Gå til innhold

Skeive prøvere


Skeiv stork

Anbefalte innlegg

52 minutter siden, Skeiv stork said:

Vi har fått sterkere strek på testen i dag og det er veldig forvirrende! Kan det være håp?? 

Ja det er jo stigning da! Så bra ❤️ det gpr i riktig retning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, Spunkys skrev:

Ja det er jo stigning da! Så bra ❤️ det gpr i riktig retning!

Ja❤ det går bare litt for sakte.. må nok bare ta dag for dag. Vi gleder oss veldig til å gå videre til neste steg og ikke bare returnere til start, om og om igjen. 

Har du vært åpen om dette på jobben? Og med familien?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi har vært åpne med venner og familie. Har kunne flexe med jobb så har ikke behøvd å si noe til kollegaer, så jobven vet ikke. Det er deilig. Det var fint å bare leve som om ingenting hadde skjedd etter hvert mislykkede iui forsøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har vært i dette "gamet" en stund uten å lykkes. Satte inn et åttedelt  egg i går 27.02 og er nå i venteperioden.
Ventetiden er desidert det som er verst. Så da får vi vel resultatet om en ukes tid.

Høst/vinter 2015 3 inseminasjoner i Danmark = ikke gravid
Sept 2016 inseminasjon priv.klinikk Norge = ikke gravid
Okt 2016 inseminasjon priv.klinikk i Norge = ikke gravid
Des 2016 IVF = Ikke gravid
Jan 2017 tining = Biokemisk grav
Sept 2017 tining = ikke gravid
Mai 2018 tining = Biokemisk grav
Jun 2018 tining = ikke gravid
Sept 2018 = spontan abort
Juni 2019 = Biokjemisk grav
Nov 2019 = overlevde ikke opptiningen
Februar 2020 = 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Spunkys skrev:

Ja vi har vært åpne med venner og familie. Har kunne flexe med jobb så har ikke behøvd å si noe til kollegaer, så jobven vet ikke. Det er deilig. Det var fint å bare leve som om ingenting hadde skjedd etter hvert mislykkede iui forsøk. 

Ser den! Det er ikke så veldig gøy å måtte "oppdatere" jobben og familien for hvert forsøk. Jeg synes det blir vanskeligere og vanskeligere for hver gang. 

Vi har fortsatt svaaaak strek, men nå er den svakere enn før. Så da er det vel en BFN tenker jeg- eller en kjemisk.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Jente_38 skrev:

Hei.

Har vært i dette "gamet" en stund uten å lykkes. Satte inn et åttedelt  egg i går 27.02 og er nå i venteperioden.
Ventetiden er desidert det som er verst. Så da får vi vel resultatet om en ukes tid.

Høst/vinter 2015 3 inseminasjoner i Danmark = ikke gravid
Sept 2016 inseminasjon priv.klinikk Norge = ikke gravid
Okt 2016 inseminasjon priv.klinikk i Norge = ikke gravid
Des 2016 IVF = Ikke gravid
Jan 2017 tining = Biokemisk grav
Sept 2017 tining = ikke gravid
Mai 2018 tining = Biokemisk grav
Jun 2018 tining = ikke gravid
Sept 2018 = spontan abort
Juni 2019 = Biokjemisk grav
Nov 2019 = overlevde ikke opptiningen
Februar 2020 = 

Hei Jente_38! 

Så spennende med nytt egg! Håper det endelig blir en spire på deg :) Går du fortsatt privat? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Skeiv stork said:

Ser den! Det er ikke så veldig gøy å måtte "oppdatere" jobben og familien for hvert forsøk. Jeg synes det blir vanskeligere og vanskeligere for hver gang. 

Vi har fortsatt svaaaak strek, men nå er den svakere enn før. Så da er det vel en BFN tenker jeg- eller en kjemisk.. 

Æsj. Så kjipt. Hvordan går det med dere? Har dere egg igjen på frys? Vi gleder oss forsiktig med egen graviditet. Det blir nervøst før første ultralyd uke 8. Ikke så lurt å lese på forum da det virker nesten vanlig å komme på TUL og så har fosteret sluttet å vokse i uke 5 osv. Man blir litt nevrotisk av dette her. Vi har egg på frys og det hjelper iallefall.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Jente_38 said:

Hei.

Har vært i dette "gamet" en stund uten å lykkes. Satte inn et åttedelt  egg i går 27.02 og er nå i venteperioden.
Ventetiden er desidert det som er verst. Så da får vi vel resultatet om en ukes tid.

Høst/vinter 2015 3 inseminasjoner i Danmark = ikke gravid
Sept 2016 inseminasjon priv.klinikk Norge = ikke gravid
Okt 2016 inseminasjon priv.klinikk i Norge = ikke gravid
Des 2016 IVF = Ikke gravid
Jan 2017 tining = Biokemisk grav
Sept 2017 tining = ikke gravid
Mai 2018 tining = Biokemisk grav
Jun 2018 tining = ikke gravid
Sept 2018 = spontan abort
Juni 2019 = Biokjemisk grav
Nov 2019 = overlevde ikke opptiningen
Februar 2020 = 

Wow litt av en reise. Beundrer utholdenheten din! Når hadde du innsett i februar? Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Spunkys skrev:

Æsj. Så kjipt. Hvordan går det med dere? Har dere egg igjen på frys? Vi gleder oss forsiktig med egen graviditet. Det blir nervøst før første ultralyd uke 8. Ikke så lurt å lese på forum da det virker nesten vanlig å komme på TUL og så har fosteret sluttet å vokse i uke 5 osv. Man blir litt nevrotisk av dette her. Vi har egg på frys og det hjelper iallefall.... 

Ja, det er ganske tungt.. Det har vært en lang, gradvis skuffelse, noe som sliter på psyken. Bedre om det blir negativ med en gang når det ikke er liv laga. Men vi må bare omstille oss og se frem til neste forsøk. Har to strå igjen på dette uttaket, hvor det siste er med 2 egg.

Det er jo bare en liten prosent som skriver på forum og jeg tror (og håper) at det er mange graviditeter som går fint uten ekstra oppfølging. Jeg kan se for meg at det er nervepirrende å vente på ultralyd! Men det går bra for veldig mange og det er synd at ikke det er flere solskinnshistorier på forumene. Det har blitt født 7 babyer rundt meg mens vi har prøvd og alle har hatt ganske ukompliserte graviditeter. Hun ene hadde en SA, men så gikk det på neste positiv. Av og til kan det virke nesten umulig å få barn når man googler rundt. Det er virkelig hardt arbeid å bli en familie! 

Hvor mange egg har dere på frys?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Spunkys skrev:

Wow litt av en reise. Beundrer utholdenheten din! Når hadde du innsett i februar? Lykke til :)

Ja, er temmelig lei. 

Takk :) Hadde innsett 27.02. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Skeiv stork skrev:

Hei Jente_38! 

Så spennende med nytt egg! Håper det endelig blir en spire på deg :) Går du fortsatt privat? 

Ja, privat. Har vært innom Riksen.

Er spent på om det blir nok et negativt forsøk. Vanskelig å være optimist. 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jente_38 skrev:

Ja, privat. Har vært innom Riksen.

Er spent på om det blir nok et negativt forsøk. Vanskelig å være optimist. 🙄

Vi vurderer også privat pga at vi har så mange forsøk bak oss nå.. Det er vel bedre oppfølging og mindre ventetid? Er så lei av å vente. Nå har jo dere holdt på lenger enn oss, så jeg kan bare tenke meg hvordan det må være for dere.. Har dere variert medisiner/protokoller etc. i forsøkene?

Vi vurderer baby-klister til neste forsøk. Har dere noen erfaring med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Skeiv stork skrev:

Vi vurderer også privat pga at vi har så mange forsøk bak oss nå.. Det er vel bedre oppfølging og mindre ventetid? Er så lei av å vente. Nå har jo dere holdt på lenger enn oss, så jeg kan bare tenke meg hvordan det må være for dere.. Har dere variert medisiner/protokoller etc. i forsøkene?

Vi vurderer baby-klister til neste forsøk. Har dere noen erfaring med det?

Privat og Riksen nesten som natt og dag.

Privatklinikken vi har brukt følger de bøye opp og tar seg god tid til å informere og man kan spørre om det man lurer på. Lette å få tak i på telefonen om det er noe man lurer på osv. 

Ulempen er at det er vanvittig dyrt! Stort sett  brukt de samme medisinene. Har ikke reagert noe spesielt på de heller. 

Hva er baby-klister? Det har jeg ikke hørt om 🧐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Jente_38 skrev:

Privat og Riksen nesten som natt og dag.

Privatklinikken vi har brukt følger de bøye opp og tar seg god tid til å informere og man kan spørre om det man lurer på. Lette å få tak i på telefonen om det er noe man lurer på osv. 

Ulempen er at det er vanvittig dyrt! Stort sett  brukt de samme medisinene. Har ikke reagert noe spesielt på de heller. 

Hva er baby-klister? Det har jeg ikke hørt om 🧐

Kan tenke meg det! Vi hadde en sånn prøveprat på en klinikk som var veldig fin, men det er pengene som bremser litt da.. Bare det å kunne ringe og spørre om ting må jo være helt fantastisk! 

Det heter "fructus femina" og skal hjelpe egget med å feste seg- tror det er der skoen trykker for vår del for vi har ikke noen andre hindringer som vi vet om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Skeiv stork skrev:

Kan tenke meg det! Vi hadde en sånn prøveprat på en klinikk som var veldig fin, men det er pengene som bremser litt da.. Bare det å kunne ringe og spørre om ting må jo være helt fantastisk! 

Det heter "fructus femina" og skal hjelpe egget med å feste seg- tror det er der skoen trykker for vår del for vi har ikke noen andre hindringer som vi vet om. 

Ja, det er synd det skal være så dyrt.
Har du mistet mange ganger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Jente_38 skrev:

Ja, det er synd det skal være så dyrt.
Har du mistet mange ganger?

6 IUI negativ, 1 fersk (SA), 1 frys (neg) og 1 frys (kjemisk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Skeiv stork skrev:

6 IUI negativ, 1 fersk (SA), 1 frys (neg) og 1 frys (kjemisk)

Uff, det er så utrolig kjipt!!

Tenker på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå skjønner jeg ingenting! Vi har fått positiv blodprøve med normal HCG-stigning!!!! Har blitt satt opp på UL og alt skal visst være normalt.. Herlighet 🥰 Da vet jeg ikke annet enn at egget må ha gått i dvale?  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Skeiv stork said:

Nei, nå skjønner jeg ingenting! Vi har fått positiv blodprøve med normal HCG-stigning!!!! Har blitt satt opp på UL og alt skal visst være normalt.. Herlighet 🥰 Da vet jeg ikke annet enn at egget må ha gått i dvale?  

Hva er det sant! Så fantastisk. Det er jo kjempespennende. Så gøy det blir å følge dere. Masse gratulerer ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...