Gå til innhold

Kompani Lauritzen

FrøkenMims

Anbefalte innlegg

Haha, Daniel Franck når de andre synger "nå er den hellige time".

Det som er gøy med Kompani i år virker som det er mange (unge) idioter med i år

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Jeg tenker at Daniel Franck nok enten innfinner seg eller forsvinner. Han er nok i utgangspunktet ingen lagspiller.

I episode to ser jeg jo at det blir veldig tydelig hvem som tar en for laget og hvem som venter på at andre skal gjøre jobben. De med "vi venter og ser" holdning er jo frekk nok til å kritisere de som tar initiativ også.

Dessverre sliter jeg veldig med å huske navn, men det er en der som irriterer vettet av meg da han hele tiden skal snakke og snakke og snakke. Han var - sammen med hun med det vanskelige navnet - den som måtte hentes i første episode. Han må enten forsvinne, eller så må han begynne å arbeide sammen med laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie65 skrev (3 timer siden):

Jeg tenker at Daniel Franck nok enten innfinner seg eller forsvinner. Han er nok i utgangspunktet ingen lagspiller.

I episode to ser jeg jo at det blir veldig tydelig hvem som tar en for laget og hvem som venter på at andre skal gjøre jobben. De med "vi venter og ser" holdning er jo frekk nok til å kritisere de som tar initiativ også.

Dessverre sliter jeg veldig med å huske navn, men det er en der som irriterer vettet av meg da han hele tiden skal snakke og snakke og snakke. Han var - sammen med hun med det vanskelige navnet - den som måtte hentes i første episode. Han må enten forsvinne, eller så må han begynne å arbeide sammen med laget.

Tenker du på Marius Skjelbæk? Enig at han er litt mye. 

Men, det er flere som overrasker meg i negativ forstand. Bla. Daniel Franck, Emilie Mehl og Rikke-Mari Isaksen.

Har fått sansen for Dennis Siva og Mayoo. Mayoo er kanskje ikke den skarpeste kniven i skuffen, men virker å være en utrolig fin lagspiller og person.

• Liker 18
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Krutthøna skrev (56 minutter siden):

Tenker du på Marius Skjelbæk? Enig at han er litt mye. 

Men, det er flere som overrasker meg i negativ forstand. Bla. Daniel Franck, Emilie Mehl og Rikke-Mari Isaksen.

Har fått sansen for Dennis Siva og Mayoo. Mayoo er kanskje ikke den skarpeste kniven i skuffen, men virker å være en utrolig fin lagspiller og person.

Ja, Marius heter han.

Mayoo (har jeg skjønt) var han jeg siktet til - sammen med Kjær - om å ta en for laget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emilie Mehl gir et utrolig dårlig inntrykk, virker som en obsternasig småunge. Fniser, trasser og svarer. Syns det virker som om det er flere som er der bare for å være «tøffe i trynet», det er også litt irriterende.

• Liker 24
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shab skrev (På 3/2/2022 den 19.55):

Så teit Daniel Franck er. Alle andre har annerledes jakke enn ham. Han får beskjed av andre deltagere om å skifte. Ingen konsekvenser - han gir faen og sier han gir faen. Er han årets Vinn!Eggesbø? Føles kleint.

Mener å huske at både Vinni og Martin Eggesbø (altså de 2 siste vinnerne) var sånn i begynnelsen. Klarte ikke å ta lederne seriøst og ga mer faen jo mer de ble snakket til. Nesten litt trass. Men så snudde de og ble tilsynelatende mer seriøse. Så ja, enten skjer det samme med Daniel; eller så går han ut, frivillig eller ufrivillig. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mayoo er nok ikke den personen som sitter med mest av allmennkunnskap, men han virker tvers igjennom som en utrolig behagelig og hyggelig person som bryr seg om de rundt seg og er en god lagspiller 😊

• Liker 31
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Herregud, søte Mayoo. Fikk så vondt av han og ble så stolt når han greide å gjennomføre det hoppet. Virkelig verdens søteste store bamse. 🥰😁

Og jeg takler ikke helt den attituden til Mehl jeg...

Mayoo ❤

• Liker 9
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Er dette tull? Er det for mange unge og ukjente deltagere med i år? Jeg blir litt flau. Det er 3. året med KL og regner med alle deltagere har sett det på tv. Hvorfor prøver de le av/gjøre narr av Fenrik - de vet jo hvordan han er. Synes ikke de er sjarmerende om det er det de prøver på?? De er ikke søte og sjarmerende distré som Edward, Håvard Lilleheie, Margrete Røed, Håvard Tjora, Bernt Hulsker osv osv osv har vært før. De er bare irriterende. 

