Gå til innhold

Vanlig at barnet blir med på samtale hos BV?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ta det med ro, TS. Det her går fint. Ikke la deg skremme opp.. 

Jeg kjenner ikke til detaljer om hvordan bv jobber, men har bare positive erfaringer. Det blir jo helt merkelig å troppe opp med advokat, det bør du ikke gjøre! Kan dere ikke bare forsøke å roe ned og høre hva de har og si..? Det høres vel greit ut å gå gjennom notatet sammen. Jeg ville ikke mast noe mer, det kommer ikke noe godt ut av det..

Skjønner at det er ekkelt og at du er bekymret. Men prøv å koble ut og ikke gjør det til en altoppslukende greie. Du høres ut som en oppegående person, og hvis barnet ditt trenger hjelp/veiledning så ta i mot 🙂

Anonymkode: d2ac6...a2c

En advokat som er spesialist på barnevern kan barnevernloven. De er der for sikre at rettighetene til barnet og forelderen blir ivaretatt. I Barnevernet er de fleste ikke utdannet og de følger ikke opp loven. Jeg ser at du innrømmer at du ikke kjenner til detaljer om hvordan Barnevernet jobber, og da skulle du ikke anbefale TS noe som helst her. Man skal aldri gå til Barnevernet alene i møter. Det er mange som har fått erfare i ettertid at de ikke visste bedre. Lytt til de med erfaring og kunnskap. 

Anonymkode: 8653e...5cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det er slike tilfeller det er mest utrygt for barna når de ansatte går inn for dette. Hva tror du skjer med et barn som kommer alene med ansatte fra Barnevernet? Jeg vet det. 

Anonymkode: 8653e...5cf

Det varierer fra barn til barn og sak til sak. I noen tilfeller hvor barna har blitt veldig traumatisert hjemme, så er BV tryggere enn foreldrene. Sier ikke at dette er tilfellet for barnet til TS, men jeg mener at det ikke er noe automatikk i at barn ikke bør være alene med folk fra BV. 

 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Gorilla skrev:

Det varierer fra barn til barn og sak til sak. I noen tilfeller hvor barna har blitt veldig traumatisert hjemme, så er BV tryggere enn foreldrene. Sier ikke at dette er tilfellet for barnet til TS, men jeg mener at det ikke er noe automatikk i at barn ikke bør være alene med folk fra BV. 

 

 

Man skal aldri anbefale Barnevernet automatisk. Har du tenkt over at ansatte i Barnevernet kan manipulere og lure barn til å si at foreldre kanskje slår, kanskje misbruker dem? Jeg forsvarer ikke foreldrene her. Et barn har krav på å ha en tillitsperson med seg i møter med Barnevernet. Noe som jeg anbefaler. Hvordan oppfører en ansatt seg overfor et barn? Et barn på 8 år er forsvarsløst. 

Anonymkode: 8653e...5cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Gorilla skrev:

Det varierer fra barn til barn og sak til sak. I noen tilfeller hvor barna har blitt veldig traumatisert hjemme, så er BV tryggere enn foreldrene. Sier ikke at dette er tilfellet for barnet til TS, men jeg mener at det ikke er noe automatikk i at barn ikke bør være alene med folk fra BV. 

 

 

Du har ikke peiling og null erfaring.

Anonymkode: ca5c7...2bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke peiling og null erfaring.

Anonymkode: ca5c7...2bf

Null erfaring med hva da?


 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Gorilla skrev:

Null erfaring med hva da?


 

Med barnevernet

Anonymkode: ca5c7...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man skal aldri anbefale Barnevernet automatisk. Har du tenkt over at ansatte i Barnevernet kan manipulere og lure barn til å si at foreldre kanskje slår, kanskje misbruker dem? Jeg forsvarer ikke foreldrene her. Et barn har krav på å ha en tillitsperson med seg i møter med Barnevernet. Noe som jeg anbefaler. Hvordan oppfører en ansatt seg overfor et barn? Et barn på 8 år er forsvarsløst. 

Anonymkode: 8653e...5cf

Hvorfor skulle noen i BV lure og manipulere barn på en slik måte? Jeg er helt for at barnet skal kunne ha med seg noen på en samtale, altså. Det kan være utrygt å måtte snakke med en helt fremmed i et type avhør. 
 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Med barnevernet

Anonymkode: ca5c7...2bf

Hvordan vet du det?

 

 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gorilla skrev:

Hvorfor skulle noen i BV lure og manipulere barn på en slik måte? Jeg er helt for at barnet skal kunne ha med seg noen på en samtale, altså. Det kan være utrygt å måtte snakke med en helt fremmed i et type avhør. 
 

Korrupsjon og penger. 

Anonymkode: ca5c7...2bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Korrupsjon og penger. 

Anonymkode: ca5c7...2bf

Er du av dem som tror at BV stjeler og kidnapper barn for å tjene penger?

 

 

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gorilla skrev:

Er du av dem som tror at BV stjeler og kidnapper barn for å tjene penger?

 

 

Det var mye korrupsjon i barnevernet for ikke så lenge siden, ikke se bort fra at det ikke er den dag i dag også. det er ikke en vanskelig ting å finne smutthull i sysmtemet for å greie å gjennomføre korrupsjon. Dem på toppen har også farligt lite empati  for barna skal jeg si deg...

Anonymkode: ca5c7...2bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Gorilla skrev:

Hvorfor skulle noen i BV lure og manipulere barn på en slik måte? Jeg er helt for at barnet skal kunne ha med seg noen på en samtale, altså. Det kan være utrygt å måtte snakke med en helt fremmed i et type avhør. 
 

Hva tror du møter barnet når de møter barnevernansatte alene? Hva tror du det barnet vil fortelle sin familie etter et slikt møte? Ut fra hva du skriver selv så tror ikke jeg heller at du har kunnskapen og erfaringen med dette. Hva vet jeg? Men jeg tror ikke du er en person som skal anbefale at familier skal samarbeide med Barnevernet. Langsiktig jobbing, langsiktig tankegang er det man skal fokusere på. Jeg skrev tidligere at barn skal vokse opp og bli trygge voksen personer. Det står jeg inne for. Barndommen er kort, men den danner grunnlaget for hvem man blir når man blir eldre. Barnevernet har da et stort ansvar når de går inn i livet til barn. 

Anonymkode: 8653e...5cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var mye korrupsjon i barnevernet for ikke så lenge siden, ikke se bort fra at det ikke er den dag i dag også. det er ikke en vanskelig ting å finne smutthull i sysmtemet for å greie å gjennomføre korrupsjon. Dem på toppen har også farligt lite empati  for barna skal jeg si deg...

Anonymkode: ca5c7...2bf

Sett litt for mye på film..? 🙈🙈

Anonymkode: d2ac6...a2c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva tror du møter barnet når de møter barnevernansatte alene? Hva tror du det barnet vil fortelle sin familie etter et slikt møte? Ut fra hva du skriver selv så tror ikke jeg heller at du har kunnskapen og erfaringen med dette. Hva vet jeg? Men jeg tror ikke du er en person som skal anbefale at familier skal samarbeide med Barnevernet. Langsiktig jobbing, langsiktig tankegang er det man skal fokusere på. Jeg skrev tidligere at barn skal vokse opp og bli trygge voksen personer. Det står jeg inne for. Barndommen er kort, men den danner grunnlaget for hvem man blir når man blir eldre. Barnevernet har da et stort ansvar når de går inn i livet til barn. 

Anonymkode: 8653e...5cf

det blir vanskelig å ta skikkelig annsvar på en instustisjon når dem bytter personaler hver eneste uke.Da kan dem ikke tilknytte seg til noen eller føle seg trygg  i sitt eget hjem. Det blir nye fremmede hele tiden som skal ha hele ansvaret for deg i en uke eller en måned. 

Anonymkode: ca5c7...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tror du møter barnet når de møter barnevernansatte alene? Hva tror du det barnet vil fortelle sin familie etter et slikt møte? Ut fra hva du skriver selv så tror ikke jeg heller at du har kunnskapen og erfaringen med dette. Hva vet jeg? Men jeg tror ikke du er en person som skal anbefale at familier skal samarbeide med Barnevernet. Langsiktig jobbing, langsiktig tankegang er det man skal fokusere på. Jeg skrev tidligere at barn skal vokse opp og bli trygge voksen personer. Det står jeg inne for. Barndommen er kort, men den danner grunnlaget for hvem man blir når man blir eldre. Barnevernet har da et stort ansvar når de går inn i livet til barn. 

Anonymkode: 8653e...5cf

Hva som møter barnet kommer helt an på hvordan den ansatte klarer å imøtekomme barnets behov slik at barnet føler seg trygg og ivaretatt. 

At jeg ikke er en person som skal anbefale andre å samarbeide med BV? Alle bør anbefale folk å samarbeide med BV. Man gjør det bare verre om man motarbeider dem. 
 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sett litt for mye på film..? 🙈🙈

Anonymkode: d2ac6...a2c

NEI! jeg er oppvokst hele mitt liv i barnevernet  di fleste vennene jeg hadde fra barnevernet ble holdt igjen av barnevernet til dem ble 18 uten god grunn og mangen ble rett å slett bare tatt uten grunn. Vi har peiling.  Ingen av oss har fått noe god forklaring  hvorfor dem tok oss bare manipulerende snakk.

Anonymkode: ca5c7...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

NEI! jeg er oppvokst hele mitt liv i barnevernet  di fleste vennene jeg hadde fra barnevernet ble holdt igjen av barnevernet til dem ble 18 uten god grunn og mangen ble rett å slett bare tatt uten grunn. Vi har peiling.  Ingen av oss har fått noe god forklaring  hvorfor dem tok oss bare manipulerende snakk.

Anonymkode: ca5c7...2bf

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

NEI! jeg er oppvokst hele mitt liv i barnevernet  di fleste vennene jeg hadde fra barnevernet ble holdt igjen av barnevernet til dem ble 18 uten god grunn og mangen ble rett å slett bare tatt uten grunn. Vi har peiling.  Ingen av oss har fått noe god forklaring  hvorfor dem tok oss bare manipulerende snakk.

Anonymkode: ca5c7...2bf

Jeg og mangen andre hadde null problemer i hjemmet og hadde ikke atferdsproblemer før ETTER dem tok oss.

Anonymkode: ca5c7...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trist å høre at du føler BV gjorde feil og at de gjorde det verre for deg.Det bør aldri skje. 

Poenget mitt med bidraget i tråden var at BV også kan utgjøre en trygghet i et barns liv om de møter barnet på en god måte. Så det trenger ikke være negativt at et barn er alene med BV så lenge det er en god relasjon der. Jeg håper det ordner seg for TS og barnet, og at møtet med BV går bra og at barnet blir ivaretatt. Viktig å gå inn i det med en holdning til at man skal samarbeide med BV.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En advokat som er spesialist på barnevern kan barnevernloven. De er der for sikre at rettighetene til barnet og forelderen blir ivaretatt. I Barnevernet er de fleste ikke utdannet og de følger ikke opp loven. Jeg ser at du innrømmer at du ikke kjenner til detaljer om hvordan Barnevernet jobber, og da skulle du ikke anbefale TS noe som helst her. Man skal aldri gå til Barnevernet alene i møter. Det er mange som har fått erfare i ettertid at de ikke visste bedre. Lytt til de med erfaring og kunnskap. 

Anonymkode: 8653e...5cf

Joda man kan fint gå uten advokat i møter med barnevern , de fleste er også utdannet. Slutt å skremme folk

Anonymkode: 1a6d1...075

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke peiling og null erfaring.

Anonymkode: ca5c7...2bf

Hva vet du om det?

Anonymkode: 1a6d1...075

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...