Coffee1234 Skrevet 20. september 2021 #521 Del Skrevet 20. september 2021 Jente_38 skrev (2 timer siden): Hei. Forstår det er mange tanker og følelser. Det kommer til å gå bra 😊 Ja, IVF er dyrt. Synd det skal koste så mye. Lykke til i morgen. Takk for svar. Håper det går bra, kjenner jeg har følelsene på utsiden av kroppen nå, og er sårbar for alt! Er nok hormonene som har spilt inn for fullt. Gruer meg for at det skal gjøre vondt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jente_38 Skrevet 20. september 2021 #522 Del Skrevet 20. september 2021 Coffee1234 skrev (2 timer siden): Takk for svar. Håper det går bra, kjenner jeg har følelsene på utsiden av kroppen nå, og er sårbar for alt! Er nok hormonene som har spilt inn for fullt. Gruer meg for at det skal gjøre vondt Det gjør ikke vondt. Du får smertestillende før uttaket. Kan være litt ubehagelig. Jeg syntes iallfall ikke at det gjorde vondt. Har gjort det noen ganger. Innsettet merker man knapt. Prøv å senk skuldrene. Det kommer til å gå bra. Det som alltid er spennende er å se hvor mange egg man får ut, og hvor mange som overlever befruktning. Krysser fingrene for at du får ut mange kvalitetsegg og befruktningen går bra. Ikke minst at du får flere på frys om det ikke går på første runde. Krysser fingrene for deg. 🌺 Masse lykke til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yeti92 Skrevet 20. september 2021 #523 Del Skrevet 20. september 2021 Coffee1234 skrev (På 19.9.2021 den 17.55): Hei dere Ville bare dele litt erfaringer fra meg. Jeg skal nå ha egguttak på tirsdag, gruer meg litt men tror nok det skal gå bra. Jeg er litt redd for at det ikke skal gå med.bpde uttak og innsett, føler det er så mye som som klaffe. Mest fordi det er dyrt. Men spennende og.emosjonell prosess dette. Masse lykke til! Krysser alt jeg har for et vellykket uttak 🤗 Skjønner godt at du er spent, det er fullt lov! Hold oss gjerne oppdatert ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coffee1234 Skrevet 21. september 2021 #524 Del Skrevet 21. september 2021 Tusen takk for svar dere. Er på vei nå, så bare kjenner det skal bli så godt å bli ferdig med dette, og håper på å slippe å gjøre det en gang til. Er så styr i forhold til jobb og. Skal holde dere oppdatert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coffee1234 Skrevet 21. september 2021 #525 Del Skrevet 21. september 2021 Noen som har erfaring med at det presser så mye at det gjør vondt like før egguttak? Litt redd for at jeg har gått for lenge eller noe sånt. Presser både foran og bak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jente_38 Skrevet 21. september 2021 #526 Del Skrevet 21. september 2021 Coffee1234 skrev (3 timer siden): Tusen takk for svar dere. Er på vei nå, så bare kjenner det skal bli så godt å bli ferdig med dette, og håper på å slippe å gjøre det en gang til. Er så styr i forhold til jobb og. Skal holde dere oppdatert Lykke til. Dette går bra! 😁👌🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coffee1234 Skrevet 21. september 2021 #527 Del Skrevet 21. september 2021 Da var det unnagjort. Jeg fikk det veldig vanskelig, både smerter i forkant og etterkant. Måtte få ekstra smertestillende og gråt mye både før og etter. Var nok en blanding av mye dette. Føler meg litt pinglete, for vet det er mange som ikke synes det er så ille. Men får jo ikke gjort noe med det. Men så godt å være ferdig med det meste. Krysser fingrene for at det blir graviditet ut av det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jente_38 Skrevet 21. september 2021 #528 Del Skrevet 21. september 2021 Coffee1234 skrev (1 time siden): Da var det unnagjort. Jeg fikk det veldig vanskelig, både smerter i forkant og etterkant. Måtte få ekstra smertestillende og gråt mye både før og etter. Var nok en blanding av mye dette. Føler meg litt pinglete, for vet det er mange som ikke synes det er så ille. Men får jo ikke gjort noe med det. Men så godt å være ferdig med det meste. Krysser fingrene for at det blir graviditet ut av det. Uff da. Ikke noe ålreit å lese. Det er så forskjellig hvordan man opplever smerte. Ikke føl deg pinglete. Det er din følelse og sånn er det bare. Godt det nå er over. Vet du hvor mange du fikk ut? Blir noen spennende dager de neste dagene. 😁😱 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coffee1234 Skrevet 21. september 2021 #529 Del Skrevet 21. september 2021 Jente_38 skrev (13 minutter siden): Uff da. Ikke noe ålreit å lese. Det er så forskjellig hvordan man opplever smerte. Ikke føl deg pinglete. Det er din følelse og sånn er det bare. Godt det nå er over. Vet du hvor mange du fikk ut? Blir noen spennende dager de neste dagene. 😁😱 Jeg fikk ut ni egg, så det må jeg være veldig fornøyd med. Ja blir kjempespennende ❤ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jente_38 Skrevet 21. september 2021 #530 Del Skrevet 21. september 2021 Coffee1234 skrev (1 time siden): Jeg fikk ut ni egg, så det må jeg være veldig fornøyd med. Ja blir kjempespennende ❤ Spennende 🤞😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coffee1234 Skrevet 22. september 2021 #531 Del Skrevet 22. september 2021 Hei igjen dere. Seks av eggene ble befruktet. Er ikke det ganske bra da? Noen som vet noe om oddsen for både at de overlever de neste fem dagene, pluss oddsen for å feste seg til livmoren? Er et fryseforsøk. Er veldig spent. Til tross for en forferdelig dag i går, så har det gått mye bedre i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jente_38 Skrevet 23. september 2021 #532 Del Skrevet 23. september 2021 Coffee1234 skrev (11 timer siden): Hei igjen dere. Seks av eggene ble befruktet. Er ikke det ganske bra da? Noen som vet noe om oddsen for både at de overlever de neste fem dagene, pluss oddsen for å feste seg til livmoren? Er et fryseforsøk. Er veldig spent. Til tross for en forferdelig dag i går, så har det gått mye bedre i dag Seks er bra👌🏼 Skal ikke begi meg ut på å si noe om odds. Ring klinikken å hør om odds. De har nok noe statestikk på slikt. Det som skjer, skjer. Du får ikke gjort noe uansett. Det får vi ikke kontrollert. Prøv å ikke bruk så mye energi på det. Vet det er vanskelig. Spennende å høre om fortsettelsen 🤞♥️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mr.popcorn Skrevet 23. september 2021 #533 Del Skrevet 23. september 2021 Coffee1234 skrev (23 timer siden): Hei igjen dere. Seks av eggene ble befruktet. Er ikke det ganske bra da? Noen som vet noe om oddsen for både at de overlever de neste fem dagene, pluss oddsen for å feste seg til livmoren? Er et fryseforsøk. Er veldig spent. Til tross for en forferdelig dag i går, så har det gått mye bedre i dag Gratulerer med seks egg, krysser fingrene for at de utvikler seg slik de skal. Hold oss oppdatert om hvordan det går med frysing og innsett. Og jeg syns også uttak var vondt, var ganske dårlig etterpå. Krysser alt jeg har for at du klarer deg med ett uttak ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jente_38 Skrevet 3. oktober 2021 #534 Del Skrevet 3. oktober 2021 Coffee1234 skrev (På 22.9.2021 den 21.13): Hei igjen dere. Seks av eggene ble befruktet. Er ikke det ganske bra da? Noen som vet noe om oddsen for både at de overlever de neste fem dagene, pluss oddsen for å feste seg til livmoren? Er et fryseforsøk. Er veldig spent. Til tross for en forferdelig dag i går, så har det gått mye bedre i dag Hei😊 Hvordan går det med deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coffee1234 Skrevet 3. oktober 2021 #535 Del Skrevet 3. oktober 2021 Jente_38 skrev (7 timer siden): Hei😊 Hvordan går det med deg? Hei, så koselig at du spør Jeg fikk fryst 5 egg, og er veldig fornøyd med det. Er i kunstig syklus nå, skal til gynekolog på onsdag, og 5-7 dager etter det blir det innsett. Jeg er veldig spent. Det jeg sliter mest med nå er egentlig jobbsituasjonen. Jeg er i en helt ny jobb, og samtidig i et vikariat. Synes det er vanskelig å vite hva jeg skal si, for når jeg må inn på klinikken så er det såpass kjørevei at jeg må være borte dn hel dag. Har vært borte to dager allerede i forbindelse med dette, hvor jeg da har sagt at jeg har en sykehusavtale, og jeg får jo sykemelding. Jeg har også sagt ifra i god tid. Men jeg ser at sjefen lurer veldig, de andre også nok, og sjefen spurte meg om jeg sa skulle inn på sykehuset, etter at jeg hadde sagt det var en privat avtale men ikke noe alvorlig, etter at han spurte om hvordan det gikk. Så etter at han spurte så mye, så gruer jeg meg til å snart si at jeg har en sykehusavtale igjen. Både det, i tillegg til at jeg tror dem har skjønt hva det dreier seg om, og at de blir litt oppgitte eller frustrert for at jeg prøver, når jeg er i et vikariat på 2 år. Prøver å tenke litt med fornuften, at det ikke er lov å diskriminere for sånt i Norge, men bare litt redd for dårlig referanse og alt. Og det verste med at hvis egget ikke setter seg, eller det blir spontanabort er nå nesten det, hva jeg skal si på jobben hvis jeg må prøve på nytt.. Har vel bare hengt meg litt opp i det. Beklager litt sånn negativt innlegg men. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mr.popcorn Skrevet 3. oktober 2021 #536 Del Skrevet 3. oktober 2021 Coffee1234 skrev (5 timer siden): Hei, så koselig at du spør Jeg fikk fryst 5 egg, og er veldig fornøyd med det. Er i kunstig syklus nå, skal til gynekolog på onsdag, og 5-7 dager etter det blir det innsett. Jeg er veldig spent. Det jeg sliter mest med nå er egentlig jobbsituasjonen. Jeg er i en helt ny jobb, og samtidig i et vikariat. Synes det er vanskelig å vite hva jeg skal si, for når jeg må inn på klinikken så er det såpass kjørevei at jeg må være borte dn hel dag. Har vært borte to dager allerede i forbindelse med dette, hvor jeg da har sagt at jeg har en sykehusavtale, og jeg får jo sykemelding. Jeg har også sagt ifra i god tid. Men jeg ser at sjefen lurer veldig, de andre også nok, og sjefen spurte meg om jeg sa skulle inn på sykehuset, etter at jeg hadde sagt det var en privat avtale men ikke noe alvorlig, etter at han spurte om hvordan det gikk. Så etter at han spurte så mye, så gruer jeg meg til å snart si at jeg har en sykehusavtale igjen. Både det, i tillegg til at jeg tror dem har skjønt hva det dreier seg om, og at de blir litt oppgitte eller frustrert for at jeg prøver, når jeg er i et vikariat på 2 år. Prøver å tenke litt med fornuften, at det ikke er lov å diskriminere for sånt i Norge, men bare litt redd for dårlig referanse og alt. Og det verste med at hvis egget ikke setter seg, eller det blir spontanabort er nå nesten det, hva jeg skal si på jobben hvis jeg må prøve på nytt.. Har vel bare hengt meg litt opp i det. Beklager litt sånn negativt innlegg men. Ikke beklager ❤️ det er viktige tanker som opptar mye tid. Skjønner veldig godt det er vanskelig. Men tipper du føler mer på det enn de på jobben. Krysser fingrene for at alt går bra nå og at du da snart kan informere de på jobb om hva som har skjedd. Eventuelt hvis du tenker veldig mye på det kan du vurdere å informere sjefen. Som du sier, de kan ikke diskriminere, og det kan være positivt å være åpen og ærlig om det. Men det kjenner du på etterhvert. Gratulerer med fem egg på frys! Jeg krysser fingrene for deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jente_38 Skrevet 3. oktober 2021 #537 Del Skrevet 3. oktober 2021 Coffee1234 skrev (6 timer siden): Hei, så koselig at du spør Jeg fikk fryst 5 egg, og er veldig fornøyd med det. Er i kunstig syklus nå, skal til gynekolog på onsdag, og 5-7 dager etter det blir det innsett. Jeg er veldig spent. Det jeg sliter mest med nå er egentlig jobbsituasjonen. Jeg er i en helt ny jobb, og samtidig i et vikariat. Synes det er vanskelig å vite hva jeg skal si, for når jeg må inn på klinikken så er det såpass kjørevei at jeg må være borte dn hel dag. Har vært borte to dager allerede i forbindelse med dette, hvor jeg da har sagt at jeg har en sykehusavtale, og jeg får jo sykemelding. Jeg har også sagt ifra i god tid. Men jeg ser at sjefen lurer veldig, de andre også nok, og sjefen spurte meg om jeg sa skulle inn på sykehuset, etter at jeg hadde sagt det var en privat avtale men ikke noe alvorlig, etter at han spurte om hvordan det gikk. Så etter at han spurte så mye, så