Gå til innhold

Skravletråd november/desember 2020

Vestalinn

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, Hjärtat skrev:

Er ulikt om de bruker utregning fra USA eller Norge, tror jeg. Tror også det er ulikt i Norge, leste noe om det. Er gjort to ulike undersøkelser som ga ulikt resultat, og Oslo bruker en av dem, mens Bergen eller Trondheim bruker den andre, mener jeg å huske. Men man får jo sånn nogenlunde om man vet første dag i siste mens og sykluslengde. 😊

Jeg har ikke kontroll på sykluslengden den syklusen jeg ble gravid, for den var plutselig veldig lang i forhold til de tidligere etter SA🤔 Men jeg har ganske grei kontroll på når eggløsning var, og da kan jeg vel regne fra eggløsning + 2 uker da? 😊 Det er hvertfall det jeg har gjort, og har landet på at jeg er 5+4 nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Hopptimisten skrev:

Jeg har ikke kontroll på sykluslengden den syklusen jeg ble gravid, for den var plutselig veldig lang i forhold til de tidligere etter SA🤔 Men jeg har ganske grei kontroll på når eggløsning var, og da kan jeg vel regne fra eggløsning + 2 uker da? 😊 Det er hvertfall det jeg har gjort, og har landet på at jeg er 5+4 nå! 

Det stemmer sikkert sånn nogenlunde😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet med ukeindikator i dag og fikk 2-3, skulle vært 3+. Noen som har opplevd å få feil på den uten at det har vært noe krise? 😬 *krisemaksimering* Blir så redd for alt mulig av negative tegn når man har vært igjennom SA og MA tidligere! Noen som har noen betryggende ord å dele? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på tul, og alt så bra ut♥️ Så ut som en liten dinosaur med de små armene og føttene som stakk ut! Ble målt til 8+3, og dermed termin 24 november (menstermin 15.). Så nå skal jeg bestille time hos fastlegen om 1 mnds tid, for blodprøver og henvisning til ultralyd. 

fortalte det til familien også med bodyen. Alle ble veldig glade, men min far har enda ikke skjønt det😂 sendte han en ny «rebus» så får vi se om han skjønner det da! 
Kjenner det er godt at folk vet nå så slipper vi å forsnakke oss, og koslig å ha andre å snakke om det med også😊

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hopptimisten skrev:

Testet med ukeindikator i dag og fikk 2-3, skulle vært 3+. Noen som har opplevd å få feil på den uten at det har vært noe krise? 😬 *krisemaksimering* Blir så redd for alt mulig av negative tegn når man har vært igjennom SA og MA tidligere! Noen som har noen betryggende ord å dele? 😅

Jeg så nett under «Graviditet , spedbarn, babytiden» en bruker som spurde om det samme... Jeg har smerter i går og i dag, skal til lege og teste hcg - men tenker vel at dette er kjørt... Har ikke våget og teste med clearblue da... Brukte du med morgenurin?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Idapida567 skrev:

Jeg så nett under «Graviditet , spedbarn, babytiden» en bruker som spurde om det samme... Jeg har smerter i går og i dag, skal til lege og teste hcg - men tenker vel at dette er kjørt... Har ikke våget og teste med clearblue da... Brukte du med morgenurin?? 

Nei, jeg bestemte meg for å teste bare for å se en stigning og de åpnet ikke på apoteket før kl 9! Hadde ikke tålmodighet til å vente til i morgen, så jeg hadde allerede tisset to ganger i dag før jeg testet🙈 Har lest at det er flere som har opplevd det, og at det kan gå begge veier😬 

Jeg hadde ikke no særlige smerter før jeg begynte å spotte før min SA sist, og har hørt om mange som har hatt mye smerter som det har gått bra med! Så lenge du ikke har noen blødninger /spotting, så er det ikke sikkert det er et dårlig tegn med de smertene du har! Krysser fingrene for at det ikke er noe galt🤞🏼😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Hopptimisten skrev:

Nei, jeg bestemte meg for å teste bare for å se en stigning og de åpnet ikke på apoteket før kl 9! Hadde ikke tålmodighet til å vente til i morgen, så jeg hadde allerede tisset to ganger i dag før jeg testet🙈 Har lest at det er flere som har opplevd det, og at det kan gå begge veier😬 

Jeg hadde ikke no særlige smerter før jeg begynte å spotte før min SA sist, og har hørt om mange som har hatt mye smerter som det har gått bra med! Så lenge du ikke har noen blødninger /spotting, så er det ikke sikkert det er et dårlig tegn med de smertene du har! Krysser fingrene for at det ikke er noe galt🤞🏼😊

Da er det helt sikkert derfor du ikke fikk 3+ 😊 Prøv igjen i morgen tidlig, så hcg ikke blir «utvannet» 😊👍🏻  
Fikk «streng» beskjed av klinikken min at desse testene måtte taes med morgenurin. 

Ja, får håpe det! Er begynt å regne på når jeg kan få fryseforsøk nå da 😂 Ser også på sydenturer, er jo ganske billig nå 😂 Så prøver så godt jeg kan å se frem mot andre ting, men er jo klart at en Desember Baby står høyest på ønskelisten... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er folk på vei her inne?:) Står litt her og der i div poster, men er hyggelig å vite! 7+2 i dag på meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Wamahan skrev:

Hvor langt er folk på vei her inne?:) Står litt her og der i div poster, men er hyggelig å vite! 7+2 i dag på meg

Jeg er 9+1😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Wamahan skrev:

Tror jeg er mellom 6+6 og 7+3. Har fått litt ulike tall alt etter hvilken app og metode for utregning🤪 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Idapida567 skrev:

Da er det helt sikkert derfor du ikke fikk 3+ 😊 Prøv igjen i morgen tidlig, så hcg ikke blir «utvannet» 😊👍🏻  
Fikk «streng» beskjed av klinikken min at desse testene måtte taes med morgenurin. 

Ja, får håpe det! Er begynt å regne på når jeg kan få fryseforsøk nå da 😂 Ser også på sydenturer, er jo ganske billig nå 😂 Så prøver så godt jeg kan å se frem mot andre ting, men er jo klart at en Desember Baby står høyest på ønskelisten... 

Håper det! Jeg har lyst til å bestille time til tul i uke 7-8 for å se om alt er bra, men jeg tør ikke bestille for lang tid i forveien heller da jeg har mistet 7+0 tidligere 😬🙈 

Greit å ha litt andre ting å tenke på også! Dette er veldig altoppslukende 😆

Jeg er 5+4 i dag 😊 

Endret av Hopptimisten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Hopptimisten skrev:

Håper det! Jeg har lyst til å bestille time til tul i uke 7-8 for å se om alt er bra, men jeg tør ikke bestille for lang tid i forveien heller da jeg har mistet 7+0 tidligere 😬🙈 

Greit å ha litt andre ting å tenke på også! Dette er veldig altoppslukende 😆

Jeg er 5+4 i dag 😊 

Ser den! Jeg skal TUL 7+1 (om 1 uke), fikk timen sammen dag som positiv test - Så føles jo ut som jeg har ventet i flere måneder 😩 
Men har også blitt beroliget med den timen da, at jeg vet jeg får svar denne dagen. 

Så om du bestiller har du jo noe å se frem til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Idapida567 skrev:

Ser den! Jeg skal TUL 7+1 (om 1 uke), fikk timen sammen dag som positiv test - Så føles jo ut som jeg har ventet i flere måneder 😩 
Men har også blitt beroliget med den timen da, at jeg vet jeg får svar denne dagen. 

Så om du bestiller har du jo noe å se frem til 😊

Forstår godt at det har vært lenge å vente 😵

Sist hadde jeg fått time til tul, men så kom SA helgen før ultralyden så ble egentlig bare å sjekke at alt var ute istedet 😔 Merker jeg er litt dårlig på å holde motet oppe og at dagene opp til 7+0 denne gangen går veeeldig sakte 😩 Jeg er også veldig redd for å se tom fostersekk igjen etter første graviditet, så har vel litt frykt for tul også🙈😬

Du får si ifra hvordan din ultralyd går om 1 uke, så skal jeg booke tid da! 😅🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Wamahan skrev:

7+5 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Wamahan skrev:

10+2 ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et helt merkelig "symptom" har meldt seg hos meg de siste dagene. Nesten hver gang jeg går i trappa så knekker det i hofta, for hvert trappetrinn jeg går! 😂 Føler meg såå gammel! Noen andre som har mye knekkelyder i kroppen om dagen? 😂😆

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 timer siden, Wamahan skrev:

8+0 🤗 var på ny TUL i dag og fikk termindato 26.11.20. 
Så en liten bamsemums med bankende hjerte, rundt hode og antydning til armer og bein. Så også at den beveget seg der inne, så det var litt morsomt 🤗

Fikk ny time om 4 uker, men er litt usikker på hva som skjer da, men legen (gynekolog) nevnte å ta prøver og ga meg helsekort for gravide. Har også snakket med fastlegen min for to uker siden om noe helt annet, og hun satte opp time til første svangerskapskontroll i slutten av april. Er litt usikker på om jeg bør avbestille enten den ene eller den andre timen 😅

Hva ville dere gjort?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Wamahan skrev:

4+4 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Idapida567 skrev:

Noen her som går på / har erfaring med Lutinus?? 

Jeg har👍 går på det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...