dopamin som motivasjon og belønning. Når personen i tillegg lider av en sykdom, så står det enda mer på spill. Influenseren har stor makt, og når ut til mange, og det kan ha stor smitteeffekt, såkalt andrehåndstraumatisering. Spot on. Og takk for at du skriver dette. Er så godt å se at andre også ser dette så tydelig. Resirkuleringen av de gamle bildene fra Østmarka er klasseeksempel. Og nå driver hun jo og linker til egne gamle saker ved omtrent enhver anledning når det er noe dagsaktuelt i media, senest i dag med den HIV-saken på NRK, vipps «se, jeg skrev dette i år XXXX». Hun gikk fra en avhengighet/oppheng til en annen, før den første tok henne igjen i tillegg. 14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 20. januar 2023 #1503 Del Skrevet 20. januar 2023 Var jo rette r…som feis mtp kritikk det her… https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/8m3422/ingeborg-senneset-det-maa-vaere-deilig-aa-gi-saa-blaffen 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 20. januar 2023 #1504 Del Skrevet 20. januar 2023 Ninaen skrev (1 time siden): Var jo rette r…som feis mtp kritikk det her… https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/8m3422/ingeborg-senneset-det-maa-vaere-deilig-aa-gi-saa-blaffen Får ikke lest. 🙁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweetheaven Skrevet 20. januar 2023 #1505 Del Skrevet 20. januar 2023 Ninaen skrev (5 timer siden): Var jo rette r…som feis mtp kritikk det her… https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/8m3422/ingeborg-senneset-det-maa-vaere-deilig-aa-gi-saa-blaffen Fra 2021? Alle «mater» Senneset ved å trykke inn på hennes innlegg i SoMe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaeols Skrevet 20. januar 2023 #1506 Del Skrevet 20. januar 2023 Sweetheaven skrev (1 time siden): Fra 2021? Alle «mater» Senneset ved å trykke inn på hennes innlegg i SoMe. Og bra er det. Hun fortjener all støtten hun kan få. Folk er så nedlatende, at hun er pen blir brukt mot henne. At hun har Donald lepper går helt fint. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 23. januar 2023 #1507 Del Skrevet 23. januar 2023 Tråden er ryddet for brudd på opphavsrett. Måne, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stormur Skrevet 23. januar 2023 #1508 Del Skrevet 23. januar 2023 Jeg digger henne. Hun tar opp tabubelagte ting og bruker egne erfaringer for å belyse store samfunnsproblemer. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 24. januar 2023 #1509 Del Skrevet 24. januar 2023 Stormur skrev (3 timer siden): Jeg digger henne. Hun tar opp tabubelagte ting og bruker egne erfaringer for å belyse store samfunnsproblemer. Hvilke temaer skriver hun om, som du mener er tabu? Syns hun som regel sparker inn åpne dører. Fullstendig åpne dører. 34 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 25. januar 2023 #1510 Del Skrevet 25. januar 2023 Tråden stenges for moderering. Måne, admin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 28. januar 2023 #1511 Del Skrevet 28. januar 2023 Tråden er ryddet for avsporing, brukerdebatt, krenkelser og svar til dette. Måne, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 28. januar 2023 #1512 Del Skrevet 28. januar 2023 (endret) parmanoia skrev (På 20.1.2023 den 10.54): Får ikke lest. 🙁 Første del av artikkelen er åpen, kommer opp når du klikker på linken. Etter noen avsnitt må du betale for tilgang på resten. Men det som er relevant er i første delen, som er åpen. Her er sitat fra noe av det (NB! Det er lov å sitere fra deler av en tekst, også tekst bak betalingsmur, dette er i tillegg fra ÅPEN del av artikkelen og altså fullt lovlig å dele, ikke brudd på opphavsrett) «Før jeg sier noe som helst, må vi etablere én ting: Å kritisere det en influenser eller kjendis gjør eller promoterer, er ikke å «ta» en person.Det er å stille spørsmål ved forvaltning av makt, forretningsmodeller eller yrkesetikk.» «Og noen influensere – aka forretningspersoner – har gjort det til en forretningsmodell å gi fullstendig blaffen i kritikk og dure videre med smil og halvsannheter. For hva er vel et par kritiske røster sammenlignet med tusenvis av likes?» Endret 28. januar 2023 av Ninaen 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djerv2020 Skrevet 29. januar 2023 #1513 Del Skrevet 29. januar 2023 Ser videoen fra dagsrevyen nå. Det er ingen tvil om at IS har leppefiller og botox, samt gjort noe med tennene. I tillegg ser det ut til at hun har filler i kinnene…. Herlighet så trist! 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanin46 Skrevet 29. januar 2023 #1514 Del Skrevet 29. januar 2023 Djerv2020 skrev (1 time siden): Ser videoen fra dagsrevyen nå. Det er ingen tvil om at IS har leppefiller og botox, samt gjort noe med tennene. I tillegg ser det ut til at hun har filler i kinnene…. Herlighet så trist! Akkurat tennene kan faktisk være pga spiseforstyrrelsene. Hun hadde jo også bulimi. Det kan ødelegge tennene ganske heftig (både anoreksi og bulimi), som gjør at man faktisk må fikse ting. På de andre punktene: ikke tvil lenger når man ser på gamle bilder til sammenlikning. At hun påstår hun slutta med fillers/Restylane i 2013 må hun lenger utpå landet med. Bildet fra 17.mai 2020 (var på Tv2 ute) beviser det, da hadde den type virksomhet vært nedstengt i 2 mnd, og leppene hennes har ikke sett så normale ut siden før hun flytta fra Trøndelag. Få uker senere er de blåst opp igjen. Fatter ikke hvorfor hun juger om det når det er så store mengder bilder av henne på nett som taler for seg. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djerv2020 Skrevet 30. januar 2023 #1515 Del Skrevet 30. januar 2023 Kanin46 skrev (12 timer siden): Akkurat tennene kan faktisk være pga spiseforstyrrelsene. Hun hadde jo også bulimi. Det kan ødelegge tennene ganske heftig (både anoreksi og bulimi), som gjør at man faktisk må fikse ting. På de andre punktene: ikke tvil lenger når man ser på gamle bilder til sammenlikning. At hun påstår hun slutta med fillers/Restylane i 2013 må hun lenger utpå landet med. Bildet fra 17.mai 2020 (var på Tv2 ute) beviser det, da hadde den type virksomhet vært nedstengt i 2 mnd, og leppene hennes har ikke sett så normale ut siden før hun flytta fra Trøndelag. Få uker senere er de blåst opp igjen. Fatter ikke hvorfor hun juger om det når det er så store mengder bilder av henne på nett som taler for seg. Enig om tennene, men de ser jo så hvite ut at de lyser unaturlig. Det bare legger seg til den totale pakken om at hun ser veldig fake ut. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 31. januar 2023 #1516 Del Skrevet 31. januar 2023 Djerv2020 skrev (21 timer siden): Enig om tennene, men de ser jo så hvite ut at de lyser unaturlig. Det bare legger seg til den totale pakken om at hun ser veldig fake ut. Kanin46 skrev (På 29.1.2023 den 23.08): Akkurat tennene kan faktisk være pga spiseforstyrrelsene. Hun hadde jo også bulimi. Det kan ødelegge tennene ganske heftig (både anoreksi og bulimi), som gjør at man faktisk må fikse ting. På de andre punktene: ikke tvil lenger når man ser på gamle bilder til sammenlikning. At hun påstår hun slutta med fillers/Restylane i 2013 må hun lenger utpå landet med. Bildet fra 17.mai 2020 (var på Tv2 ute) beviser det, da hadde den type virksomhet vært nedstengt i 2 mnd, og leppene hennes har ikke sett så normale ut siden før hun flytta fra Trøndelag. Få uker senere er de blåst opp igjen. Fatter ikke hvorfor hun juger om det når det er så store mengder bilder av henne på nett som taler for seg. Det er noe med å være ærlig om hva sykdommen gjør med kroppen, som man må leve med livet ut. Jeg mener ikke at man kan skremme folk friske, men ved å fremstå så vellykket, syltynn og vakker, så kan hun gjøre andre sykere. Jeg tror hun har satt kroner å tennene. Det er kjempedyrt, og må skiftes ut ca hvert tiende år. Det koster gjerne ca 10 tusen kroner pr tann, inkludert alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 31. januar 2023 #1517 Del Skrevet 31. januar 2023 IreneV skrev (50 minutter siden): Det er noe med å være ærlig om hva sykdommen gjør med kroppen, som man må leve med livet ut. Jeg mener ikke at man kan skremme folk friske, men ved å fremstå så vellykket, syltynn og vakker, så kan hun gjøre andre sykere. Jeg tror hun har satt kroner å tennene. Det er kjempedyrt, og må skiftes ut ca hvert tiende år. Det koster gjerne ca 10 tusen kroner pr tann, inkludert alt. Ja, dette er den brutale virkeligheten https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/xl/bulimi-tok-knekken-pa-tennene-hennes-1.12794087 https://magasinet.psykiskhelse.no/bladet/2016/bulimi-mindre-skam-rundt-munnhelse 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 31. januar 2023 #1518 Del Skrevet 31. januar 2023 (endret) Ninaen skrev (15 minutter siden): Ja, dette er den brutale virkeligheten https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/xl/bulimi-tok-knekken-pa-tennene-hennes-1.12794087 https://magasinet.psykiskhelse.no/bladet/2016/bulimi-mindre-skam-rundt-munnhelse Ja, dette er virkeligheten. Senneset burde ha skrevet om, og vist med bilder, mye mer av skadene hun har pådratt seg. Ikke bare psykisk, men fysisk. De varige skadene, som man må lære seg å leve med. Som jeg før har skrevet, så forkortes levealderen betydelig, faren for kreft i spiserøret øker, nervesystemet i hjernen skades, fare for autoimmune sykdommer, listen er lang. Endret 31. januar 2023 av IreneV Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 1. februar 2023 #1519 Del Skrevet 1. februar 2023 Mulig jeg er farget av at jeg synes hun blir mer og mer uspiselig 🙈 Men synes IS overkjørte Aurora Hoff på GMN... Hèlt fair at hun jobbet med eldre under studietiden, men at hun har hatt mye verre opplevelser enn Aurora som har jobbet i mange år, nekter jeg å tro.. Får bad vibes av at hennes storyer skal toppe absolutt alle andres. Jeg håper andre har bedre inntrykk 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaeols Skrevet 1. februar 2023 #1520 Del Skrevet 1. februar 2023 Djerv2020 skrev (På 29.1.2023 den 21.17): Ser videoen fra dagsrevyen nå. Det er ingen tvil om at IS har leppefiller og botox, samt gjort noe med tennene. I tillegg ser det ut til at hun har filler i kinnene…. Herlighet så trist! Hvorfor er det trist? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå