Gå til innhold

Hva får du i mnd som sykepleier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er godt kompensert, jeg. Skulle gjerne jobbet kveld og helg med slik kompensasjon. 

Anonymkode: 977b0...b91

Enig!

Blir ganske kvalmt med sånne evige klagekampanjer som sendes rundt i sosiale medier 

Anonymkode: 7f9d6...7d1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig!

Blir ganske kvalmt med sånne evige klagekampanjer som sendes rundt i sosiale medier 

Anonymkode: 7f9d6...7d1

Sammenlignet med hvem? Butikkansatt? Frisør? Husk at spl har minimum 3 år på høyskole, veldig mange har videreutdanning på 1-2 år. Masse kurs etc. Spl har ansvar over liv og død, de jobber dag og natt, utsettes for smitte, vold fr pasienter osv. De må regne med å jobbe helligdager osv.

Anonymkode: 694af...0cf

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har som regel rett i underkant av 40.000 med alle tillegg, og da går jeg mange aften-dag som er vist å være svært helseskadelig. Sover ofte ca 5 timer mellom de vaktene. Får utbetalt da cs 26.000. Har 100% stilling.

Anonymkode: 4563a...a31

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig!

Blir ganske kvalmt med sånne evige klagekampanjer som sendes rundt i sosiale medier 

Anonymkode: 7f9d6...7d1

Du kan ta deg en afipran siden du er så plaget med kvalme ;)

Anonymkode: 4563a...a31

  • Liker 15
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sammenlignet med hvem? Butikkansatt? Frisør? Husk at spl har minimum 3 år på høyskole, veldig mange har videreutdanning på 1-2 år. Masse kurs etc. Spl har ansvar over liv og død, de jobber dag og natt, utsettes for smitte, vold fr pasienter osv. De må regne med å jobbe helligdager osv.

Anonymkode: 694af...0cf

Å så? Hvor mye mener du en sykepleier skal tjene da? Det er faktisk forskjell på sykepleier og lege uansett hvordan en snur og veier på det!

Anonymkode: 0f5b8...109

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Rucula skrev:

Hvorfor det? 

De klager på grunnlønna si, men tjener vel i realiteten mye mye mer? Men dette skal ikke medberegnes?

At noen av oss vier livet vårt til jobben og velger å jobbe masse overtid skal selvsagt ikke medberegnes. Jeg synes faktisk ikke at ca 4000 i ulempetillegg på en måned i 100% stilling som jeg har er mye når man ofrer helsa si og mye av fritiden sin på å jobbe. Du får prøve selv å ha et normalt liv på ettermiddagene etter å ha gått aften-dag og sovet 4-5 timer om natta, og så kan du se. Det tærer på helsen i stor grad og disponerer for blant annet hjertesykdom. Og så kan du prøve å gå mange nattevakter på rad også og se hvordan det er å ha et sosialt liv når du sover når alle andre er våkne og motsatt. 

Værsågod, så skal vi se om du mener man skal være like jævla blid og fornøyd med lønna og ikke mene at man bør få mer for å utsette seg for så mye. 

Anonymkode: 4563a...a31

  • Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Å så? Hvor mye mener du en sykepleier skal tjene da? Det er faktisk forskjell på sykepleier og lege uansett hvordan en snur og veier på det!

Anonymkode: 0f5b8...109

Det er vel ingen som mener at det ikke er forskjell på to helt forskjellige profesjoner. Det er like dumt som å skrive at det er faktisk forskjell på fysio og sykepleier. Ja, so what? Selvsagt er det det. Man har kompetanse på svært ulike felt. Jeg synes grunnlønn uten ansennitet bør være på ca 450.000 og med høyere tillegg for å gå aften-dag og i tillegg risikotillegg for å håndtere blodprodukt, søppel, pasienter med smitte og smittefarlig avfall. Det bør også være risikotillegg når man håndterer utagerende pasienter. Pr nå får vi ikke risikotillegg. 

Anonymkode: 4563a...a31

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å så? Hvor mye mener du en sykepleier skal tjene da? Det er faktisk forskjell på sykepleier og lege uansett hvordan en snur og veier på det!

Anonymkode: 0f5b8...109

Og det gjenspeiler seg vel virkelig i lønna. Mannen min er lege og innkasserte rett over 2 mill i lønn i fjor. Han jobber på sykehus i samme avd som meg, men som lege. Han sover 6 timer pr natt som regel på vakt, jeg sitter 10 timer på operasjon og gir anestesi. Unner han hver krone jeg ( vi har felles økonomi), men at han skal tjene nesten 3 ganger så mye som meg er jeg usikker på om er riktig. De får gå lange vakter fordi de får mye hvile imellom, vi går korte fordi vi jobber hele vakta. Men legeforeningen er helt rå på forhandling av både lønn, kurs og andre goder, sykepleierforbundet er et dusteforbund som stort sett bare syter og klager, men ikke får til noe som helst. 

Anonymkode: 48549...da0

  • Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tarmegenbolle skrev:

Hhv 70 og 50 kr er da ganske mye.

Det synes jeg ikke. Som lokomotivfører har jeg 124,- for disse tilleggene, dvs. nesten 250,- ekstra pr. time om jeg jobber natt i helgen. Til gjengjeld får vi ikke tillegget før etter kl. 20:00 og vi jobber annenhver helg mens sykepleierne kun jobber hver tredje. 

Anonymkode: df234...932

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ein venninne som tjener 49.500 inkludert alle tillegg. Hun sier at det er grunnlønnen som er lav i forhold til alle oppgavene og pliktene som følger. Det er slitsomt for henne, sannsynligvis er det en av grunnene for at sykepleierne faller av.

Endret av Sosialt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det gjenspeiler seg vel virkelig i lønna. Mannen min er lege og innkasserte rett over 2 mill i lønn i fjor. Han jobber på sykehus i samme avd som meg, men som lege. Han sover 6 timer pr natt som regel på vakt, jeg sitter 10 timer på operasjon og gir anestesi. Unner han hver krone jeg ( vi har felles økonomi), men at han skal tjene nesten 3 ganger så mye som meg er jeg usikker på om er riktig. De får gå lange vakter fordi de får mye hvile imellom, vi går korte fordi vi jobber hele vakta. Men legeforeningen er helt rå på forhandling av både lønn, kurs og andre goder, sykepleierforbundet er et dusteforbund som stort sett bare syter og klager, men ikke får til noe som helst. 

Anonymkode: 48549...da0

Aktiv strategi og politikk er fremmedord der ja. Hadde det vært fokus på å tvinge gjennom feks høyere lønn, hadde situasjonen vært en annen.  I stedet er fokus "hender" og litt tær, krydret med litt dugnad.  Jeg etterlyser en mer aktiv og aggressiv politikk med gjennomføringsevne i forhandlinger og krav i lønnsoppgjør. 

Det hjelper lite med lønnsøkning tilsvarnede prisstigning som mat etc spiser opp hele økningen. 

 

Anonymkode: 41af4...81b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er godt kompensert, jeg. Skulle gjerne jobbet kveld og helg med slik kompensasjon. 

Anonymkode: 977b0...b91

Du får deg nok en ekstrajobb på sykehjem som ufaglært. Er bare og søke om du virkelig mener at det er godt kompensert. Hos oss får ihvertfall ufaglærte samme tillegg som sykepleiere. 

Anonymkode: 686de...eae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du får deg nok en ekstrajobb på sykehjem som ufaglært. Er bare og søke om du virkelig mener at det er godt kompensert. Hos oss får ihvertfall ufaglærte samme tillegg som sykepleiere. 

Anonymkode: 686de...eae

Det er vel ikke så enkelt å få ekstrajobb på sykehjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får deg nok en ekstrajobb på sykehjem som ufaglært. Er bare og søke om du virkelig mener at det er godt kompensert. Hos oss får ihvertfall ufaglærte samme tillegg som sykepleiere. 

Anonymkode: 686de...eae

Hadde jeg vært kompetent til det så skulle jeg gjort det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sosialt skrev:

Det er vel ikke så enkelt å få ekstrajobb på sykehjem!

På sykehjem er det mange ufaglærte (som selvsagt kan være flinke!) så det tror jeg er enkelt jo. Spesielt i disse tider. Bare å søke siden det er så godt betalt 🙂

Anonymkode: 686de...eae

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men du er klar over at det er tillegg for og måtte jobbe ubekvem arbeidstid?

Jada. Har jobbet innen helse selv. Synes det var godt betalt for lite jobb. Veldig praktisk at man slapp å ta med jobben hjem, at man kunne sove lenge enkelte dager, at arbeidsuka bare var 35 timer og at man fikk overtidsbetaling. 

Når man legger til at sykepleierutdanning kun er tre år, er det godt betalt. 

Anonymkode: 5dc87...fa3

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Screenshot_20200410-141117_Drive.jpg

Anonymkode: ede8c...c17

Det er ikke mye. Syns dere fortjener mer lønn. 
mvh Uføretrygdet. 

Anonymkode: 6f297...19d

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jada. Har jobbet innen helse selv. Synes det var godt betalt for lite jobb. Veldig praktisk at man slapp å ta med jobben hjem, at man kunne sove lenge enkelte dager, at arbeidsuka bare var 35 timer og at man fikk overtidsbetaling. 

Når man legger til at sykepleierutdanning kun er tre år, er det godt betalt. 

Anonymkode: 5dc87...fa3

Godt betalt for lite jobb? Hvor i alle dager har du jobbet? 

Jobben min er ofte med meg hjem i form av dårlig samvittighet for ting jeg burde gjøre men ikke rekker, hvordan det går med pasientene osv. Du kan sove lenge enkelte dager ja, men da er du jo sent hjemme og får lite søvn frem til du skal på neste vakt. 35 timers arbeidsuke er 2,5 time mindre enn en som jobber mandag-fredag 8-16 og har fri hver eneste kveld, helg, helligdag... 

"Kun 3 år". Det blir bare for dumt og høre på deg. Du ser jo nå hvor avhengig hele landet er av sykepleiere som "kun" har 3 års utdanning. 

Anonymkode: 686de...eae

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ta deg en afipran siden du er så plaget med kvalme ;)

Anonymkode: 4563a...a31

Hahah 😂 

 

På min 100% stilling med dag/aften får jeg utbetalt ca 28 000 etter skatt.. betaler 32% skatt.

Anonymkode: ed711...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og det gjenspeiler seg vel virkelig i lønna. Mannen min er lege og innkasserte rett over 2 mill i lønn i fjor. Han jobber på sykehus i samme avd som meg, men som lege. Han sover 6 timer pr natt som regel på vakt, jeg sitter 10 timer på operasjon og gir anestesi. Unner han hver krone jeg ( vi har felles økonomi), men at han skal tjene nesten 3 ganger så mye som meg er jeg usikker på om er riktig. De får gå lange vakter fordi de får mye hvile imellom, vi går korte fordi vi jobber hele vakta. Men legeforeningen er helt rå på forhandling av både lønn, kurs og andre goder, sykepleierforbundet er et dusteforbund som stort sett bare syter og klager, men ikke får til noe som helst. 

Anonymkode: 48549...da0

Tja, nå har det vel seg slik at mannen din har tatt en lenger og mer krevende studie enn deg og lønnen burde gjenspeile dette. I tillegg er det ikke å stikke under stol at det er lettere å erstatte deg enn han yrkesmessig.

Anonymkode: 2bc3e...1d9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...