gruer jeg meg til å snart si at jeg har en sykehusavtale igjen. Både det, i tillegg til at jeg tror dem har skjønt hva det dreier seg om, og at de blir litt oppgitte eller frustrert for at jeg prøver, når jeg er i et vikariat på 2 år. Prøver å tenke litt med fornuften, at det ikke er lov å diskriminere for sånt i Norge, men bare litt redd for dårlig referanse og alt. Og det verste med at hvis egget ikke setter seg, eller det blir spontanabort er nå nesten det, hva jeg skal si på jobben hvis jeg må prøve på nytt.. Har vel bare hengt meg litt opp i det. Beklager litt sånn negativt innlegg men. Ikke noe å beklage 🌺 Gratulerer med 5 på frys. Spennende tider. Kan ikke si hva du burde og ikke med tanke på jobbsituasjonen din. Håper du har en god, forståelsfull og raus sjef. Selv valgte jeg å være åpen med bare sjefen i første omgang. Trudde ikke det skulle ta flere år. Etter en stund valgte jeg å informere de andre på avdelingen min om hvilken prosess jeg var i. Alle har vist stor forståelse for hva jeg gikk igjennom. Eneste jeg følte på var at jeg var redd for at sjefen trudde jeg skulket jobben. Så jeg passet alltid på å få bekreftelse av enten klinikken eller sykehus på avtaler jeg hadde. Det gjorde iallefall meg roligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coffee1234 Skrevet 8. oktober 2021 #538 Del Skrevet 8. oktober 2021 Jeg får sykemelding så sånnsett er det jo gyldig fravær, er bare det at på jobben så pleier de andre å fortelle konkret hva de skal hvis de er borte. Jeg har ikke gjort det, og synes det er ubehagelig å si noe om det. Ser at de lurer, og ingen sier noe. Vil nesten tro de allerede har snakket om det, hva jeg gjør. Jeg har kanskje litt sosial angst også, så sånnsett så er dette veldig ubehagelig for meg. Jeg har en legetime tror jeg at jeg kommer til å si, når jeg skal sette inn egg nå til uka. Noen andre som har noen gode tips på hva man kan si? Føler behandlingstime er så mangt, og sykehusavtale høres litt alvorlig ut. Men det største tema burde jo være det andre her 😅 At jeg skal sette inn nå til uka. Er nesten litt for spennende synes jeg, blir litt overtroisk, jeg håper jo så veldig, men prøver å tenke at jeg ikke får styrt dette så mye,.og det som skjer det skjer. Kan ikke regne med å bli gravid heller, så må bare stålsette meg for det som måtte skje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jente_38 Skrevet 8. oktober 2021 #539 Del Skrevet 8. oktober 2021 Jeg følte det likt. Tenkte at "alle" snakket i kriker og kroker at jeg var stadig borte. Var veldig deilig å slippe å tenke på hva de andre snakker om. Tipper kollegaene dine er veldig forståelsesfulle i den situasjonen du er i. Ja, hjelpes. Blir en spennende uke 😱 ønsker deg masse lykke til og skal sende deg mange lykketanker. ♥️ Vet du hvilken dag innsettet blir? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yeti92 Skrevet 8. oktober 2021 #540 Del Skrevet 8. oktober 2021 (endret) Etter en runde med Letrozol (herregud svimmelheten satt meg helt ut) med god effekt har jeg endelig fått gjort fjerde forsøk på IUI. Så nå krysser vi fingrene for suksess! Hadde to store og ett middels stort egg, så er veldig spent 😬😅 Jeg har vært åpen med både sjef og kollegaer hele veien, så kan kanskje ikke sette meg helt inn i hvordan det er for deg, Coffee1234…Nå har jeg faktisk sykemeldt meg i en uke etter inseminering idag - fordi jobben min er utrolig hektisk, krevende og stressende. Jeg har ikke fortalt sjefen hvorfor jeg er sykemeldt, men regner kanskje med at hun skjønner det. Uansett så tenker jeg at det er viktig at du gjør det du føler er mest riktig. Er du åpen kan det jo være kollegaene dine kan bli gode støttepersoner for deg når du går gjennom dette? Det er jo en slitsom prosess både fysisk og psykisk. Jeg synes det har vært veldig fint at de på jobben vet, så er det lettere de dagene jeg har det tøffere eller trenger mer tilrettelegging/hjelp. Masse lykke til med innsett, det blir utrolig spennende!🤞🏼🤞🏼 Endret 8. oktober 2021 av yeti92 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå