Gå til innhold

ABORT


BAMBI<3

Anbefalte innlegg

Gjest L@dy in red

Hvorfor mener du at alvorlig syke barn har mindre krav på liv enn andre barn? Mener du det om alvorlig syke barn som er født også?

Jeg mener ikke at alvorlig syke barn har mindre krav på liv enn andre, poenget mitt var bare at jeg snakket om barn som ikke vil klare seg uten for morsliv, eller vil dø etter kort tid pga. en sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bertine

Dette er en debatt som vi aldri kommer til å bli enige i, men jeg vil allikevel si noe om hva jeg mener og står for:

Jeg ville aldri tatt abort. Ikke om jeg ble voldtatt engang. Aldri om jeg hadde klart det! Jeg er så utrolig glad i barn, og kan ikke forstå at noen kan ta abort.

Men bare i løpet av dette året har jeg fått vite av en vennine om 2 jenter i tyve årene som skulle ta abort, fordi de ikke ville ha barn nå, de skulle leve livet og ut å reise. Begge disse jentene var i faste forhol og hadde slurvet med p-pillene. Da bli jeg sjokkert!

Greit nok at de vil reise og oppleve livet før de får barn, det vil gjerne jeg også! Men å ta så lett på det!!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Substance D

Dersom man er imot abort på prinsippielt grunnlag burde den logiske konsekvensen være å også være imot enhver form for ubeskyttet sex; dette på grunn av den høye prosentandelen spontanaborter. Man regner med at så mye som 50-70% av alle befruktede egg spontanaborteres, noe som betyr at en tobarnsmor/-far i gjennomsnitt vil ha to "uskyldige liv" på samvittigheten. Jo flere barn, jo flere aborter har man (i gjennomsnitt) foretatt. Da man vet at det å få barn med høy sannsynlighet vil resultere i en abort, burde abortmotstandere snarest avstå fra å reprodusere seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er galt å ta abort.

Det er galt å voldta og drepe.

Det er galt å stjele.

Det er galt å lyve.

Heldigvis har de fleste sine svin på skogen som de slett ikke er stolte av.

Noen skjuler det gjennom å være hypermoralsk.

De fleste har øyeblikk der de forsøker å redde seg selv gjennom å dekke over det det man har gjort. Der man handler egoistisk.

Jeg stoler heller ikke på folk som sier de aldri ville ha tatt abort. Jeg har flere ganger sett mennesker med høy moral på området skifte mening når det brenner under beina. Hvorfor? Fordi de fleste av oss er ganske feige når det kommer til stykket........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klippet litt ut fra artikelen du henviser til (uvisst av hvilken grunn du gjør det)

Psykopater er en mennesketype for seg, som vi gjerne kunne ha vxrt

foruten. Det er de som står for nesten all strid og ondskap mellom

mennesker, og i deres fotspor er det mange ødelagte liv. "De usynlige

mordere" kalles de. De dreper livsgnisten hos sine ofre, og "myrder"

dem langsomt innefra.

.....

Ved samlivsbrudd bør psykopater av begge kjønn ikke få omsorg for

barn. Det er fare for vold og incest, og de vil underlegge seg barna,

dominere, underkue og hjernevaske dem, så de får psykiske pleger, og

hemmes i sin utvikling, samt at de kan utvikle psykopati, eller

psykopatiske trekk.

....

Om et psykopatoffer søker hjelp hos sosialomsorg, barnevern, politi

eller helsevesen, sä har psykopaten vart der forst med sin versjon av

saken, og da møter men veggen, for folk tror det de hører først.

....

Rettsvesenet er ikke til å stole på.....Treffer man på en psykopat

eller to i systemet, kan saken bli snudd totalt på hodet, og man er

prisgitt.

Denne artikelen er noe av det latterligste jeg noen sinne har lest. Og at en person som denne Bent Jensen får lov til å poste en artikel som som dette, helt uten kilder, helt uten noen som helst subjektiv synsvinkel er for meg helt uforståelig. Det er det største makverket av en "vitenskapelig artikel".

Hva i alle dager villle du oppnå med å poste denne linken?

Jeg spør igjen, siden du svarer på noe annet her. Litt utenfor temaet kanskje men, hva vil du oppnå ved å poste denne linken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke egentlig selv. Det stod vel også noe om at psykopatisme er arvelig, men avhenger av miljøet hvor mye som utvikles. Det var kanskje det jeg ville frem til. Barn som opplever følelseskulde vil gjerne bli følelseskalde selv. Jeg hadde tenkt å skrive noe i tillegg husker jeg, men fikk ikke tid og bare posta den.

Jeg vet ikke om du spør av oppriktig nysgjerrighet eller om du spør fordi du fortsatt ønsker å få frem hvor tåpelig det var å poste den artikkelen.

Jeg har i alle fall ikke skrevet artikkelen, så du må ikke gå løs på meg.

Og hvem som poster en slik tåpelig artikkel? Helt sikkert en som er tilbakestående, med et snev av tourettes syndrom og presenilitet. He, he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg husker ikke egentlig selv. Det stod vel også noe om at psykopatisme er arvelig, men avhenger av miljøet hvor mye som utvikles. Det var kanskje det jeg ville frem til. Barn som opplever følelseskulde vil gjerne bli følelseskalde selv. Jeg hadde tenkt å skrive noe i tillegg husker jeg, men fikk ikke tid og bare posta den.

Jeg vet ikke om du spør av oppriktig nysgjerrighet eller om du spør fordi du fortsatt ønsker å få frem hvor tåpelig det var å poste den artikkelen.

Jeg har i alle fall ikke skrevet artikkelen, så du må ikke gå løs på meg.

Og hvem som poster en slik tåpelig artikkel? Helt sikkert en som er tilbakestående, med et snev av tourettes syndrom og presenilitet. He, he.

:) Prøver ikke å ta deg. Skjønte bare ikke relevansen, også ble jeg egentlig provosert over artikelen. Den var så dårlig skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns egentlig ikke den var så veldig bra jeg heller etter å ha lest den i sin helhet :)

Dessuten har egentlig ikke det med å være psykopat så veldig mye med abort å gjøre når det kommer til stykket. Men jeg tror det å få en dårlig oppvekst skaper sinte mennesker som enten vender aggresjonen enten utover eller innnover.

Jeg tror at hvis ikke barn får det de trenger mest, kjærlighet og omsorg, vil de ta skade av det. Jeg tror noen mødre er redde for å ikke klare å gi barna sine nok kjærlighet. Det ville være en lidelse å se barnet sitt skjære seg til blods oppover armene eller ruse seg til døde. Fordi man ikke har klart å gi nok kjærlighet.

Det jeg tror kunne vært bra for å redusere antall aborter, er et bedre støtteapparat rundt de som føler seg usikre. Oppfølgning både før og etter fødsel. De fleste klarer det jo helt fint hvis de bare har litt positiv støtte rundt seg,og ikke behøver å være helt alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nyteren

Undrer meg over mange svar her. regner med at de kommer flest fra kvinner.

Kvinner er kvinner verst...

De aller fleste som tar abort, ser det som tvingende nødvendig.

Dere burde lest historien om abortpraksisen i Norge igjennom de siste 30 år.

Mulig noen er unge og ikke har hatt det problemet enda, at de må velge.

Før det kom fri abort, så var det mange "svarte" ulovlige klinikker i Norge. Mange lå i hovedstaden. Abort ble utført av ikke medisinsk personell. De tok seg godt betalt også. Ofte endte det med sykehusinnleggelser med de lidelser som fulgte med.mange ble ødelagt nedentil.

Så ar det de som ikke hadde muligheten til å reise å få gjort dette. De brukte gjerne strikkepinner. Vi vet vel ikke antallet av disse ulovlige greien , eller hvor mange som forblødde. Noen ble reddet.

Det var noe som heter abortnemnd. Det ar noe grusomme greier. Både for kvinnen og enkelte som satt i nemnden. Kvinnen ble ofte ydmyket på det verste.

Gro H Brundtland satt i en slik nemnd i Oslo. Hun fortalte om det på tv.

Det ble ofte menn som avgjorde denne søknaden.Og det var hans personlige mening som spilte inn.

Hun ga eksempler på hva som fikk avslag...Det var rystende historier.

Er det slik vi vil det?

Det er land hvor abort er forbudt. Kvinnene er desperate.

Til dere som er motstandere som dere sier, hvorfor sitte og si: Å, nei...fy,fy. Dere sitter i glasshus selv. Dere vet ikke hva dere kan komme utfor selv.

Abort skal ikke være en enkel løsning, og jeg tror ikke kvinner tar enkelt på dette

ere er ikke bedre enn han L.Næssa og den gjengen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guest
Dersom man er imot abort på prinsippielt grunnlag burde den logiske konsekvensen være å også være imot enhver form for ubeskyttet sex; dette på grunn av den høye prosentandelen spontanaborter. Man regner med at så mye som 50-70% av alle befruktede egg spontanaborteres, noe som betyr at en tobarnsmor/-far i gjennomsnitt vil ha to "uskyldige liv" på samvittigheten. Jo flere barn, jo flere aborter har man (i gjennomsnitt) foretatt. Da man vet at det å få barn med høy sannsynlighet vil resultere i en abort, burde abortmotstandere snarest avstå fra å reprodusere seg.

Så om jeg tar livet av noen i en bilulykke, så kan jeg altså ikke være i mot bildrap? ;)

En SA er pr definisjon noe som kan sammenliknes med en ulykke, det er jo ingen som har gjort noe med vilje for å forårsake det, så å si at man har foretatt en abort når man har hatt en SA vil jeg i beste fal er en sammenblanding av begreper, i verste fall en grov krenkelse ovenfor alle kvinner og menn som har mistet sine barn.

Vil for øvrig påpeke at den prosentandelen du her påpeker av egg som går til grunne trolig er høyere, pga spiral, p-piller og annen hormonell prevensjon. (P-piller virker på tre måter, hindrer eggløsning, endrer levevilkårene for sædcellene, og om de to førstnevnte virkningsmetodene svikter er livmorslimhinnen så tynn at egget ikke klarer å feste seg. Kobberspiral har kun den sistnevnte virkningen, hormonspiral alle tre). 50 - 70 % er så vidt jeg kan huske hos kvinner som ikke er under påvirkning av slike ting. (Virkningen henger og i en stund etter, iverfall på hormonell prevensjon)

Antar egentlig at dette er et rent provokasjonsinnlegg, men jeg kjedet meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Substance D
Så om jeg tar livet av noen i en bilulykke, så kan jeg altså ikke være i mot bildrap? ;)

En SA er pr definisjon noe som kan sammenliknes med en ulykke, det er jo ingen som har gjort noe med vilje for å forårsake det, så å si at man har foretatt en abort når man har hatt en SA vil jeg i beste fal er en sammenblanding av begreper, i verste fall en grov krenkelse ovenfor alle kvinner og menn som har mistet sine barn.

Vil for øvrig påpeke at den prosentandelen du her påpeker av egg som går til grunne trolig er høyere, pga spiral, p-piller og annen hormonell prevensjon. (P-piller virker på tre måter, hindrer eggløsning, endrer levevilkårene for sædcellene, og om de to førstnevnte virkningsmetodene svikter er livmorslimhinnen så tynn at egget ikke klarer å feste seg. Kobberspiral har kun den sistnevnte virkningen, hormonspiral alle tre). 50 - 70 % er så vidt jeg kan huske hos kvinner som ikke er under påvirkning av slike ting. (Virkningen henger og i en stund etter, iverfall på hormonell prevensjon)

Antar egentlig at dette er et rent provokasjonsinnlegg, men jeg kjedet meg :)

Sannsynligheten for at du skal ta livet av noen i en bilulykke er ikke sammenlignbar, og dermed er det heller ikke noe argument i dette tilfellet. Et par som forsøker å reprodusere seg vil derimot oppleve at over 50% av alle befruktede egg spontanaborteres; dersom det var slik at bilister i gjennomsnitt drepte minimum ett annet menneske i trafikken ville det nok vært ansett som umoralskt å sette seg bak rattet, eller hva?

Poenget her er at dersom man likestiller befruktede egg med tenkende mennesker, og dermed karakteriserer abort som drap, så må man også ta konsekvensen av at reproduksjon med svært høy sannsynlighet medfører at menneskeliv går tapt. Reproduksjon må med andre ord anses som drap på samme måte som provosert abort, gitt at man er imot abort på det grunnlaget jeg har skissert over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guest

Ved en spontanabort dør spiren til liv av seg selv. Fordi den ikke er levedyktig lenger. Som når din bestemor dør fordi hun ikke er sterk nok til å leve lenger. Å sammenligne dette med provosert abort - hvor man aktivt går inn for å avslutte et liv som er sterkt nok til å klare seg - det blir rett og slett bare for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lothus

det som er paradokse til mange abortmotstandere er at de mener at livet er hellig fra unnfangelsen av (dvs. at et foster på 4-5 uker har lik verdi med et nyfødt barn)

Dette er ut utgangspunkt som gjør at ingen abortinngrep kan forsvarer - ansett voltekt, missbruk incest osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...