Gå til innhold

Livet som mamma:)

nat26

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mrs Potter :klem:

Siam: Takk takk,det går fort ja

Da er jeg hjemme etter nok en arbeidsdag.Jobbet i går og skal jobbe i morgen også.Heldigvis har jeg kveldsvakt i morgen.

Fredag hadde mannen bursdag,svigers passet Nicolai så vi kunne gå ut og spise.Men så ombestemte vi oss.Hver gang vi har barnevakt er det fordi vi skal noe,så vi synes det hadde vært koselig å bare være hjemme og slappe av.Det trengte vi begge to.

Så det ble en deilig middag med en flaske vin,irish coffee til dessert.Lørdag måtte vi opp kl 09 for å hente N siden svigers skulle på hyttetur.

Ellers er det ikke mye som skjer her i gården.Vi driver å diskutere når vi skal sette i gang prøvinga igjen,begynner å bli babysyk ja :sjenert: Men først skal vi kose oss på ferie.Vi drar om 5 uker,betalte reisen i sted.Deilig å vite at alt er i boks nå.

Nei jeg får legge meg,er så trøtt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Hjelpe meg...er lille Nicolai ett år allerede!!! :overrasket:

Stor gutt, og så skjønn som han er da!

Så herlig med ferie igjen da! Hvor drar dere hen nå?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madden: :klem:

Vi drar til Cala d'or på Mallorca.Gleder meg sykt.

I dag har det vært fint vær.Var innom legekontoret før jeg gikk meg en laaaaang tur.Deilig var det,også koste jeg meg med sans iskrem når jeg kom hjem.Var ikke vondt det heller.

Nå sitter jeg her og venter på frustrerte fruer,i kveld er det 2 episoder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MrsPotter :klem:

Nå er jeg sur på mannen :sur: I dag har vi vært på shopping,han kjøpte seg 2 t skjorter,en caps,2 skjortser,en singlet.Og alt kom på 1000 kr tror jeg.Og i kveld er det tilbud på solbriller på senteret ved siden av,de har noen D&G solbriller som jeg synes er dritkule,men så får jeg ikke lønn før neste onsdag.Brillene koster 2000kr og det er 50% mellom kl 23 og 24.Men han mener at det bare er tull å kjøpe seg nye solbriller nå når han kjøpte noen Gucci solbriller til meg for en mnd siden og de kostet 2300kr.Men er det så jævla galt å ha 2 par solbriller?Er det noen verre enn å ha 20 t skjorter?Dessuten så har jeg bursdag snart men neida jeg kunne ikke solbriller i gave,skulle heller velge noe annet siden han synes at det er tull.Æsj,mannfolk ass...Kommer vel til å ligge å tenke på de brillene hele natten :ler: Nei nå går jeg å legge meg,og det er 7 min til salget starter :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mannfolk altså! Så klart at man trenger flere solbriller.

Hvilken minner meg på at sambo har rappet det ene paret mine.

(han fant ikke sine igjen)...

Ha en flott helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Tusen takk for hilsner MrsPotter og IdaH

Nå har jeg jammen ikke skrevet på leeeenge.Men sånn går det når man ikke lenger har en baby i huset :ler: Han er altså så sktiv og så herlig.Vi er ute de dagene jeg er fri og da er jeg helt utslitt på kvelden.Også sliter jeg med dårlig samvittighet,men jeg har hørt at alle foreldre sliter med det samme i 18 år omtrent :ler: Jeg jobber jo en del og da må enten mamma eller svigermor passe Nicolai.Jeg synes han er borte mye men vi får ikke gjort ting annerledes heller.Vi må jo jobbe begge to.Heldigvis så begynner han i barnehagen 09 august og da blir ting lettere.Han går nå,løper,spiser selv,klatre opp på sofaen ja i det hele tatt.Så jeg må passe på hele tiden.

Forrige uke så våknet han 05 35 en dag,gud så trøtt jeg var da.Gikk på kjøkkenet og satt å kaffeen så satt jeg meg på sofaen mens han lekte i stua.Og jeg sovnet gitt,våknet av at han dro meg i håret.Fikk sjokk når jeg så på klokka for jeg hadde sovet en time gitt,uff.Gikk på kjøkkenet for å lage grøt til han,der var det jo ikke noe grøt.For gutten hadde nemlig kjedet seg mens mamma sov så han hadde tømt hele matskapet :grine: Jaja,nå vet jeg i hvert fall at jeg ikke setter meg på sofaen når jeg er trøtt :ler:

Ellers så har jeg nesten pakket ferdig.Nå er det en dag til vi reiser.I morgen skal jeg til frisøren min og klippe meg litt.Det skal bli deilig.

Nei får gå og legge meg så jeg ikke er trøtt i morgen og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Nå var det jammen på tide å skrive igjen.

Jeg har det bra men begynte å jobbe med en gang etter ferien så jeg har jobbet 12 dager uten en fri dag.I dag var det min første fridag etter ferien,og det var deilig.Skal ikke jobbe før natt til lørdag.

Vi koste oss masse på ferie.Nicolai løper og løper.Han badet masse og koste seg.Han sov til kl 10 hver eneste dag,det var deilig.Jeg og mannen koste oss masse vi og,vi var i leiligheten 22-23,Nicolai sov så godt i vogna likevel.Vi pratet mye om når vi skal ha en baby til,vjeg hadde lyst til å begynne å prøve mens vi var på ferie og det var mannen enig i før vi reiste.Men når vi kom ned dit så ombestemte han seg gitt :ler: Han skulle ha en ferie til med Nicolai før han ble storebror,så da må jeg pent vente til neste år.Han koste seg sånn med sønnen sin og gleder seg til neste år for da er han jo større og det går an å finne på ting med han.

Ellers så begynner han i barnehagen 09 august,uff jeg må si jeg gruer meg fælt.Men jeg tror ikke han har vondt av det nei.Det blir nok verre for meg enn for han.

Jeg prøvde å legge nye bilder av N i albumet men fikk beskjed om at jeg hadde brukt opp plassen min.Er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg sletter de gamle bildene :sjenert:

Nei nå går jeg og legger meg.Trente pilates i dag etter en mnd pause og jeg kjenner det godt for å si det sånn :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært en tur til byen sammen med svigermor.Nicolai begynner i barnehage i morgen og hun skulle kjøpe matboks og flaske til han,men det ble mer enn det gitt.Han fikk regndress,en HH barnehagedress,nye sandaler og joggedress.Også fikk jeg 1000kr siden jeg har bursdag på torsdag og de skal til Praha samme dag.Snille svigermor.

Nå sover gullet,skal snart vekke han,Tenk at den lille gutten min er blitt så stor at han skal begynne i barnehage.Han er forresten 14 mnd.

Ellers jobber mannen overtid i dag,han er ikke hjemme før 20 30.Han har fri fom i morgen tom fredag siden det er innkjøring i bhg.Håper det skal gå bra.Aner ikke hvordan jeg skal takle det hvis han skal begynne å gråte og følge etter meg når jeg skal gå.Uff a meg tror jeg kommer til å grine selv :ler:

Nei nå tror jeg han er våken,får gå og varme middagen hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Barnehage start gikk smertefritt.De som jobber der hadde ikke sett maken til unge.Han gråt ikke i det hele tatt,når vi skulle dra vinket han bare ha det til oss og løp for å leke.Det er så herlig når han kommer løpende mot meg/mannen når vi henter han da.Da er han god.

Har fri fra jobben og jeg hadde aldri trodd at jeg skulle kjede meg sånn.Jeg vet liksom ikke hva jeg skal gjøre hjemme når Nicolai er i bhg.I går vasket jeg hele leiligheten,skiftet på sengene,ryddet.I dag har jeg ingenting å gjøre.Har akkurat satt på vaskemaskin og oppvaskmaskin og nå sitter jeg her og kjeder meg.Skulle ønske jeg var på jobb jeg nå :sjenert:

I morgen har jeg senvakt,jobber til 23 30.Mannen skal på båttur med jobben så Nicolai skal være hos svigers.

Ellers er jeg støl etter trening i går.Trente StramOppPuls på SATS.

Nei jeg får slenge meg på sofaen tror jeg,det er sikkert noe på tv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MrsPotter: :klem:

Det går like bra i bhg :overrasket: Hver dag når jeg leverer han lurer jeg på om det er dagen hvor han skal gråte når jeg går men foreløpig går det utrolig bra.I dag våknet han 05 45 :grine: Var så trøtt atte.Men når jeg hentet han fikk jeg det største smilet i hele verden og da glemmer man jo at man er trøtt :ler:

Etter at jeg hadde levert han dro jeg til oldemoren hans.Hun har det ikke bra om dagen.Hun ringte meg på jobben på lørdag,og jeg hørte det på henne at det var noe.Når jeg spurte om det var noe galt knakk hun sammen.Hun begynte å gråte masse stakkar.Hun sa at hun følte seg ensom,hadde ingen å prate med,kjedet seg.Sommeren hadde vært altfor varm så hun hadde ikke forlatt leiligheten på lenge osv.Spurte om hun hadde sagt alt til dattera si(altså min svigermor) men det hadde hun ikke.Spurte om hun ville at jeg skulle komme og det ville hun.Heldigvis var det stille på jobben så jeg fikk lov til å stikke 1 time før.Tok med kylling og ris(hun elsker det).Vi satt og pratet og koste oss med maten.Hun ble så glad.På kvelden kom svigermor og var forbanna på meg :frustrert: Det er da ikke min feil at mora kom til meg.Jeg ringte henne med engang jeg hadde fått vite det,men hun valgte å dra til byen og spise lunsj med noen venner :grine:

Jaja uansett så skulle vi til byen i dag,men hun var ikke helt i form.Så vi satt der og løste kryssord,så glamour før jeg lagde middag til henne.Jeg dro i 15 tiden for å hente N i bhg.Stakkars dame,og så snill som hun er.

Nei nå får jeg gå og stryke klær som N skal ha på seg i morgen.Han skal til barnelege og ta allergitest

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjem igjen etter kveldsvakten.Uff,jeg begynner å bli skikkelig lei av jobben min nå.Det er jammen ikke lett å jobbe på en demensavd i 5 år.Nå merker jeg at tålmodigheten min snart tar slutt og da er det bedre å gi seg tror jeg.Men jeg har ikke lyst til det heller,ville savnet noen av de som bor der og kollegaene mine seff.Men jeg er så møkklei mas mas og atter mas.Fra 15 til 22.Hvor en skriker og roper,en går rundt med saks og gaffel til å stikke oss med,en smeller dører osv

Jaja ble mye syting dette.Får gå og legge meg,er helt utslitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter

Kan tenke meg at det er slitsomt ja.

Har du lyst å jobbe en annen plass da eller tenkte du å slutte helt?

Håper du får roet deg ned etter vakta og at du sover godt! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg vet liksom ikke helt hva jeg vil.Men jeg merker at det er mest pga ledelsen jeg vil gi meg.Det er en gjeng som ikke kan en dritt,de vet ikke hvilke regler som gjelder eller noen ting.Når man ikke får lønna si pga ferieavvikling da er det noe galt.Og nå påstod hun at jeg ikke kunne skrive egen melding hvis Nicolai skulle bli syk og jeg måtte være hjemme med han.Neida hun mente at jeg måtte ha sykemelding ellers fikk jeg ikke penger.Men jeg sjekket det i arbeidsmiljøloven og der stod det svart på hvit at jeg skal kunne skrive egenmelding så lenge jeg har jobbet i 14 dager og det har jeg jo gjort,har jobbet på samme sted i 5 år jo.

En annen ting er at på en demens avd så skal det ikke være pleietrengende pasienter.De skal ikke sitte i rullestol,hvis det skjer noe som gjøre at de må sitte i rullestol så skal de flyttes.Men nå har vi plutselig 5 som sitter i rullestol,som må ha hjelp av 2 pleiere.Men jeg jobber jo alene på natta.Tok det opp med henne,men neida de hadde ikke råd til å ha 2 stk på natta :overrasket: Er det virkelig nødvendig at folk skal ligge i en våt seng med våte klær i 10 timer bare fordi jeg ikke klarer å hjelpe de alene?Hun fant ut at det var best at det var 3 stk på kvelden istedet for 2,men natta nei da skal jeg jobbe alene :frustrert:

Jobbet natt til i dag.Heldigvis var det stille hele natten.I morgen og tirsdag skal jeg og ha nattevakt men jeg spurte en kollega om hun ville bytte med meg så jeg venter spent på svar.Håper jeg slipper å jobbe natt.Nicolai ligger og sover og mannen dro på fotballkamp på ullevaal.Så nå skal jeg slenge meg på sofaen og kose meg med ett glass vin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...