AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #41 Del Skrevet 28. mars 2020 16 hours ago, Novalie said: Etter å ha gått en stund kommer Isbjørnen Rollo, vår venn Pingu og de 2 andre pingvinene Opus og Wheezy til en liten gård med noe som ser ut som en liten flystripe men det ser gammelt og forlatt ut men våre venner tenker at vi kan jo utforske litt for det kan jo hende vi finner noe nyttig sier Rollo så våre venner går mot det som ser ut til å være "kontrolltårnet" og åpner forsiktig døren *kniiiirk* og inne er det mørkt og støvete overalt, ingen som har vært der på Åre is ser det ut som men Pingu legger mere til en gammel radio borte i hjørnet og utbryter "om vi får den til å virke så kan vi sikkert få kontakt med det blå Flyet" før han går bort for å se på den men radioen er helt nedstøvet og ingen signaler men så utbryter Rollo "Hmm om vi finner rette deler så kan vi kanskje få den til å virke" og gjengen deligerer arbeidsoppgaver for å prøve så godt de kan for å finne deler og prøve få radioen til å virke. Vi trenger også mat sier Pingu og mens Rollo og Pingu leter etter deler for å fikse radioen går Opus og Wheezy mot gårdshus for å se hva de kan finne av mat og annet nyttig som de kan bruke. Tusen Takk💕 og ha en veldig fin dag du også❤️ Har tenkt på forskjellige måter eventyret kunne fortsette på, men føler at denne fortsettelsen passer best: - - - - - Pingu og Rollo fortsetter å prøve å få radioen til å virke etter å ha funnet flere deler, men får det ikke til. Opus og Wheezy leter etter noe å spise, men uten resultat. Da får Rollo en idé: "Ingen av oss får til noe. Det betyr ikke at vi ikke klarer det, men at vi er på feil sted. Så la oss bytte oppgaver, og se hvordan dette går." Som sagt, så gjort - mens Rollo utforsker omgivelsene og Pingu klatrer opp på loftet, utforsker Opus og Wheezy radioen, og etter å ha klødd seg i hodet, skrudd og løsnet på skruer og festet en rød ledning som virket litt løs, skvetter Opus når han hører en knitrende lyd og en stemme som sier: "Hallo..." Hele gjengen samler seg rundt radioen, som stadig knitrer og skurrer, men stemmen kommer tilbake: "Hallo, Pingvin Tre kaller base, Pingvin Tre kaller base, hører dere meg. Over." Mer skurring. Og stemmen høres på ny: "Har noe viktig å fortelle dere. Over." - - - - - Idéen med den forlatte gården var god, for dette åpner for mange spennende muligheter; hvordan tror du eventyret fortsetter ...? Ønsker deg en fin kveld, og alt godt videre. - Brian Anonymkode: 13f5a...9d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest _Novalie_ Skrevet 31. mars 2020 #42 Del Skrevet 31. mars 2020 På 28.3.2020 den 22.44, AnonymBruker skrev: Har tenkt på forskjellige måter eventyret kunne fortsette på, men føler at denne fortsettelsen passer best: - - - - - Pingu og Rollo fortsetter å prøve å få radioen til å virke etter å ha funnet flere deler, men får det ikke til. Opus og Wheezy leter etter noe å spise, men uten resultat. Da får Rollo en idé: "Ingen av oss får til noe. Det betyr ikke at vi ikke klarer det, men at vi er på feil sted. Så la oss bytte oppgaver, og se hvordan dette går." Som sagt, så gjort - mens Rollo utforsker omgivelsene og Pingu klatrer opp på loftet, utforsker Opus og Wheezy radioen, og etter å ha klødd seg i hodet, skrudd og løsnet på skruer og festet en rød ledning som virket litt løs, skvetter Opus når han hører en knitrende lyd og en stemme som sier: "Hallo..." Hele gjengen samler seg rundt radioen, som stadig knitrer og skurrer, men stemmen kommer tilbake: "Hallo, Pingvin Tre kaller base, Pingvin Tre kaller base, hører dere meg. Over." Mer skurring. Og stemmen høres på ny: "Har noe viktig å fortelle dere. Over." - - - - - Idéen med den forlatte gården var god, for dette åpner for mange spennende muligheter; hvordan tror du eventyret fortsetter ...? Ønsker deg en fin kveld, og alt godt videre. - Brian Anonymkode: 13f5a...9d5 Etter mye om og men så griper Pingu mikrofonen og svarer "Base til Pingvin 3, Base til Pingvin 3 kom inn over" før de igjen hører "Pingvin 3 til Base - Jeg har fløyet her en stund og prøvd anrope, gud så glad jeg er for å høre noen på andre enden men jeg har nyheter over". Pingu svarer så "Kom med nyheter over" Pingvin 3 "Har dere muligheter til å gjøre klar landings stripa så jeg kan landet så kan jeg forteller når jeg er på bakken. Jeg trenger uansett å fylle bensin på Flyet over". Og mens Pingu holder kontakt med Pingvin 3 så går Rollo, Opus og Wheezy ut for å få igang lysene på banen og for å dirigere flyet tryggt ned på bakken. Pingvin 3 lander flyet og Parker er ved siden av bensinpumpen, går ut av flyet og begynner å tanke før han går bort til våre venner som står å venter på han i begynnelsen av rullebanen. Pingvin 3 kommer bort å begynner med å presentere seg "Hei jeg heter Kaptein Enzy hyggelig å treffe dere. Så godt det er å treffe på andre pingviner og en Isbjørn igjen. Jeg har flydd lenge uten å få kontakt med noen så det er utrolig godt å se dere. Har dere noe mat foresten jeg er veldig sulten". Og Pingu og Rollo gir Kaptein Enzy et par fisk som de hadde igjen før våre venner trekker inn i huset. Det er begynt å bli mørkt og sent og våre venner er slitne etter dagen så etter å ha truffet hverandre og blitt bedre kjent med hverandre så slukker de lyset og legger seg til å sove. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sambah Skrevet 31. mars 2020 #43 Del Skrevet 31. mars 2020 På 26.3.2020 den 5.08, Novalie skrev: Får ikke akkurat sove😭 Heisann Hva plager deg da? Skal sove snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest _Novalie_ Skrevet 31. mars 2020 #44 Del Skrevet 31. mars 2020 Akkurat nå så er det døgnrytmen egentlig. Er en stund siden jeg skrev dette innlegget men jeg og Brian har bare fortsatt på eventyret som vi er begynt på. Men ja egentlig nå så er det egentlig døgnrytmen. Har vært innlagt nå i helgen så har sovet ganske mye så ødelagt litt døgnet nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #45 Del Skrevet 31. mars 2020 1 hour ago, Novalie said: Etter mye om og men så griper Pingu mikrofonen og svarer "Base til Pingvin 3, Base til Pingvin 3 kom inn over" før de igjen hører "Pingvin 3 til Base - Jeg har fløyet her en stund og prøvd anrope, gud så glad jeg er for å høre noen på andre enden men jeg har nyheter over". Pingu svarer så "Kom med nyheter over" Pingvin 3 "Har dere muligheter til å gjøre klar landings stripa så jeg kan landet så kan jeg forteller når jeg er på bakken. Jeg trenger uansett å fylle bensin på Flyet over". Og mens Pingu holder kontakt med Pingvin 3 så går Rollo, Opus og Wheezy ut for å få igang lysene på banen og for å dirigere flyet tryggt ned på bakken. Pingvin 3 lander flyet og Parker er ved siden av bensinpumpen, går ut av flyet og begynner å tanke før han går bort til våre venner som står å venter på han i begynnelsen av rullebanen. Pingvin 3 kommer bort å begynner med å presentere seg "Hei jeg heter Kaptein Enzy hyggelig å treffe dere. Så godt det er å treffe på andre pingviner og en Isbjørn igjen. Jeg har flydd lenge uten å få kontakt med noen så det er utrolig godt å se dere. Har dere noe mat foresten jeg er veldig sulten". Og Pingu og Rollo gir Kaptein Enzy et par fisk som de hadde igjen før våre venner trekker inn i huset. Det er begynt å bli mørkt og sent og våre venner er slitne etter dagen så etter å ha truffet hverandre og blitt bedre kjent med hverandre så slukker de lyset og legger seg til å sove. Så koselig at eventyret om de fire vennene fortsetter; skal tenke på det du har skrevet, og forhåpentligvis komme med en fortsettelse i kveld om jeg er våken nok; jeg er fortsatt frisk uten å ha fått viruset, men formen er dessverre ikke den aller beste etter å ha blitt vekket tre dager på rad med for lite søvn. Håper det har gått litt bedre med deg i tiden etter at du begynte denne tråden, og ønsker deg - som alltid - alt godt videre, med et nytt smil. - Brian Anonymkode: 13f5a...9d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest _Novalie_ Skrevet 31. mars 2020 #46 Del Skrevet 31. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så koselig at eventyret om de fire vennene fortsetter; skal tenke på det du har skrevet, og forhåpentligvis komme med en fortsettelse i kveld om jeg er våken nok; jeg er fortsatt frisk uten å ha fått viruset, men formen er dessverre ikke den aller beste etter å ha blitt vekket tre dager på rad med for lite søvn. Håper det har gått litt bedre med deg i tiden etter at du begynte denne tråden, og ønsker deg - som alltid - alt godt videre, med et nytt smil. - Brian Anonymkode: 13f5a...9d5 Ja jeg gleder meg til å lese samt skrive selv fortsettelse på eventyret her. Er noe jeg ser fram til. Det har ikke gått så veldig greit då jeg har tilbrakt helgen i oppservasjon på sjukhuset (ble utskrevet idag) siden jeg fikk et lite tilbakefall i uken som var som då førte till sykehus innleggelse og fotfølging hele helgen men jeg er ok nå. Doblet dosen på medisiner + at jeg ikke er alene men er nå hos en sykepleier som jeg traff første gangen jeg var innlagt, hun som reddet livet mitt som har tatt meg inn. Gleder meg til fortsettelse i eventyret med våre venner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #47 Del Skrevet 31. mars 2020 2 minutter siden, Novalie said: Ja jeg gleder meg til å lese samt skrive selv fortsettelse på eventyret her. Er noe jeg ser fram til. Det har ikke gått så veldig greit då jeg har tilbrakt helgen i oppservasjon på sjukhuset (ble utskrevet idag) siden jeg fikk et lite tilbakefall i uken som var som då førte till sykehus innleggelse og fotfølging hele helgen men jeg er ok nå. Doblet dosen på medisiner + at jeg ikke er alene men er nå hos en sykepleier som jeg traff første gangen jeg var innlagt, hun som reddet livet mitt som har tatt meg inn. Gleder meg til fortsettelse i eventyret med våre venner Prøv uansett å ta så godt vare på deg selv som du kan, for verden trenger ikke de store og mektige menneskene, men de små - det er ikke lommebokens tykkelse eller antall titler eller diplomer som er viktigst, men varmen i et lite hjerte. Var for snart åtte år siden i begravelsen til ei jente som hadde tatt livet sitt, og da jeg stod der og gråt foran den hvite kisten hennes, lovte jeg meg selv at om jeg kunne hindre dette, skulle dette aldri, aldri skje igjen. Som følge av dette engasjerte jeg meg det jeg kunne mot selvmord de neste årene, og synes det er ufattelig trist at det finnes så mye smerte der ute som "folk flest" ikke aner noe om; før virusets tid var det nesten ikke måte på medienes beskrivelse av Norge som et lykkelig land, men det skjer utrolig mye vondt i skyggene også her. Så glem aldri hvor mye verden trenger deg, og selv om medisiner kan hjelpe der og da, er den aller beste medisinen livsglede; det finnes alltid håp. Som i det vesle eventyret om Pingu og vennene hans. - Brian Anonymkode: 13f5a...9d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #48 Del Skrevet 1. april 2020 22 hours ago, Novalie said: Etter mye om og men så griper Pingu mikrofonen og svarer "Base til Pingvin 3, Base til Pingvin 3 kom inn over" før de igjen hører "Pingvin 3 til Base - Jeg har fløyet her en stund og prøvd anrope, gud så glad jeg er for å høre noen på andre enden men jeg har nyheter over". Pingu svarer så "Kom med nyheter over" Pingvin 3 "Har dere muligheter til å gjøre klar landings stripa så jeg kan landet så kan jeg forteller når jeg er på bakken. Jeg trenger uansett å fylle bensin på Flyet over". Og mens Pingu holder kontakt med Pingvin 3 så går Rollo, Opus og Wheezy ut for å få igang lysene på banen og for å dirigere flyet tryggt ned på bakken. Pingvin 3 lander flyet og Parker er ved siden av bensinpumpen, går ut av flyet og begynner å tanke før han går bort til våre venner som står å venter på han i begynnelsen av rullebanen. Pingvin 3 kommer bort å begynner med å presentere seg "Hei jeg heter Kaptein Enzy hyggelig å treffe dere. Så godt det er å treffe på andre pingviner og en Isbjørn igjen. Jeg har flydd lenge uten å få kontakt med noen så det er utrolig godt å se dere. Har dere noe mat foresten jeg er veldig sulten". Og Pingu og Rollo gir Kaptein Enzy et par fisk som de hadde igjen før våre venner trekker inn i huset. Det er begynt å bli mørkt og sent og våre venner er slitne etter dagen så etter å ha truffet hverandre og blitt bedre kjent med hverandre så slukker de lyset og legger seg til å sove. Her er fortsettelsen på eventyret - er utrolig sliten etter å ha blitt vekket av naboene for fjerde dag på rad, men til tross for at formen er dårlig, fikk jeg en kreativ idé: - - - - - Mens Pingu og vennene hans sover og stjernene stråler over hodene deres, lik en skimrende glorie av stjernestøv, skjer det noe annet i et land langt, langt borte. Der sitter det nemlig en gammel pingvin, ser på et bilde av barnebarnet sitt, og sukker dypt. Men ingen mennesker kjenner til dette, da den gamle pingvinen er konge i et hemmelig land skjult for menneskeøyne. For etter å ha blitt jaktet på av slemme dyr som ville spise dem til middag, begynte pingvinene en gang for lenge siden å grave ut store huler under bakken, og bygget opp et eget land der de kunne være trygge og leve sammen i fred og ro. Etter hvert som tiden gikk, ble dette hemmelige landet større og større, og er nå et stort og frodig land der det vokser duftende blomster utenfor husene, og innbyggerne kan hygge seg i hagene og gatene utenfor - et land der alle er venner. Når menneskene lever sammen, krangler de om makt og penger, men pingvinene i dette hemmelige landet er klokere, og vet at det å være snill er viktigere enn å tenke på seg selv, for da kan man også få til mer. Trenger noen hjelp, kommer det straks andre og hjelper til med glede, og vil noen låne noe fra en annens hus, får man det med et stort smil. Dette flotte landet heter Linux. Og kongen i Linux er ikke som en hvilken som helst annen konge, men blir valgt av befolkningen fordi han er så snill. Så der sitter den gamle kongen av Linux, kong Tux, i byen og hovedstaden Ubuntu, og sukker dypt foran bildet av den eneste barnebarnet sitt, en babypingvin som en dag forsvant sporløst. De andre pingvinene hjalp til alt de kunne, og alle lette og lette etter babyen, men ingen kunne finne ham. Noen mente at han hadde kommet seg bort hjemmefra og gått seg vill et eller annet sted, mens andre foreslo at han hadde blitt tatt av menneskene og ført til et land langt borte, der ingen visste hvem han egentlig var. Kanskje var han låst inne i en dyrehage. Eller kanskje hadde han rømt, og funnet veien til en skog der han bodde sammen med andre dyr. Forsvinningen forble et uløst mysterium - ingen visste hva som var skjedd med den vesle babypingvinen, og etter hvert som tiden gikk, falmet minnene; dette bildet var det eneste minnet den gamle kongen hadde igjen. "Min lille, gode venn; hvor er det blitt av deg," sukker kongen. "Jeg savner deg så sårt." Men verken Pingu eller vennene hans kan høre ham, der de ligger og sover. Mens stjernene stråler over hodene deres, lik en skimrende glorie av stjernestøv. - - - - - Og hvordan har du lyst til å fortsette eventyret ...? Med tanke på den gamle pingvinkongens alder, har pingviner en litt annen tilnærming til det å bli "gammel" enn vi, da de blir opptil 15-20 år gamle. Ellers håper jeg at idéen min ikke var så aller verst - hittil har man feilaktig trodd at navnet "Linux" er navnet på et operativsystem, men nå som sannheten er kommet for en dag, vet man altså at dette er navnet på et hemmelig land bebodd av snille pingviner som hjelper hverandre. Kort sagt finnes det alltid, alltid håp, og jeg håper at dette vesle eventyret kan bekrefte dette, og lyse opp dagen din litt. - Brian Dette bildet er fra Wikipedia, og kan brukes fritt i andre sammenhenger. Anonymkode: 13f5a...9d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest _Novalie_ Skrevet 1. april 2020 #49 Del Skrevet 1. april 2020 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Her er fortsettelsen på eventyret - er utrolig sliten etter å ha blitt vekket av naboene for fjerde dag på rad, men til tross for at formen er dårlig, fikk jeg en kreativ idé: - - - - - Mens Pingu og vennene hans sover og stjernene stråler over hodene deres, lik en skimrende glorie av stjernestøv, skjer det noe annet i et land langt, langt borte. Der sitter det nemlig en gammel pingvin, ser på et bilde av barnebarnet sitt, og sukker dypt. Men ingen mennesker kjenner til dette, da den gamle pingvinen er konge i et hemmelig land skjult for menneskeøyne. For etter å ha blitt jaktet på av slemme dyr som ville spise dem til middag, begynte pingvinene en gang for lenge siden å grave ut store huler under bakken, og bygget opp et eget land der de kunne være trygge og leve sammen i fred og ro. Etter hvert som tiden gikk, ble dette hemmelige landet større og større, og er nå et stort og frodig land der det vokser duftende blomster utenfor husene, og innbyggerne kan hygge seg i hagene og gatene utenfor - et land der alle er venner. Når menneskene lever sammen, krangler de om makt og penger, men pingvinene i dette hemmelige landet er klokere, og vet at det å være snill er viktigere enn å tenke på seg selv, for da kan man også få til mer. Trenger noen hjelp, kommer det straks andre og hjelper til med glede, og vil noen låne noe fra en annens hus, får man det med et stort smil. Dette flotte landet heter Linux. Og kongen i Linux er ikke som en hvilken som helst annen konge, men blir valgt av befolkningen fordi han er så snill. Så der sitter den gamle kongen av Linux, kong Tux, i byen og hovedstaden Ubuntu, og sukker dypt foran bildet av den eneste barnebarnet sitt, en babypingvin som en dag forsvant sporløst. De andre pingvinene hjalp til alt de kunne, og alle lette og lette etter babyen, men ingen kunne finne ham. Noen mente at han hadde kommet seg bort hjemmefra og gått seg vill et eller annet sted, mens andre foreslo at han hadde blitt tatt av menneskene og ført til et land langt borte, der ingen visste hvem han egentlig var. Kanskje var han låst inne i en dyrehage. Eller kanskje hadde han rømt, og funnet veien til en skog der han bodde sammen med andre dyr. Forsvinningen forble et uløst mysterium - ingen visste hva som var skjedd med den vesle babypingvinen, og etter hvert som tiden gikk, falmet minnene; dette bildet var det eneste minnet den gamle kongen hadde igjen. "Min lille, gode venn; hvor er det blitt av deg," sukker kongen. "Jeg savner deg så sårt." Men verken Pingu eller vennene hans kan høre ham, der de ligger og sover. Mens stjernene stråler over hodene deres, lik en skimrende glorie av stjernestøv. - - - - - Og hvordan har du lyst til å fortsette eventyret ...? Med tanke på den gamle pingvinkongens alder, har pingviner en litt annen tilnærming til det å bli "gammel" enn vi, da de blir opptil 15-20 år gamle. Ellers håper jeg at idéen min ikke var så aller verst - hittil har man feilaktig trodd at navnet "Linux" er navnet på et operativsystem, men nå som sannheten er kommet for en dag, vet man altså at dette er navnet på et hemmelig land bebodd av snille pingviner som hjelper hverandre. Kort sagt finnes det alltid, alltid håp, og jeg håper at dette vesle eventyret kan bekrefte dette, og lyse opp dagen din litt. - Brian Dette bildet er fra Wikipedia, og kan brukes fritt i andre sammenhenger. Anonymkode: 13f5a...9d5 Plutselig så kommer et stjerneskudd på himmelen så lyst at det er synlig flere kilometer unna og lyset lyser inn vi duet så Pingu våkner og hører en lav stemme i det fjerne men han klarer ikke tyder stemmen då den er veldig lav så Pingu trasker ut av huset og ut på trappen for å se om han kan høre bedre noe han plutselig gjør og kjenner igjen stemmen det er jo Beste far, Kong Tux før han med skjelvende stemme sier "er det deg bestefar, hvor er du?" men stemme er over nå og Pingu får ikke svar. For Pingvinen det er snakk om som plutselig en dag ble borte og gikk seg vill var Pingu som har levd alene uten å finne veien tilbake selv om han har prøvd. Stille så beveger Pingu seg tilbake inn i huset og går bort til Rollo og stille vekke han. "Jeg tror jeg hørte beste bestefar" mens han tar hånd en til Rollo og de går ut å setter seg på trappen for å prate hvor Pingu forteller det han husker om gamle landet Linux og at han en gang gikk seg bort då han var ute på tur men etter inatt, stjerneskuddet, lyset og bestefar Tux sin stemme så kommer det alt tilbake til Pingu og han begynner å huske igjen siden det har vært så lenge siden og ser inn i øynene til Rollo og sier "Du må hjelpe meg, jeg må finne veien hjem igjen. Bestefar er gammel og han trenger meg" sier Pingu mens Rollo holder Pingu sin hånd og trekker Pingu mot seg for en klem før han sier "Selvfølgelig skal jeg hjelpe deg lille venn, det er jo det venner er til for å skulle hjelpe hverandre". Mens de sitter der, armene til Rollo rundt lille Pingu mens de stirred ut i natten og senere sovner igjen begge 2. ----------------- Uff dette ble litt rørende for meg og det kom noen tårer nå så håper vi klarer å finne en videre story på at vi klarer å gjenforene Pingu og Bestefar Tux❤️ og alle våre venner kan finne tilbake til det hemmelige landet Linux hvor de kan leve lykkelig i alle sine dager ❤️Legger ved et lite fint bilde av Rollo & Pingu❤️ Endret 1. april 2020 av _Novalie_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2020 #50 Del Skrevet 2. april 2020 18 hours ago, Novalie said: Plutselig så kommer et stjerneskudd på himmelen så lyst at det er synlig flere kilometer unna og lyset lyser inn vi duet så Pingu våkner og hører en lav stemme i det fjerne men han klarer ikke tyder stemmen då den er veldig lav så Pingu trasker ut av huset og ut på trappen for å se om han kan høre bedre noe han plutselig gjør og kjenner igjen stemmen det er jo Beste far, Kong Tux før han med skjelvende stemme sier "er det deg bestefar, hvor er du?" men stemme er over nå og Pingu får ikke svar. For Pingvinen det er snakk om som plutselig en dag ble borte og gikk seg vill var Pingu som har levd alene uten å finne veien tilbake selv om han har prøvd. Stille så beveger Pingu seg tilbake inn i huset og går bort til Rollo og stille vekke han. "Jeg tror jeg hørte beste bestefar" mens han tar hånd en til Rollo og de går ut å setter seg på trappen for å prate hvor Pingu forteller det han husker om gamle landet Linux og at han en gang gikk seg bort då han var ute på tur men etter inatt, stjerneskuddet, lyset og bestefar Tux sin stemme så kommer det alt tilbake til Pingu og han begynner å huske igjen siden det har vært så lenge siden og ser inn i øynene til Rollo og sier "Du må hjelpe meg, jeg må finne veien hjem igjen. Bestefar er gammel og han trenger meg" sier Pingu mens Rollo holder Pingu sin hånd og trekker Pingu mot seg for en klem før han sier "Selvfølgelig skal jeg hjelpe deg lille venn, det er jo det venner er til for å skulle hjelpe hverandre". Mens de sitter der, armene til Rollo rundt lille Pingu mens de stirred ut i natten og senere sovner igjen begge 2. ----------------- Uff dette ble litt rørende for meg og det kom noen tårer nå så håper vi klarer å finne en videre story på at vi klarer å gjenforene Pingu og Bestefar Tux❤️ og alle våre venner kan finne tilbake til det hemmelige landet Linux hvor de kan leve lykkelig i alle sine dager ❤️Legger ved et lite fint bilde av Rollo & Pingu❤️ Har bare én ting å si: Nydelig. Og naturligvis kommer eventyret til å slutte godt slik at bestefar og barnebarn finner hverandre hvis du likte idéen min, men skal det bli et riktig eventyr, kan det jo ikke bli altfor kort, så det er fortsatt mange ting Pingu og vennene hans kan oppleve på reisen mot det hemmelige landet. Må innrømme at det dukket opp noen tårer også her da jeg skrev slutten, og så for meg hvordan gamle bestefar Tux hadde det foran bildet av det tapte barnebarnet sitt; man kan være konge i et fantastisk land, men likevel lengte og drømme om noe helt annet enn materielle ting - livet handler om så uendelig mye mer enn overfladiske gjenstander. Skal tenke mer på det du har skrevet og hva som kan skje videre i eventyret i løpet av dagen, og kommer tilbake når jeg har funnet på noe, forhåpentligvis i kveld; sender i mellomtiden mange gode tanker, og skulle ønske alt ordnet seg for deg. - Brian Anonymkode: 13f5a...9d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #51 Del Skrevet 3. april 2020 On 4/1/2020 at 7:13 AM, Novalie said: Plutselig så kommer et stjerneskudd på himmelen så lyst at det er synlig flere kilometer unna og lyset lyser inn vi duet så Pingu våkner og hører en lav stemme i det fjerne men han klarer ikke tyder stemmen då den er veldig lav så Pingu trasker ut av huset og ut på trappen for å se om han kan høre bedre noe han plutselig gjør og kjenner igjen stemmen det er jo Beste far, Kong Tux før han med skjelvende stemme sier "er det deg bestefar, hvor er du?" men stemme er over nå og Pingu får ikke svar. For Pingvinen det er snakk om som plutselig en dag ble borte og gikk seg vill var Pingu som har levd alene uten å finne veien tilbake selv om han har prøvd. Stille så beveger Pingu seg tilbake inn i huset og går bort til Rollo og stille vekke han. "Jeg tror jeg hørte beste bestefar" mens han tar hånd en til Rollo og de går ut å setter seg på trappen for å prate hvor Pingu forteller det han husker om gamle landet Linux og at han en gang gikk seg bort då han var ute på tur men etter inatt, stjerneskuddet, lyset og bestefar Tux sin stemme så kommer det alt tilbake til Pingu og han begynner å huske igjen siden det har vært så lenge siden og ser inn i øynene til Rollo og sier "Du må hjelpe meg, jeg må finne veien hjem igjen. Bestefar er gammel og han trenger meg" sier Pingu mens Rollo holder Pingu sin hånd og trekker Pingu mot seg for en klem før han sier "Selvfølgelig skal jeg hjelpe deg lille venn, det er jo det venner er til for å skulle hjelpe hverandre". Mens de sitter der, armene til Rollo rundt lille Pingu mens de stirred ut i natten og senere sovner igjen begge 2. ----------------- Uff dette ble litt rørende for meg og det kom noen tårer nå så håper vi klarer å finne en videre story på at vi klarer å gjenforene Pingu og Bestefar Tux❤️ og alle våre venner kan finne tilbake til det hemmelige landet Linux hvor de kan leve lykkelig i alle sine dager ❤️Legger ved et lite fint bilde av Rollo & Pingu❤️ Etter å ha tenkt litt frem og tilbake, fikk jeg denne idéen til fortsettelsen på eventyret: - - - - - Neste morgen danset solstrålene gjennom løvet i trærne, og mens fuglene kvitret rundt dem, samlet alle seg ute på gårdsplassen der de diskuterte hva de skulle gjøre denne dagen. Etter at Pingu og Rollo hadde fortalt om nattens opplevelser, var alle enige om at det hadde vært fantastisk hvis de kunne finne Pingus bestefar i det hemmelige landet, men hvordan finne et land som er så hemmelig at ingen vet hvor det er? Til slutt bestemte de seg for at Kaptein Enzy skulle fortsette å fly og forsøke å finne det hemmelige landet fra luften, samtidig som Pingu og vennene hans skulle rusle videre, og prøve å finne et spor som kunne føre dem mot målet. Likevel - hvor skulle de starte? Kaptein Enzy, som kjente mer til hva menneskene holder på med, fortalte at de har store hus som de kaller bibliotek der det er masse bøker med rare bokstaver, og selv om de ikke vet absolutt alt på biblioteket, kan man man få hjelp med det meste, og finne ut hvordan andre pingviner har det. "Det høres fint ut," svarte Rollo, "men vil ikke menneskene se litt rart på en isbjørn som sitter på biblioteket med en bok foran seg, selv om han ikke kan lese?" Hmmmmm. Et nytt problem. Typisk mennesker, alltid nye problemer - det er så utrolig mye enklere å være et dyr. Da fikk Kaptein Enzy en glimrende idé: "Rock 'n' roll!" utbrøt han. "Hææææ?" sa Opus. "Rock 'n' roll er musikk som mennesker setter pris på," fortsatte Kaptein Enzy, "og de som spiller denne musikken kalles rockestjerner. Når man er rockestjerne, kan man gjøre absolutt ALT uten at noen reagerer. Å finne en normal rocestjerne er som å finne en normal rosablogger; de finnes ikke." Hmmmmm. Idéen hørtes god ut. "Men ser vi ut som rockestjerner?" spurte Rollo. "Med solbrillene og hatten gjør iallfall du det," svarte Kaptein Enzy. "Dere kunne late som om dere er Pohn, Paul, Porge og Pingo fra den verdensberømte rockegruppen The Pingvineatles, som har forkledd dere som isbjørn og pingviner for å ikke bli gjenkjent av fansen." Som sagt, så gjort. Etter å ha tatt farvel med Kaptein Enzy og sett det lyseblå flyet hans sveve av gårde, fortsatte Pingu og vennene hans mot nærmeste by, nå i egenskap av å være rockestjerner, forkledd som seg selv. Men etter å ha kommet til byen, la ingen merke til dem, for alle menneskene som gikk forbi, stirret på hver sin lille, blanke skjerm, og de ville neppe ha reagert om fire rosa elefanter hadde kommet flygende, så opptatt var de av å glane på den blanke skjermen. Mobiltelefon, kalte menneskene visst den vesle plastdingsen. Den eneste som så dem ute på gaten, var en hipster med noen rare greier rundt ørene som menneskene kalte øretelefoner, og som strakte tommelen opp: "Fett, altså, Skikkelig rocka, altså. Altså, det der er bare helt altså." Den andre som la merke til dem, var vår gamle kjente frøken Sophie, som ville vise sin kulturelle interesse ved å bli tatt bilder av utenfor det lokale biblioteket så hun kunne imponere leserne sine på sosiale medier, med arme Gudmund vimsende rundt. "UUUÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ", vrælte hun da hun fikk øye på Rollo. "DET ER HAN MED SOLBRILLENE!!!!!!!!!" hylte hun og slepte Gudmund med seg i en fart så man skulle tro hun hadde en sulten Tyrannosaurus i hælene. Omsider var Pingu og vennene hans kommet til biblioteket, stedet der man kan få vite det meste om alt, også om pingviner. Men kunne de vite at det fantes et hemmelig land som ingen mennesker hadde hørt om? - - - - - Og hvordan vil du fortsette eventyret ...? Når jeg skriver om Pohn, Paul, Porge og Pingo fra den verdensberømte rockegruppen The Pingvineatles, er dette - naturligvis - en referanse til den noe mer kjente gruppen The Beatles, som også kledde seg ut som dyr, den gangen i 1967. Ønsker deg en fin helg, og legger ved noen bilder av figurene i den originale TV-serien om Pingu - bygget i Lego. - Brian Anonymkode: 13f5a...9d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegasus Skrevet 3. april 2020 #52 Del Skrevet 3. april 2020 Så nydelig eventyr dere skriver ❤️ 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest _Novalie_ Skrevet 3. april 2020 #53 Del Skrevet 3. april 2020 Etter å ha gått rundt inne på Biblioteket en stund og de fleste sitter med nesen sin i hver sin bok for å prøve finne mer ut om det hemmelige landet får Pingu øye på en flat merkelig firkant med en annen firkant stående opp i 90 grader (en laptop). Pingu nærmer seg denne og ser et lite klistremerke på laptopen hvor det står "Linux Inside" og plukker den opp og løper tilbake til de andre "Se hva jeg fant, Se hva jeg fant" og setter den mystiske firkanten ned på bordet og våre venner står rundt og ser på med store øyne. Fasinerende sier Rollo "Er Linux in i der?" Spør han. Vet ikke svarer Pingu men det står jo det så det må jo være sant og trykket på Enter knappen og våre venner kvepper til då de hører en stemme fra maskinen "Good Morning how are you today?" (Fordi maskinen var i dvale modus). Og våre venner blir enda mer forbauset over den snakkende maskinen som tydligvis har Linux Inside. Men spørsmålet her sier Rollo "hvordan kommer vi oss inn der, kan ikke se noe dør" då svarer Pingu "Hmm hva visst det ikke er en dør men kanskje en hemmelige portal" og våre venner setter seg ned igjen med bøkene og laptopen for å prøve finne ut hva det her er og for å se om kanskje dette kan være veien til det hemmelige landet men så kommer plutselig en hipster bort til bordet "Hva gjør dere med min maskin?" Og gjør våre venner rekker å svare så er både hipsteren og laptopen vekk. Hva gjør vi nå sier Pingu og titter ned i bakken men Rollo, Opus og Wheezy legger en hånd på skulderen til Pingu. "Det kommer gå bra, det her fikser vi". Før gjengen rusler ut av biblioteket med litt mer kunnskap att det hemmelige landet Linux kan være inne i en liten magisk firkant som snakker når man trykker på enter før våre venner forsvinner inn i solnedgangen fortsatt på jakt etter det hemmelige landet. ❤️Et lite bilder av våre 5 venner Rollo, Pingu, Opus, Wheezy og Kaptein Enzy❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #54 Del Skrevet 3. april 2020 4 minutter siden, vegasus said: Så nydelig eventyr dere skriver ❤️ Tusen takk - håper også du og andre som leser dette har glede av det; man kan skape mye ut av ingenting kun ved hjelp av gode tanker og mye fantasi, noe som kan være greit å være klar over i en tid der det finnes mange som ikke har det så bra; livsglede er en type medisin som man ikke får kjøpt på apoteket, men den er til gjengjeld veldig effektiv. Ønsker også deg en fin helg, ta godt vare på deg selv i disse virustider, og det er bare å si ifra om du en dag skulle trenge en liten oppmuntring; ikke så lett å være sosial i en tid som denne, men gode tanker og spontane oppmuntringer er det alltid rom for i ordenes vakre verden. - Brian Anonymkode: 13f5a...9d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest _Novalie_ Skrevet 3. april 2020 #55 Del Skrevet 3. april 2020 39 minutter siden, vegasus skrev: Så nydelig eventyr dere skriver ❤️ Tusen takk❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #56 Del Skrevet 3. april 2020 55 minutter siden, vegasus said: Så nydelig eventyr dere skriver ❤️ Enig, nydelig historie og så godt skrevet ❤️ Anonymkode: 9ff66...c62 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #57 Del Skrevet 3. april 2020 11 minutter siden, Novalie said: Etter å ha gått rundt inne på Biblioteket en stund og de fleste sitter med nesen sin i hver sin bok for å prøve finne mer ut om det hemmelige landet får Pingu øye på en flat merkelig firkant med en annen firkant stående opp i 90 grader (en laptop). Pingu nærmer seg denne og ser et lite klistremerke på laptopen hvor det står "Linux Inside" og plukker den opp og løper tilbake til de andre "Se hva jeg fant, Se hva jeg fant" og setter den mystiske firkanten ned på bordet og våre venner står rundt og ser på med store øyne. Fasinerende sier Rollo "Er Linux in i der?" Spør han. Vet ikke svarer Pingu men det står jo det så det må jo være sant og trykket på Enter knappen og våre venner kvepper til då de hører en stemme fra maskinen "Good Morning how are you today?" (Fordi maskinen var i dvale modus). Og våre venner blir enda mer forbauset over den snakkende maskinen som tydligvis har Linux Inside. Men spørsmålet her sier Rollo "hvordan kommer vi oss inn der, kan ikke se noe dør" då svarer Pingu "Hmm hva visst det ikke er en dør men kanskje en hemmelige portal" og våre venner setter seg ned igjen med bøkene og laptopen for å prøve finne ut hva det her er og for å se om kanskje dette kan være veien til det hemmelige landet men så kommer plutselig en hipster bort til bordet "Hva gjør dere med min maskin?" Og gjør våre venner rekker å svare så er både hipsteren og laptopen vekk. Hva gjør vi nå sier Pingu og titter ned i bakken men Rollo, Opus og Wheezy legger en hånd på skulderen til Pingu. "Det kommer gå bra, det her fikser vi". Før gjengen rusler ut av biblioteket med litt mer kunnskap att det hemmelige landet Linux kan være inne i en liten magisk firkant som snakker når man trykker på enter før våre venner forsvinner inn i solnedgangen fortsatt på jakt etter det hemmelige landet. ❤️Et lite bilder av våre 5 venner Rollo, Pingu, Opus, Wheezy og Kaptein Enzy❤️ Flott idé du kommer med her; å skrive en barnebok er ikke så vanskelig som det kanskje høres ut, så skulle du ha du lyst til å forsøke, er det bare å sette seg ned og begynne å skrive et eget eventyr; det å finne på fortellinger og skrive barnebøker er noe alle som har fantasien i orden, kan klare - og du er kreativ nok. Skal tenke mer på fortsettelsen etter å ha fått sovet litt, og ønsker deg en strålende dag. - Brian Anonymkode: 13f5a...9d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest _Novalie_ Skrevet 3. april 2020 #58 Del Skrevet 3. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Flott idé du kommer med her; å skrive en barnebok er ikke så vanskelig som det kanskje høres ut, så skulle du ha du lyst til å forsøke, er det bare å sette seg ned og begynne å skrive et eget eventyr; det å finne på fortellinger og skrive barnebøker er noe alle som har fantasien i orden, kan klare - og du er kreativ nok. Skal tenke mer på fortsettelsen etter å ha fått sovet litt, og ønsker deg en strålende dag. - Brian Anonymkode: 13f5a...9d5 Ha en fin dag du også❤️❤️❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2020 #59 Del Skrevet 3. april 2020 11 minutter siden, AnonymBruker said: Enig, nydelig historie og så godt skrevet ❤️ Anonymkode: 9ff66...c62 Tusen takk også til deg - koselig å høre at du òg finner glede i å lese om opplevelsene til Pingu og vennene hans. Skulle gjerne ha skrevet noe riktig fint til deg nå, men er rimelig sliten etter å ha skrevet halve natten, så håper du finner like stor glede i å lese fortsettelsen, ønsker også deg alt godt, og lykke til videre. - Brian P.S.: Har selv skrevet mye annet tidligere, der noe av dette er å finne på hjemmesiden min, som denne vesle historien om hvordan verden ser ut når man er fem år gammel og liker å leke; et bokprosjekt jeg begynte på, men som det dessverre aldri ble noe av. Og ja - det er lov å le når man leser dette. D.S. Quote Englenes tapte vinger Hanne ville leke kannibal, men Line mente at det ville bli morsommere hvis vi puttet Lillebror i mikrobølgeovnen, og grillet ham. Jeg sa at Mamma ble veldig, veldig sinna sist jeg lekte med Lillebror, når jeg lekte rema tusen og låste ham i kjøleskapet sammen med melken og pølsene. Men så begynte Mamma å kjefte på meg og ville ikke være kassadame. Jeg forklarte at det også finnes kjøleskap på rema tusen og at Mamma var dum som en kjøttkake, men hun bare fortsatte å kjefte. Så jeg sa at jeg har masse rettigheter fordi jeg er barn og at hun trengte fettsuging, men Mamma ble som vanlig rasende helt uten grunn, så jeg måtte gå og legge meg uten kveldsmat. Og det er ingen spøk å gå sulten til sengs når man er fem år gammel. Voksne er innmari dumme, sukket Hanne og tygget på øret til Bamsemor. Vi var enige. Voksne mennesker er dummere enn Georg i barnehagen, og han er så teit at han tror at vesle Ali er en terrorist. Vi kan leke popstjerner! foreslo Line. Da vil jeg være Britni Spirs, sa Hanne. For hun er så seksy, så da så. Nehehei! ropte jeg og Line i kor. Line mente at Britni Spirs sang så dårlig at hun burde få ris, og jeg forklarte at Pappa sa at hun kledde seg som en ore. Så rakte Hanne tunge til Line og Line lugget Hanne og sa at hun var barnslig fordi hun bare er fire år, og Hanne hylte og mente at det gjorde VONDT, og så begynte de å slåss. Etterpå, da de var blitt venner igjen og Hanne hadde mistet litt av håret sitt, ble vi enige om at vi skulle leke popstjerner likevel. Da er jeg Lene Marlin, sa Line. Fordi hun er en engel, slik som jeg. Hanne så surt på håret til Line, og hvisket at hun ville ta en saks og leke frisør når Line sov. Vi tok fram den blå platen med Lene Marlin på som Lillebror hadde prøvd å spise da han mistet en tann. Lene Marlin var orntli søt, selv om hun var helt blå i fjeset. Kanskje alle engler var slik. Jeg forklarte at det var Julenissen som hadde tatt den med, så de var sikkert gode venner. Tror dere hun har vinger? spurte Hanne. Klart! svarte Line. Hun er jo en engel, og alle engler har vinger som de kan fly med, langt, langt bort. Kanskje helt til Oslo. Men hvor er vingene da? maste Hanne. Jeg kan ikke se dem. Line snudde platen, men der hadde stakkars Lene Marlin mistet begge hendene sine, og vi så ingen vinger. Tenk om noen har stjålet dem, sa jeg. Men hvem kan vel være så stygg og fæl at han tar vingene fra en engel uten å spørre først? Kanskje det er mamman din som er skurken, foreslo Line. Jeg svarte at Mamma heller ville ha penger til fettsuging. Anonymkode: 13f5a...9d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #60 Del Skrevet 4. april 2020 21 hours ago, Novalie said: Etter å ha gått rundt inne på Biblioteket en stund og de fleste sitter med nesen sin i hver sin bok for å prøve finne mer ut om det hemmelige landet får Pingu øye på en flat merkelig firkant med en annen firkant stående opp i 90 grader (en laptop). Pingu nærmer seg denne og ser et lite klistremerke på laptopen hvor det står "Linux Inside" og plukker den opp og løper tilbake til de andre "Se hva jeg fant, Se hva jeg fant" og setter den mystiske firkanten ned på bordet og våre venner står rundt og ser på med store øyne. Fasinerende sier Rollo "Er Linux in i der?" Spør han. Vet ikke svarer Pingu men det står jo det så det må jo være sant og trykket på Enter knappen og våre venner kvepper til då de hører en stemme fra maskinen "Good Morning how are you today?" (Fordi maskinen var i dvale modus). Og våre venner blir enda mer forbauset over den snakkende maskinen som tydligvis har Linux Inside. Men spørsmålet her sier Rollo "hvordan kommer vi oss inn der, kan ikke se noe dør" då svarer Pingu "Hmm hva visst det ikke er en dør men kanskje en hemmelige portal" og våre venner setter seg ned igjen med bøkene og laptopen for å prøve finne ut hva det her er og for å se om kanskje dette kan være veien til det hemmelige landet men så kommer plutselig en hipster bort til bordet "Hva gjør dere med min maskin?" Og gjør våre venner rekker å svare så er både hipsteren og laptopen vekk. Hva gjør vi nå sier Pingu og titter ned i bakken men Rollo, Opus og Wheezy legger en hånd på skulderen til Pingu. "Det kommer gå bra, det her fikser vi". Før gjengen rusler ut av biblioteket med litt mer kunnskap att det hemmelige landet Linux kan være inne i en liten magisk firkant som snakker når man trykker på enter før våre venner forsvinner inn i solnedgangen fortsatt på jakt etter det hemmelige landet. ❤️Et lite bilder av våre 5 venner Rollo, Pingu, Opus, Wheezy og Kaptein Enzy❤️ Og her er nattens fortsettelse av eventyret: - - - - - Lenge etter at vennene våre hadde forlatt biblioteket, hørtes et tydelig klikk da bonden Georg lukket pengeskapet sitt på en bondegård et stykke unna byen. Georg var nemlig veldig glad i det som menneskene kaller penger, og som i tidens løp har ført til så mye meningsløs krangling og uvennskap. Nå skulle også penger spille en avgjørende rolle for to søte dyr på gården. For et stykke unna hovedhuset, ved siden av fjøset og hønsehuset, lå grisebingen. Der sa grisen Teodor god natt til kona Julie, og sammen klemte de de små barna inntil seg så de skulle føle seg trygge og varme før de falt til ro i søvnens drømmeland. Men i forhold til penger betydde Teodors fremtidsdrømmer og Julies morskjærlighet ingen verdens ting; kjøttbransjen hadde gode tider, og i sin lengsel etter å fylle opp pengeskapet hadde bonden bestemt at Teodor og Julie neste dag skulle sendes til slakteriet, og ende sine dager i kjøttdisken på et supermarked. Men skjebnen ville det annerledes. Noen timer tidligere, da Pingu og vennene hans hadde gått videre mens smilene og latteren satt løst, oppdaget de en liten, blank runding som lå på bakken. Hadde man sett rundingen med menneskeøyne, hadde man forstått at dette var en mynt, puttet den i lommen, og hastet til nærmeste butikk for å bli kvitt den og dermed øke bruttonasjonalproduktet. På den annen side har ikke dyr det samme forholdet til penger - når sant skal sies, aner ikke de hva penger er, og hvorfor man må bytte penger for å kunne spise noe som er å finne i naturen og bare venter på å bli spist. Det gjorde heller ikke Pingu, som i løpet av livet sitt aldri hadde eid så mye som en mynt eller seddel, men forsynte seg av fisken i elven når han var sulten, og med glede ga bort ting til andre dyr uten å forvente å få noe til gjengjeld. Så da vennene våre fikk øye fikk øye på den blanke rundingen, så de bare et morsomt leketøy de kunne leke med. På den ene siden var det noen merkelige tegn, og på den andre siden et menneske som så veldig sur ut, slik at de kastet rundingen opp i luften, og så hvor den landet: Ble det de merkelige tegnene, skulle de gjøre én ting, og viste rundingen det sure mennesket, skulle de gjøre noe annet. Slik førte skjebnen dem til en sti som sluttet på bondegården, og ved å fortsette å kaste den morsomme rundingen, fant de til slutt veien til bonden Georgs kjøkken, der de åpnet kjøleskapet, og fant noe godt å spise. Natten hadde for lengst falt på, og i etasjen over lå bondens kone, som nylig hadde begynt på en ny slankekur. Dette gikk imidlertid ut over søvnen, men behovet for fast føde vant over behovet for å oppnå drømmekroppen, så med dårlig samvittighet snek hun seg ned til kjøkkenet for å få i seg litt nattmat, der hun fant Pingu ved middagsbordet, og Rollo med hodet i fryseboksen. Fem sekunder senere ristet hun febrilsk i mannen sin: "Georg, Georg, du må våkne. Det er noen på kjøkkenet." "Hvem da?" spurte han etter å ha gnidd seg i øynene. "En isbjørn og tre pingviner." Georg gjespet. "Det er bare et av marerittene dine igjen, Marta; du har neimen ikke godt av disse slankekurene." Etter ytterligere risting og gjentatte "Georg, Georg" måtte bonden likevel gi tapt for kvinnelig standhaftighet, og sammen listet de seg ned til kjøkkenet - hun bevæpnet med en feiekost og han med en motorsag. Der fant de Pingu og vennene hans, som sa "Hei!" med et ekstra stort smil. Da bonden fikk øye på isbjørnen, kom han til å tenke på Rambo-filmene han hadde sett, og forstod at nå var pengeskapet hans i fare, så med et maskulint brøl startet han opp motorsagen, og holdt den triumferende i været, mens kona viftet med feiekosten. Pingu skjønte at de ikke var særlig velkomne her, så alle tre hoppet de opp på Rollo, som elegant galopperte ut av huset, med bondeparet hakk i hæl. De fortsatte å løpe, først et par runder rundt fjøset, så rundt hønsehuset, så rundt fjøset igjen, men da fant Rollo ut at det var på tide å snu rollene; Pingu og de to andre hoppet av ryggen hans, og når Georg og kona møtte en oppreist Rollo som stod på bakbeina og med sin mørkeste røst sa "GRRRRRRRRRRR" fortsatte jakten - nå i omvendt rekkefølge - der bondeparet løp så fort beina kunne bære dem med Rollo hakk i hæl, rundt fjøset, rundt hønsehuset, så tvers gjennom fjøset og grisebingen, før de stakk til skogs, og gjemte seg for noe de trodde var en sint isbjørn, men som i virkeligheten var den beste og mest trofaste vennen man kunne tenke seg. På dette viset ble de stengte dørene på bondegården åpnet, og dyr som hele sitt liv hadde sittet i fangenskap, kunne komme ut i friluft og for første gang få øye på stjernehimmelen. De siste som gikk ut var grisen Teodor og kona Julie, som sammen med barna tok veien ut mot skogen og friheten etter å ha takket Pingu og Rollo for hjelpen, lykkelig uvitende om hvilken skjebne som hadde ventet dem om det ikke vært for vennene våre; først rockestjerner, nå frigjøringshelter. Man blir ikke lykkelig av å være grådig selv om man er menneske; da bonden Georg og kona hans vendte hjem neste dag, fant de bondegården tømt for dyr, men på kjøkkenbordet lå en liten, blank runding - den samme mynten som Pingu og vennene hans hadde brukt til leken kvelden i forveien der de kastet kron og mynt for å la skjebnen bestemme. Ved å tjene noe, kan man samtidig miste så uendelig mye annet; penger og rikdom er ikke alt her i livet. Noe Pingu og vennene hans neppe tenkte over der de fortsatte reisen mot det hemmelige landet med smil i ansiktene og glede i hjertene, for de ante ikke hva penger er for noe. - - - - - Hvordan har du lyst til å fortsette eventyret ...? Håper både du og de andre som leser dette, likte idéen min - poenget er at når man ser på samfunnet rundt oss, virker det som om folk tror at de blir lykkeligere av å ha mer og mer; noen jakter på rikdom, andre jakter på kjærlighet og sjekker opp stadig nye partnere, mens andre setter seg andre mål og dytter seg frem for å komme først i køen. Hva fører dette til? For å sitere Gandhi: "Verden har nok for alle behov, men ikke alles grådighet." Når man leser dette forumet, finner man en god del innlegg skrevet av mennesker som ikke har det så bra; mennesker som blir dyttet til side i denne jakten for å bli først og best - ensomme, sårbare mennesker - og jeg tror egentlig mange kunne hatt godt av å lese dette eventyret om de fire vennene som får til så mye ikke fordi de er rike, mektige eller pene, men simpelthen fordi de er snille; det er mulig å få til mye ut av ingenting, også i det virkelige livet. Ønsker deg ellers en riktig hyggelig helg. - Brian Anonymkode: 13f5a...9d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå