Gå til innhold

Alle gode ting er 4!🥰❤️


Hopptimisten

Anbefalte innlegg

Tusen takk, dere er gode 🥰 Jeg merker jeg kjenner meg litt roligere og ved godt mot etter gode nyheter, men tenker allikevel at det fortsatt er mye som kan skje og jeg føler meg ikke trygg før jeg sitter der med barnet mitt i armene😅😬❤️

Endret av Hopptimisten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utrolig godt å høre at alt så bra ut 😍 ..på det fjerde skal det skje 💜 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+0, og stadig et skritt nærmere!🥳🙌🏼
I den anledning kommer det en lang oppdatering fra meg!


Har følt meg mye usikker, men samtidig veldig bra den siste tiden. Ble veldig stresset i begynnelsen av forrige uke, og følte at gravidsymptomene mine var borte fordi jeg plutselig ikke kjente noe kvalme!😬 Måtte kjenne litt ekstra etter og fant ut at selvom kvalmen har blitt mye bedre, så har jeg fremdeles mange symptomer😅 :

- Brystene er fremdeles ekstremt ømme, og brystvortene har også begynt å bli veldig følsomme!

- Jeg sover 1-1,5 time på dagen uten at det går utover nattesøvnen😴

- Jeg er sååå sulten om dagen, og blir fort veldig kvalm hvis jeg ikke spiser når jeg kjenner sulten komme. Kan spise to brødskiver, også bli sulten igjen etter 1-1,5 timer🙈 Det er særlig irriterende at jeg spiser en liten stund før jeg pusser tennene på kvelden, også får jeg ikke sove fordi jeg er sulten og må da stå opp og spise😂

- Svimmelheten har blitt en del bedre, men blir fremdeles svimmel hvis jeg reiser meg brått.

- Generelt mer sliten enn før, og betydelig dårligere kondis!😅 

- Mannen ler av mitt stadig svingende humør om dagen, noe jeg kan forstå 😂🙈 

- Emosjonell! Ser mye disneyfilmer på dagtid, og gråter av alle sammen!😂 Gråt til og med av at noen måtte dra hjem i en gammel episode av ex om the beach sverige😂 Gråter i utgangspunktet aldri av film, så dette er veldig nytt for meg!🤣🤣

- Cravings! Dette går veldig opp og ned egentlig, men all middag lukter vondt når jeg er sulten/kvalm og det beste jeg får om dagen er brødskive med servelat eller leverpostei😂😋 Alle mine forrige graviditeter har jeg hatt avsmak på godteri, men smågodt er veldig godt denne gangen🤩 Bortsett fra sjokolade, som plutselig ikke smaker godt lenger!😱

- Tett/rennende nese om hverandre! Som er litt ekstra irriterende i disse coronatider🤣

- Brekninger ved tannpuss eller ekkel søppel/matrester🤢

- Sist men ikke minst så begynner det faktisk å bli litt vanskeligere å skjule den voksende magen om dagen! Litt blandede følelser rundt dette, er veldig stolt, synes det er såå koselig og håper folk legger merke til det samtidig som det er for tidlig og det enda føles litt usikkert om det går hele veien denne gangen, men det ser jo lovende ut🤩 Er i utgangspunktet ganske smal i livet/om magen, så det syns godt at det har blitt en liten kul der nå!😍🤰🏼
 

Når det er sagt merker jeg at jeg slapper mer av denne gangen enn jeg gjorde sist, og jeg må si at jeg har en veldig god følelse denne gangen🥰 Har bare få dager igjen med Lutinus nå, og det skal bli godt å slutte på det! Fikk bekreftelse fra gyn at det var trygt å slutte da jeg var på TUL, så nå føler jeg meg ikke lenger så utrygg på å slutte heller og det er godt!☺️ Kommer til å fortsette på babyklister en stund til, også har jeg akupunktur en gang i uka så det føles ganske trygt☺️
Tenkte jeg skal bestille en time til TUL igjen når jeg har kommet over de 12 ukene, noe jeg for en gang skyld kommer til å glede meg til (da føler jeg jeg har kommet meg ganske langt!😅)!

Jeg har vært veldig redd for å anstrenge meg eller gjøre så mye denne gangen, i frykt for ny spontanabort så det er deilig å endelig nå kjenne på at jeg kan begynne å leve litt mer som normalt igjen😅🤣

Endret av Hopptimisten
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå glad for at alt står bra til med deg og den lille i magen ❤️

Nå går det fort til den magiske 12-ukers grensen! Woopwoop

Klem til deg 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk med så lang og positiv oppdatering fra deg! heart.gif.487d5bc4ddce9623bc5f7e395684ff2f.gif

Jeg også er sikker på at dette skal gå veien for deg! Er faktisk en grense for hva man skal gjennomgå. Alle symptomene dine høres veldig "bra" ut og ingen tvil om at du er gravid iallefall :lol: Merkelig problemstilling at magen må skjules allerede nå, da jeg holdt graviditeten i mitt forrige vellykket svangerskap hemmelig til uke 19. Men jeg har noen kilo ekstra på kroppen gitt, så babykiloen skjulte seg godt i dem, haha! Kan anbefale litt løsere klær om du ikke vil fortelle ennå. Nå mot høsten er det jo deilig å gå i oversized strikkagensere o.l. 

Også veldig lurt å ta en til ultralyd om noen uker. Jeg tror IKKE det er noe galt for din del, men jeg har jo vært på en UL i uke 13 med nedslående nyheter, men jeg har også vært på det motsatte. Og i uke 13 ser man så mye, og man senker skuldrene virkelig tusen hakk når man får beskjed der om at alt er fint. Det er da man virkelig kan begynne å nyte - og det unner jeg deg så veldig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Amatariel skrev:

Fantastisk med så lang og positiv oppdatering fra deg! heart.gif.487d5bc4ddce9623bc5f7e395684ff2f.gif

Jeg også er sikker på at dette skal gå veien for deg! Er faktisk en grense for hva man skal gjennomgå. Alle symptomene dine høres veldig "bra" ut og ingen tvil om at du er gravid iallefall :lol: Merkelig problemstilling at magen må skjules allerede nå, da jeg holdt graviditeten i mitt forrige vellykket svangerskap hemmelig til uke 19. Men jeg har noen kilo ekstra på kroppen gitt, så babykiloen skjulte seg godt i dem, haha! Kan anbefale litt løsere klær om du ikke vil fortelle ennå. Nå mot høsten er det jo deilig å gå i oversized strikkagensere o.l. 

Også veldig lurt å ta en til ultralyd om noen uker. Jeg tror IKKE det er noe galt for din del, men jeg har jo vært på en UL i uke 13 med nedslående nyheter, men jeg har også vært på det motsatte. Og i uke 13 ser man så mye, og man senker skuldrene virkelig tusen hakk når man får beskjed der om at alt er fint. Det er da man virkelig kan begynne å nyte - og det unner jeg deg så veldig.

Jeg synes også det er litt rart og tidlig å få tegn til mage nå så tidlig, har jo kommet så lang før (men ikke så mye lenger) uten at det har synes noe særlig! Begynte å tenke litt at det kanskje kunne være to allikevel, men gyn sa jo at det bare var en på TUL🤣😅 Men koselig med litt mage uansett, og det må jo iallefall være et godt tegn at det begynner å synes😅 Jeg pleier vanligvis å legge på meg rundt hoftene, så er ikke i tvil om at dette er noe mer enn all maten jeg spiser hvertfall😂 Har ikke gått opp så mye heller! Jeg får gå til innkjøp av, og strikke noen nye oversized gensere tror jeg, godt tips!😁

Blir nok TUL i uke 13 for min del også ja, det høres så fint ut at man kan se så mye😍 Gleder meg til å kunne senke skuldrene flere hakk nå!!🥰 Veldig synd at du var så uheldig å få dårlig beskjed den gangen, det må ha vært helt grusomt!😢 Heldigvis skjer ikke det så ofte og får trøste meg med at sannsynligheten for at det skjer er liten☺️

8 timer siden, SUPERMIRI skrev:

Såå glad for at alt står bra til med deg og den lille i magen ❤️

Nå går det fort til den magiske 12-ukers grensen! Woopwoop

Klem til deg 

Tusen takk❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Hopptimisten skrev:

Blir nok TUL i uke 13 for min del også ja, det høres så fint ut at man kan se så mye😍

Ja det var utrolig fascinerende. Nå var det jo en veldig trist opplevelse for meg da, men når man kan se forbi det så var det veldig fascinerende hvor mye man kan se. En fiks ferdig baby! Bare liten. Da jeg holdt den kunne man se enhver detalj, til og med telle fingre 😲 Så jeg er veldig glad for at det blir et tilbud til alle gravide om UL i uke 13/14 her i Norge nå snart. Når man er gravid er det faktisk lenge mellom uke 13 og 19, som er OUL. Så hvis man kan berolige en gravid myye tidligere med frisk og fin baby så er det flott ♥

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for uke 9👏🏻❤️ Dette kommer til å gå veien, nå er det jo veldig liten sjanse for at noe skulle skje! Kos deg og nyt det, nyt ekstra nå som du ikke er så kvalm😊❤️ Husker selv at jeg ble bedre av kvalmen i en uke i uke 10 sist og jeg ble kjempe redd😅 men kvalmen kan komme å gå den første tiden, og det kan andre symptomer også. Plutselig så hadde jeg ikke ømme bryst mer i uke 8, men det kom også tilbake igjen 😊 jeg også er som deg tynn i midje og magen å babykulen kommer raskt frem. Husker folk så mot magen min i uke 10 på et familieselskap, tror flere skjønte det allerede da😅 for det var allerede en synlig kul😅 koselig❤️ Og hos oss som er tynne så blir det raskt en liten kul, men det er jo livmoren som voksen lengre og lengre opp, kjente livmoren helt nederst over underlivet allerede i uke 7 husker jeg, og allerede da syntes magen litt helt nederst 😃 du har en så koselig å fin tid fremom deg! Å gå gravid er spesielt og en så fin tid i livet🥰 mye å glede deg over og det som kommer fremover 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig oppdatering! Denne gangen blir det baby :baby: 

Så deilig å lese at du slapper av mer og klarer å senke skuldrene mer denne gangen. Gleder meg til å følge deg videre gjennom graviditeten ❤️ 
Hvis du er like nysgjerrig på kjønn som meg, så ble jeg anbefalt å vente til slutten av uke 13 for at de skulle klare å se det tydeligere. De ytre kjønnsorganene blir vel ferdigutviklet rundt overgangen uke 13/14 hvis jeg ikke husker feil. Men det viktigste er uansett at han eller hun er frisk og rask og trives i magen 🥰❤️
 

Jeg takler fortsatt ikke å tømme søpla, brekker meg hvis jeg prøver, så her har mannen fått fult ansvar for å tømme søppelet! 😅 du får delegere bort det ansvaret du også! 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, vegasus skrev:

Så koselig oppdatering! Denne gangen blir det baby :baby: 

Så deilig å lese at du slapper av mer og klarer å senke skuldrene mer denne gangen. Gleder meg til å følge deg videre gjennom graviditeten ❤️ 
Hvis du er like nysgjerrig på kjønn som meg, så ble jeg anbefalt å vente til slutten av uke 13 for at de skulle klare å se det tydeligere. De ytre kjønnsorganene blir vel ferdigutviklet rundt overgangen uke 13/14 hvis jeg ikke husker feil. Men det viktigste er uansett at han eller hun er frisk og rask og trives i magen 🥰❤️
 

Jeg takler fortsatt ikke å tømme søpla, brekker meg hvis jeg prøver, så her har mannen fått fult ansvar for å tømme søppelet! 😅 du får delegere bort det ansvaret du også! 😁

Så hyggelig at du følger med☺️
Takk for tips!☺️ Fikk du se kjønn på UL rundt da?☺️ Jeg er veldig nysgjerrig på kjønn!!! Har selv mest følelse av jente denne gangen, men noen dager blir jeg veldig i tvil og heller mer mot gutt! Veldig vanskelig å "gjette", og ikke minst stole på følelsen!😅

Hos meg har det gått greit å tømme søpla så lenge den ikke lukter, heldigvis gjør mannen det mest uansett! Men jeg takler ikke å skylle og vri opp kjøkkenkluten etter bruk, da brekker jeg meg veldig! Så her går det i engangskluter som kastes rett etterpå😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2 av mine 3 barn har jeg ikke visst kjønn før fødselen - syns det er skikkelig stas og spesielt 😊 Men skulle jeg uansett spurt så hadde jeg garantert ventet til OUL. Er så usikkert før den tiden... Bare se på Pilotfrue ;) Jeg fikk som nevnt tidligere holde den lille da jeg aborterte 14+2, og da var det ikke mulig å se kjønnet. Så skal man vite bør man innstille seg på å vente til OUL. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Hopptimisten skrev:

Så hyggelig at du følger med☺️
Takk for tips!☺️ Fikk du se kjønn på UL rundt da?☺️ Jeg er veldig nysgjerrig på kjønn!!! Har selv mest følelse av jente denne gangen, men noen dager blir jeg veldig i tvil og heller mer mot gutt! Veldig vanskelig å "gjette", og ikke minst stole på følelsen!😅

Hos meg har det gått greit å tømme søpla så lenge den ikke lukter, heldigvis gjør mannen det mest uansett! Men jeg takler ikke å skylle og vri opp kjøkkenkluten etter bruk, da brekker jeg meg veldig! Så her går det i engangskluter som kastes rett etterpå😂 

Vi fikk vite kjønn allerede da ja 😁 Og det viste seg å stemme på oul også 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare ta en kort oppdatering her! I dag er jeg 10+0, og herved lenger enn noen av mine tidligere graviditeter🥰🥳🥳

Det føles så godt, samtidig som jeg kjenner veldig på det at jeg synes det er skummelt å ikke vite at alt står bra til der inne nå, og kan nesten ikke vente (grugleder meg veldig) til neste ultralyd som blir om et par uker😅❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra!! Gratulerer med tosifret uker og ditt lengste svangerskap! Unner deg så veldig et som varer i 9 måneder, med spark og fødsel og alt som hører med!

Ultralyd vil alltid være en gruglede-opplevelse med mange følelser i spill for oss som har opplevd dårlig nytt der. Men skal krysse fingrene for det at det er gode nyheter! :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fått booket tid til ny ultralyd den 6.10! Er da etter mine beregninger 13+1! Sååå spent men også litt nervøs😅🥰🤞🏼🤞🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir veldig greit å få gjort unna den ultralyden også! Var da jeg hadde den i uke 13 sist at jeg viiirkelig følte jeg kunne senke skuldrene mange hakk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Samme her! Hadde en ultralyd i uke 12 og da senket jeg virkelig skuldrene! Er veldig godt å ha en ultralyd rundt den tiden🥰 å da ser man virkelig at det er en baby og ikke bare en reke😅 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg på @Amatariel og @Love90! Er såklart litt nervøs, men denne gangen gleder jeg meg faktisk mest😁 Deilig følelse! Magen har jo begynt å synes, og jeg tenker at det kan jo ikke være uten grunn!😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+0 og jeg fikk plutselig en veldig angstfylt glede! 🙈 Herregud, tenk at jeg endelig er 12+0!! Kan nesten ikke tro det, og at risikoen for SA skal være betraktelig lavere nå!
Når det er sagt fikk jeg samtidig skikkelig angst og redsel for at det skal være en ny MA og at jeg vil få se det på UL om en uke!😔 Jeg håper og føler jo at det går bra denne gangen, men frykten for det motsatte er fremdeles så sterk, om ikke sterkere nå som jeg har kommet så langt!😢 Herregud som jeg gleder meg til å bli ferdig med ultralyden og virkelig få svar!😅 Jeg har jo begynt å få litt solid mage nå, så det må jo være et godt tegn! 🤞🏼

Når jeg ser tilbake på hva jeg og mannen har vært igjennom det siste året synes jeg vi har vært så sterke og er veldig stolt over at vi har kommet oss greit ut på "den andre siden", tre aborter på rappen er fader ikke barnemat! Men samtidig merker jeg at den største skaden er hvor mye det ødelegger for mine egne følelser og tanker rundt en ny graviditet, for herregud så nervøs og redd jeg er nå!😢 

Måtte bare lufte litt tanker! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...