Gå til innhold

Alle gode ting er 4!🥰❤️


Hopptimisten

Anbefalte innlegg

SUPERMIRI skrev (1 time siden):

Åååå, sjå på den gravidmagen da ❤️  SÅ utrolig stas. Stor klem til deg

Tusen takk kjære deg❤️ Og så utrolig koselig å se at du fikk positiv test igjen!🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Så hyggelig at du spør @SUPERMIRI🥰

Det går ganske fint med meg egentlig! Formen er jo fin så kan egentlig ikke klage. Har litt bekkensmerter etter gåturer og sliter mye med sure oppstøt bare!😅

Men må innrømme at jeg kjenner og tenker mye på at hele denne prosessen har tatt så alt for lang tid, og jeg begynner å bli så utålmodig på å endelig få møte datteren vår!🤪❤️ Synes tiden nå går veldig sakte og at det er leeeenge igjen til termin 16. april!😣

Er 26+3 nå, og kjenner mye spark gjennom hele dagen nå, så det er jo veldig koselig da🥰 Synes også det er veldig stas og koselig å handle inn ting☺️❤️ Skal på ny ultralyd om et par uker, så gleder meg veldig til å se henne igjen!🥰❤️

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at alt står bra til! 😀❤️ Kjedelig med sure oppstøt og bekkensmerter, men alt i alt høres det bra uut 🤗

Skjønner veldig godt at du blir utålmodig, hehe. Godt at du har noen ting å se frem til da, som ultralyd osv. Forhåpentligvis kan det kanskje bidra til at tiden kan gå litt fortere ❤️

Sender deg en god klem! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

28+0 og tredje trimester er endelig i gang!🥰 Dagene snegler seg avgårde!😅

Formen er fin, med unntak av smerter i bekkenet etter å ha stått og gått mye, så kan igrunn ikke klage☺️ Får syklet litt på trimsykkel og trent styrketrening uten problemer så er ganske fornøyd egentlig!☺️
 

Har en svært aktiv krabat i magen som sparker godt fra seg, og det er godt å kjenne så mye bekreftelse hver dag på at hun har det bra!🥰 

Vært på ultralyd i dag og fått se en veldig aktiv jente som liker å gjemme ansiktet i hendene sine😅 Alt så bra ut der inne og hun ser ut til å ha det veldig bra!❤️
 

Har fått handlet inn en del klær til henne også, og synes det er såå koselig å få både klær og utstyr i hus nå!🥰 Nesten litt for koselig, så hun kommer nok til å ha nok klær vil jeg tro!😅😂 Flaks for meg at det har vært mye bra salg i det siste!!🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så deilig å ha energi til en treningsøkt! Du er sprek :trene: Jeg har virkelig savna å ha energi til en treningsøkt disse første ukene. Jeg er vant til å trene en del, så er skikkelig fælt å ikke ha energien på plass 😂  Orker ikke engang å gå tur omtrent... Haha, for en overgang 😜  

Så koselig at du har fått sett på jenta di idag, og at alt ser fint ut ❤️  Så herlig følelse! NYT shoppingen, syns man fortjener å kose seg litt med det jeg altsåå😄

Klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SUPERMIRI skrev (5 minutter siden):

Åh, så deilig å ha energi til en treningsøkt! Du er sprek :trene: Jeg har virkelig savna å ha energi til en treningsøkt disse første ukene. Jeg er vant til å trene en del, så er skikkelig fælt å ikke ha energien på plass 😂  Orker ikke engang å gå tur omtrent... Haha, for en overgang 😜  

Så koselig at du har fått sett på jenta di idag, og at alt ser fint ut ❤️  Så herlig følelse! NYT shoppingen, syns man fortjener å kose seg litt med det jeg altsåå😄

Klem til deg!

Jeg forstår så godt hva du mener! Jeg var helt utslitt i første trimester selv!😅 Jeg er også vant til å trene en del, og alle de fire gangene jeg har vært gravid så har jeg ikke hatt energi til å trene og jeg har heller ikke turt å presse kroppen noe særlig! Har jo da etter SA akkurat fått kommet i gang med trening igjen før jeg har blitt gravid igjen, så jeg har savnet veldig å ha en god rutine med trening!😅

Denne graviditeten merket jeg at energien begynte å komme litt tilbake i uke 11, og da begynte jeg å trene litt igjen! Så har den egentlig vært stigende etter det!☺️ Får håpe det er sånn for deg også, at du får litt mer energi over i andre og tredje trimester slik at du får trent litt!☺️

Å se spark på skjermen og samtidig kjenne det i magen var en spesiell følelse, og det var virkelig fantastisk og se alt som har skjedd siden OUL i uke 18!😍 Det er virkelig bare å glede seg!🥰❤️

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopptimisten skrev (1 time siden):

Denne graviditeten merket jeg at energien begynte å komme litt tilbake i uke 11, og da begynte jeg å trene litt igjen! Så har den egentlig vært stigende etter det!☺️ Får håpe det er sånn for deg også, at du får litt mer energi over i andre og tredje trimester slik at du får trent litt!☺️

Ååå, så deilig 😍 Da håper jeg det gjelder meg også 👏🏻 Har du laget deg noe spesielt program som er litt tilpasset deg selv som gravid? 🤗 Jeg er vant til å trene en del tung styrke, men det blir nok ikke aktuelt uansett når energien melder tilbake sin ankomst 🙊 Tar gjerne imot inspirasjon til alternativer ❤️

Hopptimisten skrev (1 time siden):

Å se spark på skjermen og samtidig kjenne det i magen var en spesiell følelse, og det var virkelig fantastisk og se alt som har skjedd siden OUL i uke 18!😍 Det er virkelig bare å glede seg!🥰❤️

Det må virkelig ha vært helt fantastisk ❤️ Jeg gleder meg så innmari 😍😍😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPERMIRI skrev (22 timer siden):

Ååå, så deilig 😍 Da håper jeg det gjelder meg også 👏🏻 Har du laget deg noe spesielt program som er litt tilpasset deg selv som gravid? 🤗 Jeg er vant til å trene en del tung styrke, men det blir nok ikke aktuelt uansett når energien melder tilbake sin ankomst 🙊 Tar gjerne imot inspirasjon til alternativer ❤️

Det må virkelig ha vært helt fantastisk ❤️ Jeg gleder meg så innmari 😍😍😍

Jeg har laget meg et eget program med øvelser som passer for meg☺️ Har fått litt inspirasjon til øvelser for gravide på Instagram, og særlig da kontoen til Kristine Weber(kriweb)☺️
Har nå landet på et program som jeg trives veldig godt med, så kan gjerne dele det med deg hvis du er interessert!☺️
 

Jeg pleier å begynne med oppvarming i 10-15 min (sykling, aerobic eller noe annen bevegelighetstrening) for å komme ordentlig i gang først☺️ I programmet så bruker jeg treningsstrikker (kort og lang) og en handel på 6kg nå i slutten av andre- og i tredje trimester! Brukte mer vekt tidligere i graviditeten!☺️
programmet mitt er:

30 stk (15/side) - sidegange m/strikk 

10 stk - squat m/strikk (+6kg hantel).       (setter meg ned på sofaen og opp igjen)

10 stk - hoftehev m/strikk med føttene i sofaen

10 stk - bli liggende med føttene på sofaen og ta frog pumps m/strikk

10 stk/side - en arms roing m/ strikk evt hantel

10 stk/pr side - en-arms hantel snatch (6kg)

10 stk - dips 

10 stk - markløft 6kg hantel 

30 stk (15/side) - russisk twist m/6kg hantel

Tar en liten pause etter siste øvelse og kjører programmet 3 ganger, eller 4 hvis jeg orker det☺️ Jeg synes dette programmet er helt topp for min del fordi jeg får opp pulsen og føler jeg får trent uten at jeg blir helt utslitt!😅

Anbefaler deg også å Google litt og se etter treningsprogram for gravide på Instagram og så sette sammen et eget program som er tilpasset deg☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopptimisten skrev (21 minutter siden):

Jeg har laget meg et eget program med øvelser som passer for meg☺️ Har fått litt inspirasjon til øvelser for gravide på Instagram, og særlig da kontoen til Kristine Weber(kriweb)☺️
Har nå landet på et program som jeg trives veldig godt med, så kan gjerne dele det med deg hvis du er interessert!☺️
 

Jeg pleier å begynne med oppvarming i 10-15 min (sykling, aerobic eller noe annen bevegelighetstrening) for å komme ordentlig i gang først☺️ I programmet så bruker jeg treningsstrikker (kort og lang) og en handel på 6kg nå i slutten av andre- og i tredje trimester! Brukte mer vekt tidligere i graviditeten!☺️
programmet mitt er:

30 stk (15/side) - sidegange m/strikk 

10 stk - squat m/strikk (+6kg hantel).       (setter meg ned på sofaen og opp igjen)

10 stk - hoftehev m/strikk med føttene i sofaen

10 stk - bli liggende med føttene på sofaen og ta frog pumps m/strikk

10 stk/side - en arms roing m/ strikk evt hantel

10 stk/pr side - en-arms hantel snatch (6kg)

10 stk - dips 

10 stk - markløft 6kg hantel 

30 stk (15/side) - russisk twist m/6kg hantel

Tar en liten pause etter siste øvelse og kjører programmet 3 ganger, eller 4 hvis jeg orker det☺️ Jeg synes dette programmet er helt topp for min del fordi jeg får opp pulsen og føler jeg får trent uten at jeg blir helt utslitt!😅

Anbefaler deg også å Google litt og se etter treningsprogram for gravide på Instagram og så sette sammen et eget program som er tilpasset deg☺️

Åh, så herlig at du tok deg tiden! Det der høres jo egentlig helt supert ut. Tusen takk for tips ❤️  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPERMIRI skrev (53 minutter siden):

Åh, så herlig at du tok deg tiden! Det der høres jo egentlig helt supert ut. Tusen takk for tips ❤️  

No problem!☺️❤️ 
Jeg er veldig fornøyd med det selv egentlig, for da får jeg trent hele kroppen også☺️👌🏼
Bare å Google øvelsene eller spørre hvis du lurer på noe☺️

Endret av Hopptimisten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Så koselig at du lurer, @SUPERMIRI!🥰

Det går fint med meg!🥰 Er veldig sliten om dagen! Har en veldig aktiv baby i magen som presser på blære og lunger, som gjør det noe tungt å puste og mange turer på do!😅😆 

Magen har vokst litt i meste laget i forhold til symfysemål, så er henvist til ultralyd på sykehuset for en ekstra sjekk! Er veldig spent på om baby er veldig stor, eller hva som er grunnen til så høyt sf-mål!😅😆 Godt med ekstra kontroll uansett da!☺️ 
 

Håper alt står bra til meg deg også @SUPERMIRI❤️ Jeg må bare si at det er såå koselig å se at det endelig blir baby på deg og mannen i 2021!🥰😍 
 

Endret av Hopptimisten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hopptimisten skrev (3 timer siden):

Så koselig at du lurer, @SUPERMIRI!🥰

Det går fint med meg!🥰 Er veldig sliten om dagen! Har en veldig aktiv baby i magen som presser på blære og lunger, som gjør det noe tungt å puste og mange turer på do!😅😆 

Magen har vokst litt i meste laget i forhold til symfysemål, så er henvist til ultralyd på sykehuset for en ekstra sjekk! Er veldig spent på om baby er veldig stor, eller hva som er grunnen til så høyt sf-mål!😅😆 Godt med ekstra kontroll uansett da!☺️ 
 

Håper alt står bra til meg deg også @SUPERMIRI❤️ Jeg må bare si at det er såå koselig å se at det endelig blir baby på deg og mannen i 2021!🥰😍 
 

Så godt å høre at alt står fint til med både deg og baby! Ååå, så koselig å ha en aktiv baby inne i magen ❤️  Meeen, kan tro det kan tære littegran på jaaa, spesielt hvis det skjer mye på natterstid osv 🙊

