Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før sommeren 2020!


Mayoo

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan klarer dere å huske å inn her å skrive? Jeg har så lyst å bli med, men vet jeg gjør det to gang også er det glemt..🙈 motivasjon og viljestyrke ...? 

Anonymkode: b76d2...12e

Eller så kan du lage deg en påminnelse i kalenderen med lenke hit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan klarer dere å huske å inn her å skrive? Jeg har så lyst å bli med, men vet jeg gjør det to gang også er det glemt..🙈 motivasjon og viljestyrke ...? 

Anonymkode: b76d2...12e

For min del er tråden motivasjon i alle fall 😄

Anonymkode: 5afab...325

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt for denne tråden: -83.3-
Mål før sommeren: 75 kg.


April 2020
10. april (0) -83.3-
 

Har stått i ro på samme vekt i all evighet. Nå skal det nedover!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egentlig 69,9 kg som mål, men jeg drister meg faktisk til å ha 64,9 kg som mål. Når jeg er streng er jeg kanonstreng. Tror ikke det er veldig realistisk siden jeg må gå ned 1,1 kg i uken, men jeg må ha det som mål for å presse meg selv til det ytterste. Startet 22.mars og har gått ned 4,9 kg siden da. Blir glad så lenge jeg ser 69-tallet. 

NEDIVEKT

Startvekt fra tidligere: 82,2 kg (22.mars)
Høyde: 165 cm 

Startvekt for denne tråden: -77,3 kg- 10.april
Mål før sommeren: 64,9 kg


April 2020
10. april (0) -77,3 kg -
17. april (1) -- kg (-kg)
24. april (2) -- kg (-kg)

Mai 2020
01. mai (3) -- kg (-kg)
08. mai (4) -- kg (-kg)
15. mai (5) -- kg (-kg)
22. 
mai (6) -- kg (-kg)
29. mai (7) -- kg (-kg)

Juni 2020
05. juni (8) -- kg (-kg)
12. juni (9) -- kg (-kg)
19. juni (10) -- kg (-kg)
26. 
juni (11) -- kg (-kg)
 

Total vektnedgang: -- kg

Anonymkode: 96e9d...1bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips ang motivasjon🤩  Bruker mobilen, så vet ikke hvordan jeg skal blir påminnet i nettleseren, men jeg prøver et forsøk, så får vi se;) 


Jeg har stort sett fra ungdommen veid 72-75kg. Alltid følt meg overvektig og ukomfortabel, uten å klare å gå ned i vekt. 
Etter to barn er vekta igjen 75, det er riktig nok lenge siden siste svangerskap nå. Prøver å være realistisk med målet, da jeg vet for min del at det er vanskelig å prøve å gå ned mer enn 0,5kg i uka. Alt over -5 kg til sommeren blir bonus i såfall. Så lover jeg å prøve å holde motivasjonen oppe for både slanking og inn her å skrive;)

 

NEDIVEKT

Startvekt fra tidligere: 
Høyde: 172 cm 

Startvekt for denne tråden: -75 kg- 10.april
Mål før sommeren: 70 kg


April 2020
10. april (0) -75 kg -
17. april (1) -- kg (-kg)
24. april (2) -- kg (-kg)

Mai 2020
01. mai (3) -- kg (-kg)
08. mai (4) -- kg (-kg)
15. mai (5) -- kg (-kg)
22. 
mai (6) -- kg (-kg)
29. mai (7) -- kg (-kg)

Juni 2020
05. juni (8) -- kg (-kg)
12. juni (9) -- kg (-kg)
19. juni (10) -- kg (-kg)
26. 
juni (11) -- kg (-kg)
 

Total vektnedgang: -- kg

Anonymkode: b76d2...12e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med🙌🏻
 

Startvekt fra tidligere: 78 kg
Høyde: 167cm 

Startvekt for denne tråden: 65 kg
Mål før sommeren: 59 kg


April 2020
10. april (0) -65 kg
17. april (1) -- kg (-kg)
24. april (2) -- kg (-kg)

Mai 2020
01. mai (3) -- kg (-kg)
08. mai (4) -- kg (-kg)
15. mai (5) -- kg (-kg)
22. 
mai (6) -- kg (-kg)
29. mai (7) -- kg (-kg)

Juni 2020
05. juni (8) -- kg (-kg)
12. juni (9) -- kg (-kg)
19. juni (10) -- kg (-kg)
26. 
juni (11) -- kg (-kg)
 

Total vektnedgang: -- kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Startvekt fra tidligere: - 96-97 kg (juni 2019).
Høyde: 154 cm 

Startvekt for denne tråden: -65,5 kg (3.april)
Mål før sommeren: -59 kg (normalvekt)


April 2020
10. april (0) - 65,3 
17. april (1) -- kg (-kg)
24. april (2) -- kg (-kg)

Mai 2020
01. mai (3) -- kg (-kg)
08. mai (4) -- kg (-kg)
15. mai (5) -- kg (-kg)
22. 
mai (6) -- kg (-kg)
29. mai (7) -- kg (-kg)

Juni 2020
05. juni (8) -- kg (-kg)
12. juni (9) -- kg (-kg)
19. juni (10) -- kg (-kg)
26. 
juni (11) -- kg (-kg)

Total vektnedgang: -0,2 

Glemte å legge inn vekta i går 🙈 Ned 200 gram på en uke. Det er jo ikke det helt store tallet, men nedgang er nedgang. Den siste uka har vært lang. Mye vind og en god del snø. Litt påskegodt har det også blitt. Fikk en skitur på 70 minutter onsdag, pluss noen trimturer etter veien. 

Jeg har kun gått på ski siden slutten av oktober. Det er selvfølgelig godt å få luft samt. røre seg litt, men jeg må jo si at trimturer etter veien ikke gir meg så mye mer enn frisk luft mer. Jeg har blitt i såpass god fysisk form at det må litt mer til dersom jeg skal få trim ut av det. Det er selvfølgelig veldig gøy at forskjellen fra i høst er så stor. Det er bare å håpe snøen ligger en god stund til slik at jeg får gått masse mer på ski, det er nemlig god trening! 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som tenker bare på sommerkroppen og skal slanke dere! TS har jo ikke peiling på hva dette her kan føre til! Nyere forskning er tindrende klar på at slanking bare for å gå ned 20 kilo ikke er bra for kroppen i det hele tatt. Det er mye bedre at dere er overvektige men ikke legger på der mer en å drive med slik slanking med et slikt idiotisk mål for øyet.

Slanker du deg ned 20 kilo raskt over noen måneder er dette ikke noe problem! Det krever bare litt viljestyrke og karakter. Men på den veien der er kroppen din skapt slik at den anser vektreduksjon som en farlig situasjon. Kroppen vil stritte imot med alle krefter med sultfølelse og slapphet, men det betyr ikke noe. Med viljestyrke og karakter går dette lett. Men så setter kroppen inn en annen funksjon. Den skrur ned forbrenningen! Muskelmassen er også det som først reduseres aller mest, kroppen setter inn sine forsvarsmekanismer fordi den anser dette som farlig, og mangel på ressurser! Det er jo også helt logisk alle andre steder en i vårt velferdssamfunn.

Tilbake til det skumle her! Kroppen setter ned forbrenningen med opptil 30% etter slik slanking. Så kommer sommeren og du skal kose deg, så kommer høsten og sommerkroppen ikke er så viktig lenger. Du fyker raskt opp i vekt igjen selv om du spiser mindre! og så legger du på deg enda mer en utgangspunktet. Kroppen skrur ikke denne forbrenningen tilbake tydeligvis.

Har selv gått ned 20 kilo over et år. Sakte men sikkert etter å ha lest meg opp på dette. Komme seg ned dit var ikke veldig vanskelig, viljestyrke og komplementene som haglet var mer en god nok motivasjon etterhvert som kiloene forsvant av. Så gikk turene i fjellet så veldig mye lettere. Jeg var klar over at min forbrenning også kom til å gå ned kraftig. Det har den faktisk gjort også, må spise mye mer sunnere og mindre! Veie seg og bruke beltet som en indikator på om noe er i ferd med å gå gal vei.

Dette må jeg gjøre resten av mitt liv. Bevege meg mer, spise mye mindre en det jeg gjorde som overvektig. Dette kalles livsstilsendring og krever mye mer en det å slanke seg av karakter og viljestyrke. Samtidig når man er kommet inn i den stilen så går det mye letter også, men det tar måneder og år.

Var jeg dere ville jeg tenkt på sommerkroppen 2021 og hatt det som en "liten" motivasjon, endret livsstil og beveget meg mer. Aldri spise mer kalorier inn en det man forbrenner ut hver uke iallefall. Skeier du ut en dag, må det strammes inn en annen dag.

Sommerkroppen 2020 er vel uansett bortkastet :)  Blir veldig få å vise den frem til i disse korona tider.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, gapskratt skrev:

Jeg har kun gått på ski siden slutten av oktober. Det er selvfølgelig godt å få luft samt. røre seg litt, men jeg må jo si at trimturer etter veien ikke gir meg så mye mer enn frisk luft mer. Jeg har blitt i såpass god fysisk form at det må litt mer til dersom jeg skal få trim ut av det. Det er selvfølgelig veldig gøy at forskjellen fra i høst er så stor. Det er bare å håpe snøen ligger en god stund til slik at jeg får gått masse mer på ski, det er nemlig god trening! 😊 

Da gjør du dette feil :) Trimturer etter veien er alt fra å gå i rolig tempo til rask løping. Jo bedre form jo større fart må du holde, og dette justerer du etter formen. Så legge turen ditt det er motbakker da :) Bruker naturen og veiene aktiv når jeg trimmer. Er i god form, men det å ta meg ut er ikke noe problem overhodet. Dette justerer man med fart eller motstand! Det heter naturlover som man aldri opphever uansett hvor god form man er i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Antiviruset skrev:

Da gjør du dette feil :) Trimturer etter veien er alt fra å gå i rolig tempo til rask løping. Jo bedre form jo større fart må du holde, og dette justerer du etter formen. Så legge turen ditt det er motbakker da :) Bruker naturen og veiene aktiv når jeg trimmer. Er i god form, men det å ta meg ut er ikke noe problem overhodet. Dette justerer man med fart eller motstand! Det heter naturlover som man aldri opphever uansett hvor god form man er i.

Det er jeg klar over 😊 Går raskt etter veien. Tør ikke jogge pga. at jeg helt sikkert løper på meg beinhinnebetennelse igjen. Har dessverre testet det. Klarte å gå på meg beinhinnebetennelse på ski i vinter, så da skal jeg ikke prøve løping på asfalt. Lite bakker er det også i området. Det blir skiturer så lenge det er snø, deretter turer i terrenget 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, gapskratt skrev:

Det er jeg klar over 😊 Går raskt etter veien. Tør ikke jogge pga. at jeg helt sikkert løper på meg beinhinnebetennelse igjen. Har dessverre testet det. Klarte å gå på meg beinhinnebetennelse på ski i vinter, så da skal jeg ikke prøve løping på asfalt. Lite bakker er det også i området. Det blir skiturer så lenge det er snø, deretter turer i terrenget 🙂 

Har selv hatt beinhinne betennelse. Løpe på asfalt er det verste som er faktisk. Selv med gode sko kommer skader for de fleste ved å løpe på asfalt. Da er det ut i terrenget som gjelder :) Mye tyngre og gå og løpe i terreng også, selv om det er flatt. Det blir veldig variert belastning på musklene i hele kroppen, og det skal veldig mye mer til for å få slike belastningskader som beinhinne betennelse. Skulle ønske jeg kunne gått mye på ski, men bor på et sted der snø er noe vi veldig sjeldent ser noe til :) Men bakker og natur med masse stigning og fall er det mye av :)  Så skal ikke klage, har treningstudio rett utenfor døren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Antiviruset skrev:

Til dere som tenker bare på sommerkroppen og skal slanke dere! TS har jo ikke peiling på hva dette her kan føre til! Nyere forskning er tindrende klar på at slanking bare for å gå ned 20 kilo ikke er bra for kroppen i det hele tatt. Det er mye bedre at dere er overvektige men ikke legger på der mer en å drive med slik slanking med et slikt idiotisk mål for øyet.

Slanker du deg ned 20 kilo raskt over noen måneder er dette ikke noe problem! Det krever bare litt viljestyrke og karakter. Men på den veien der er kroppen din skapt slik at den anser vektreduksjon som en farlig situasjon. Kroppen vil stritte imot med alle krefter med sultfølelse og slapphet, men det betyr ikke noe. Med viljestyrke og karakter går dette lett. Men så setter kroppen inn en annen funksjon. Den skrur ned forbrenningen! Muskelmassen er også det som først reduseres aller mest, kroppen setter inn sine forsvarsmekanismer fordi den anser dette som farlig, og mangel på ressurser! Det er jo også helt logisk alle andre steder en i vårt velferdssamfunn.

Tilbake til det skumle her! Kroppen setter ned forbrenningen med opptil 30% etter slik slanking. Så kommer sommeren og du skal kose deg, så kommer høsten og sommerkroppen ikke er så viktig lenger. Du fyker raskt opp i vekt igjen selv om du spiser mindre! og så legger du på deg enda mer en utgangspunktet. Kroppen skrur ikke denne forbrenningen tilbake tydeligvis.

Har selv gått ned 20 kilo over et år. Sakte men sikkert etter å ha lest meg opp på dette. Komme seg ned dit var ikke veldig vanskelig, viljestyrke og komplementene som haglet var mer en god nok motivasjon etterhvert som kiloene forsvant av. Så gikk turene i fjellet så veldig mye lettere. Jeg var klar over at min forbrenning også kom til å gå ned kraftig. Det har den faktisk gjort også, må spise mye mer sunnere og mindre! Veie seg og bruke beltet som en indikator på om noe er i ferd med å gå gal vei.

Dette må jeg gjøre resten av mitt liv. Bevege meg mer, spise mye mindre en det jeg gjorde som overvektig. Dette kalles livsstilsendring og krever mye mer en det å slanke seg av karakter og viljestyrke. Samtidig når man er kommet inn i den stilen så går det mye letter også, men det tar måneder og år.

Var jeg dere ville jeg tenkt på sommerkroppen 2021 og hatt det som en "liten" motivasjon, endret livsstil og beveget meg mer. Aldri spise mer kalorier inn en det man forbrenner ut hver uke iallefall. Skeier du ut en dag, må det strammes inn en annen dag.

Sommerkroppen 2020 er vel uansett bortkastet :)  Blir veldig få å vise den frem til i disse korona tider.

 

Snork. Lag din egen tråd.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^alfa^

Startvekt fra tidligere: 92
Høyde: 172 cm 

Startvekt for denne tråden: 81,3
Mål før sommeren: 69 kg


April 2020
6. april 81,3
10. april 80,3 (-1kg)
17. april -- kg (-kg)
24. april -- kg (-kg)

Mai 2020
01. mai -- kg (-kg)
08. mai -- kg (-kg)
15. mai -- kg (-kg)
22. 
mai -- kg (-kg)
29. mai -- kg (-kg)

Juni 2020
05. juni -- kg (-kg)
12. juni -- kg (-kg)
19. juni -- kg (-kg)
26. 
juni -- kg (-kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Antiviruset skrev:

Til dere som tenker bare på sommerkroppen og skal slanke dere! TS har jo ikke peiling på hva dette her kan føre til! Nyere forskning er tindrende klar på at slanking bare for å gå ned 20 kilo ikke er bra for kroppen i det hele tatt. Det er mye bedre at dere er overvektige men ikke legger på der mer en å drive med slik slanking med et slikt idiotisk mål for øyet.

Slanker du deg ned 20 kilo raskt over noen måneder er dette ikke noe problem! Det krever bare litt viljestyrke og karakter. Men på den veien der er kroppen din skapt slik at den anser vektreduksjon som en farlig situasjon. Kroppen vil stritte imot med alle krefter med sultfølelse og slapphet, men det betyr ikke noe. Med viljestyrke og karakter går dette lett. Men så setter kroppen inn en annen funksjon. Den skrur ned forbrenningen! Muskelmassen er også det som først reduseres aller mest, kroppen setter inn sine forsvarsmekanismer fordi den anser dette som farlig, og mangel på ressurser! Det er jo også helt logisk alle andre steder en i vårt velferdssamfunn.

Tilbake til det skumle her! Kroppen setter ned forbrenningen med opptil 30% etter slik slanking. Så kommer sommeren og du skal kose deg, så kommer høsten og sommerkroppen ikke er så viktig lenger. Du fyker raskt opp i vekt igjen selv om du spiser mindre! og så legger du på deg enda mer en utgangspunktet. Kroppen skrur ikke denne forbrenningen tilbake tydeligvis.

Har selv gått ned 20 kilo over et år. Sakte men sikkert etter å ha lest meg opp på dette. Komme seg ned dit var ikke veldig vanskelig, viljestyrke og komplementene som haglet var mer en god nok motivasjon etterhvert som kiloene forsvant av. Så gikk turene i fjellet så veldig mye lettere. Jeg var klar over at min forbrenning også kom til å gå ned kraftig. Det har den faktisk gjort også, må spise mye mer sunnere og mindre! Veie seg og bruke beltet som en indikator på om noe er i ferd med å gå gal vei.

Dette må jeg gjøre resten av mitt liv. Bevege meg mer, spise mye mindre en det jeg gjorde som overvektig. Dette kalles livsstilsendring og krever mye mer en det å slanke seg av karakter og viljestyrke. Samtidig når man er kommet inn i den stilen så går det mye letter også, men det tar måneder og år.

Var jeg dere ville jeg tenkt på sommerkroppen 2021 og hatt det som en "liten" motivasjon, endret livsstil og beveget meg mer. Aldri spise mer kalorier inn en det man forbrenner ut hver uke iallefall. Skeier du ut en dag, må det strammes inn en annen dag.

Sommerkroppen 2020 er vel uansett bortkastet :)  Blir veldig få å vise den frem til i disse korona tider.

 

Regner med det er livstilsendrong de fleste her ønsker å få til. Hvordan har du fått noe annet for deg? Jeg for min del er i alle fall fullt klar over at å gå ned er den enkle jobben. Jeg har en plan for hvordan jeg skal stabilisere også 😊

Anonymkode: 5afab...325

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Regner med det er livstilsendrong de fleste her ønsker å få til. Hvordan har du fått noe annet for deg? Jeg for min del er i alle fall fullt klar over at å gå ned er den enkle jobben. Jeg har en plan for hvordan jeg skal stabilisere også 😊

Regner med at da ville man ikke kalt det sommerkroppen :) Men helårskroppen. Men kan man ikke ordlegge seg klarer man neppe slankingen heller :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Antiviruset skrev:

Regner med at da ville man ikke kalt det sommerkroppen :) Men helårskroppen. Men kan man ikke ordlegge seg klarer man neppe slankingen heller :) 

Hvis du hadde fulgt med hadde du sett at det finnes tråder både for å gå ned i vekt til påske, jul, høst og sommer, så det er ikke bare sommerkroppen vi her inne bryr oss om. Dessuten handler det ikke om at man har "noen å vise sommerkroppen til" som du skriver lengre opp her, men å gå ned til en sunn vekt som man kan være fornøyd med. Om det tar 3 måneder eller 3 år er individuelt, og det er derfor vi har disse trådene, for å ha et sted å skrive det ned slik at det ikke stopper opp og for å holde motivasjonen oppe. Folk må få lov til å gjøre ting forskjellig, og ha forskjellige mål og ønsker når det gjelder vekt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, sugarcrush skrev:

Hvis du hadde fulgt med hadde du sett at det finnes tråder både for å gå ned i vekt til påske, jul, høst og sommer, så det er ikke bare sommerkroppen vi her inne bryr oss om. Dessuten handler det ikke om at man har "noen å vise sommerkroppen til" som du skriver lengre opp her, men å gå ned til en sunn vekt som man kan være fornøyd med. Om det tar 3 måneder eller 3 år er individuelt, og det er derfor vi har disse trådene, for å ha et sted å skrive det ned slik at det ikke stopper opp og for å holde motivasjonen oppe. Folk må få lov til å gjøre ting forskjellig, og ha forskjellige mål og ønsker når det gjelder vekt. 

Finnes det egne tråder for hårsårhet også ? 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.4.2020 den 13.44, reiseglad skrev:

REISEGLAD
 

Startvekt fra tidligere: 70 kg 1. januar 2019, 67,2 kg, 1. januar 2020. Variert ned mot 62 kg mellom de to overnevnte datoene. Stabil vekt blir viktig for meg.
Høyde: 165 cm

Startvekt for denne tråden: 65,6 kg
Mål før sommeren: 62 kg

April 2020
11. april (0) - 65,6 kg
17. april (1) -- kg (-kg)
24. april (2) -- kg (-kg)

Mai 2020
01. mai (3) -- kg (-kg)
08. mai (4) -- kg (-kg)
15. mai (5) -- kg (-kg)
22. mai (6) -- kg (-kg)
29. mai (7) -- kg (-kg)

Juni 2020
05. juni (8) -- kg (-kg)
12. juni (9) -- kg (-kg)
19. juni (10) -- kg (-kg)
26. juni (11) -- kg (-kg)
 

Total vektnedgang: -- kg

Ble veiing i dag lørdag i stedet for i går, glemte meg rett og slett. Har lagt på meg ett kg i påska, blir mye påskegodis og mindre aktivitet og trening. I gang igjen fra tirsdag, håper jeg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Don't feed the troll:D

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Regner med det er livstilsendrong de fleste her ønsker å få til. Hvordan har du fått noe annet for deg? Jeg for min del er i alle fall fullt klar over at å gå ned er den enkle jobben. Jeg har en plan for hvordan jeg skal stabilisere også 😊

Anonymkode: 5afab...325

Jeg synes faktisk det vanskeligste er å gå ned, ikke å holde meg der, rett og slett fordi man kan ligge litt høyere i kaloriinntak når man bare skal holde ved like:P Tror jeg er litt sær der :fnise: Jeg er egentlig generelt litt sær...:huh:

Anonymkode: 1a6d0...46e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt har vært akilleshælen min hele livet. Mann 29 år.

Vanligvis har jeg pleid å ligge på rundt 60 kg, men er nå oppe i hele 67 kg! 

Høyde: 188 cm 


Startvekt for denne tråden: 67,1 kg
Mål før sommeren: 75 kg


April 2020
10. april (0) 67,1 kg
17. april (1) -- kg (-kg)
24. april (2) -- kg (-kg)

Mai 2020
01. mai (3) -- kg (-kg)
08. mai (4) -- kg (-kg)
15. mai (5) -- kg (-kg)
22. 
mai (6) -- kg (-kg)
29. mai (7) -- kg (-kg)

Juni 2020
05. juni (8) -- kg (-kg)
12. juni (9) -- kg (-kg)
19. juni (10) -- kg (-kg)
26. 
juni (11) -- kg (-kg)
 

Total vektoppgang: -- kg

Anonymkode: 60ec5...630

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...