Gå til innhold

Skeive prøvere


Skeiv stork

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Skeiv stork said:

Så spennende! Og gøy at testen var så tydelig med en gang :) var det fersk eller frys?

Vi hadde innsett av en blasto som hadde begynt å hatche vi også på mandag, så er 6dp nå. Merker ingenting annet enn at hun er litt varmere enn ellers. Men man vet jo aldri- får bare krysse fingrene🍀

Takk🌼

Da er dere snart i mål. Så spennende! For meg var det betryggende å vite at de ikke var så mye mer å gjøre etter eggutak enn å slappe av. Det krever så mye av en før man i det hele tatt får svar på om det festet seg. Vi har vært veldig fornøyd med riksen selv med samlebåndfølesen som alle snakker om. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, mr.popcorn said:

Skeiv stork, kjipt med bivirkninger etterpå. Da går man jo å overanalysere alt. 

Gratulerer Spunkys. Lykke til med groing av ett menneske ❤️ 

Takk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere prøvd å bli gravid begge to før dere gikk over på IVF? 

Anonymkode: d44c0...7cf

Nei, medmor har ikke noe ønske om å gå gravid. Så bare jeg som har prøvd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Skeiv stork skrev:

 

Håper det går greit for deg også og at det blir mange egg! Har du prøvd Myo-inositol? Det er et vitamintilskudd som hjelper på eggkvalitet/mengde etc. 

Har ikke hørt om den, når bør jeg i så fall starte å ta de? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mr.popcorn skrev:

Har ikke hørt om den, når bør jeg i så fall starte å ta de? 

Vi ble tipset om det da vi startet forsøkene og begynte å ta det da. Du kan jo undersøke litt og se om det kan være interessant for dere :) vi hørte med legen også når vi tok ekstra greier. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Skeiv stork skrev:

Vi ble tipset om det da vi startet forsøkene og begynte å ta det da. Du kan jo undersøke litt og se om det kan være interessant for dere :) vi hørte med legen også når vi tok ekstra greier. 

Da skal jeg skjekke med de når vi er på time der. 😃

Endret av mr.popcorn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg heier på dere alle, og håper dere får positivt resultat :)

Hvis det lar vente på seg, vil jeg bare si at det er minst to muligheter for skeive par til å adoptere: Sør-Afrika og Colombia. Begge disse landene aksepterer homofile foreldre, og gir dere en stor applaus og gratulasjon attpåtil. Bare nevner det, i tilfelle assistert befruktning ikke fører frem. Løpet er ikke kjørt av den grunn!

Anonymkode: 7dacf...17d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har prøvd både Lutinus og Crinone? Hva gjorde at dere valgte det dere valgte? Hvilke bivirkninger har det gitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg heier på dere alle, og håper dere får positivt resultat :)

Hvis det lar vente på seg, vil jeg bare si at det er minst to muligheter for skeive par til å adoptere: Sør-Afrika og Colombia. Begge disse landene aksepterer homofile foreldre, og gir dere en stor applaus og gratulasjon attpåtil. Bare nevner det, i tilfelle assistert befruktning ikke fører frem. Løpet er ikke kjørt av den grunn!

Anonymkode: 7dacf...17d

Har Sør Afrika også åpna for likekjønnet adopsjon? Det var nytt for meg, vi trodde bare det var Colombia. Og har absolutt adopsjon som en mulighet hvis IVF ikke lykkes. Vet du hvem som koordinerer Sør Afrika, vet det er Adopsjonsforum som har Colombia. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Nå går det veldig opp og ned her i stua.. Vi er nå 14 dpo og har testet svaaaaaaaak positiv på en hjemmetest. Et det noen som har erfaring med å teste positivt senere på fryseforsøk enn ved fersk? 

Har så lyst til at det skal gå at man legger så veldig godvilja til når man tester.. 😟 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Skeiv stork said:

Hei dere!

Nå går det veldig opp og ned her i stua.. Vi er nå 14 dpo og har testet svaaaaaaaak positiv på en hjemmetest. Et det noen som har erfaring med å teste positivt senere på fryseforsøk enn ved fersk? 

Har så lyst til at det skal gå at man legger så veldig godvilja til når man tester.. 😟 

Kan jo gå det! Kommer ann på hvilken test det er også. Jeg testet med first response som slår ut på 15. Samtidig ville jeg holdt ut til blodprøven for å få sikrere svar. Har dere testet flere ganger mht til stigning og vurdering av kjemisk? Tror normalnivået for beta de første dagene har stort slingringsmonn. Husker bare min egen kurve som var hcg mellom 5 og 400 på 11dp5dt og 5 er jo ikke noe som ville vist opp på test engang. Men dette har jeg googlet meg til, så er ikke helt sikker på det altså. Men mef positiv test er dere på  den riktige siden. Sikkert lurt å høre med sykepleier når dere får resultat på blodprøve 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk<3 Vi tok blodprøve i dag og det var lave HCG-verdier, men de var der og de sa også at det kunne gå saktere med frys-forsøk. Så da får vi bare håpe at det er en spire der som er litt i dvale, men som blomstrer snart 🌱 

Hvordan går det med deg, Spunkys?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Skeiv stork said:

Takk<3 Vi tok blodprøve i dag og det var lave HCG-verdier, men de var der og de sa også at det kunne gå saktere med frys-forsøk. Så da får vi bare håpe at det er en spire der som er litt i dvale, men som blomstrer snart 🌱 

Hvordan går det med deg, Spunkys?

 

Åh det var fine nyheter ❤️ Ble dere tilbudt ny blodprøve?  Får håpe den blomstrer når den får våknet litt. Mitt var ferskforsøk så har ingen erfaring med frys. Ble nervøs når jeg så at tråden var oppdatert. Har tenkt på dere i dag. Jeg spurte om henvisning til tidlig ultralyd fordi jeg er litt nevrotisk. Ellers tar jeg det med ro og har smått begynt å trene etter at jeg tok pause fra eggutak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg håper så inderlig at det bare fyker til værs nå! Vi må ta ny blodprøve på mandag, så heldigvis ikke superlenge til 😃

Skjønner deg godt! Blir helt nervevrak av det opplegget her.. Men får man ikke tidlig ultralyd uansett med IVF? Vedvarer symptomene du beskrev tidligere eller har de endret seg? 

 

 

Endret av Skeiv stork
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Skeiv stork said:

Ja, jeg håper så inderlig at det bare fyker til værs nå! Vi må ta ny blodprøve på mandag, så heldigvis ikke superlenge til 😃

Skjønner deg godt! Blir helt nervevrak av det opplegget her.. Men får man ikke tidlig ultralyd uansett med IVF? Vedvarer symptomene du beskrev tidligere eller har de endret seg? Hvor langt er du på vei nå?

 

 

Åh så nervepirrende. Men bra dere får tilbud om en blodprøve til. Hva var beta på? Dere må ikke si det altså. Bare nysgjerrig. Jeg er 5 uker, så er helt i begynnelsen. Vi ligger ganske tett intill hverandre mao. 

Ang. Symptomer så er Puppene er store og sensitive. Har begynt med sure oppstøt og hadde en sånn svimmelhet greie i går. Så lenge jeg ikke er kvalm er jeg fornøyd. 

Gleder meg til å komme litt til på vei så risiki for abort minsker mer. Det er i følge dr google 81 prosent sjangse for at det går veien. 

Endret av Spunkys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, Spunkys skrev:

Åh så nervepirrende. Men bra dere får tilbud om en blodprøve til. Hva var beta på? Dere må ikke si det altså. Bare nysgjerrig. Jeg er 5 uker, så er helt i begynnelsen. Vi ligger ganske tett intill hverandre mao. 

Ang. Symptomer så er Puppene er store og sensitive. Har begynt med sure oppstøt og hadde en sånn svimmelhet greie i går. Så lenge jeg ikke er kvalm er jeg fornøyd. 

Gleder meg til å komme litt til på vei så risiki for abort minsker mer. Det er jo 79 prosent sjangse for at det går veien. 

Under 10, så det er vel lite sannsynlig at det går da.. Men håpet har man jo til det motsatte er bevist! 

Spennende! Håper den henger fast og at du slipper kvalmen ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Skeiv stork said:

Under 10, så det er vel lite sannsynlig at det går da.. Men håpet har man jo til det motsatte er bevist! 

Spennende! Håper den henger fast og at du slipper kvalmen ☺️ 

Hvem vet. De ville ikke tilbudt ny blodprøve om det ikke var en sjangse. Men sikkert lurt å forberede seg på begge utfall. Men håpe håpe at den festet seg sent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant! Leser side opp og side ned om sen implantasjon for å berolige meg selv. Synd at man ikke øker sjansen av å google, hehe! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått sterkere strek på testen i dag og det er veldig forvirrende! Kan det være håp?? 

Endret av Skeiv stork
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...