Så bra du blir fulgt nøye opp! Du skal nok se at alt er helt normalt 😄  Uansett en bonus at du får se jenta di igjen ❤️  Hvor langt er du på vei nå? 32 uker? Tiden går så fort! Plutselig har du babyen i armene dine, teenk på det :klem:  

Det står bra til med meg også ❤️  Begynner å kjenne på litt mer ro, og det er så godt. Wiii ja, tenk på det. Jeg tror faktisk det ikke har gått heelt opp for meg enda 😮  Hoho ❤️  Stoor klem til deg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPERMIRI skrev (1 time siden):

Så godt å høre at alt står fint til med både deg og baby! Ååå, så koselig å ha en aktiv baby inne i magen ❤️  Meeen, kan tro det kan tære littegran på jaaa, spesielt hvis det skjer mye på natterstid osv 🙊

Så bra du blir fulgt nøye opp! Du skal nok se at alt er helt normalt 😄  Uansett en bonus at du får se jenta di igjen ❤️  Hvor langt er du på vei nå? 32 uker? Tiden går så fort! Plutselig har du babyen i armene dine, teenk på det :klem:  

Det står bra til med meg også ❤️  Begynner å kjenne på litt mer ro, og det er så godt. Wiii ja, tenk på det. Jeg tror faktisk det ikke har gått heelt opp for meg enda 😮  Hoho ❤️  Stoor klem til deg 

Ja det er veldig koselig at hun er aktiv, og det føles godt å kjenne på aktivitet og føle at vi bonder mer og mer!🥰 Heldigvis går det ikke utover søvnen på natten, men det hender at jeg våkner tidlig og ikke får sove igjen pga mye aktivitet😅 Men det er jo egentlig bare koselig!❤️

Ja, det blir fint å se henne igjen en ekstra gang! Også blir man jo nysgjerrig på hva som kan være årsaken til den store magen😅 Jeg har vært litt sammen med andre gravide som kun har 2-3 uker igjen, og magen min er jo like stor som dems😅😆 Er 32+1 nå ja, så heldigvis er det ikke så lenge igjen!☺️ Gleder meg veldig til å treffe henne nå!🥰😍

Så fint at du har det bra og kjenner på mer ro nå! Er virkelig ikke bare lett å gå gravid på nytt etter å ha mistet flere ganger!😅 Jeg brukte veldig lang tid på å roe meg og trengte stadig bekreftelse, helt til jeg begynte å kjenne liv i magen selv egentlig! Da roet jeg meg veldig ned og følte meg mer trygg på at dette kom til å ordne seg!❤️
Jeg har slitt mye med vonde tanker og sorg gjennom hele dette svangerskapet for mine aborter og at ting ble som det ble også! Er vanskelig å bearbeide vonde følelser når man er gravid og hormonell😅 Håper du også finner mer ro utover i svangerskapet, og at de vonde minnene og tankene ikke tar overhånd for deg!❤️ Stor klem til deg også!🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33+1. Ønsker å rette litt fokus mot aborter, psykisk helse og sorg! 
Energien min er på 0 de aller fleste dager, og jeg ligger stort sett på sofaen. Noen dager bruker jeg timer på bare å stå opp fra senga! Noen ganger er hodet tomt, andre ganger fullt! Hadde det vært sånn om dette hadde vært min første graviditet og jeg hadde vært mer bekymringsløs og ikke vært i en sorgprosess tro?

I nesten 30 uker har har jeg vært redd for å se blod når jeg går på do, redd for å miste deg, følt på en sorg for tapet av 3 graviditeter før deg! Har hatt et håp hele veien om å få treffe deg, men allikevel ikke turt å la meg glede meg fullt over dette nye svangerskapet! Selvom alt tilsynelatende har sett bra ut på kontroller og ul, har jeg hele veien kjent på frykten for at noe skal skje med deg! Jeg er overlykkelig over at du beveger deg mye, og blir nervøs så fort du blir stille.
 

Å nå gå et fullt svangerskap har ikke blitt som jeg hadde sett for meg for 2 år siden da vår reise begynte. Jeg hadde ikke sett for meg så mye angst, sorg, tunge dager, og behov for å være alene med tårene mine! Jeg har pushet bort folk jeg er glad i, og hatt mye sinne! Er det noen dager som har vært utelukkende bra? Noen, men føles ikke ut som så mange. Mye vonde tanker, mye sorg. Sorgen blir nok ikke borte, men jeg lærer meg å leve med den. Det er ikke lett, men jeg gjør så godt jeg kan!😓


Til alle dere som har mistet, eller sliter med å bli gravide: jeg føler med dere❤️ Alle har sin egen reaksjon på et tap/en sorg, og ingen reaksjon er feil eller akseptert! Sorg er ikke lett å se for andre, og man føler at folk rundt seg tenker at man har kommet over det og at alt er fint nå som hun er gravid og det går bra! Men mitt barn er ikke født enda, hvordan kan jeg vite at det går bra før jeg har henne i armene? Og denne babyen erstatter ikke de tre som er mistet, de er fremdeles med meg i hodet og i hjertet❤️ Dette er et helt nytt barn, som kjempet for å bli❤️

Abortene jeg har vært igjennom har tatt fra meg gleden ved å gå gravid, og glede meg til å ha en baby i armene mine endelig! Misforstå meg rett, jeg gleder meg virkelig til å endelig kunne se og holde henne og se henne vokse.. Men så er det den angsten og frykten jeg sitter igjen med for at noe skal skje før vi har henne trygt hos oss, og at vi aldri får oppleve å bli foreldre. Samtidig føler jeg meg fanget i en dyp sorg for de vi har mistet og det som kunne vært/skulle vært!💔

Har kommet meg til uke 34 og er reddere og mer lei meg enn noen gang uten å alltid forstå helt grunnen. Men det er viktig å la seg selv sørge, og med tiden vil sorgen bli lettere å bære med seg, men det tar tid❤️ 

Til min lille jente i magen: jeg elsker deg allerede, du er en sterk fighter og jeg gleder meg mer enn noen gang til vi skal få treffes endelig!❤️ Du er svært høyt ønsket av begge dine foreldre, og vi har kjempet hardt for å få møte deg!❤️ Jeg håper jeg klarer å legge de vonde dagene til side når du endelig kommer!❤️ Sorg og glede går virkelig hånd i hånd! Og til slutt er det verdt alt vi har vært igjennom!🥰

Endret av Hopptimisten
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ååå, kjære @Hopptimisten❤️  Dette traff meg rett i hjertet, for du setter så godt ord på de tingene som jeg akkurat går rundt og kjenner på selv 😭 ❤️  Det er, misforstå meg rett, godt å se at noen har det likeens. Godt å gå gjennom det samme "med" noen, selv om jeg ikke kjenner deg. Jeg går rundt med så mye dårlig samvittighet for at jeg kjenner på så mye angst og uro, og det at jeg ikke greier å glede meg. Samtidig sier du det så fint, det er jo ikke fordi man ikke gleder seg til å se den lille man ikke gleder seg over graviditeten - det er fordi man frykter det verste til enhver tid og fordi man også kjenner på sorgen over det som har vært og kunne vært. 

Tenk at du nærmer deg termin med stormskritt! Det skal bli så rørende å lese om fødsel og alt det fine som skal skje dere fremover ❤️  Nå skal du snart møte jenta di, og da er jeg helt sikker på at du kommer til å bli fylt med en lykke som overgår all vondt du kjenner på ❤️  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et fint innlegg ❤️ Alle ordene traff meg også veldig, som har opplevd 4 aborter. Også etter at flere ultralyder har vært fine. Måten du beskriver dette svangerskapet her på minner meg veeldig om mitt siste fullgåtte, derfor føler jeg og tror ekstra på ordene dine. Vet hvordan det er! Samtidig har jeg barn, så jeg vet at det kan gå bra. Og det skal det for deg også nå. Jeg gleder meg umenneskelig mye til dagen med rapport om at du har fått datteren din i armene dine og den vonde tiden kan legges bak deg. Det blir en gledens dag! :hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fin respons!❤️ @SUPERMIRI, jeg forstår akkurat hva du mener! Det er godt å føle at noen andre er i samme båt, selv om det er noe man ikke unner sin verste fiende! Det er allikevel godt å finne støtte i andre som har opplevd og kan forstå hva man selv går igjennom, og se at det går bra til slutt❤️ Det er faktisk ingen andre enn folk i same båt som kan forstå fullt og helt hva man går igjennom, og til og med da opplever folk ulike reaksjoner på sorg og stress! 
Når det er sagt føler jeg jeg har jeg kommet ut på den andre siden som er mer empatisk menneske og jeg føler at mine erfaringer har styrket meg som person og forholdet til mannen min har blitt enda sterkere, og det er noe jeg er veldig takknemlig for❤️ 
Kjære @SUPERMIRI, jeg ønsker deg virkelig alt godt i dette svangerskapet og håper du tar ekstra godt vare på de gode stundene mellom deg og babyen din når du endelig kan kjenne sparkene, det er virkelig priceless❤️ Jeg gleder meg til å følge deg videre i graviditeten!😍

Kjære @Amatariel, du er virkelig en inspirasjon og et empatisk og fint menneske❤️ Historien din har hjulpet meg mye i min egen prosess, og bidratt til å holde håpet og motet oppe når det har stått på sol værst! Tusen takk for det❤️ Du er så sterk og støttende for alle andre, samtidig som du går igjennom en vanskelig tid selv! Du er virkelig sterk! Jeg håper av hele mitt hjerte at tiden er inne like rundt hjørnet for deg og mannen, og at du får din etterlengtede sistemann❤️ Jeg heier på deg fra sidelinjen!🙌🏼👶🏻

Når det gjelder meg selv er det viktig for meg at andre forstår at det er greit å føle sorg og lykke ved en ny graviditet etter abort! Jeg orker ikke gå å late som jeg har det bra hele tiden, når flertallet av dager kan være ganske tunge!😅 Samtidig er det fint å få fram at det ikke er fordi du ikke er glad for barnet i magen, for det er virkelig et mirakel for meg❤️ Men jeg må innrømme at jeg tenker mye på at jeg skulle hatt en ettåring her, og at barnet i magen skulle aller helst vært vår nr 2! Jeg føler jeg har gått glipp av to år av mitt eget liv, og at tiden har stått stille for meg mens omverden går videre! Samtidig er det vondt å se at ALLE rundt seg blir gravide, og de aller fleste blir det bare av å se på hverandre føles det som!🥺
 

 

 

Endret av Hopptimisten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34+2

Har vært på tilvekstkontroll på sykehuset på grunn av høye symfysemål. Alt så fint ut med den lille jenta vår, og hun ligger ganske normalt i forhold til vekt! Var litt bekymret for at hun var veldig stor, men det utgjorde visstnok bare få gram utover gjennomsnittet☺️ Alt stod bra til, og hun då ut til å trives i magen🥰 

Jeg for min del begynner å bli veldig klar for å få henne ut snart!😅 Hun kan gjerne vente noen uker til, men håper ikke hun drøyer altfor lenge med å melde sin ankomst🙈Å gå høygravid er slitsomt og tiden går sakte når man har en del plager!🥴 Misunner de som har en god og funksjonell kropp på slutten! Jeg har de siste 10 ukene ca slitt mye med bekkenet, og får vondt i lysken og symfysen bare jeg går litt for mye rundt i huset🙈 Har begynt å få mye kynnere nå, og får veldig pustebesvær når de kommer! 

Mesteparten av innkjøp er nå unnagjort, og har fått vasket en del klær så det er klart til hun kommer☺️❤️👶🏻 Vogna er nå ferdig montert, og jeg er så fornøyd og gleder meg til å trille med den😍👌🏼 
Pakke fødebagen er det som står for tur, noe jeg drøyer litt lenger med. Men har smått skrevet ned ting jeg tenker er viktig å ha med! Liker å planlegge ting i forkant, da blir jo også selve pakkingen enklere☺️

Endret av Hopptimisten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...