Irja Skrevet 7. mars 2020 #81 Skrevet 7. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Man klarer jo ikke å la være å bli nysgjerrig på hva folk der sitter inne for. Han ene fyren som hadde 17 års fengselsstraff liksom. Hva i all verden har han gjort for å få 17 år i Norge? Det er jo ekstremt mye her til lands! Han hadde jo familie og barn som "ventet" på han hjemme også. Anonymkode: 2634e...690 Sier seg vel selv hva han har gjort med den dommen i Norge.. 7
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #82 Skrevet 7. mars 2020 Herregud for et flott fengselsted. Jeg hadde trivdes der. Jeg legger meg ofte i 21 tiden så kveld/natt hadde ikke blitt lang. Er glad i fellessting men også fritid. Bli låst inn i en time og to om gangen hadde passet min soning supert. Den gode maten og han ene hadde TV på rommet. hvor går de på do når de er innelåst, tisse og bæsje? Så ingen do på rommet. Bare ringer de på og sier de må på do? Anonymkode: f0e7b...aee 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #83 Skrevet 8. mars 2020 Jeg tror de har bad på cella, men vet ikke om Petter har en vanlig celle. Anonymkode: 6a484...04f
Turkis Sau Skrevet 8. mars 2020 #84 Skrevet 8. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror de har bad på cella, men vet ikke om Petter har en vanlig celle. Anonymkode: 6a484...04f Ja, de har et lite badeværelse på cellen. Petter bor ikke på en ordinær celle, han bor på en besøkscelle, som er tilnærmet lik. 3
milla80 Skrevet 8. mars 2020 #85 Skrevet 8. mars 2020 Sitat Noen andre som ser på? Veldig interessant program Jeg har tro på rehabilitering og det å behandle de innsatte som mennesker , i motsetning til mange andre fengsler rundt omkring i verden . Blir man behandla som dyr er det større sjans for at man også da oppfører seg som et dyr når man kommer ut igjen. Sier ikke dette for å forsvare kriminelle handlinger . Tror mange av dem har hatt en vanskelig oppvekst og henger sammen med feil folk. Det er ingen unnskyldning overhode, men det kan være en forklaring. Jeg tror også en vesentlig ting som er avgjørende om man kan snu livet på rett kjøl igjen er om vedkommende har empati. Alle kan gjøre dumme ting i livet men det går an å snu det rundt. Mangler man empati er det vanskelig å gjøre noe som helst 😱 Da er det lite som nytter . Igjen det er ingen unnskyldning ,straff må man ha men har tro på at det er verdt å prøve å rehabilitere dem istedet for å behandle dem som dritt for deretter å kaste dem ut i samfunnet igjen. Sier seg selv hva resultatet blir da ... Noen derimot burde aldri ha vært ute blant folk igjen ,da det ikke nytter med rehabilitering .. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #86 Skrevet 8. mars 2020 Kvalmende å se at drapsmenn har det bedre i fengsel en eldre på sykehjem. Man får drepe noen når man nærmer seg 80 da, så oppgraderes man ihvertfall fra gamlehjem til fengselscelle. Anonymkode: 4cb4d...6f4 25
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #87 Skrevet 8. mars 2020 Noen kriminelle er sikkert eldre og har kanskje dårlig helse, hvordan gjør de det da? Får de helsehjelp i fengsel? Anonymkode: 604ee...b49
Silva Pluvialis Skrevet 8. mars 2020 #88 Skrevet 8. mars 2020 Hvorfor sensurerte de ikke da han kledde av seg? Må ha vært vanskelig for han. Jeg synes det virker som det verste med å være i fengsel, denne kroppsvisiteringen. Uverdig. Jeg forstår ikke hvorfor alle må gjennom dette om de ikke soner dommer for narkotika? 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #89 Skrevet 8. mars 2020 6 minutter siden, Gorilla skrev: Hvorfor sensurerte de ikke da han kledde av seg? Må ha vært vanskelig for han. Jeg synes det virker som det verste med å være i fengsel, denne kroppsvisiteringen. Uverdig. Jeg forstår ikke hvorfor alle må gjennom dette om de ikke soner dommer for narkotika? De kan smugle med seg andre ting. Anonymkode: 1ac11...89d 11
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #90 Skrevet 8. mars 2020 5 minutter siden, Gorilla skrev: Hvorfor sensurerte de ikke da han kledde av seg? Må ha vært vanskelig for han. Jeg synes det virker som det verste med å være i fengsel, denne kroppsvisiteringen. Uverdig. Jeg forstår ikke hvorfor alle må gjennom dette om de ikke soner dommer for narkotika? De kan jo forsøke å frakte inn narkotika selv om det ikke er misbruk/salg de er tatt for. Det var vel neppe tvang, han har såpass medbestemmelsesrett i sine egne "dokumentarserier" at han kan si ifra hvorvidt han skal sensureres eller ikke. Anonymkode: 93f70...6fc 12
Silva Pluvialis Skrevet 8. mars 2020 #91 Skrevet 8. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: De kan smugle med seg andre ting. Anonymkode: 1ac11...89d Det kan jo hvem som helst gjøre hvor som helst, ikke bare i fengsel. Synes helt ærlig bare at det virker som en straff for å nedverdige. Hva med alle de som ikke har på seg noe og som blir visitert? Hva kan ikke det skape i et menneske? Hvertfall en følelse av å bli overkjørt og ikke trodd..
Silva Pluvialis Skrevet 8. mars 2020 #92 Skrevet 8. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: De kan jo forsøke å frakte inn narkotika selv om det ikke er misbruk/salg de er tatt for. Det var vel neppe tvang, han har såpass medbestemmelsesrett i sine egne "dokumentarserier" at han kan si ifra hvorvidt han skal sensureres eller ikke. Anonymkode: 93f70...6fc Såfremt han har medbestemmelsesrett er det ok.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #93 Skrevet 8. mars 2020 På 4.3.2020 den 22.55, AnonymBruker skrev: Han med hetta som har litt Staysman-dialekt, er det broren til OnkelP lr noe? Helt lik. Anonymkode: 4d5d6...ea9 Han heter Michael, og nei han er ikke broren til onkelp. Anonymkode: 1c5bf...618
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #94 Skrevet 9. mars 2020 3 timer siden, Gorilla skrev: Det kan jo hvem som helst gjøre hvor som helst, ikke bare i fengsel. Synes helt ærlig bare at det virker som en straff for å nedverdige. Hva med alle de som ikke har på seg noe og som blir visitert? Hva kan ikke det skape i et menneske? Hvertfall en følelse av å bli overkjørt og ikke trodd.. De skal i fengsel, ikke på sommerleir. Anonymkode: c76ad...290 10
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2020 #95 Skrevet 9. mars 2020 17 timer siden, Gorilla skrev: Det kan jo hvem som helst gjøre hvor som helst, ikke bare i fengsel. Synes helt ærlig bare at det virker som en straff for å nedverdige. Hva med alle de som ikke har på seg noe og som blir visitert? Hva kan ikke det skape i et menneske? Hvertfall en følelse av å bli overkjørt og ikke trodd.. Voks opp. Det er sikkerhet. De er ikke der forde de har vært snille og gode, fengsel er straff, og å sjekke kropp og klær for dop og våpen er nødvendig. Vil du ikke vise kroppen, så ikke gjør noe ulovlig. Anonymkode: 1ac11...89d 7
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #97 Skrevet 11. mars 2020 Spoiler Noen som har sett episoden episode 4? Døde Kim Thomas? Må jo det, siden det sto «til minne». Han som skulle på Bastøy for rusmestring. Så trist😓 Lurer på hva som skjedde😞 Anonymkode: f0e7b...aee 4
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #98 Skrevet 11. mars 2020 På 8.3.2020 den 21.47, Gorilla skrev: Det kan jo hvem som helst gjøre hvor som helst, ikke bare i fengsel. Synes helt ærlig bare at det virker som en straff for å nedverdige. Hva med alle de som ikke har på seg noe og som blir visitert? Hva kan ikke det skape i et menneske? Hvertfall en følelse av å bli overkjørt og ikke trodd.. Om man er livredd for å at noen skal se deg naken så burde man kanskje tenkt på det før man brøt loven. Anonymkode: 4cb4d...6f4 5
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #99 Skrevet 11. mars 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjul innhold Noen som har sett episoden episode 4? Døde Kim Thomas? Må jo det, siden det sto «til minne». Han som skulle på Bastøy for rusmestring. Så trist😓 Lurer på hva som skjedde😞 Anonymkode: f0e7b...aee Bilulykke i Sarpsborg. Anonymkode: 1c5bf...618 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #100 Skrevet 11. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bilulykke i Sarpsborg. Anonymkode: 1c5bf...618 Forferdelig trist😭 Anonymkode: f0e7b...aee 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå