Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før sommeren 2020!


Mayoo

Anbefalte innlegg

Startvekt for denne tråden: 99,4 kg

Mål før sommeren: 89,9 kg

 

April 2020

10. april (0) 99,4 kg

17. april (1) -- kg (-kg)

24. april (2) -- kg (-kg)

 

Mai 2020

01. mai (3) -- kg (-kg)

08. mai (4) -- kg (-kg)

15. mai (5) -- kg (-kg)

22. mai (6) -- kg (-kg)

29. mai (7) -- kg (-kg)

 

Juni 2020

05. juni (8) -- kg (-kg)

12. juni (9) -- kg (-kg)

19. juni (10) -- kg (-kg)

26. juni (11) -- kg (-kg)

 

Total vektnedgang: -- kg

Gått ned noen hundre gram hittil i påska så er fornøyd der 😅

Setter et hårete mål, men skal være fornøyd om jeg bare går ned 5 kg siden dette her skal være varig livsstilsendring 🙂

Skal ha en uke til med hjemmekontor før jeg går ut i sykmelding pga risikogruppe 😔 så da har jeg litt bedre forutsetninger til å få inn trening/turer og mer ordentlig mat i det minste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ms. Steele

Startvekt fra tidligere: 67 kg
Høyde: 164 cm 

Startvekt for denne tråden: 65,1
Mål før sommeren: 58 kg


April 2020
10. april (0) 65,1 kg
17. april (1) -- kg (-kg)
24. april (2) -- kg (-kg)

Mai 2020
01. mai (3) -- kg (-kg)
08. mai (4) -- kg (-kg)
15. mai (5) -- kg (-kg)
22. 
mai (6) -- kg (-kg)
29. mai (7) -- kg (-kg)

Juni 2020
05. juni (8) -- kg (-kg)
12. juni (9) -- kg (-kg)
19. juni (10) -- kg (-kg)
26. 
juni (11) -- kg (-kg)
 

Total vektnedgang: -- kg

Startvekten er fra i dag, men jeg har fremdeles fire dager på meg til å få gått ned noen gram innen fredag denne uken :) Så jeg er med!

Endret av Ms. Steele
skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyah

Startvekt fra tidligere: 84 kg (august 2019) 105 kg når jeg fødte i mars 2019.
Høyde: 165 cm 

Startvekt for denne tråden: 62,0
Mål før sommeren: 58 kg


April 2020
10. april (0) 62,3 kg 
17. april (1) -- kg (-kg)
24. april (2) -- kg (-kg)

Mai 2020
01. mai (3) -- kg (-kg)
08. mai (4) -- kg (-kg)
15. mai (5) -- kg (-kg)
22. 
mai (6) -- kg (-kg)
29. mai (7) -- kg (-kg)

Juni 2020
05. juni (8) -- kg (-kg)
12. juni (9) -- kg (-kg)
19. juni (10) -- kg (-kg)
26. 
juni (11) -- kg (-kg)
 

Total vektnedgang: -- kg

Da er påsken over for denne gang! Jeg har kost meg med sjokolade, smågodt, kake, chips og pizza. Men jeg har holdt meg i aktivitet, og har innimellom hatt dager hvor jeg har holdt meg i kaloriunderskudd. Det har dog vært 4 dager hvor jeg har fråtset.. Noe som har resultert i + 0,3 kg fra forrige tråd. Ikke så alt for gale det da 😊 Spent på hva vekten sier på fredag. Jeg skal være kjempe streng med meg selv nå de neste ukene. Jeg skal nå 58 kg før sommeren 😼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her jeg, trenger all drahjelp jeg kan ha. Følger vektklubben og har så langt gått ned 7 kg siden mars. Var 99.9 forrige uke, har gitt litt beng i telling denne uken, men har spist balansert, men med et par planlagte sprekker, så litt opp var ventet. Målet er livsstilsendring, så da tillater jeg meg noe matkos ved spesielle anledninger. Har dog gått mye tur. Fornøyd med 200 GR opp i påsken, det var mindre enn forventet :)

Startvekt fra tidligere: 107 kg (mars 2020)
Høyde: 172

Startvekt for denne tråden: 100.1
Mål før sommeren: 85


April 2020
10. april (0) 100.1
17. april (1) -- kg (-kg)
24. april (2) -- kg (-kg)

Mai 2020
01. mai (3) -- kg (-kg)
08. mai (4) -- kg (-kg)
15. mai (5) -- kg (-kg)
22. 
mai (6) -- kg (-kg)
29. mai (7) -- kg (-kg)

Juni 2020
05. juni (8) -- kg (-kg)
12. juni (9) -- kg (-kg)
19. juni (10) -- kg (-kg)
26. 
juni (11) -- kg (-kg)
 

Total vektnedgang: -- kg

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, neon_sun skrev:

Slenger meg på her jeg, trenger all drahjelp jeg kan ha. Følger vektklubben og har så langt gått ned 7 kg siden mars. Var 99.9 forrige uke, har gitt litt beng i telling denne uken, men har spist balansert, men med et par planlagte sprekker, så litt opp var ventet. Målet er livsstilsendring, så da tillater jeg meg noe matkos ved spesielle anledninger. Har dog gått mye tur. Fornøyd med 200 GR opp i påsken, det var mindre enn forventet :)

Startvekt fra tidligere: 107 kg (mars 2020)


 

Du har jo gått ned ganske bra allerede 👍🏼!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.4.2020 den 20.08, Antiviruset skrev:

Regner med at da ville man ikke kalt det sommerkroppen :) Men helårskroppen. Men kan man ikke ordlegge seg klarer man neppe slankingen heller :) 

Hvem kaller det sommerkroppen? Ikke jeg i alle fall. 

Anonymkode: 5afab...325

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.4.2020 den 20.08, Antiviruset skrev:

Regner med at da ville man ikke kalt det sommerkroppen :) Men helårskroppen. Men kan man ikke ordlegge seg klarer man neppe slankingen heller :) 

Og som du ser er det flere her som får til slanking. Inkludert meg selv. 

Anonymkode: 5afab...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt for denne tråden: 93.2 kg
Mål før sommeren: 85.2 kg


April 2020
10. april (0) 93.2 kg

Etter jeg ble permittert har det vært mye kos på menyen. Iallfall til middag. Vi snakker pizza, pasta, fløte, vin osv. Men nå er det slutt. Jeg skal ta helgekosen tilbake, og ukene skal være sunne. Hadde egentlig tenkt å gå på butikken i morgen og handle inn til gode salater, men ser det er trippeltrumf på torsdag, så må kanskje vente, og heller spise det jeg har liggende. 

De første ukene gikk veldig bra når det kom til mosjonering og leggetider, men det har også sklidd helt ut. Ufattelig hvor komfortabel jeg har blitt med å være skikkelig lat. Så denne uken skal jeg fokusere på bevegelsesmålet mitt og leggetider, slik at jeg klarer å komme i gang med dagen innen rimelig tid. 

Babysteps. 

Endret av Mayoo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.4.2020 den 10.20, Antiviruset skrev:

Til dere som tenker bare på sommerkroppen og skal slanke dere! TS har jo ikke peiling på hva dette her kan føre til! Nyere forskning er tindrende klar på at slanking bare for å gå ned 20 kilo ikke er bra for kroppen i det hele tatt. Det er mye bedre at dere er overvektige men ikke legger på der mer en å drive med slik slanking med et slikt idiotisk mål for øyet.

*klipp* 

Sommerkroppen 2020 er vel uansett bortkastet :)  Blir veldig få å vise den frem til i disse korona tider.

 

Gratulerer med vektnedgangen på 20 kilo :)

Du er kanskje ny her, men vi har flere tråder i løpet av et år. Disse har pågått i mange år. Vi har "ned i vekt før påske, sommer, høst og jul". Den ene tråden avløser den andre. De som ønsker en kjapp vektnedgang velger det, men det er også de som ønsker å gå mer stabilt ned i vekt, og følge tråden i mange år, da velger de det. 

Og hvor har jeg skrevet noe som helst om sommerkroppen? Blir helt matt av sånne som deg. Om du føler denne tråden er feil, så kan jo du opprette din egen tråd som du mener rett. Det at du har nådd ditt vektmål gjør ikke at du er en ekspert på andre sin vektreise. 

Det eneste poenget med denne tråden er å ha en plass å registrere vektnedgangen sin, og kunne dele frustrasjon eller seier med andre i samme båt. Uavhengig om en har gått opp 1 kilo eller ned 100 gram den uken. 

Endret av Mayoo
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Mayoo skrev:

Gratulerer med vektnedgangen på 20 kilo :)

Du er kanskje ny her, men vi har flere tråder i løpet av et år. Disse har pågått i mange år. Vi har "ned i vekt før påske, sommer, høst og jul". Den ene tråden avløser den andre. De som ønsker en kjapp vektnedgang velger det, men det er også de som ønsker å gå mer stabilt ned i vekt, og følge tråden i mange år, da velger de det. 

Og hvor har jeg skrevet noe som helst om sommerkroppen? Blir helt matt av sånne som deg. Om du føler denne tråden er feil, så kan jo du opprette din egen tråd som du mener rett. Det at du har nådd ditt vektmålet ditt gjør ikke at du er en ekspert på andre sin vektreise. 

Det eneste poenget med denne tråden er å ha en plass å registrere vektnedgangen sin, og kunne dele frustrasjon eller seier med andre i samme båt. Uavhengig om en har gått opp 1 kilo eller ned 100 gram den uken. 

Det var heller ikke mitt poeng :)  Jeg forholdt meg til overskriften i denne tråden, min konklusjon var da at det dreide seg om "sommerkroppen". Men glem nå for pokker det da :)  Poenget mitt er at det er veldig lett å gå ned i vekt, veldig mange ser ikke farene med akkurat dette! Selv eksperter fraråder det å gå ned i vekt om det ikke medfører en livsstilsendring. For jeg har selv gjort dette mange ganger, men det har aldri ført til noe varig resultat før den siste gangen. Det fordi jeg har lest meg opp på dette, og innså realitetene i dette. Gå ned er veldig lett egentlig, være der er ekstremt vanskelig og det skjer ikke om det ikke bunner i en varig endring i kostholdet kombinert med aktivitet. Kalorier inn må aldri overstige kalorier forbrent over tid. Flere slike jojo slankinger gjør det hele ekstremt vanskelig. Fordi fakta er at forbrenningen settes varig ned! Opp til 30%! Det er ikke lett over tid å spise inn 30% mindre kalorier, glipper du på dette øker vekten raskt igjen og den overstiger utgangspunktet ditt.

Det var mitt poeng her, ikke noe annet. Så kan man velge  å ta det til seg eller ikke. Dele dette med ander endrer ikke en dritt på dette om det ikke er et perspektiv på akkurat dette. Da blir det bare en veldig kortvarig glede. Veie seg ofte og justere inn en slakk er ekstremt viktig. Dele det gjerne med andre :) , men har man ikke disse prinsippene med seg faller man raskt av. Nå skal jeg ta de siste 15 kiloene, blir ikke lett. Blir min kamp mot meg selv. Motivasjon? Mye lettere hverdag og lettere fjellturer :) Og så sparer jeg masse penger på mat :) 

Og jo et være bevist på dette gjør deg til en "ekspert" fordi prinsippet er lett, men livstilsendring er veldig vanskelig. Mange lar seg lure når vekten ikke går ned, joda jeg spiser jo mindre! Nei er svaret om vekten ikke går ned, du spiser for mye! Du lurer deg selv. Hardt å høre for enkelte med dette er fakta. Bruk tid, ikke gi opp om du svikter en dag. Det er helt uvesentlig når det er over hele året at ting endrer seg.

