Gå til innhold

Ingeborg Senneset

bianca89

Anbefalte innlegg

In absentia skrev (4 timer siden):

Gikk på hennes IG nå. Jeg er ikke enig i at hun sprer noe som helst «thinspirstion» eller uproblematiske bilder. Ja, det er tydelig at utseende, klær og tatoveringer er viktig for henne, men kanskje dette kan være positivt og bidra til ar fakta og rasjonell tenkning blir kult blant de unge? 

En ting bet jeg meg dog merke i. Er hun sponset av New Era? Det må da finnes andre capser 😂

Er poseringene hennes som er problematiske 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke hun legger ut noe særlig med thinspiration.... ja, hun har litt vinkler som viser mer enn ellers, men det finnes mye verre bilder enn hos henne!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ofte på storyene hennes man kan oppleve henne som triggende. Hvis man ikke har slitt med sånt selv tenker man ikke nødvendigvis over det.

Men trodde dette med anoreksi var noe hun snakket om fra fortiden, ikke at hun var åpen om at hun fortsatt hadde det?

Jeg følger henne ikke på instagram. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (7 timer siden):

Hos noen som er like kjente? 

Jeg blir trigget av bildene hennes. Mettopp fordi hun er kul, har kule klær, tatoveringer, ser litt badass ut. Vanlige bloggere trigger meg overhodet ikke, jeg har ikke det minste behov for å se ut som Sophie Elise eller fotballfrue, men når jeg ser på Ingeborg kjenner jeg at den gamle trangen til å ha litt knoklete skuldre og kragebein og skarp kjeve, rykker litt i meg.

Her f.eks. https://www.instagram.com/p/CIQLwMYJpqF/?igshid=zicn88nauz9f

her derimot, ble det så anorektisk at det ikke engang trigger meg

https://www.instagram.com/p/B45ccDBpyNJ/?igshid=1bs7tw0jg5m9w

Du savner å ha et altfor stort hode i forhold til kroppen?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, likermegher said:

Du savner å ha et altfor stort hode i forhold til kroppen?

Det er slik sykdommen er. Diverse mekanismer gjør at man synes avmagring er et gode. Mange opplever det som mestring og kontroll. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bobleplasten
Hei2016 skrev (På 4.2.2021 den 10.08):

Fast jo, även om inte du förstår det/ser det, är det är exakt det hon gör och det är inte neutrala bilder. Hon poserar med arm, hand og huvud för att hitta vinklar hon ser smalast och mest benig ut. Hon behöver inte visa avklädda bilder, hon vikar up t-shirten på armarna så man ser det stora glappet mellan tyg och arm. Har man haft eller har ätstörningar ser man det så väl. Jag känner inte Ingeborg, så ska inte uttala mig om henne personligen, men det ÄR triggande, osunda poseringar. 

Helt enig. Blant "vanlige" folk i norsk offentlighet er hun verst i klassen på å posere seg tynn. I tillegg er det sånne ting som helt åpenbart er nikk til proana/thinspiration og ikke vanlig utseendepress. Det går på å fremheve kjevebein, det går som du nevner på å fremheve veldig smale armer for eksempel, vinkler der hodet ser veldig stort ut i forhold til resten av kroppen (en look som ikke har vært populær i mainstreamkultur siden nittitallet). Lår i rare vinkler så de skal se lengst og tynnest mulig ut. 

Hadde noen andre enn IS lagt dette ut hadde det fått masse kritikk

https://www.instagram.com/p/CCCHJTApkK1/

Eller sånn som dette. Et bilde som har tre motiver, en skarp kjeve, synlige kragebein og tynne armer. Og ja, en t-skjorte som er bortimot posert bort.

https://www.instagram.com/p/Bvjm20_gjJr/

Endret av Bobleplasten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå stod hun vel frem i går og var åpen om at hun hadde hatt tilbakefall under corona, så det er vel ikke nødvendigvis sånn at hun ikke ser det selv.

https://www.tv2.no/nyheter/11938517/

Håper hun får god hjelp og støtte.

Endret av Bingo Bongo
La til link
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes nesten det er litt rart at hun ønsker å eksponere seg såpass mye når hun er så skjør. Jeg vet jo at spiseforstyrrelser ofte er en livslang sykdom, men det virker som sykdommen er ganske aktiv hos henne fortsatt. Hun bør ivertfall være forsiktig med å fronte seg selv som en ex-spiseforstyrret, for det er hun jo ikke. Håper hun får god hjelp.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clara80 skrev (12 minutter siden):

Synes nesten det er litt rart at hun ønsker å eksponere seg såpass mye når hun er så skjør. Jeg vet jo at spiseforstyrrelser ofte er en livslang sykdom, men det virker som sykdommen er ganske aktiv hos henne fortsatt. Hun bør ivertfall være forsiktig med å fronte seg selv som en ex-spiseforstyrret, for det er hun jo ikke. Håper hun får god hjelp.

Hun har vel aldri sagt at hun er frisk:) Derfor syns jeg det er usmakelig at så mange kommenterer kroppen hennes i detaljer her inne. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (6 timer siden):

Hun har vel aldri sagt at hun er frisk:) Derfor syns jeg det er usmakelig at så mange kommenterer kroppen hennes i detaljer her inne. 

Poenget er dobbeltheten og at hun taler med to tunger. Sier én ting og gjør noe annet. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes mye av kritikken her inne er urettferdig. 

Thinspo sier dere, javel. Men nå har undervektige personer også en kropp. Skal ikke de få legge ut bilder av seg selv, fordi andre kan finne deres kropper triggende? Jeg hadde skjønt det om hun faktisk la ut triggende bilder med overlegg, men det kan jeg ikke se hun gjør. Jeg ser vanlige bilder, vanlige bilder alle legger ut. 

Skal ikke Ingeborg få lov til å ta en selfie med bare skuldre fordi hun er tynn? Blir ikke det litt det samme som å si at tjukke heller ikke får lov å kle av seg? 

Jeg har hatt spiseforstyrrelser selv forresten. Og mener fortsatt at alle, normalvektige, undervektige og overvektige skal få legge ut et bilde av seg selv i singlett på Instagram uten å få kritikk. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

parmanoia skrev (5 timer siden):

Poenget er dobbeltheten og at hun taler med to tunger. Sier én ting og gjør noe annet. 

At hun ikke er frisk er ikke vanskelig å se. Men i hvilken sammenheng har hun snakket med to tunger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Lin11 said:

At hun ikke er frisk er ikke vanskelig å se. Men i hvilken sammenheng har hun snakket med to tunger? 

Anklager influensere for å promotere alternativ behandling, usunne verdier og ikke være sitt ansvar bevisst. Det gir et dobbeltmoralsk inntrykk siden hun er Prinsesse Thinspo selv. Her er en link hvor hun kritiserer helseråd og gjør et poeng ut av at hun er sykepleier.

https://www.tv2.no/a/11901598/

Grunnen til at jeg går såpass hardt ut mot henne er at hun vet enda bedre enn meg at anoreksi er veldig, veldig DØDELIG. Hun holdt selv på å DØ. Derfor er det feil av henne å legge ut den type bilder. 

Endret av n_97
La til link
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

n_97 skrev (2 timer siden):

Anklager influensere for å promotere alternativ behandling, usunne verdier og ikke være sitt ansvar bevisst. Det gir et dobbeltmoralsk inntrykk siden hun er Prinsesse Thinspo selv. Her er en link hvor hun kritiserer helseråd og gjør et poeng ut av at hun er sykepleier.

https://www.tv2.no/a/11901598/

Grunnen til at jeg går såpass hardt ut mot henne er at hun vet enda bedre enn meg at anoreksi er veldig, veldig DØDELIG. Hun holdt selv på å DØ. Derfor er det feil av henne å legge ut den type bilder. 

Hun har rett i det hun fronter. Å tale med to tunger er å kritisere andre for thinspo også aktivt gjøre det selv. Det gjør hun ikke. Dette er et storm i et vannglass. Av 20 bilder på IG har hun 4 som kan tolkes som «thinspo». Og IS forherliger på ingen måte denne sykdommen. Hun opplyser og informer om hvor ille det er å gjennomgå denne sykdommen. 

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Løpegærn

Det blir jo "feil" uansett hva hun gjør. Hun har nå den kroppen hun har. 

Synes hun mestrer balansen mellom å være en "talsperson" for psykisk helse-saker og å være en dyktig journalist og samfunnsdebattant. Hun kunne fort gått i fellen som mange psykisk syke går i, der de promoterer seg selv kun som psykisk syke og identifiserer seg kun med det. Jeg tenker egentlig på henne først og fremst som en samfunnsdebattant som er skeptisk til alternativ medisin, vaksinemotstand m.m

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løpegærn skrev (1 minutt siden):

Det blir jo "feil" uansett hva hun gjør. Hun har nå den kroppen hun har. 

Synes hun mestrer balansen mellom å være en "talsperson" for psykisk helse-saker og å være en dyktig journalist og samfunnsdebattant. Hun kunne fort gått i fellen som mange psykisk syke går i, der de promoterer seg selv kun som psykisk syke og identifiserer seg kun med det. Jeg tenker egentlig på henne først og fremst som en samfunnsdebattant som er skeptisk til alternativ medisin, vaksinemotstand m.m

100 prosent enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Ingeborg S er en veldig bra journalist og samfunnsdebattant. Hun er saklig og bygger uttalelsene sine på kunnskap, og hun er veldig kunnskapsrik og etterrettelig. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...