Gå til innhold

Skravletråd november/desember 2020

Vestalinn

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, Wamahan skrev:

Kjenner meg veldig igjen i trøttheten. Jeg på min side skulle gjerne vært litt mer kvalm..er småguggen som deg med en gang jeg våkner, men ellers går det over utover dagen. Jeg er 7+0 i dag og føler liksom jeg skulle hatt flere symptomer nå. Førstegangsgravid så jeg stresser jo over alt

Synes ikke dere skal stresse med manglende kvalme :) Det er nok ikke alle som blir så dårlige. Jeg har praktisk talt ikke vært kvalm selv om alt har gått bra i tre svangerskap. Tar det igjen på bekkenløsning 🥳  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Daisy_B skrev:

Synes ikke dere skal stresse med manglende kvalme :) Det er nok ikke alle som blir så dårlige. Jeg har praktisk talt ikke vært kvalm selv om alt har gått bra i tre svangerskap. Tar det igjen på bekkenløsning 🥳  

Takk ,det er godt å høre:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daisy_B skrev:

Signerer den. I forrige svangerskap, som endte med MA, var jeg typisk kvalm og «graviduggen». Kastet opp et par ganger. Denne gangen merker jeg ingenting, verken kvalme eller knapt nok trøtthet, og denne graviditeten virker mer lovende nå :)  Selvfølgelig tidlig ennå, men personlig tar jeg det som et svært godt tegn at jeg er så lite kvalm og dårlig :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, mingrid skrev:

Signerer den. I forrige svangerskap, som endte med MA, var jeg typisk kvalm og «graviduggen». Kastet opp et par ganger. Denne gangen merker jeg ingenting, verken kvalme eller knapt nok trøtthet, og denne graviditeten virker mer lovende nå :)  Selvfølgelig tidlig ennå, men personlig tar jeg det som et svært godt tegn at jeg er så lite kvalm og dårlig :)

Jeg for min del er litt motsatt av deg! 😅 Var lite kvalm og mildere symptomer i mine to forrige svangerskap som endte i MA og SA, så tolker det som et godt tegn at symptomene er litt mer fremtredende denne gangen! Det er jo fortsatt veldig tidlig enda, så umulig å si om det faktisk er et godt tegn for meg da🙈🤞🏼

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hopptimisten skrev:

Jeg for min del er litt motsatt av deg! 😅 Var lite kvalm og mildere symptomer i mine to forrige svangerskap som endte i MA og SA, så tolker det som et godt tegn at symptomene er litt mer fremtredende denne gangen! Det er jo fortsatt veldig tidlig enda, så umulig å si om det faktisk er et godt tegn for meg da🙈🤞🏼

Ikke sant, skjønner veldig godt hvordan du tenker, og det er helt naturlig å trekke slutninger om at noe kan være positivt eller negativt! 

Jeg for min del tenker en del på fraværet av symptomer, og skulle ønske jeg for eksempel kjente «noe», enten strekning i livmor eller at jeg for eksempel kunne vært pittelitt kvalm. Ellers prøver jeg bare å tenke at jeg ikke får gjort noe med det verken til eller fra, og bare får nyte at jeg er såpass frisk og uplaget som jeg faktisk er :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på tråden her jeg :)

Kanskje 8+1 i dag. 30 år og førstegangs gravid.

Var på tul forrige uke 6+6 og fikk en dårlig beskjed. De kunne se en fostersekk med en mulig liten antydning til fosteranlegg. Gynekologen sa at jeg enten er kortere på vei (som er umulig, eggløsning 1/3 og positiv graviditetstest 10/3) eller at jeg har en ma. Skal på ny ultralyd på fredag så gruer meg skikkelig. 

Vet jo at det er 99 % sjanse for ma så forbereder meg til det.

Ikke noe blødning eller smerter. 

Eneste symptomet er ømme bryster. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, mingrid skrev:

Ikke sant, skjønner veldig godt hvordan du tenker, og det er helt naturlig å trekke slutninger om at noe kan være positivt eller negativt! 

Jeg for min del tenker en del på fraværet av symptomer, og skulle ønske jeg for eksempel kjente «noe», enten strekning i livmor eller at jeg for eksempel kunne vært pittelitt kvalm. Ellers prøver jeg bare å tenke at jeg ikke får gjort noe med det verken til eller fra, og bare får nyte at jeg er såpass frisk og uplaget som jeg faktisk er :) 

Jeg tenker uansett at det med symptomer er veldig forskjellig fra person til person, og at det er mange som både har masse symptomer og de som ikke har noen som det går bra med! Vi er forskjellige 😊😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Dame1989 skrev:

Var på tul forrige uke 6+6 og fikk en dårlig beskjed. De kunne se en fostersekk med en mulig liten antydning til fosteranlegg. Gynekologen sa at jeg enten er kortere på vei (som er umulig, eggløsning 1/3 og positiv graviditetstest 10/3) eller at jeg har en ma. Skal på ny ultralyd på fredag så gruer meg skikkelig. 

Krysser fingrene for at det går bra til fredag 🤞🏼🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Dame1989 skrev:

Krysser fingrene masse for deg! Dette treffer rett hjem hos meg. Det var slik min forrige SA begynte. Var på UL omtrent samtidig som deg og fikk akkurat samme beskjeden. SA av meg selv 2 uker senere. Kan trøste deg med at jeg ble gravid igjen fort og krysser fingrene selv for at det denne gangen går riktige veien ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Dame1989 skrev:

Krysser fingrene 🤞💞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, krysser fingrene for deg, @Dame1989!❤️

I dag er jeg 9+0 og det jeg har i magen kalles nå et foster, det synes jeg er litt stas. Synes appen Graviditet+ er gøy, for der kan man se fosteret i riktig størrelse, hva som skjer i utviklingen og zoome inn på ulike kroppsdeler osv. Koser meg med det om dagen. 😂 Selv om jeg synes tiden går forferdelig sakte, er det allerede fire uker siden, på onsdag, at jeg testet positivt.

Har dere noen følelser, tanker eller ønsker rundt kjønn? 

Endret av Hjärtat
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hjärtat skrev:

I dag er jeg 9+0 og det jeg har i magen kalles nå et foster, det synes jeg er litt stas. Synes appen Graviditet+ er gøy, for der kan man se fosteret i riktig størrelse, hva som skjer i utviklingen og zoome inn på ulike kroppsdeler osv. Koser meg med det om dagen. 😂 Selv om jeg synes tiden går forferdelig sakte, er det allerede fire uker siden, på onsdag, at jeg testet positivt.

Så artig! Jeg liker også den appen 😍 Jeg har egentlig ingen følelser eller tanker rundt kjønn enda, men det kan jo endre seg etterhvert! Jeg har ikke kommet så langt, så det har nesten ikke gått opp for meg at jeg faktisk er gravid engang! 😱 Ønsker meg både gutt og jente egentlig 🥰

Har du? 😊

Endret av Anine Elise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hjärtat skrev:

Jeg har faktisk en skikkelig magefølelse på gutt jeg! Forøvrig ingen preferanser, utover at jeg håper jeg får en av hver når den tid kommer😝 men så har vi faktisk et jentenavn begge liker godt, men med guttenavn har vi iiiingen🙈 så veldig spent på hva som finnes der inne!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Hjärtat skrev:

Jeg har en veldig sterk følelse på jente, men vet ikke om det er fordi jeg håper mest på det. Gjør ingenting om det er gutt altså, men hadde vært så kjekt med en av hver liksom😊 men hadde like sterk følelse på gutt sist og da stemte det. Vi snakker bare om jentenavn som om vi allerede vet at det er jente😂 kommer sikkert til å måtte snu om tankegangen etter ul. Ikke at det gjør noe at vi snakker om jentenavn for der blir vi ikke enige, mens guttenavnet har vi klart😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sånn merkelig magefølelse på at det er jente denne gangen, selvom det er veldig tidlig enda! Sist hadde jeg en følelse på gutt, men siden det endte i SA så aner jeg jo ikke om det hadde stemt! Vi har et guttenavn klart, men har ikke begynt å diskutere jentenavn enda. Blir spennende uansett kjønn, selv om jeg kjenner selv at jeg håper litt på jente, selv om mannen håper mest på gutt 🙈😅

Endret av Hopptimisten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anine Elise skrev:

Så artig! Jeg liker også den appen 😍 Jeg har egentlig ingen følelser eller tanker rundt kjønn enda, men det kan jo endre seg etterhvert! Jeg har ikke kommet så langt, så det har nesten ikke gått opp for meg at jeg faktisk er gravid engang! 😱 Ønsker meg både gutt og jente egentlig 🥰

Har du? 😊

Nei, kjenner litt til den følelsen av å ikke forstå at jeg er gravid. Trodde det skulle bli mer ekte ettrg TUL, men det hjalp ikke såå mye.😅 

Jeg håper på jente, men blir selvfølgelig glad for gutt og. 🥰

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, Hjärtat skrev:

Den appen skal jeg også skaffe meg 😁

Jeg tror jeg har en liten jente i magen siden svangerskapet ligner mest på mitt tidligere jentesvangerskap. Er kjempe kvalm, slapp og det eneste som frister er sure ting og sitrusfrukter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rediken skrev:

Den appen skal jeg også skaffe meg 😁

Jeg tror jeg har en liten jente i magen siden svangerskapet ligner mest på mitt tidligere jentesvangerskap. Er kjempe kvalm, slapp og det eneste som frister er sure ting og sitrusfrukter. 

Ja, gjør det! Synes den var litt krunglete og uoversiktlig i starten, men etter å ha trykket meg litt rundt fant jeg flere ting jeg synes er spennende med den. 😁 Synes Preglife er bedre til å se hvor langt jeg er på vei osv. , da. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mange av disse appene som har ulik lengde på svangerskapet med tanke på termindato. Noen tar utgangspunkt i 40 uker og andre 40+3, hva er det som er rett i forhold til å finne ut termin? Eller må man bare vente til ul for å finne det ut? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hopptimisten skrev:

Det er jo mange av disse appene som har ulik lengde på svangerskapet med tanke på termindato. Noen tar utgangspunkt i 40 uker og andre 40+3, hva er det som er rett i forhold til å finne ut termin? Eller må man bare vente til ul for å finne det ut? 😅

Er ulikt om de bruker utregning fra USA eller Norge, tror jeg. Tror også det er ulikt i Norge, leste noe om det. Er gjort to ulike undersøkelser som ga ulikt resultat, og Oslo bruker en av dem, mens Bergen eller Trondheim bruker den andre, mener jeg å huske. Men man får jo sånn nogenlunde om man vet første dag i siste mens og sykluslengde. 😊

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...