Gå til innhold

Kaffebønna får minibønne i Januar! <3


c0ffebe4n

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

10+2!! 🥳💗

Kvalmen er borte, men halsbrannen er på steroioder! 😂 Jeg gulper masse igjen og har halsbrann hele dagen og om natten. Puppene har roet seg litt, men de er enda litt ømme. Sliter med hoftene for tiden, det gjør vondt i korsrygg og hofter, det sprer seg ned mot lysken og rumpeballen og det er tungt på jobb.

Tror også jeg kjenner litt på ligamentsmerter. Det er et skarpt ubehag og små rykk nedi magen og lysk-området som kommer og går. Varer bare i noen sekunder av gangen. Kjenner at noe skjer inni magen! Og jeg har definitivt begynt å merke at magen vokser litt nå!! Ingen bukser går på og magen stikker litt ut. Har kjøpt meg nye klær, men går for det meste i kjoler.

Nå har mine foreldre, kolleger og nærmeste venninne fått vite. Vårt vennepar får vite på onsdag. Det har baare vært flotte og rørende reaksjoner. Mamma og pappa gråt av glede og kollegaer jublet! I morgen har jeg UL! Gleder meg 🤩

Endret av c0ffebe4n
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er visst 11+2 i dag! 😍 Ikke lenge igjen til 12 uker!! 🥳 «Bønna» sutta på tommelen inni der og har det bare bra! Fikk høre hjertelyd og jeg er i himmelen. 💕 Rart å tenke at det ligger en baby på størrelse med en lime inni der og rører på seg. Det er det sykeste, mest fantastiske jeg har opplevd. Tenk når lille kommer ut! 🤭 Livet har endret seg totalt allerede nå, så tenk det... 

Kan ikke holde igjen magen nå, så har kjøpt nye klær. Fant ut at Cubus har mye fint for gravide, som ikke er mammaklær. Myke bukser og store, myke overdeler er akkurat det jeg vil gå i. I tillegg har de lange, luftige kjoler som også var veldig fin nå til sommeren! Godt å ha klær som passer, for alt annet er trangt for tiden! 🤪 Baby har begynt å kreve litt mer plass, hehe.

9A7A2C92-EDDA-485D-9FBC-39D48CF56AE3.thumb.jpeg.bb7c61ce43068905c75faa0f06a36b81.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, så herliig og fin liten babymage! ❤️ Så gøy det må være at magen begynner å synes. Klem til deg 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, SUPERMIRI said:

Åååå, så herliig og fin liten babymage! ❤️ Så gøy det må være at magen begynner å synes. Klem til deg 

💖 Det er gøy ja! Begynner sakte, men sikkert å gå inn for oss nå, haha. 😂 Samboer kommer stadig vekk og stryker på magen, og sier han merker at magen har utvidet seg. 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med mage!! Nydelig 😃😃 og tenk at du har komt så langt!! Sist graviditet fikk jeg først antydning til mage uke 16-18 kanskje, mens denne gangen fikk jeg mage rundt uke 8 😮 hadde samme startvekt (slank) begge graviditetene! Så det er litt sprøtt! Litt rart når det ikke er offisielt enda å måtte gå med litt store klær og ikke tørre å gå med bikini på stranda 😅 var jo offisielt for lenge siden når det begynte å vise sist.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 hours ago, Maleneaia said:

Gøy med mage!! Nydelig 😃😃 og tenk at du har komt så langt!! Sist graviditet fikk jeg først antydning til mage uke 16-18 kanskje, mens denne gangen fikk jeg mage rundt uke 8 😮 hadde samme startvekt (slank) begge graviditetene! Så det er litt sprøtt! Litt rart når det ikke er offisielt enda å måtte gå med litt store klær og ikke tørre å gå med bikini på stranda 😅 var jo offisielt for lenge siden når det begynte å vise sist.

Wii! 🥳💖 Ja tiden flyr nå føler jeg! Nå er det bare 4 dager igjen til uke 12. Helt utrolig! 🙏🏼 Skulle hørt hvordan livmoren min ligger, for jeg synes det er fascinerende at magen kommer allerede nå, haha. 😅

Men tror også det er en mix av luft og fett, har jo spist mye mer enn før de siste månedene. Er trossalt sulten hele tiden!! 🤣 Startvekten var 62 og nå veier jeg 64, så ikke den største endringen da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja både denne gangen og sist gang spiste jeg mye i starten. Det er bare så godt med mat!! Jeg har visst bakovervendt livmor, kanskje derfor jeg fikk mage litt sent sist gang, men denne gangen er det tydelig at livmoren har vært stor før! 

Det er bare så deilig å komme  til uke 12!! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Maleneaia said:

Hehe ja både denne gangen og sist gang spiste jeg mye i starten. Det er bare så godt med mat!! Jeg har visst bakovervendt livmor, kanskje derfor jeg fikk mage litt sent sist gang, men denne gangen er det tydelig at livmoren har vært stor før! 

Det er bare så deilig å komme  til uke 12!! 

Haha, morsomt det der! Jeg er vanligvis ikke så mat-interessert. Kunne gå 6 timer eller mer før jeg plutselig innså at jeg MÅTTE spise. Nå derimot blir jeg sulten etter 1,5 timer. 😂 

Ja ikke sant, livmorplassering og det at man har fått barn før har nok litt å si! 😊 Hvor langt på vei er du nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha skjønner! Jeg har vært mye kvalm i det siste og spiser for å forebygge kvalme (merker jeg er veldig redd for å BLI kvalm også når jeg absolutt ikke er det) i tillegg til at mat smaker så UTROLIG godt nå, bare en brødskive med hvitost er helt himmelsk 😅 jeg tror jeg er 10+6 i dag, men skal på ultralyd til uken så da får vi se 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten: du var på tidlig ultralyd nettopp? Målte de nakkefold og greier?

Jeg hadde det sist og skal som sagt på det til uken. Kjenner jeg er ganske nervøs. Håper bare på å kunne få gode nyheter og senke skuldrene litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Maleneaia said:

Haha skjønner! Jeg har vært mye kvalm i det siste og spiser for å forebygge kvalme (merker jeg er veldig redd for å BLI kvalm også når jeg absolutt ikke er det) i tillegg til at mat smaker så UTROLIG godt nå, bare en brødskive med hvitost er helt himmelsk 😅 jeg tror jeg er 10+6 i dag, men skal på ultralyd til uken så da får vi se 😄

Huffda! Jeg har vært litt heldig der, med lite kvalme - bare øyeblikk med kvalme nå og da, men gikk fort over og varte jo bare i... 2-3 uker. Skjønner det godt, kvalme er så ekkelt!! 😳 

Å så gøy! 😍 Masse lykke til med det! Det er så gøy å se lille inni der. Helt magisk! 💓

1 hour ago, Maleneaia said:

Forresten: du var på tidlig ultralyd nettopp? Målte de nakkefold og greier?

Jeg hadde det sist og skal som sagt på det til uken. Kjenner jeg er ganske nervøs. Håper bare på å kunne få gode nyheter og senke skuldrene litt!

Ja, jeg var på onsdag. Det var da jeg fant ut at jeg lå 4 dager foran. ☺️ Han nevnte ingenting om det nei. Han sa baby og livmor så helt normal ut, men ingen detaljer bortsett fra uke og dag. Ja skjønner det! Alt man vil er at baby skal være frisk. 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+0 i dag! 🥳💕 Vi har fortalt bestemor og fått flyttet inn i hus. Blir så godt å legge seg etter mange lange dager med jobb og vasking.
 

Tenk at jeg har kommet så langt allerede! 👏🏼💓 De første 8 ukene tok så lang tid, men nå er jeg allerede 12 uker på vei. Helt utrolig! 🥰
 

Endret av c0ffebe4n
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To dager til uke 13! Wow! 😍🤭 

Formen er tilbake til... ugg ugg. 🤢 Jeg har ingen lyst på mat og jeg gulper alt opp for tiden. Føler at det ikke er plass til noe, selv om jeg er sulten. 

Bekkenløsningen er plagsom, jeg kan ikke gå for langt uten å få vondt. Men ellers er humøret bra og vi bare gleder oss så mye til å se lille om to uker. 💖 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13+0! 💖 Hvor går tiden? Jeg sliter enda med gulping, haha. 😅 Lite halsbrann, men mat og drikke kommer opp igjen etter de fleste måltid. Er også ofte uggen, men har masse matlyst av og på.

Jeg har fått cravings på sterk mat, spesielt de nudlene fra internasjonal matbutikk; Spicy ramen noodles x2. Mmmmm! 😋 Har snart spist opp en pakke med 5 i. 😂

Formen er ok! De såre puppene og brystvortene er tilbake da. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14+0 plutselig!! 😱💖

I morgen har jeg første time hos jordmor. Ultralyden utsetter vi til august, selv om det hadde vært så gøy å se lille nå! 🥰 Men vi rakk ikke reise i dag og vi får uansett ultralyd den 14. august. Vi klarer oss! 😊 

Koser meg i sola med alkoholfri øl før vi reiser i kveld. Blir hotellnatt på oss begge, siden vi har time hos jordmor en annen plass. Bor på en så liten plass, tror ikke vi en gang har jordmor her. 😂 Skal bli godt å få stilt spørsmål og føle seg litt mer sikker på alt + finne fødested. 

Føler meg generelt bra, men bekkensmertene blir verre med tiden, så har blitt sykemeldt i en måneds tid. Ellers har jeg vært litt uggen og slitt med halsbrann og sure oppstøt/ferske oppstøt. Spesielt om natten... Sliter med å sove, ingen stillinger er god og så må jeg tisse hele tiden. Har også begynt å få kynnere, som legen mente det er. Kan være skikkelig ekkelt og kommer ofte om natten når jeg skifter sovestilling... Kan røske skikkelig til!! 😳

Magen er blitt så «stram» og ser veldig oppblåst ut. Kan ikke lenger trekke inn og samboer ser stor forskjell fra før og nå - magen er større! 😅


 

11DF1112-3FC0-4956-8C2C-7149FB5DFDD3.jpeg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ny runde med shopping CHECK! ☺️ Har hatt tre overdeler og tre bukser å velge mellom, så var på tide med noe mer i skapet. Har kjøpt en til bukse og to overdeler. Av en eller annen grunn har jeg kjøpt bare stripete overdeler?! Er det en slags mammating eller? 😂

Magen vises SÅ godt etter mat eller når jeg er ekstra oppblåst. Kan ikke skjules i det hele tatt!! 😳 Føler meg tung og blir fort sliten i tillegg; kan være litt ubehagelig til tider. Lurer på hvordan det blir når jeg har skikkelig mage! 

Vært hos jordmor i dag. Rask time, veldig hyggelig dame. Gikk gjennom det meste jeg har snakket med hos lege, egentlig ingenting nytt. Bare at jeg har lagt på meg to kilo siden sist jeg ble veid. 😅👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15+0! 🥳 Nå flyr tiden virkelig.

Formen er god. Litt trøtt, sover lengre enn vanlig om natten. Puppene og brystvortene verker nå og da og jeg tisser HELE TIDEN! 

Gleder meg sånn til neste UL den 14. august! Da er jeg over 18 uker på vei. Og så gleder jeg meg maasse til å kjenne liv! 🤩💖 Nå er det bare ligamentsmerter og litt stikk og sånt nedi magen av og til. Gudene vet om jeg faktisk har kjent babyen uten å vite det! 😅


 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

16+1! 🥳 

Halsbrann + tissing om natten og hver 2. time om dagen er min nye hverdag. Formen er ellers god, blir fort andpusten bare. Hoftene er bedre, men går jeg for langt får jeg vondt. Venter på å kjenne liv, men vet at det kan ta sin tid. 😊

Har fått de første par ullsokkene av en venninne av svigermor. Kjempesøte, turkise sokker! 💖

Tiden flyr så fort! 
 

Endret av c0ffebe4n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det så vidt jeg får av og på meg sommerkjolen min, så er på tide med større str. Men den var søt uansett da! 😊 Gøy med en liten bump! Gleder meg bare til den blir større. 🥰 For det meste føler jeg meg bare «lubben» og tung. Er ikke alltid så synlig at jeg er gravid nå. 

C5BCE545-AF3B-4345-8759-86A2AB91B2B1.jpeg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...