Gå til innhold

Vanlig at barnet blir med på samtale hos BV?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bra at alt var fint med barnet. Tok du til deg rådet og stormet inn der med advokat? Tenker det må være litt kleint i så fall.

Anonymkode: 84853...24a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 3.4.2020 den 22.44, AnonymBruker skrev:

Dette skal du ikke lyve om. Barna er ekspertene på sitt eget liv, akkurat som du er eksperten på ditt liv. Ha respekt for barna. Det er tross alt barnets liv dette dreier seg om. Ikke hva Barnevernet ønsker. 

Anonymkode: 8653e...5cf

Tydelig at du verken har vokst opp i en familie med en voldelig forelder eller en forelder som misbruker deg. Du har skremmende lite kunnskap om menneskelig psykologi. Du vet at barn er villige til å lyve av lojalitet til foreldrene?? De vet ikke om noe annet enn det livet de har..

Anonymkode: 317c7...e16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.4.2020 den 1.15, AnonymBruker skrev:

En advokat som er spesialist på barnevern kan barnevernloven. De er der for sikre at rettighetene til barnet og forelderen blir ivaretatt. I Barnevernet er de fleste ikke utdannet og de følger ikke opp loven. Jeg ser at du innrømmer at du ikke kjenner til detaljer om hvordan Barnevernet jobber, og da skulle du ikke anbefale TS noe som helst her. Man skal aldri gå til Barnevernet alene i møter. Det er mange som har fått erfare i ettertid at de ikke visste bedre. Lytt til de med erfaring og kunnskap. 

Anonymkode: 8653e...5cf

I barnevernet er de fleste utdannet jo. Om du tviler kan du se på jobbannonser som blir utlyst og se hva som kreves. At nesten ingen der er utdannet er en myte blant barnevernsmotstandere. En måte å stille seg selv over en gruppe kanskje? Men enig med deg at det kan lønne seg å ha med advokat om man føler seg usikker. Er nok lett å bli overkjørt. 

Hvorfor skriver du barnevernet med stor B midt i en setning? Det går igjen i mange innlegg fra foreldre som har negative opplevelser med barnevernet. Aldri sett det andre steder. 

Anonymkode: 317c7...e16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.4.2020 den 1.50, AnonymBruker skrev:

det blir vanskelig å ta skikkelig annsvar på en instustisjon når dem bytter personaler hver eneste uke.Da kan dem ikke tilknytte seg til noen eller føle seg trygg  i sitt eget hjem. Det blir nye fremmede hele tiden som skal ha hele ansvaret for deg i en uke eller en måned. 

Anonymkode: ca5c7...2bf

Det er jeg veldig enig med deg og. Og jeg har vært ansatt i flere institusjoner opp igjennom. Trist og noe som bør endres på. 

Anonymkode: 317c7...e16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.4.2020 den 3.14, AnonymBruker skrev:

Det betyr ikke det at det  IKKE er mangen som opplever det vi gjorde. Det er alikevell mangen som blir tatt uten grunn noe som er alt for mangen Jeg skjønner ikke hvorfor hennes død skal ha noe med dette å gjøre men det er trist og jeg kondolerer. Barnevernet kan utgjøre en trygghet for dem som FAKTISK trenger det ja slik var det i din situasjon.Å sånn skal det være! men slik er det ofte heller  ikke.... Jeg var glad i ei som jobbet der jeg også dem er ikke  drittsekker  dem gjør bare jobben sin slik dem blir lært og fortalt noe som kan virke unaturlig på hjemmefronten. Personalene jobber på instutisjonenerer  ikke fienden  det er dem  ovenpå som forteller hvordan dem skal gjøre jobben sin og bestemmer alle valg som blir tatt for at ungene skal ha det bra.

Anonymkode: ca5c7...2bf

Har du fått lest journalen din, der tilstandene i hjemmet ble skrevet om? Du kan be om innsyn. Eller har du lest papirene allerede?

Anonymkode: 317c7...e16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...