Jodaneida Skrevet 19. mars 2020 #141 Skrevet 19. mars 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Men ruser de seg i fengselet ? Har en perifer kompis med crazy eyes, tro om han ruser seg!? Anonymkode: 946f6...35e Ja, mange ruser seg i fengselet. Både på medisiner og på rus de får smuglet inn.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #142 Skrevet 19. mars 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Men ruser de seg i fengselet ? Har en perifer kompis med crazy eyes, tro om han ruser seg!? Anonymkode: 946f6...35e Mange tror at det ikke er rus i norske fengsler, umulig å smugle inn og at de som jobber der ikke har noe med det å gjøre. Det er feil. Det er en del rus i norske fengsler. Anonymkode: ed0a0...b1a 1
kindagirl Skrevet 19. mars 2020 #143 Skrevet 19. mars 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor spoiler du? Når du har sett på sumo og skal skrive her så må du skjule det. Tråden føler TV se sendingen. Hvis det ikke er spoiler og bare jeg som er svimball, så beklager jeg for å kjefte😊 Anonymkode: f0e7b...aee Min feil. Trodde jeg skjulte 😑😑
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #144 Skrevet 19. mars 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange tror at det ikke er rus i norske fengsler, umulig å smugle inn og at de som jobber der ikke har noe med det å gjøre. Det er feil. Det er en del rus i norske fengsler. Anonymkode: ed0a0...b1a Synes dette er litt sjokerende! Trodde ikke slikt gikk til i norske fengsler.. Anonymkode: 946f6...35e 1
Titania Skrevet 19. mars 2020 #145 Skrevet 19. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes dette er litt sjokerende! Trodde ikke slikt gikk til i norske fengsler.. Anonymkode: 946f6...35e Det deales jo det som kan. Mange går på tyngre medisiner, og selger det lett til andre om de vil.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #146 Skrevet 19. mars 2020 Lurer veldig på hvordan det går med noen av disse nå, siden dette var spilt inn i 2018. Unnskylder på ingen måte at de er kriminelle, og synes oppriktig synd på familie, venner og de som har måtte lide på grunn av handlingene til de innsatte. Men ta f.eks. Joakim, han sitter inne i 7år, da må han ha gjort en del alvorlige lovbrudd tenker jeg? Men samtidig så ønsker jeg jo at han skal få livet på rett vei igjen, han virker jo igrunn som en oppegående, arbeidsom, «ordentlig» person. (Jeg vet jo ikke va han sitter inne for, han kan jo ha gjort helt grusomme ting.) Noen av de andre innsatte derimot merker du mer tydelig at er «skada» av miljøet og rusmisbruk, at de har noen holdninger og tanker som er «på siden» av det folk flest har. Anonymkode: 946f6...35e 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #147 Skrevet 19. mars 2020 6 minutter siden, Titania skrev: Det deales jo det som kan. Mange går på tyngre medisiner, og selger det lett til andre om de vil. Ja det kan jeg «forstå», men tenkte mer på det som smugles inn. Må jo være «enkelt» å sjekke at pasienten tar og svelger medisinen sin ? Slik de gjorde med LAR medisin. Anonymkode: 946f6...35e
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #148 Skrevet 19. mars 2020 På 13.3.2020 den 1.17, AnonymBruker skrev: Oi, det hadde vært spesielt. Men å være sykehjemspasient er ikke likestilt med å sitte i fengsel eller være uteligger... Jeg jobber på sykehjem og opplever i aller høyeste grad at alle pasienter er takknemlige og glade for hjelp. Ja, noen ganger gjør de seg ut, de må bli vasket nedentil av andre mennesker, de er avhengige av hjelp og mange er 100% avhengige av hjelp. Det kan føles nedverdigende og vondt, men vi som jobber der prøver så godt vi kan å gjøre det til en god opplevelse for den enkelte pasient. Og de aller fleste tar imot hjelpen med et smil, og vi hjelper de også, med et smil. Man hører skrekkhistorier fra sykehjemmene. Men folk hører aldri det positive som skjer... Dere skulle bare visst. Jeg elsker jobben min. Anonymkode: b6bca...052 Det er heller ingen som har sagt at det er likestilt heller. Jeg jobber og på sykehjem så vet faktisk hvordan det er. Petter liker jo å sette lys på hvordan de svake i samfunnet har det, og med tanke på å øke verdigheten til de eldre og vise hva man faktisk gjør på et sykehjem så hadde det vært en idé. Pluss å lage litt humor ut av konseptet. Men det skjønte du ikke nei. Anonymkode: 1ac11...89d
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #149 Skrevet 19. mars 2020 Spoiler Får så jææææævlig vondt inni meg av Ingvild. Stakkars dame. Håper ho går fra han og aldri ser seg tilbake. Franck vil aldri klare rusen. Syntes virkelig synd i henne. Har selv vært i hennes sko for mange år siden. Ble kvitt fyren heldigvis, men det tok meg mange år og nedbrutt psykisk. Fortsatt flere år etter tenker jeg på han og episoder som skjedde. Jeg virkelig håper Ingvild har klart å komme seg vekk fra han. ❤️ Anonymkode: f0e7b...aee 10
Buffaloes Skrevet 19. mars 2020 #150 Skrevet 19. mars 2020 På 11.3.2020 den 23.41, kindagirl skrev: Han Richard som har dom på 17 år har skutt og drept en person. Michael som sitter i varetekt har vært inn og ut av fengsel pga oppbevaring og salg av narkotika, ran, vold osv.. Joakim som har en dom på 7 år pga bl.a narko. Usikker på hele storyen der. Younes (han som sitter i kassen på butikken i første episode) soner 14 år for drap. Antonio G. som soner 1 år og 8 mnd har ranet noen. Antonio K som soner 1 år og 10 mnd soner for noe narkogreier. Tor Egil som har en dom på 12 år har drept noen. Franck (dukker opp i episode 4) har en dom på 2 år pga narko og biltyveri. (vært inn og ut av fengsel i mange år) Kim Thomas (dukker opp i episode 4) har en dom på 2 år pga narko.. Sånn.. Da har du mer info. All infoen er fult mulig å finne på nettet. Hvor finner du slik informsjon? Prøver å Google men kommer ikke så langt. Joakim for eks, 7 år dom og bare 25 år. Må jo ha vært syke mengder narkotika hvis det ikke er noe mer i tillegg slik som vold/voldtekt/gjengaktivitet. Legg merke til tatoveringen hans på halsen tallet 13. Dette er jo en gjengtatovering i sør Amerika for gjengen ms-13. 🤷♀️ Kjenner jeg blir fryktelig nysgjerrig. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #152 Skrevet 19. mars 2020 Da fikk vi bekreftet at det nytter ikke leke kompis med fangene. De burde heller gjøre livet i fengsel jævlig for de,så det ikke frister å komme tilbake! Her fikk de jo ikke noen konsekvenser når de gjør noe galt! Fangene utløser brannalarmen med vilje uten at det får en hard straff! Ikke rart at de ansatte ikke får respekt fra fangene! Anonymkode: b7723...757 6
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #153 Skrevet 19. mars 2020 1 hour ago, Buffaloes said: Hvor finner du slik informsjon? Prøver å Google men kommer ikke så langt. Joakim for eks, 7 år dom og bare 25 år. Må jo ha vært syke mengder narkotika hvis det ikke er noe mer i tillegg slik som vold/voldtekt/gjengaktivitet. Legg merke til tatoveringen hans på halsen tallet 13. Dette er jo en gjengtatovering i sør Amerika for gjengen ms-13. 🤷♀️ Kjenner jeg blir fryktelig nysgjerrig. Mange gjenger og kriminelle bruker tallet 13, ikke bare ms-13gjengen. Så kan være norsk gjeng eller bare ser opp til den livsstilen feks.. han tilhører jo sikkert et kriminelt nettverk da. Om han har smuglet dop feks er det ganske strenge straffer. Usikker på hva som skiller vanlig og grov narkokriminalitet men loven sier dette om grov: § 232. Grov narkotikaovertredelse Grov narkotikaovertredelse straffes med fengsel inntil 10 år. Ved avgjørelsen av om overtredelsen er grov skal det særlig legges vekt på a) hva slags stoff den gjelder, b) mengden, og c) overtredelsens karakter. Overtredelser som omfatter en meget betydelig mengde, straffes med fengsel fra 3 år inntil 15 år. Under særdeles skjerpende omstendigheter kan fengsel inntil 21 år idømmes. Uaktsom grov narkotikaovertredelse straffes med fengsel inntil 6 år. Anonymkode: e51a5...480 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #154 Skrevet 19. mars 2020 Antonio K heter Antonio Karoli forresten (Karoli var før en litt kjent rom/"sigøyner"-familie) Anonymkode: e51a5...480 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #155 Skrevet 19. mars 2020 Må si jeg ble skuffet over han Antonio. Han virket jo så klok og real. Holdt seg unna bråk og fokuserte på fremtiden. Og han hadde jo (i motsetning til Michael) et opplegg som ventet på han når han skulle tilbake. Men det dreit han i! Michael, stakkars mann. Synes han virker veldig snill til å ha vært gjennom alt det drittet. Merker jo på ting han forteller at det også er snakk om overgrep fra barndommen. Anonymkode: 09a4f...b8c 10
Gjest Malika Skrevet 20. mars 2020 #156 Skrevet 20. mars 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Må si jeg ble skuffet over han Antonio. Han virket jo så klok og real. Holdt seg unna bråk og fokuserte på fremtiden. Og han hadde jo (i motsetning til Michael) et opplegg som ventet på han når han skulle tilbake. Men det dreit han i! Michael, stakkars mann. Synes han virker veldig snill til å ha vært gjennom alt det drittet. Merker jo på ting han forteller at det også er snakk om overgrep fra barndommen. Anonymkode: 09a4f...b8c Antonio er av Karoli-slekt. Du kan google, så skjønner du mer av typen.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #157 Skrevet 21. mars 2020 11 hours ago, Malika said: Antonio er av Karoli-slekt. Du kan google, så skjønner du mer av typen. Men var det ikke han andre Antonio som het Karoli? Han som likte musikk og Petter var med på biblioteket. Han som rømte var ikke Antonio K mener jeg. Anonymkode: ac811...c07 4
Nymphadora Skrevet 21. mars 2020 #158 Skrevet 21. mars 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen av de som kom ut fra Halden som klarte seg godt, i alle fall.. Anonymkode: e0c18...fa5 Tror ikke det er pga soningsforholdene i Halden fengsel, men fordi de får for dårlig oppfølging når de slipper ut. 5
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #159 Skrevet 21. mars 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Men var det ikke han andre Antonio som het Karoli? Han som likte musikk og Petter var med på biblioteket. Han som rømte var ikke Antonio K mener jeg. Anonymkode: ac811...c07 Begge de to er Karoli slekt. Anonymkode: 95751...ae5 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #160 Skrevet 21. mars 2020 6 timer siden, Ninsuss skrev: Tror ikke det er pga soningsforholdene i Halden fengsel, men fordi de får for dårlig oppfølging når de slipper ut. Enig. Det er ettervernet og tilbudet etterpå som svikter. Når vanekriminelle og narkomane kommer ut til sitt vante liv. Det samme stedet, det samme nettverket. Da skal det virkelig krefter til for å klare seg. Du kan sitte inne rusfri med store drømmer for framtida, men det skal likevel sinnsykt mye til for å gjennomføre. Dessverre. Anonymkode: 95751...ae5 19
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå