Gå til innhold

Ingeborg Senneset


bianca89

Anbefalte innlegg

jaeols skrev (1 time siden):

Jeg synes hun gjør en god jobb, og flott at hun tar vare på kroppen sin. Men hun er for tynn. De aller fleste er langt unna en slik kropp. Tannbleking er vel helt ok? Hun vil vel bare se bra ut. Intet galt i det. Hun er ikke alene om å fikse på utseendet. Kvinner liker å bli begjært. 

Hun har anorexia som er en alvorlig sykdom, som alt for ofte ender med døden. Det er ikke bare å være "for tynn", og de fleste har ikke en slik kropp for de fleste er gudselov friske. Sykdommen anorexia forhindrer personen å ta vare på kroppen sin, selv om man ønsker. Det er en kompleks og livsfarlig sykdom. 

 

 

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

pop up bruker skrev (23 minutter siden):

Hun har anorexia som er en alvorlig sykdom, som alt for ofte ender med døden. Det er ikke bare å være "for tynn", og de fleste har ikke en slik kropp for de fleste er gudselov friske. Sykdommen anorexia forhindrer personen å ta vare på kroppen sin, selv om man ønsker. Det er en kompleks og livsfarlig sykdom. 

 

 

Jeg viste det, men hun er en talefør dame med bein i nesa. Hun er nok forbilde for mange. Men sykelig tynn. Vi skal være glad for at de fleste er friske og ikke har spiseforstyrrelser. Det er en fæl sykdom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaeols skrev (1 minutt siden):

Jeg viste det, men hun er en talefør dame med bein i nesa. Hun er nok forbilde for mange. Men sykelig tynn. Vi skal være glad for at de fleste er friske og ikke har spiseforstyrrelser. Det er en fæl sykdom. 

Nettopp fordi hun er en så talefør dame, med mange følger, som så gjerne bruker seg selv  og sin sykdom som eksempel, har hun også et særskilt ansvar for hvordan hun fronter egen helse og diverse skjønnhetsfremmede "tiltak" i mangel på bedre ord. Det er et viktig ansvar å være bevisst, og mye av kritikken i denne tråden går nettopp på det at hun ikke klarer dette. 

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaeols skrev (2 timer siden):

Jeg synes hun gjør en god jobb, og flott at hun tar vare på kroppen sin. Men hun er for tynn. De aller fleste er langt unna en slik kropp. Tannbleking er vel helt ok? Hun vil vel bare se bra ut. Intet galt i det. Hun er ikke alene om å fikse på utseendet. Kvinner liker å bli begjært. 

Hvordan tar hun vare på kroppen sin? 

Endret av Lill :)
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (11 timer siden):

Hvordan tar hun vare på kroppen sin? 

Ser du ikke det? Hun trener og holder seg i form. Det må da være positivt. Men selvsagt er hun alt for tynn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (11 timer siden):

Nettopp fordi hun er en så talefør dame, med mange følger, som så gjerne bruker seg selv  og sin sykdom som eksempel, har hun også et særskilt ansvar for hvordan hun fronter egen helse og diverse skjønnhetsfremmede "tiltak" i mangel på bedre ord. Det er et viktig ansvar å være bevisst, og mye av kritikken i denne tråden går nettopp på det at hun ikke klarer dette. 

Hvordan klarer hun ikke dette? Er ikke mye skjønnhet å spore der, så  hva du mener med det er en gåte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jaeols skrev (53 minutter siden):

Ser du ikke det? Hun trener og holder seg i form. Det må da være positivt. Men selvsagt er hun alt for tynn. 

En tar overhode ikke vare på kroppen sin når man har alvorlig spiseforstyrrelse. 

  • Liker 20
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaeols skrev (21 timer siden):

Hets mot Senneset fra folk som ikke har peiling. Hvis hun har "fillers" , hvem faen bryr seg? Alt hun har vært gjennom  så sitter det folk bak tastaturet og gjør narr av henne. Det må være undermålere. 

Saklig og velbegrunnet kritikk (som mesteparten av tråden her består av) er ikke hets.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaeols skrev (1 time siden):

Ser du ikke det? Hun trener og holder seg i form. Det må da være positivt. Men selvsagt er hun alt for tynn. 

😮

Alvorlig anoreksi er å ta vare på kroppen sin? 

 

  • Liker 18
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

parmanoia skrev (48 minutter siden):

En tar overhode ikke vare på kroppen sin når man har alvorlig spiseforstyrrelse. 

Tvert i mot, så ødelegger man kroppen sin. Det er selvskading på høyt nivå. Over tid vil det gjøre uopprettelig skade, og føre til tidlig død. Selv etter at man har blitt frisk.
Studier viser at personer som har hatt anoreksi i en periode på 0-15 år, hadde mer enn tre ganger så høy risiko for tidlig død, sammenlignet med den generelle befolkningen. Hos de som hadde hatt anoreksi i 16 til 30 år, var risikoen for tidlig død nesten syv ganger så høy som i den generelle befolkningen.

 

 

 

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (3 minutter siden):

Tvert i mot, så ødelegger man kroppen sin. Det er selvskading på høyt nivå. Over tid vil det gjøre uopprettelig skade, og føre til tidlig død. Selv etter at man har blitt frisk. Studier viser at personer som har hatt anoreksi i en periode på 0-15 år, hadde mer enn tre ganger så høy risiko for tidlig død, sammenlignet med den generelle befolkningen. Hos de som hadde hatt anoreksi i 16 til 30 år, var risikoen for tidlig død nesten syv ganger så høy som i den generelle befolkningen.

 

 

 

Nettopp. Å ha et pent ytre er fint det, men ikke ensbetydende med at man tar vare på kroppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (1 time siden):

😮

Alvorlig anoreksi er å ta vare på kroppen sin? 

 

Tror du hun har valgt det selv? Det er en sykdom, som er veldig vanskelig å komme ut av. Tror du skjønner hva jeg mener, ikke vri på alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

parmanoia skrev (1 time siden):

Nettopp. Å ha et pent ytre er fint det, men ikke ensbetydende med at man tar vare på kroppen. 

Har hun et pent ytre? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jaeols skrev (18 minutter siden):

Tror du hun har valgt det selv? Det er en sykdom, som er veldig vanskelig å komme ut av. Tror du skjønner hva jeg mener, ikke vri på alt. 

Nei, jeg tror ikke det, jeg tror ikke at hun har valgt å være syk, men at sykdommen får henne til å ikke klare å ta vare på kroppen sin. Det er helt horribelt at du kaller et anorektisk handlemønster «å ta vare på kroppen sin».

  • Liker 24
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (18 minutter siden):

Nei, jeg tror ikke det, jeg tror ikke at hun har valgt å være syk, men at sykdommen får henne til å ikke klare å ta vare på kroppen sin. Det er helt horribelt at du kaller et anorektisk handlemønster «å ta vare på kroppen sin».

Det må du gjerne mene, men jeg er uenig. Tror du hun vil være syk, du er veldig negativ? Tror du ikke hun gjør så godt hun kan? Det er lett å dømme andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er lurt å ha to tanker i hodet samtidig. Ingen tvil om at IS har gode innspill innimellom. Men jammen vet hun samtidig å benytte psykdom i tide og utide til å hevde sine meninger. Hun kan være ganske lettkrenket og blokkerer visst over en lav sko.

Håper hun evner å se fremover, uten alltid å se i bakspeilet. De som har fulgt henne over tid, vet nok om mange gode kvaliteter også :nikke:

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tradegy skrev (4 minutter siden):

Tenker det er lurt å ha to tanker i hodet samtidig. Ingen tvil om at IS har gode innspill innimellom. Men jammen vet hun samtidig å benytte psykdom i tide og utide til å hevde sine meninger. Hun kan være ganske lettkrenket og blokkerer visst over en lav sko.

Håper hun evner å se fremover, uten alltid å se i bakspeilet. De som har fulgt henne over tid, vet nok om mange gode kvaliteter også :nikke:

Hun er ikke alene om å blokkere over en lav sko..Skjønner  at hun blokkerer de verste mobberne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaeols skrev (8 timer siden):

Ser du ikke det? Hun trener og holder seg i form. Det må da være positivt. Men selvsagt er hun alt for tynn. 

Hun er syk og er slem mot kroppen sin. 

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaeols skrev (6 timer siden):

Tror du hun har valgt det selv? Det er en sykdom, som er veldig vanskelig å komme ut av. Tror du skjønner hva jeg mener, ikke vri på alt. 

Men skjønner du hvor skadelig det har vært at hun har sagt hun er frisk, når hun ikke er det? Og hun  nektet å ta til seg kritiske spørsmål fra folk som satte spørsmålstegn ved det. Blokkert dem, og kjørte på videre med retusjerte selfies der hun er syltynn med ansiktet fullt av fillers, samtidig som hun retter pekefingeren mot skjønnhetsindustrien og kroppspress!
Forstår du hvilken skade hun har påført  den målgruppen hun hevdet at hun ville hjelpe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IreneV skrev (8 timer siden):

Tvert i mot, så ødelegger man kroppen sin. Det er selvskading på høyt nivå. Over tid vil det gjøre uopprettelig skade, og føre til tidlig død. Selv etter at man har blitt frisk.
Studier viser at personer som har hatt anoreksi i en periode på 0-15 år, hadde mer enn tre ganger så høy risiko for tidlig død, sammenlignet med den generelle befolkningen. Hos de som hadde hatt anoreksi i 16 til 30 år, var risikoen for tidlig død nesten syv ganger så høy som i den generelle befolkningen.

 

 

 

Eksakt. Jeg fikk avslag på gruppelivsforsikring da jeg var 28 år fordi «personer med anoreksi har klart forhøyet risiko for tidlig død sammenliknet med andre jevnaldrende». Så t.o.m forsikringsselskapene vet dette. Er så lei av at man ufarliggjør fordi «stakkars, hun er jo syk». Ansvar, ansvar, ansvar. Når man velger å være offentlig. Som alle dem hun kritiserer selv. 

  • Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...