Heier på INGEN. Mest fordi jeg ikke vet hvem mange er. Om jeg heier på noen så får det være Emilie VOE og Tone Damli. Mayo også. Viser seg som et medmenneske osv.

Emilie Enger Mehl burde trekke seg som minister. 

Endret av shab
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo hende vi som fortsatt/er vokst opp med å diskutere på forum er blitt for "gamle". Men fra i fjor til i år er det jo stort spenn i både alder og "allmennkjendiser". som er med.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shab skrev (1 time siden):

Altså. Er dette tull? Er det for mange unge og ukjente deltagere med i år? Jeg blir litt flau. Det er 3. året med KL og regner med alle deltagere har sett det på tv. Hvorfor prøver de le av/gjøre narr av Fenrik - de vet jo hvordan han er. Synes ikke de er sjarmerende om det er det de prøver på?? De er ikke søte og sjarmerende distré som Edward, Håvard Lilleheie, Margrete Røed, Håvard Tjora, Bernt Hulsker osv osv osv har vært før. De er bare irriterende. 

Heier på INGEN. Mest fordi jeg ikke vet hvem mange er. Om jeg heier på noen så får det være Emilie VOE og Tone Damli. Mayo også. Viser seg som et medmenneske osv.

Pga hennes hittil usjarmerende væremåte i kompani? Altså, jeg synes hun med fordel kunne ha svart litt annerledes , og endret holdningen sin men synes ikke det er grunn nok til å måtte trekke seg fra en ministerpost. Kan jo hende hun utvikler seg etter hvert, og får mer selvdisiplin og klarer å finne sin rolle mer.

Tror nok en god del som har startet i militæret har startet med ganske likt utgangspunkt som Mehl, men utviklet seg og vokst som mennesker etter hvert. Jeg liker å f.eks å tro at jeg hadde taklet det annerledes , men jeg vet jo ikke... Tenker at vi må gi mennesker rundt oss en sjanse til å finne sin plass  , og bruker litt tid på det, uten å være så kjapp med å dømme. 

Endret av Prelunia
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvakkekyllingen
shab skrev (1 time siden):

Sesong 1 og 2 er 100 hakk høyere mer kvalitet enn dette her.

Har jo bare kommet 3 episoder til nå. Kan jo bli bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

livmor skrev (På 3.3.2022 den 20.46):

Emilie Mehl gir et utrolig dårlig inntrykk, virker som en obsternasig småunge. Fniser, trasser og svarer. Syns det virker som om det er flere som er der bare for å være «tøffe i trynet», det er også litt irriterende.

Enig i det ja, og med tanke på at hun ble justisminister ikke så lenge etter innspilling, så farger hennes fremtoning i Kompani Lauritzen mitt inntrykk av henne i en av de mest seriøse ministerpostene vi har.

Endret av Tough cookie
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri sett på. Og det kommer jeg ikke til å se på. Å se noen leke krig byr meg i mot nå. Det er nok krig i nyhetene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hu Mehl fremstår som en trassig unge. Ikke en gang fjortisen her i huset er slik på sitt verste. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Blondie65
shab skrev (15 timer siden):

Jeg var ikke klar over at det var henne.

Hun gjør et svært dårlig inntrykk på KL. Hun, Daniel Franck og Marius må enten snu 180 grader rundt eller så må de ut. De irriterer vettet av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet ble jeg glad for å høre at de denne sesongen skal vise episoder både lørdager og onsdager. Men etter lørdagens episode så tror jeg heller jeg ville foretrukket bedre kvalitet/actionfylt på den og heller ha «Karanteneliv» i tillegg.. syns rett og slett det ble litt stusselig å sitte lørdagskveld å se de lære seg/øve på marsjering😳 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommermor skrev (På 5.3.2022 den 21.38):

Det har jeg aldri sett på. Og det kommer jeg ikke til å se på. Å se noen leke krig byr meg i mot nå. Det er nok krig i nyhetene.

De leker jo ikke krig? Kanskje se programmet før du uttaler deg bastant 😀

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommermor skrev (På 5.3.2022 den 21.38):

At du ikke liker den typen program er helt greit, men jeg stusser på begrunnelsen din.

Hvis du aldri har sett på programmet, hvordan vet du da at de "leker krig"?  Dette er en påstand som ikke har rot i virkeligheten.

Jeg har sett alle episodene som til nå er vist, og det er 1-2 episoder i hver sesong der de har "lekt krig", alt annet har handlet om samarbeid, (selv)disiplin, og selvutvikling.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...