Gå til innhold

Petter i Fengsel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 19.3.2020 den 22.26, AnonymBruker skrev:

Må si jeg ble skuffet over han Antonio. Han virket jo så klok og real. Holdt seg unna bråk og fokuserte på fremtiden. Og han hadde jo (i motsetning til Michael) et opplegg som ventet på han når han skulle tilbake. Men det dreit han i! Michael, stakkars mann. Synes han virker veldig snill til å ha vært gjennom alt det drittet. Merker jo på ting han forteller at det også er snakk om overgrep fra barndommen.

Anonymkode: 09a4f...b8c

Jeg synes det var helt motsatt meg Antonio jeg. Han var liksom for god til å være sann. Ikke særlig tillitsvekkende synes jeg. Bli og glad hele tiden, hadde de riktige svarene på alt. Nei, jeg fikk ikke good vibes. Han virka falsk. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 5.3.2020 den 7.53, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk skikkelig dårlige vibber av den fyren, jeg. Selv om han var hyggelig var det på en litt aggressiv måte, synes jeg. Og la dere merke til hvor creepy han var da han kommenterte at Petter skalv på hånden da de satt en gjeng inne i den ene cella? Petter virket ikke som han lot seg sette ut av det noe særlig da. 

Anonymkode: 242a7...458

Samme her. Han har vært med i en episode av en dokumentar serie, som ligger på Netflix og heter verdens værste fengsler. En mann som heter Raphael Rowe reiser rundt å ser på fengsler i verden. Halden kom med der fordi han mener at det fengslet har verdens tøffeste jobb med å rehabilitere fanger, andre fengsel bare låser dem inn og kaster nøkkelen liksom. Men, uansett der forteller han hva han har gjort. Han drepte en mann og begravde han i hagen.

Anonymkode: da167...c21

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra man satser mer og mer på tidlig innsats. Det er så vanskelig å endre nettverk, identitet, tidsbruk/hobbier, begynne å henge med streite og normale mennesker man ikke har noe til felles med. Hvis man i tillegg har ADHD, traumer, lese-og skrivevansker og mangler basic life skills, hvor sannsynlig er det da at man klarer seg? Når det er sagt, endel klarer seg jo, men det er ofte de med nettverk/familie og oppdragelse i bunn. 

Anonymkode: e6cac...2e4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Samme her. Han har vært med i en episode av en dokumentar serie, som ligger på Netflix og heter verdens værste fengsler. En mann som heter Raphael Rowe reiser rundt å ser på fengsler i verden. Halden kom med der fordi han mener at det fengslet har verdens tøffeste jobb med å rehabilitere fanger, andre fengsel bare låser dem inn og kaster nøkkelen liksom. Men, uansett der forteller han hva han har gjort. Han drepte en mann og begravde han i hagen.

Anonymkode: da167...c21

Wtf. Det er brutalt og iskaldt. Hvorfor drepte han?

Anonymkode: e6cac...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.3.2020 den 23.15, AnonymBruker skrev:

Neimen ikke hélt sikker på hva jeg tenker om prosjektet til Petter denne gang.

Man merker godt at han er godt kjent, for det blir litt for mye kameratskap. 

Bør man rosemale enkeltpersoner, som i utgangspunktet er ganske så høye på seg selv? De føler seg jo som konger på haugen. 

Det meste Petter har satt i gang, har jo vært suksess på én eller flere måter. Er jo lov å håpe at det blir det nå også, men jeg får litt dårlige vibber. Og dét er kanskje bra, for det er vel lov om at opphold i fengsel ikke skal være et feelgood-opplegg 🙂

Anonymkode: b6b72...b5d

Enig med deg.Og litt skuffet over at det ikke blir snakket om hvilken hverdag fengselsbetjenter har.Mangel på folk,og mangel på beskyttelse når de innsatte utagerer.Utsatt for mye den yrkesgruppen der.Få rettigheter,som medfører at selv etter alvorlige skader er det nesten umulig å få det registrert som yrkesskade.Insatte som spytter mye har de nå ikke lov til å sette spyttemaske på.Og de har heller ingen hjelpemidler for å beskytte seg selv for smitte de blir påført av spytt og annet.

 

Så litt kvalmende rosemalt er mitt inntrykk etter å ha sett serien.Tenker også mye på ofrene i de sakene til de som stod frem i serien.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for latterliggjøring, brukerdebatt, avsporing og samtlige svar til dette. 

- Matas, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva har han med dobbelt navn gjort? Han som dro på perm for å handle klær.. virker så snill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, hobbykokken skrev:

Hva har han med dobbelt navn gjort? Han som dro på perm for å handle klær.. virker så snill.

Drap. Hvis det er han godt voksne du tenker på. Tidligere Libanon soldat som har slitt psykisk i ettertid. 

Anonymkode: 95751...ae5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, tutsi123 skrev:

Enig med deg.Og litt skuffet over at det ikke blir snakket om hvilken hverdag fengselsbetjenter har.Mangel på folk,og mangel på beskyttelse når de innsatte utagerer.Utsatt for mye den yrkesgruppen der.Få rettigheter,som medfører at selv etter alvorlige skader er det nesten umulig å få det registrert som yrkesskade.Insatte som spytter mye har de nå ikke lov til å sette spyttemaske på.Og de har heller ingen hjelpemidler for å beskytte seg selv for smitte de blir påført av spytt og annet.

 

Så litt kvalmende rosemalt er mitt inntrykk etter å ha sett serien.Tenker også mye på ofrene i de sakene til de som stod frem i serien.

Dette er ikke et program med hensikt å vise fengselsbetjenters hverdag, men de innsattes.  De ansatte har sine fagforeninger å ty til om der er mangel på folk og/eller beskyttelse.  Min erfaring er at fengselsbetjenter ikke akkurat arbeider seg i hjel, for å si det mildt.  Det blir mye pizza og prat på vaktrommet. 
Kunnskapen er dårlig blant folk når det kommer til hvordan forholdene i fengsel er.  Bra at Petter viser hva frihetsberøvelse, isolasjon, skam og ensomhet gjør. 
I et lukket fengsel finnes det folk som soner alle typer dommer.  Noen soner for fyllekjøring, andre for bøter de ikke har betalt.  Økonomihvitsnipper, narkobaroner, rusavhengige uteliggere og mordere.  De innsatte i fengsel er ikke en homogen masse med kriminelt sinnelag.  I fengsel er folk like forskjellige som folk flest. 




 

Anonymkode: 4a3de...19e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke et program med hensikt å vise fengselsbetjenters hverdag, men de innsattes.  De ansatte har sine fagforeninger å ty til om der er mangel på folk og/eller beskyttelse.  Min erfaring er at fengselsbetjenter ikke akkurat arbeider seg i hjel, for å si det mildt.  Det blir mye pizza og prat på vaktrommet. 
Kunnskapen er dårlig blant folk når det kommer til hvordan forholdene i fengsel er.  Bra at Petter viser hva frihetsberøvelse, isolasjon, skam og ensomhet gjør. 
I et lukket fengsel finnes det folk som soner alle typer dommer.  Noen soner for fyllekjøring, andre for bøter de ikke har betalt.  Økonomihvitsnipper, narkobaroner, rusavhengige uteliggere og mordere.  De innsatte i fengsel er ikke en homogen masse med kriminelt sinnelag.  I fengsel er folk like forskjellige som folk flest. 




 

Anonymkode: 4a3de...19e

Til en viss grad enig, men du fremstår litt vel naiv. Og om du tror at de ansatte har ordnede forhold tar du fullstendig feil. Du om det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Drap. Hvis det er han godt voksne du tenker på. Tidligere Libanon soldat som har slitt psykisk i ettertid. 

Anonymkode: 95751...ae5

Tror ho tenker på han Joakim. Han er inne 7 år for narko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, iskremm skrev:

Tror ho tenker på han Joakim. Han er inne 7 år for narko.

Var ikke han som dro for å kjøpe klær. 

 

Edit: ser han er ute og kjøper klær nå. 😛

Endret av neiognei
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, iskremm skrev:

Tror ho tenker på han Joakim. Han er inne 7 år for narko.

Joakim har ikke dobbeltnavn, og dro ikke for å kjøpe klær. Han som snakker med vakten (dame 55/60 år, mørkt hår) om soft is. Tor Egil? Aritg type.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Han har vært med i en episode av en dokumentar serie, som ligger på Netflix og heter verdens værste fengsler. En mann som heter Raphael Rowe reiser rundt å ser på fengsler i verden. Halden kom med der fordi han mener at det fengslet har verdens tøffeste jobb med å rehabilitere fanger, andre fengsel bare låser dem inn og kaster nøkkelen liksom. Men, uansett der forteller han hva han har gjort. Han drepte en mann og begravde han i hagen.

Anonymkode: da167...c21

Husker du hvilken episode?

Anonymkode: f0e7b...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Husker du hvilken episode?

Anonymkode: f0e7b...aee

Må jo være sesong 3, siste episode som er fra Norge.

Anonymkode: d8cf4...22b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Irja skrev:

Joakim har ikke dobbeltnavn, og dro ikke for å kjøpe klær. Han som snakker med vakten (dame 55/60 år, mørkt hår) om soft is. Tor Egil? Aritg type.

Tor Egil jeg mente ja 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Han har vært med i en episode av en dokumentar serie, som ligger på Netflix og heter verdens værste fengsler. En mann som heter Raphael Rowe reiser rundt å ser på fengsler i verden. Halden kom med der fordi han mener at det fengslet har verdens tøffeste jobb med å rehabilitere fanger, andre fengsel bare låser dem inn og kaster nøkkelen liksom. Men, uansett der forteller han hva han har gjort. Han drepte en mann og begravde han i hagen.

Anonymkode: da167...c21

Hvem er det snakk om her?

Anonymkode: ed957...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, hobbykokken skrev:

Tor Egil jeg mente ja 🙂

Hvis du googler Tor Egil , Halden Fengsel kan du lese om litt av historien hans 

Anonymkode: 95751...ae5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sitter han Pål inne for? Han som ventet erstatning etter tapt barndom. Skal en del til å få det. Fikk så vondt av han som verken kan lese og skrive, skjønner ikke at de er såpass veltalende som de er etter typ halve livet på institusjon 😵

Anonymkode: c0dcf...d5f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...