Gå til innhold

Skeive prøvere

Skeiv stork

Anbefalte innlegg

På 19.7.2020 den 7.32, Jente_38 skrev:

Den ventetiden er forferdelig. Om du tar blodprøven hos Fürst på morgenen så får man som regel svar samme dag.

Har du tatt noen test?

Foreløpig går det riktig vei her. HCG på 4100 på fredag. Hater denne tiden selv.

Vi er på ferie, så måtte ta den i en øde, liten bygd. Forhåpentligvis finner vi ut av det i morgen, og vi har tatt noen hjemmetester med lovende resultat. Så har en god følelse 🥰 

Så godt å høre😍 Det blir denne gangen! Men kan tenke meg at det er mye venting mellom kontrollene som er tunge å holde ut.. 

Endret av Skeiv stork
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk svar nå. Prøven viste at HCG lå lavt og sykepleieren mente det var et dårlig tegn. Veldig pessimistisk. Vi har fått sterkere og sterkere test etter testdagen, så dette ble veldig rart.. Vet ikke hva jeg skal tro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Skeiv stork skrev:

Fikk svar nå. Prøven viste at HCG lå lavt og sykepleieren mente det var et dårlig tegn. Veldig pessimistisk. Vi har fått sterkere og sterkere test etter testdagen, så dette ble veldig rart.. Vet ikke hva jeg skal tro..

Hmmm, hva var verdien? Hvor mange dager etter innsett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at hjemme testene er riktige. Og at HCG bare er litt treg. Lykke til begge to ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Jente_38 skrev:

Hmmm, hva var verdien? Hvor mange dager etter innsett?

Nivået var 20 da vi tok prøven 9 dager etter innsett av blasto. Så tok vi en clearblue i går som viste 2-3 uker.. Lite symptomer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, mr.popcorn skrev:

Krysser fingrene for at hjemme testene er riktige. Og at HCG bare er litt treg. Lykke til begge to ❤️

Tusen takk🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svakere test i dag.. 😢 Kan det ha falt ut uten at hun merket det? Samboeren min har ikke hatt vondt eller blødd.. Vi får ikke testet før på mandag, så dette er skikkelig sakte pining.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 21.2.2020 den 14.19, Skeiv stork skrev:

Hei!

Jeg og samboeren min ønsker oss veldig et barn og har gjort flere forsøk på Riks'n med IUI og IVF. Vi er på vårt 9.forsøk nå:

- 6 IUI negativ

- 1 runde IVF: 1 fersk (SA), 1. frys (neg) og nå 2. frys (?). 

Er det flere skeive prøvere der ute?  🌸🌈

Er det noe galt som gjør at IUI er mislykket? Ikke skeiv her, men trenger likevel donor. Og hatt 2 mislykkede ivf forsøk, vurderer nå iui siden ingenting er galt. 

Men blir skeptisk om helt friske trenger så mamge forsøk? 

Anonymkode: 18021...5fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noe galt som gjør at IUI er mislykket? Ikke skeiv her, men trenger likevel donor. Og hatt 2 mislykkede ivf forsøk, vurderer nå iui siden ingenting er galt. 

Men blir skeptisk om helt friske trenger så mamge forsøk? 

Nei, vi sjekket alt som kunne sjekkes da og det var ingenting i veien for at IUI ikke skulle funke. Det er en del lavere sannsynlighet med IUI enn IVF, men tror det har mye å si hvilket egg som kommer i syklusen - om det er liv laga (bare min teori da). Går dere privat? 

Endret av Skeiv stork
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
28 minutter siden, Skeiv stork skrev:

Nei, vi sjekket alt som kunne sjekkes da og det var ingenting i veien for at IUI ikke skulle funke. Det er en del lavere sannsynlighet med IUI enn IVF, men tror det har mye å si hvilket egg som kommer i syklusen - om det er liv laga (bare min teori da). Går dere privat? 

Ja, men har snart stått 1 år i kø offentlig så hopper over dit når vi hører fra de. Tenkte derfor noen forsøk iui privat til vi hører fra de. Endelig spart opp litt penger. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Skeiv stork skrev:

Svakere test i dag.. 😢 Kan det ha falt ut uten at hun merket det? Samboeren min har ikke hatt vondt eller blødd.. Vi får ikke testet før på mandag, så dette er skikkelig sakte pining.. 

Hei.

HCG på 20 på første blodprøve er ikke så bra. De gangene jeg har hatt lave verdier har klinikken sagt jeg må forberede meg på å miste. De har hatt rett hver gang. Har lest at noen har det gått bra med. Regner meg hun går på progesteron. Mange som ikke begynner å blø før man slutter på de.(Ikke slutt på de før legen har sagt du skal)

Den venteperioden er så utrolig lang og kan være vond.

Sender en god klem. Krysser fingrene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man kan logge seg inn på fürst pasient med bank-ID og se resultatet fra laben om det blir lenge å vente på at legen tar kontakt 🙂

Heier på dere, fine folk💝 

Anonymkode: 97057...d1b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på tidlig ultralyd i dag. Liten reke med bankende hjerte. Men også en blodansamling som må "blø ut". Og fikk beskjed at det er mulig at alt da blir borte. Så nå går jeg bare å venter på å begynne å blø, men bare blø litt. Sånn at reka overlever. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Jente_38 skrev:

Hei.

HCG på 20 på første blodprøve er ikke så bra. De gangene jeg har hatt lave verdier har klinikken sagt jeg må forberede meg på å miste. De har hatt rett hver gang. Har lest at noen har det gått bra med. Regner meg hun går på progesteron. Mange som ikke begynner å blø før man slutter på de.(Ikke slutt på de før legen har sagt du skal)

Den venteperioden er så utrolig lang og kan være vond.

Sender en god klem. Krysser fingrene.

Nei, det lover vel ikke så godt.. Nå er vi på telttur for å tenke på andre ting. Takk 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mr.popcorn skrev:

Jeg var på tidlig ultralyd i dag. Liten reke med bankende hjerte. Men også en blodansamling som må "blø ut". Og fikk beskjed at det er mulig at alt da blir borte. Så nå går jeg bare å venter på å begynne å blø, men bare blø litt. Sånn at reka overlever. 

Hurra🤩 Gratulerer❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, mr.popcorn skrev:

Gratulerer så mye. Så gøy ♥️ Lykke til videre ☺️

Skal selv på UL i morgen tidlig. Spent på vi ser noe. Er veldig tidlig kun 6 uker i morgen. Sist jeg skulle ta UL mistet jeg 2 dager før UL. Det var da i uke 7.

Begynner å få et håp, men klarer fortsatt ikke helt slappe av 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, Jente_38 skrev:

Skal selv på UL i morgen tidlig. Spent på vi ser noe. Er veldig tidlig kun 6 uker i morgen. Sist jeg skulle ta UL mistet jeg 2 dager før UL. Det var da i uke 7.

Jeg heier på egget! 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Jente_38 skrev:

Takk 😀Masse lykke til! Satser på alt ser fint ut for deg på ultralyd 🤞🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Skeiv stork skrev:

Hurra🤩 Gratulerer❤️ 

Takk 😍 og kos dere masse på telttur. Greit å prøve å flytte fokus litt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.7.2020 den 14.02, mr.popcorn skrev:

Takk 😍 og kos dere masse på telttur. Greit å prøve å flytte fokus litt. 

Tusen takk ☺️ godt å være opptatt, men føler oss langt unna sivilisasjonen så har lite kontroll på hvordan dette forsøket går. Fikk du UL i uke 6 automatisk eller spurte du om å få det? Håper den gikk bra🤞😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...