BloodyMaryFairy Skrevet 6. oktober 2020 #3441 Del Skrevet 6. oktober 2020 10 timer siden, Flettfrid skrev: Hun spiser kveldsmat på sin egen snapp etter å ha logget ut fra Joviale, hva er galt med det? 🤔🙄 Hu er jo allergisk/intoleranse for den slags. Skulle tro man var mer forsiktig med kostholdet etter en operasjon mtp smerter F eks 😴🤔 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hetaeb Skrevet 6. oktober 2020 #3442 Del Skrevet 6. oktober 2020 9 timer siden, Flettfrid skrev: Kanskje hun har swap avtale med Telenor, å kan oppgradere 1 gang i året? Veldig mange har det, meg selv inkludert. Det er jo dyrere å tegne en ny avtale enn å la den gamle løpe ut. Du MÅ ikke bytte en gang i året selvom avtalen sier du KAN 🙄 Ingen med det jeg anser som store pengeproblemer swapper/switcher til ny mobil en gang i året. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hetaeb Skrevet 6. oktober 2020 #3443 Del Skrevet 6. oktober 2020 9 timer siden, Tessa12 skrev: Svitsj da vel. Det er jo dyrere å tegne en ny avtale enn å la den gamle løpe ut. Du MÅ ikke bytte en gang i året selvom avtalen sier du KAN 🙄 Ingen med det jeg anser som store pengeproblemer swapper/switcher til ny mobil en gang i året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet 6. oktober 2020 #3444 Del Skrevet 6. oktober 2020 1 minutt siden, Hetaeb skrev: Det er jo dyrere å tegne en ny avtale enn å la den gamle løpe ut. Du MÅ ikke bytte en gang i året selvom avtalen sier du KAN 🙄 Ingen med det jeg anser som store pengeproblemer swapper/switcher til ny mobil en gang i året. Ingen som nektes å feks nedgradere til en billigere modell, så man betaler mindre i mnd. Men om man bytter før det første året er gått blir det dyrere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ekko6389 Skrevet 6. oktober 2020 #3445 Del Skrevet 6. oktober 2020 4 timer siden, BloodyMaryFairy skrev: Hu er jo allergisk/intoleranse for den slags. Skulle tro man var mer forsiktig med kostholdet etter en operasjon mtp smerter F eks 😴🤔 Godt du også forstod det enn å leke rakettforsker som andre her 🤪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hetaeb Skrevet 7. oktober 2020 #3446 Del Skrevet 7. oktober 2020 7 timer siden, Tessa12 skrev: Ingen som nektes å feks nedgradere til en billigere modell, så man betaler mindre i mnd. Men om man bytter før det første året er gått blir det dyrere. Les første kommentaren min hvis du skal kverulere og prøve å «ha rett». Hu spør om noen vet når lansering av iPhone 12 er, og det er IKKE en billigere modell. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meraxes Skrevet 7. oktober 2020 #3447 Del Skrevet 7. oktober 2020 3 minutter siden, LoppeLiten skrev: Jeg kjenner ikke Talla, kun det hun deler i sosiale medier og er man våken og evner å legge sammen noen biter er det lett å konkludere med det samme som Lolland deler her og damener jeg KUN utifra hva Talla deler, ikke teorier her på KG. Hun har delt en del hendelser og dramatiske ting i store og små koder, mye i en skala som ikke forekommer i mer stabile hjem. Men det å evne å legge sammen biter er ikke det samme som at man kan dokumentere det. Da legger man sammen, og får en oppfatning som er subjektiv. Subjektiv oppfatning er helt ok, men det er greit å være oppmerksom på at det ikke nødvendigvis er sant av den grunn. Det er ikke det samme som fakta. Er det da helt greit å kverne på det offentlig? Det er også helt tydelig at noe i denne tråden kommer fra hva "folk i området", "folk som kjenner familien", "tidligere venninner" har hørt og vet.. I hvert fall i følge noen. Da er det ikke biter som den tråden handler om har delt lenger. Det betyr også at folk ikke legger sammen bitene selv, men at noen gjør det for dem, med udokumenterte påstander og ukjent agenda. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trude4 Skrevet 7. oktober 2020 #3448 Del Skrevet 7. oktober 2020 På 14.8.2020 den 0.43, Tessa12 skrev: Hun fikk inn 36000,- den gangen. 😱😱😱 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomstertapet Skrevet 7. oktober 2020 #3449 Del Skrevet 7. oktober 2020 Må si det er rart at så mange nye profiler dukker opp for å forsvare T & F når plutselig noen profiler ble borte fra tråden. Talla har jo selv fortalt mye på snappen sin, både om henne og om F. Og selv om hun snakker i koder trenger man ikke være rakettforsker for å skjønne hva det er som skjer. Såklart har man ikke nyansene i det, men i grove trekk. Ja, man kan stille spørsmålstegn rundt de såkalte venninnene, familiemedlemmene som kommenterer her, men ut i fra hva Talla sier på sin egen snap så er hun garantert å leser her inne selv. Og all pr er vel god pr når det er snakk om spons? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meraxes Skrevet 7. oktober 2020 #3450 Del Skrevet 7. oktober 2020 4 minutter siden, Blomstertapet skrev: Må si det er rart at så mange nye profiler dukker opp for å forsvare T & F når plutselig noen profiler ble borte fra tråden. Talla har jo selv fortalt mye på snappen sin, både om henne og om F. Og selv om hun snakker i koder trenger man ikke være rakettforsker for å skjønne hva det er som skjer. Såklart har man ikke nyansene i det, men i grove trekk. Ja, man kan stille spørsmålstegn rundt de såkalte venninnene, familiemedlemmene som kommenterer her, men ut i fra hva Talla sier på sin egen snap så er hun garantert å leser her inne selv. Og all pr er vel god pr når det er snakk om spons? Jeg vet ikke hva som er rart med det, og er usikker på hva jeg eventuelt kan gjøre for at det ikke skal være rart? Og uansett, gjør det spørsmålene og det som tas opp mindre legitimt? Hvis man kun trekker ned troverdigheten til dem som er uenige, og ikke tenker over troverdigheten til dem man er "enig" med blir det veldig lite fruktbart og veldig vanskelig for andre stemmer å komme til. Poenget er at det er ugreit å legge ut udokumenterbare påstander og spekulasjoner om mennesker som ikke er offentlige, og som ikke kan forsvare seg offentlig på nettet. Hvordan skal man forsvare seg fra noen som er anonym som sier "hun har hørt det fra familien og tidligere venninner"? Helt okey å diskutere det personen selv legger ut, men et sted bør faktisk grensa gå. Jeg hadde selv lest her inne om det var meg det var snakk om.. Selvfølgelig. Og jeg hadde blitt ordentlig lei meg om noen skrev sånn om mine. Men hva har det med saken å gjøre? Og jeg tviler også på at all pr er god pr når det legges frem sånt som blir lagt ut her om uskyldig familie. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunabelle Skrevet 7. oktober 2020 #3451 Del Skrevet 7. oktober 2020 26 minutter siden, Meraxes skrev: Jeg vet ikke hva som er rart med det, og er usikker på hva jeg eventuelt kan gjøre for at det ikke skal være rart? Og uansett, gjør det spørsmålene og det som tas opp mindre legitimt? Hvis man kun trekker ned troverdigheten til dem som er uenige, og ikke tenker over troverdigheten til dem man er "enig" med blir det veldig lite fruktbart og veldig vanskelig for andre stemmer å komme til. Poenget er at det er ugreit å legge ut udokumenterbare påstander og spekulasjoner om mennesker som ikke er offentlige, og som ikke kan forsvare seg offentlig på nettet. Hvordan skal man forsvare seg fra noen som er anonym som sier "hun har hørt det fra familien og tidligere venninner"? Helt okey å diskutere det personen selv legger ut, men et sted bør faktisk grensa gå. Jeg hadde selv lest her inne om det var meg det var snakk om.. Selvfølgelig. Og jeg hadde blitt ordentlig lei meg om noen skrev sånn om mine. Men hva har det med saken å gjøre? Og jeg tviler også på at all pr er god pr når det legges frem sånt som blir lagt ut her om uskyldig familie. Det siste ordet ditt syns jeg var det viktigste av alle; familie. Hun har faktisk familie! Både barn, søsken, foreldre og andre som er glad i seg. Derfor bør man ikke legge ut så mye som hun og mange andre gjør i offentlige sosiale kanaler. For å unngå ryktespredning og at påstander blir tatt ut av kontekst og blåst opp til uante dimensjoner. For folk vil prate, og det er vel gjerne det de ønsker også, men de kan dessverre ikke styre hva folk prater om og sier. Og av hensyn til, den tidligere nevnte, familien, så syns jeg dette med å brette ut livet sitt er en veldig uheldig trend. Håper både Talla og alle andre våkner opp og blir oppmerksomme på evt senvirkninger dette vil ha for f.eks egne barn og forholdet til de. Syns selvfølgelig også vi som leser og kommenterer skal reflektere over hva vi lirer ut av oss. Og jeg er sikkert ikke så mye bedre enn alle andre. Men man blir provosert, frustrert og kanskje aller mest sensasjonslysten, noen vil kanskje ha flest mulig likes og blir fristet til å komme med noen gullkorn av den grunn, men igjen; Dette er mennesker som har familie! Kanskje ikke vårt ansvar å beskytte de, men vi kan ihvertfall bidra ved å tie saker og influensere ihjel. Mest av hensyn til barna! I vårt nærmiljø er det nå en 12 år gammel gutt som for kort tid siden tok sitt eget liv. Pga folkesnakk! Faren sin bedrift gikk konkurs, vi bor på et relativt lite sted og mange hadde meninger om dette og det ble pratet mye. Det ble også sagt at det ikke var rart moren var utro og hadde vært det i flere år. Og mye, mye mer. Dette ble for mye for gutten, som valgte å avslutte livet. Jeg syns derfor vi skal reflektere over, både vi og influenserne, at denne trenden ikke fører noe positivt med seg. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomstertapet Skrevet 7. oktober 2020 #3452 Del Skrevet 7. oktober 2020 1 time siden, Meraxes skrev: Jeg vet ikke hva som er rart med det, og er usikker på hva jeg eventuelt kan gjøre for at det ikke skal være rart? Og uansett, gjør det spørsmålene og det som tas opp mindre legitimt? Hvis man kun trekker ned troverdigheten til dem som er uenige, og ikke tenker over troverdigheten til dem man er "enig" med blir det veldig lite fruktbart og veldig vanskelig for andre stemmer å komme til. Poenget er at det er ugreit å legge ut udokumenterbare påstander og spekulasjoner om mennesker som ikke er offentlige, og som ikke kan forsvare seg offentlig på nettet. Hvordan skal man forsvare seg fra noen som er anonym som sier "hun har hørt det fra familien og tidligere venninner"? Helt okey å diskutere det personen selv legger ut, men et sted bør faktisk grensa gå. Jeg hadde selv lest her inne om det var meg det var snakk om.. Selvfølgelig. Og jeg hadde blitt ordentlig lei meg om noen skrev sånn om mine. Men hva har det med saken å gjøre? Og jeg tviler også på at all pr er god pr når det legges frem sånt som blir lagt ut her om uskyldig familie. Ja, jeg er delvis enig med deg. Jeg tenker også over hva jeg skriver og jeg har hatt mange mer tanker enn hva jeg har skrevet i denne tråden. Tror faktisk flere (ikke alle) modererer seg selv om det tilsynelatende ikke ser slik ut. Jeg kjenner ikke henne, bare ser hva hun sier og gjør. Men! Det er ingen menneskerett å være "influencer" eller brette ut livet sitt i sosiale media. Det er ingen som ber Talla om å fortelle hva som skjer mellom husets fire vegger. Hun reklamerer seg som en som skal gi inspirasjon. For min del blir det litt lite inspirasjon og whey to much drama av den damen der. HUN har ansvar for hva hun bjudar på. Hun bør tenke over konsekvensene for sitt barn. Så får vi andre stå for hva vi mener og tenker, ja, kanskje flere bør moderere seg. Men til syvende og sist så er den som har hovedansvaret Talla. Jeg tenker da må hun heller la være å lire ut av seg eder og galle, hvorfor F er her og der, drama med ekser og familie og heller lage mat og drive med interiør ect. For hvis det er det hun ønsker så kan hun fint balansere det uten å by på familiens drama. Mange gjør det. Det er ikke så vanskelig. Bare å ha alt fokus på det man ønsker å formidle og cut the crap. Hun bør også tenke på hva hun legger ut, siden det potensielt kan backfire på ungene hennes. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meraxes Skrevet 7. oktober 2020 #3453 Del Skrevet 7. oktober 2020 1 time siden, Lunabelle skrev: Det siste ordet ditt syns jeg var det viktigste av alle; familie. Hun har faktisk familie! Både barn, søsken, foreldre og andre som er glad i seg. Derfor bør man ikke legge ut så mye som hun og mange andre gjør i offentlige sosiale kanaler. For å unngå ryktespredning og at påstander blir tatt ut av kontekst og blåst opp til uante dimensjoner. For folk vil prate, og det er vel gjerne det de ønsker også, men de kan dessverre ikke styre hva folk prater om og sier. Og av hensyn til, den tidligere nevnte, familien, så syns jeg dette med å brette ut livet sitt er en veldig uheldig trend. Håper både Talla og alle andre våkner opp og blir oppmerksomme på evt senvirkninger dette vil ha for f.eks egne barn og forholdet til de. Syns selvfølgelig også vi som leser og kommenterer skal reflektere over hva vi lirer ut av oss. Og jeg er sikkert ikke så mye bedre enn alle andre. Men man blir provosert, frustrert og kanskje aller mest sensasjonslysten, noen vil kanskje ha flest mulig likes og blir fristet til å komme med noen gullkorn av den grunn, men igjen; Dette er mennesker som har familie! Kanskje ikke vårt ansvar å beskytte de, men vi kan ihvertfall bidra ved å tie saker og influensere ihjel. Mest av hensyn til barna! I vårt nærmiljø er det nå en 12 år gammel gutt som for kort tid siden tok sitt eget liv. Pga folkesnakk! Faren sin bedrift gikk konkurs, vi bor på et relativt lite sted og mange hadde meninger om dette og det ble pratet mye. Det ble også sagt at det ikke var rart moren var utro og hadde vært det i flere år. Og mye, mye mer. Dette ble for mye for gutten, som valgte å avslutte livet. Jeg syns derfor vi skal reflektere over, både vi og influenserne, at denne trenden ikke fører noe positivt med seg. Fint og reflektert innlegg. Jeg er helt enig med deg i at man har et ansvar for hva man selv deler, og at man stiller seg åpent og sårbart til for hugg når man legger ut om livet sitt på sosiale medier. Det er mange som burde tenke nøyere over hva dette gjør med barna og familien. Og jeg er også enig med deg i at det er viktig at andre er kritiske til slikt virke, og det er klart det er lov å ikke bli inspirert eller like det noen velger å legge ut. Som sagt, det jeg reagerer mest på i denne tråden er de gjentatte "opplysningene", oppsummeringene av andres liv, og innlegg fra anonyme brukere som sier de kjenner til disse menneskene i virkeligheten. Det er ingen som vet hvem disse er, hva som er forhistorien eller motivasjonen for å skrive her, eller om det de skriver er sant. Det er ikke ting som er lagt ut, og det gjelder uskyldig tredjepart, både barn og voksne. Og det siste som ble skrevet her fra en bruker er skikkelig grovt, uansett om det stemmer eller ikke. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meraxes Skrevet 7. oktober 2020 #3454 Del Skrevet 7. oktober 2020 55 minutter siden, Blomstertapet skrev: Ja, jeg er delvis enig med deg. Jeg tenker også over hva jeg skriver og jeg har hatt mange mer tanker enn hva jeg har skrevet i denne tråden. Tror faktisk flere (ikke alle) modererer seg selv om det tilsynelatende ikke ser slik ut. Jeg kjenner ikke henne, bare ser hva hun sier og gjør. Men! Det er ingen menneskerett å være "influencer" eller brette ut livet sitt i sosiale media. Det er ingen som ber Talla om å fortelle hva som skjer mellom husets fire vegger. Hun reklamerer seg som en som skal gi inspirasjon. For min del blir det litt lite inspirasjon og whey to much drama av den damen der. HUN har ansvar for hva hun bjudar på. Hun bør tenke over konsekvensene for sitt barn. Så får vi andre stå for hva vi mener og tenker, ja, kanskje flere bør moderere seg. Men til syvende og sist så er den som har hovedansvaret Talla. Jeg tenker da må hun heller la være å lire ut av seg eder og galle, hvorfor F er her og der, drama med ekser og familie og heller lage mat og drive med interiør ect. For hvis det er det hun ønsker så kan hun fint balansere det uten å by på familiens drama. Mange gjør det. Det er ikke så vanskelig. Bare å ha alt fokus på det man ønsker å formidle og cut the crap. Hun bør også tenke på hva hun legger ut, siden det potensielt kan backfire på ungene hennes. Enig med deg også i at "influensere", eller rett og slett folk som velger å dele livet sitt på sosiale medier har en jobb å gjøre når det kommer til hvordan deres virke påvirker dem rundt seg. Og ja, det er en mammas ansvar å passe på barna sine, og ingen ber henne dele noe. Tror vi er enige om mye. Det jeg reagerer på er at anonyme brukere her får lov til, med velsignelse, oppfølgingsspørsmål og positive reaksjoner fra andre i tråden, å legge ut udokumenterbare påstander om menneskene og familien rundt denne personen. Og påstandene er ikke bare uskyldige, men veldig alvorlige. Hvordan skal de kunne forsvare seg mot sånt? Hvordan vet vi at det er sant? Har vi noe med det? Hvorfor sitter noen som kjenner til denne personen og legger ut dette på nett? Synes det er viktige spørsmål å stille i denne tråden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 7. oktober 2020 #3455 Del Skrevet 7. oktober 2020 Tråden er ryddet for brukerdebatt, ryktespredning, persondebatt, avsporing og svar til dette. Måne, admin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulSitron Skrevet 8. oktober 2020 #3456 Del Skrevet 8. oktober 2020 Er litt spent på hvilken hårfarge hun bestemmer seg for og om hun velger ut ifra hva følgerne ønsker eller råd fra frisøren 😊 Siden frisøren fraråder det flesteparten av følgerne ønsker 🤔 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 9. oktober 2020 #3457 Del Skrevet 9. oktober 2020 Tråden er ryddet for bruker- og personangrep. Måne, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultimatum Skrevet 10. oktober 2020 #3458 Del Skrevet 10. oktober 2020 På 7.10.2020 den 19.00, Meraxes skrev: Enig med deg også i at "influensere", eller rett og slett folk som velger å dele livet sitt på sosiale medier har en jobb å gjøre når det kommer til hvordan deres virke påvirker dem rundt seg. Og ja, det er en mammas ansvar å passe på barna sine, og ingen ber henne dele noe. Tror vi er enige om mye. Det jeg reagerer på er at anonyme brukere her får lov til, med velsignelse, oppfølgingsspørsmål og positive reaksjoner fra andre i tråden, å legge ut udokumenterbare påstander om menneskene og familien rundt denne personen. Og påstandene er ikke bare uskyldige, men veldig alvorlige. Hvordan skal de kunne forsvare seg mot sånt? Hvordan vet vi at det er sant? Har vi noe med det? Hvorfor sitter noen som kjenner til denne personen og legger ut dette på nett? Synes det er viktige spørsmål å stille i denne tråden. Er så enig med deg. Jeg har også forsøkt å stille disse spørsmålene tidligere, men det virker nytteløst. Noen evner bare å se hva andre gjør galt, i dette tilfellet Talla, men ikke seg selv og sitt, og hva de bidrar med ved sine kommentarer. Og alle som forsøker å si noe annet enn å gå løs på Talla, blir enten anklaget for å være henne, eller være hjernevasket av henne. Hele tråden er giftig og lite konstruktiv, og det er veldig trist. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulSitron Skrevet 11. oktober 2020 #3459 Del Skrevet 11. oktober 2020 Den snappen hvor hun hører på musikk og filmer att og fram på en Carlsberg Pilsner.. Går ikke det under reklame? 🤔 Mener å ha lest en annen tråd, med en annen kjent skikkelse, hvor denne personen reklamerer for alkohol ved å egentlig bare sitte med et halvfullt vinglass en fin sommerkveld. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teardrop Skrevet 11. oktober 2020 #3460 Del Skrevet 11. oktober 2020 Noen burde lære ho å bruke leppestift. overleppa blir jo bare en strek. Mister all kontur av en leppe. Og fargene ho bruer er grusommme. 🙄 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg