Gå til innhold

Hva får du i mnd som sykepleier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sykepleiere burde få mer kompensasjon for ubekvem arbeidstid..og ansiennitet bør øke mer.

 

med det sagt, så syns jeg at det er utrolig rart at lærere har så mye ferie. DE jobber da vitterlig ikke så mye overtid at de har avspasering til sommer, jul og påske..og vinter og høst. I tillegg kan alle og enhver bli lærer da det ikke er noe krav til karakterer å snakke om.

Anonymkode: d934c...898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Tarmegenbolle skrev:

Nettopp. Men ikke alle klarer dette.

Du mente jo at det var en negativ ting å ikke være i stand til å legge fra seg jobben på jobb, men det er bra du nå er enig og nå vet hvorfor det ikke er noe psykisk friske helsepersonell kan gjøre :)

Anonymkode: 4563a...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du mente jo at det var en negativ ting å ikke være i stand til å legge fra seg jobben på jobb, men det er bra du nå er enig og nå vet hvorfor det ikke er noe psykisk friske helsepersonell kan gjøre :)

Anonymkode: 4563a...a31

Det du beskriver i forrige innlegg er jo nettopp det man mener med å legge fra seg jobben på jobb.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

45000 inkl tillegg. 

Anonymkode: 0485d...b99

Beklager, skulle være uten tillegg. Tilleggene er ca 17000 per mnd.

Anonymkode: 0485d...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

45000 inkl tillegg. 

Anonymkode: 0485d...b99

Jøssenavn, hvor jobber du? Der vil jeg og ha jobb. 

Anonymkode: d611e...c56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.4.2020 den 20.24, AnonymBruker skrev:

Sykepleiere burde få mer kompensasjon for ubekvem arbeidstid..og ansiennitet bør øke mer.

 

med det sagt, så syns jeg at det er utrolig rart at lærere har så mye ferie. DE jobber da vitterlig ikke så mye overtid at de har avspasering til sommer, jul og påske..og vinter og høst. I tillegg kan alle og enhver bli lærer da det ikke er noe krav til karakterer å snakke om.

Anonymkode: d934c...898

Jeg har omskolert meg fra lektor til sykepleier, og kan med hånden på hjertet si at det å være lærer er vesentlig tyngre! Og i følge karaktersnittet på "mitt" universitet har lektorutdanning med historie i første studieår et karaktersnitt på 5.4, mot sykepleien med et karaktersnitt på 5.1. Dette ved ordinær kvote.

Anonymkode: 509d9...368

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 28 000 kr i 100 % fast stilling. Jobber på sykehus. Er relativt nyutdannet så lønna er ikke så mye å skryte av. Men det går rundt på et vis. Klarer meg sånn akkurat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har omskolert meg fra lektor til sykepleier, og kan med hånden på hjertet si at det å være lærer er vesentlig tyngre! Og i følge karaktersnittet på "mitt" universitet har lektorutdanning med historie i første studieår et karaktersnitt på 5.4, mot sykepleien med et karaktersnitt på 5.1. Dette ved ordinær kvote.

Anonymkode: 509d9...368

Nå er det flere utdanningsretninger innen grunnskolelærer og lektor der alle kvalifiserte søkere kommer inn, så det å dra inn karakterer blir ganske så uvesentlig. Jeg har flere venner som har gått fra sykepleie til lærer og syns de er kommet til himmelen, så smaken er som baken. 

Anonymkode: d611e...c56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fagsykepleier (færre kveldsvakter, mer ansvar, mer lønn), jobber hver 3.helg. Har 100% stilling, full ansiennitet. 33 tusen utbetalt. 

Anonymkode: 9b735...496

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skriver så mange hva de har utbetalt? Det er helt uvesentlig. Det vesentlige er grunnlønn. I tillegg bør en ta med faste vakttillegg. Ekstravakter og tilfeldige helligdagstillegg er ikke relevant.

At sykepleiere kan ha turnus og en del jobb på ugunstig tidspunkt er velkjent. Det er imidlertid ikke bare negativt. De sykepleierne jeg kjenner har relativt ofte langhelger med fri fra torsdag til og ned mandag.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.4.2020 den 14.12, AnonymBruker skrev:

 

Screenshot_20200410-141117_Drive.jpg

Anonymkode: 

Vi betaler for mye i skatt, ingen klager over hvor mye skatt vi betaler. Er det ikke på tide og steike foe å betale mindre skatt? Vi må våkne

Anonymkode: a10a7...0d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi betaler for mye i skatt, ingen klager over hvor mye skatt vi betaler. Er det ikke på tide og steike foe å betale mindre skatt? Vi må våkne

Anonymkode: a10a7...0d5

Vi betaler ikke spesielt mye i skatt, korrigert for utgifter til helseforsikring, osv. Betaler vi omtrent 2 prosentpoeng mer enn de gjør i USA. Det er ekstremt lett å delta i hylekoret mot skatter og avgifter, de har vi nok av, men om man skal være kritisk til det må du også ha et forslag til en løsning på problemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.4.2020 den 14.19, AnonymBruker skrev:

Ja, det er en del av lønnen. Men du er klar over at det er tillegg for og måtte jobbe ubekvem arbeidstid? Altså for og måtte jobbe når de fleste andre har fri.

Det utgjør ikke så vannvittig mye ifht hva man ofrer. På en senvakt har jeg 70 kr ekstra timen etter kl 17 (senvakten begynner kl 13 eller 14), når jeg jobber helg får jeg 50 kr timen ekstra. 

Anonymkode: 686de...eae

Jobber du på sykehus ?

jeg har 56kr per time etter kl17 og andre som jobber i (andre) kommune har det samme, 56.

 

@ Dere som vil ha penger bør jobbe 6/7 bare om natta og du kan tjene masse.
Rundt 800.00-900.000 eller mer per år

Endret av David01
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns sykepleiere tjener bra sammenlignet med utdanningsnivået. Det er tross alt bare en treårig utdanning for de fleste. I tilegg er det en jobb man ikke jobber 60-70 timer i uken. 
 

Det jeg derimot syns er feil er systemet rundt. Alle sykepleiere skulle fått tilbud om 100% om ønskelig, individuelle lønnsbetingelser, helseforsikring og flere goder. 
 

Jeg er for øvrig selv sykepleier. Kunne aldri tenkt meg jobben til flere av venninnene mine eller mannen min. 

Anonymkode: e7525...5d3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det flere utdanningsretninger innen grunnskolelærer og lektor der alle kvalifiserte søkere kommer inn, så det å dra inn karakterer blir ganske så uvesentlig. Jeg har flere venner som har gått fra sykepleie til lærer og syns de er kommet til himmelen, så smaken er som baken. 

Anonymkode: d611e...c56

Nei, det er karakterkrav i lærerutdanningen, så ikke alle kommer inn. 
Det er mye lettere å være yrkesfaglærer på helse og oppvekst enn å undervise i fellesfag - ikke sammenlignbart. 

Anonymkode: 5dc87...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23, vernepleier men det skal være samme lønn som sykepleier. 80% stilling med tillegg. Jobbet 9 år. 

Anonymkode: d70fb...d1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleiere er underbetalt så det holder. For 10 år siden var nok nok. Jeg var ferdig med ugunstige arbeidstider, ingen pauser i jobben- løp gjennom hele vakten med flere gjøremål hodet - et konstant jag! 
 

så var jeg heldig. Jeg flyttet og fikk ny jobb i det offentlige. Jobber nå med økonomi, gikk opp fra 28 000 i lønn full tid inkl tillegg til 32 000 kun dagtid jobb (ingen tillegg). Nå får jeg kurs, ligge på hotell når jeg reiser, kompensasjon i forhold til lønn og fritid når jeg må på jobbreiser. Ingen stress, har til og med tid til å gå til frisør/tannlege uten å ha dårlig samvittighet. 
 

Jeg holdt ut i 10 år som sykepleier. Jeg likte arbeidsoppgavene, men ikke alt det stresset rundt. I tillegg til å måtte jobbe røde og ugunstige dager. Aldri mer! 
All ære til dere som jobber under sånne forhold!

kunne ønske lønna deres sto i samsvar for den fantastiske jobben dere gjør! 
Jeg sier til mine barn at de må tenke seg nøye om hva de vil bli. Og jeg anbefaler dessverre ikke sykepleien da det er luselønn i forhold til tid og arbeid man må legge ned. 

Anonymkode: 0fb51...d2f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Brunello skrev:

Hvorfor skriver så mange hva de har utbetalt? Det er helt uvesentlig. Det vesentlige er grunnlønn. I tillegg bør en ta med faste vakttillegg. Ekstravakter og tilfeldige helligdagstillegg er ikke relevant.

At sykepleiere kan ha turnus og en del jobb på ugunstig tidspunkt er velkjent. Det er imidlertid ikke bare negativt. De sykepleierne jeg kjenner har relativt ofte langhelger med fri fra torsdag til og ned mandag.

Årslønn er strengt tatt det som bør sammenlignes, den er tariffregulert og i hovedsak likt for alle innen et arbeidsgiverområde. Å sammenligne vakttillegg er ikke relevant, de er ulike om man jobber i todelt eller tredelt turnus, har ulik vaktbelastning og hvor ofte man jobber helg. Vaktlengder er heller ikke like over alt, og det vil innvirke på tilleggene. Så å ta med faste tillegg blir bare rot, da det ikke kan sammenlignes. Skal man sammenligne med andre yrkesgrupper er det også grunnlønn man går ut fra. Her er oversikt over årslønn i spekter (spesialisthelsetjenesten

Minstelønnssatser

fra 1. august 2019

Sykepleier
0 år   - 410 000
4 år   - 425 000
8 år   - 450 000
10 år - 500 000

Spesialsykepleier
0 år   - 450 000
4 år   - 475 000
8 år   - 510 000
10 år - 538 000

 

 

Anonymkode: d611e...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, David01 skrev:

Jobber du på sykehus ?

jeg har 56kr per time etter kl17 og andre som jobber i (andre) kommune har det samme, 56.

 

@ Dere som vil ha penger bør jobbe 6/7 bare om natta og du kan tjene masse.
Rundt 800.00-900.000 eller mer per år

Hva du har i kveld/natt/helligdagstillegg avhenger både av arbeidsplass/tariffområde, men også ansiennitet og utdannelsesnivå. Er du misfornøyd så får du bytte jobb da vet du. 

Og nei, det er en myte at man tjener masse bare man jobber natt. Jeg har hatt 100% nattstilling i flere år, og de fleste årene jobbet maks overtid uten noensinne å komme opp i de summene du oppgir. Det året jeg fikk fritak fra AML og jobbet 300 timer overtid kom jeg nesten til 700 000, men det er ikke noe man helsemessig kan gjøre over tid, og heller ikke noe som er vanlig. Slutt å spre usannheter. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er karakterkrav i lærerutdanningen, så ikke alle kommer inn. 
Det er mye lettere å være yrkesfaglærer på helse og oppvekst enn å undervise i fellesfag - ikke sammenlignbart. 

Anonymkode: 5dc87...fa3

Som jeg skrev kommer alle kvalifiserte søkere inn på flere utdannningsretninger, dvs 3 i norsk, 4 i matte og over 35 poeng. Det er ikke akkurat harde krav. På Samordna Opptak er det 74 tilbud om grunnskolelærerutdanning, på 49 av dem kom alle kvalifiserte søkere inn. På søk på lektorutdanning kommer det opp 43 studier, der alla kvalifiserte kommer inn på 19 av dem.

Og jeg snakker ikke om yrkeslærer i oppvekstfag. Jeg snakker om tre som har tatt grunnskolelærer og en som tok ppu og underviser realfag på vgs siden hun hadde bacelor i det fra før sykepleien. Så joda, helt sammenlignbart.  

Anonymkode: d611e...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...