Gå til innhold

Petter i Fengsel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det minner meg om å bo på liten hybelleilighet.la merke til alle små lyder, ble sykt isolert og paranoid. 

Anonymkode: 5e950...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det minner meg om å bo på liten hybelleilighet.la merke til alle små lyder, ble sykt isolert og paranoid. 

Anonymkode: 5e950...f72

Forskjellen er at du når som helst kan ta deg en tur ut når du bor på hybel. Du kan spise når du vil. Ha besøk osv. 

Anonymkode: ca432...4cc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte heller ikke helt det med familiedag. Var det kun den ene lørdagen eller var det noe fast?

Kjekt å se at de ansatte sitter å spiller og snakker med de ansatte :) Håper bare ikke at Breivik har det like fint :S

Anonymkode: b7723...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/5/2020 at 12:37 PM, AnonymBruker said:

Dette er fra episode 2: Jeg skjønner ikke hvorfor de ansatte har familiedag hver lørdag?? Har de medleverturnus siden de har familien på besøk? Synes det var en merkelig greie og skjønner at de innsatte reagerer da helgene blir spesielt vanskelig for de uten mange aktiviteter.

 

Når sa de at det er hver lørdag? Var bare den ene lørdagen.

Anonymkode: ac811...c07

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når sa de at det er hver lørdag? Var bare den ene lørdagen.

Anonymkode: ac811...c07

Er det en gang i året da?

Anonymkode: 6a484...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.3.2020 den 10.41, AnonymBruker skrev:

Jeg skal følge med på serien. Han som er straffedømt for det han gjorde mot meg soner der. Så vidt jeg vet startet han soningen etter filminnspillingen, så jeg risikerer ikke å se ham. 
Det jeg er nysgjerrig på er rutinene i fengselet og hvordan det er å være så mange timer alene om natten. 

Petter har sagt i intervjuer at han sov dårlig om natten når han var der. Det håper jeg gjelder gjerningsmannen min også. Håper hver eneste natt er like jævlig for ham, som den natten var for meg.

Anonymkode: d3cf3...623

God klem til deg, du sterke menneske❤️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han betjenten som spiller svartmetall på kontoret...jeg syns han er litt kjent? Lurer på om jeg har sett han på festivaler eller om han spiller i band..

Anonymkode: 6a484...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke hva det er med den mannen. Lengter han etter å leve som fengselsfugl?

Anonymkode: 8f599...4cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår ikke hva det er med den mannen. Lengter han etter å leve som fengselsfugl?

Anonymkode: 8f599...4cd

Tenker du på den unge mannen som har vært inn og ut av fengsel så mange ganger? Husker ikke navnet hans. Jeg forstår hva han mener, selv om det høres rart ut. Fengselet blir vel som det eneste kjente, trygge, der han vet at neste innsetting ikke er rett rundt hjørnet. Han er der, sammen med kjente folk i kjente rutiner. Trygghet er noe vi alle trenger, og det der er kanskje det nærmeste han kommer. 

Anonymkode: 93f70...6fc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker du på den unge mannen som har vært inn og ut av fengsel så mange ganger? Husker ikke navnet hans. Jeg forstår hva han mener, selv om det høres rart ut. Fengselet blir vel som det eneste kjente, trygge, der han vet at neste innsetting ikke er rett rundt hjørnet. Han er der, sammen med kjente folk i kjente rutiner. Trygghet er noe vi alle trenger, og det der er kanskje det nærmeste han kommer. 

Anonymkode: 93f70...6fc

Petter i fengsel, er ikke det det samme som Petter uteligger? Trodde han var en programvert som laget disse programmene for gøy? Jeg synes det blir dumt å forherlige folk som er nederst på rangstigen og lage underholdning av det.

Anonymkode: 8f599...4cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Petter i fengsel, er ikke det det samme som Petter uteligger? Trodde han var en programvert som laget disse programmene for gøy? Jeg synes det blir dumt å forherlige folk som er nederst på rangstigen og lage underholdning av det.

Anonymkode: 8f599...4cd

Det er jo ikke det han gjør. Han lager disse programmene for at folk skal få se den andre siden av saken. De utsattes situasjon. 

Anonymkode: ed0a0...b1a

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke det han gjør. Han lager disse programmene for at folk skal få se den andre siden av saken. De utsattes situasjon. 

Anonymkode: ed0a0...b1a

Han forherliger dem. Det er det som er feil. Det er ikke synd i dem. De har gjort straffbare handlinger og må ta straffen sin.

Anonymkode: 8f599...4cd

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han forherliger dem. Det er det som er feil. Det er ikke synd i dem. De har gjort straffbare handlinger og må ta straffen sin.

Anonymkode: 8f599...4cd

De som er "utsatt" er ofrene til disse som sitter inne. Ikke de innsatte.

Anonymkode: 8f599...4cd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han forherliger dem. Det er det som er feil. Det er ikke synd i dem. De har gjort straffbare handlinger og må ta straffen sin.

Anonymkode: 8f599...4cd

 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som er "utsatt" er ofrene til disse som sitter inne. Ikke de innsatte.

Anonymkode: 8f599...4cd

Veldig mange som sitter i fengsel har vært utsatt for en god del jævlige ting. 

Anonymkode: ed0a0...b1a

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Petter Inne-ligger.       

Anonymkode: f3a5a...c80

Neste konsept: Petter ligger. ©️™️

Her skal Petter teste Tinder i 30 dager! Stay tuned.

Innschill, bare måtte😁😇

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt største problem med konseptene til Petter Uteligger, er den naiviteten knytta til hvorfor "ingen andre forstår". Petter Uteligger har aldri måttet sette grenser, stå for kjipe avgjørelser, representere et system med lover og regler som strengt regulerer hverdagen til folk, eller en av disse tusen andre kjipe posisjonene mange som er i kontakt med folk i utsatte grupper har. Han trenger ikke å forholde seg til budsjetter, begrensede ressurser, alle interessene man må balansere, å stille krav til folk, og det at mange av disse rollene ikke er en kompisrolle i det hele tatt. 

Dette er virkelig ikke ment til forkleinelse for det bra han får til, men mye av det han forteller oss, vet vi, det er bare det at det ikke er slik at alle som er i kontakt med folk kan være Petter Uteligger. 

Anonymkode: 2089b...93f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

🤣🤣🤣 Etter tinder kommer flere dokumentarer.

Petter Rullestolbruker kommer nok og, med tanke på litt debatt om det med bruketstyrt asistent på natt.

Kanskje Petter Sykehjemspasient kommer og. Da må han ha hjelp av personalet til stell, mat og do 24-7 i 30dager. Og bli snudd på natt og skiftet på osv. 

Anonymkode: 1ac11...89d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mitt største problem med konseptene til Petter Uteligger, er den naiviteten knytta til hvorfor "ingen andre forstår". Petter Uteligger har aldri måttet sette grenser, stå for kjipe avgjørelser, representere et system med lover og regler som strengt regulerer hverdagen til folk, eller en av disse tusen andre kjipe posisjonene mange som er i kontakt med folk i utsatte grupper har. Han trenger ikke å forholde seg til budsjetter, begrensede ressurser, alle interessene man må balansere, å stille krav til folk, og det at mange av disse rollene ikke er en kompisrolle i det hele tatt. 

Dette er virkelig ikke ment til forkleinelse for det bra han får til, men mye av det han forteller oss, vet vi, det er bare det at det ikke er slik at alle som er i kontakt med folk kan være Petter Uteligger. 

Anonymkode: 2089b...93f

Det er jo ment for å gi INNBLIKK da. 

Anonymkode: 1ac11...89d

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke han "forherliger" noe som helst. Mennesker som sitter i fengsel er også mennesker, uansett hva de har gjort. Det jeg oppfatter at han er interessert i i denne dokumentaren er å bli kjent med disse menneskene, få vite hvorfor de gjør valgene som de gjør og evt. hvordan de kan velge annerledes, og hvordan fengselssystemet hjelper eller ikke hjelper i denne rehabiliteringen. Han er ikke av dem som mener at alle som har gjort noe grusomt mot andre skal kastes i et hull for evig og alltid og alle skal avsky dem, han lurer på hvordan livene deres kan snus, om det er mulig og hvordan det kan gjøres.
Disse menneskene skal ut igjen en gang, og da blir de naboen din, vil du at de fortsatt skal være kriminelle da? TS

Anonymkode: 6a484...04f

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns ikke han "forherliger" noe som helst. Mennesker som sitter i fengsel er også mennesker, uansett hva de har gjort. Det jeg oppfatter at han er interessert i i denne dokumentaren er å bli kjent med disse menneskene, få vite hvorfor de gjør valgene som de gjør og evt. hvordan de kan velge annerledes, og hvordan fengselssystemet hjelper eller ikke hjelper i denne rehabiliteringen. Han er ikke av dem som mener at alle som har gjort noe grusomt mot andre skal kastes i et hull for evig og alltid og alle skal avsky dem, han lurer på hvordan livene deres kan snus, om det er mulig og hvordan det kan gjøres.
Disse menneskene skal ut igjen en gang, og da blir de naboen din, vil du at de fortsatt skal være kriminelle da? TS

Anonymkode: 6a484...04f

Enig.

Grunntanken i den norske kriminialomsorgen er rehabilitering, ikke hevn. Merk at det heter kriminalomsorg. Navnet sier sitt.

Anonymkode: 2c218...d79

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...