Endret av Antiviruset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.4.2020 den 16.00, AnonymBruker skrev:

Hvordan klarer dere å huske å inn her å skrive? Jeg har så lyst å bli med, men vet jeg gjør det to gang også er det glemt..🙈 motivasjon og viljestyrke ...? 

Anonymkode: b76d2...12e

Du kan jo sette på en påminnelse i kalenderen din den dagen du ønsker å ha som veiedag ☺️
Jeg personlig gleder meg nesten til fredager der jeg kan komme inn her og registrere vekten min. Så lenge det er vektnedgang i det minste 😛 
For meg så er det en del av motivasjonen (belønningen) av å være flink i ukedagene, det å kunne komme inn å skryte av meg selv etter en god uke. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mayoo dette med å kose seg med mat fordi andre ting rundt ikke er så greit kjenner jeg meg godt igjen i, vi kjøper ekstra mye og ekstra god mat i disse tider. 
 

Krysser fingrene for en litt mer normalisert uke, med påske i tillegg har det blitt alt for mye sukker...

Hva er bevegelsesmålet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider



Startvekt fra tidligere: --
Høyde: 168 cm

Startvekt for denne tråden: 
Mål før sommeren: 


April 2020
10. april (0) 
17. april (1) -- kg (-kg)
24. april (2) -- kg (-kg)

Mai 2020
01. mai (3) -- kg (-kg)
08. mai (4) -- kg (-kg)
15. mai (5) -- kg (-kg)
22. 
mai (6) -- kg (-kg)
29. mai (7) -- kg (-kg)

Juni 2020
05. juni (8) -- kg (-kg)
12. juni (9) -- kg (-kg)
19. juni (10) -- kg (-kg)
26. 
juni (11) -- kg (-kg)
 

Total vektnedgang: -- kg

jeg vil gjerne henge meg på her igjen. Jeg har faktisk gått opp mange kg siden januar. Jeg klarer ikke å holde på nedgangen hver eneste gang jeg går ned i vekta. Er veldig lei dette.  Jeg veier meg den 17 april. Det skal være startvekta mi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Startvekt for denne tråden: -65 kg-
Mål før sommeren: 58 kg


April 2020
10. april (0) -65 kg-
17. april (1) -- kg (-kg)
24. april (2) -- kg (-kg)

Mai 2020
01. mai (3) -- kg (-kg)
08. mai (4) -- kg (-kg)
15. mai (5) -- kg (-kg)
22. 
mai (6) -- kg (-kg)
29. mai (7) -- kg (-kg)

Juni 2020
05. juni (8) -- kg (-kg)
12. juni (9) -- kg (-kg)
19. juni (10) -- kg (-kg)
26. 
juni (11) -- kg (-kg)
 

Total vektnedgang: -- kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Diaman skrev:


*snipp*

jeg vil gjerne henge meg på her igjen. Jeg har faktisk gått opp mange kg siden januar. Jeg klarer ikke å holde på nedgangen hver eneste gang jeg går ned i vekta. Er veldig lei dette.  Jeg veier meg den 17 april. Det skal være startvekta mi. 

Velkjent problem dessverre. Jeg personlig har gått ned en del fra før av(jeg er "Sur Sokk" i denne tråden), og gjort dette i etapper hvor jeg går ned, og så har en pause hvor jeg bare holder vekta. Straks jeg slutter å følge med, så begynner vekta å krype oppover. Så jeg har egentlig bare innfunnet meg med at jeg alltid må telle kalorier og veie meg jevnlig om jeg skal holde vekta. Så mitt beste råd som jeg gjør selv, er å veie meg jevnlig, og når jeg ser at jeg har gått opp en 2-3 kg, så begynner jeg å telle kalorier for å gå ned igjen. Bedre å ta det når det er noen få kilo og ikke når det har blitt tosifret. Denne strategien har gjort at jeg har klart å holde meg på vektmålene jeg har hatt tidligere:)

Anonymkode: 1a6d0...46e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.4.2020 den 17.56, kahaki skrev:

@Mayoo dette med å kose seg med mat fordi andre ting rundt ikke er så greit kjenner jeg meg godt igjen i, vi kjøper ekstra mye og ekstra god mat i disse tider. 
 

Krysser fingrene for en litt mer normalisert uke, med påske i tillegg har det blitt alt for mye sukker...

Hva er bevegelsesmålet ditt?

Har AppleWatch, så har satt bevegelsesmålet der til 600 kcal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 13.4.2020 den 13.32, kahaki skrev:

Du har jo gått ned ganske bra allerede 👍🏼!

 

Takk :) er fornøyd med å være i gang iallefall, det har gått over all forventning så langt :)

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Velkjent problem dessverre. Jeg personlig har gått ned en del fra før av(jeg er "Sur Sokk" i denne tråden), og gjort dette i etapper hvor jeg går ned, og så har en pause hvor jeg bare holder vekta. Straks jeg slutter å følge med, så begynner vekta å krype oppover. Så jeg har egentlig bare innfunnet meg med at jeg alltid må telle kalorier og veie meg jevnlig om jeg skal holde vekta. Så mitt beste råd som jeg gjør selv, er å veie meg jevnlig, og når jeg ser at jeg har gått opp en 2-3 kg, så begynner jeg å telle kalorier for å gå ned igjen. Bedre å ta det når det er noen få kilo og ikke når det har blitt tosifret. Denne strategien har gjort at jeg har klart å holde meg på vektmålene jeg har hatt tidligere:)

Anonymkode: 1a6d0...46e

Lurt tips, skal prøve å leve etter det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt for denne tråden: 81,2 kg
Mål før sommeren: 73 kg
Høyde: 163 cm


Ush, setter et hårete mål - men nå skal jeg teste lavkarbo (moderat sådan) som både venninner og min kjære mor har hatt ekstrem effekt av. På dag 2 og kroppen skriker allerede etter karbohydrater...

April 2020
13. april (0) 81,2 kg

 

Mai 2020

10. mai 80,3


OML. Pcen min tok kveld og dette ble helt glemt av da jeg aldri er på kvinneguiden på tlf... 

Endret av duftlyset
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ned 3kg iløpet av mars👏🏻

Startvekt for denne tråden: 90kg

Høyde: 164cm
Mål før sommeren: 75kg (muligens litt ambisiøst🙈)


April 2020
10. april (0) 90kg
17. april (1) -- kg (-kg)
24. april (2) -- kg (-kg)

Mai 2020
01. mai (3) -- kg (-kg)
08. mai (4) -- kg (-kg)
15. mai (5) -- kg (-kg)
22. 
mai (6) -- kg (-kg)
29. mai (7) -- kg (-kg)

Juni 2020
05. juni (8) -- kg (-kg)
12. juni (9) -- kg (-kg)
19. juni (10) -- kg (-kg)
26. 
juni (11) -- kg (-kg)

Endret av Procon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BiziB

Hei, ny bruker her. Har endelig fått vridd tankegangen fra mat som trøst og kos til motivasjon for å gå litt ned i vekt. Hjemmekontor og stressende hverdager med to små hjemme hjelper ikke på. Men nå skal det bli en endring! Har begynt på Noka-shakes til to av dagens måltider, og håper at det og tråden her holder motivasjonen ved like.

Lykke til alle sammen!


Startvekt fra tidligere: --
Høyde: 164 cm 

Startvekt for denne tråden: 79 kg
Mål før sommeren: 70 kg


April 2020
10. april (0) 79 kg
17. april (1) -- kg (-kg)
24. april (2) -- kg (-kg)

Mai 2020
01. mai (3) -- kg (-kg)
08. mai (4) -- kg (-kg)
15. mai (5) -- kg (-kg)
22. 
mai (6) -- kg (-kg)
29. mai (7) -- kg (-kg)

Juni 2020
05. juni (8) -- kg (-kg)
12. juni (9) -- kg (-kg)
19. juni (10) -- kg (-kg)
26. 
juni (11) -- kg (-kg)
 

Total vektnedgang: -- kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...