Gå til innhold

Hvilke områder i Oslo kunne du bodd? Hvis penger ikke var et problem. La oss fantasere.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har bodd i villa i Solveien(Ljan) og nå bor jeg på Frogner, Skarpsno. Liker bedre bylivet, nå som jeg ikke har barn som bor hjemme. Kunne vel egentlig ikke tenkt meg å bodd noe annet sted - eventuelt en takleilighet på Tjuvholmen

Anonymkode: 3eaa7...15d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 7.8.2020 den 11.12, AnonymBruker skrev:

Nordstrand grenser ikke til marka, du må gjennom bydel Østensjø (og det er ganske vrient fra Nordstrand - det går noen busser på tvers, men ikke mye akkurat). Nær sentrum kan det vel heller ikke sies å være om du ikke bor på Ekeberg da. 

Anonymkode: 91021...13e

Man kan gå fra Munkerudkleiva og inn du krysser kanskje grensen til bydel Østensjø, men det er med få hundre meter. 
 

med toget fra Nordstrand stasjon tar det 6 minutter til Oslo s, er vel få som slår det. 

Anonymkode: acc3c...158

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.8.2020 den 15.58, AnonymBruker skrev:

Går ikke tog fra alle steder på Nordstrand, kommer an på hvor en bor det. 

Anonymkode: 74ddd...d1d

Selvsagt går det ikke tog fra «alle steder», det er én togstasjon, slik er det jo over alt. Det går ikke t-bane fra «alle steder» på Tåsen heller, den går fra Tåsen t-bane. 

Anonymkode: acc3c...158

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.8.2020 den 20.59, AnonymBruker skrev:

Nordstrand er alt for langt unna byen synes jeg. Er som å bo på Lørenskog eller Lillestrøm. 

Anonymkode: f67ef...326

Bortsett fra mye kortere reisevei til sentrum. 

Anonymkode: acc3c...158

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2020 den 22.16, AnonymBruker skrev:

Det er ikke mange eiendommer på Nordstrand med skikkelig utsikt, det er jo stort sett Solveien. 

De fleste på Nordstrand kjører til byen, og det er en tur inn. Det blir til at man oppholder seg mest i lokalområdet, og det er jo ikke så hyggelig lenger. Holtet er i ferd med å bli rasert, og nå forsvinner Jacob's også. De har langt på vei ødelagt egen bydel med utbyggingen.

Anonymkode: f969a...346

Tror store deler av Ljan, Ekeberg og Bekkelaget er uenig med deg der. 

Anonymkode: acc3c...158

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

Tror jeg kunne bodd hvor som helst i byen, bortsett fra kanskje akkurat i sentrum eller der det er veldig mange kjipe blokker, som Grorud og Romsås.

Hvis jeg kunne velge, så ville jeg valgt St.Hanshaugen, Torshov, Bjølsen, Sagene, Vålerenga eller Frogner. Bodd noen år på St.Hanshaugen og trivdes veldig godt. Hadde et familiemedlem på Oppsal, og der var det også fint å dra på sommerferie 😊 Har bodd på Ekeberg, det syntes jeg ble litt kjedelig igjen. Ville nok bodd sentrumsnært eller i nærheten av vann/skog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange deilig steder i Oslo og jeg kunne trivdes nesten over alt. Villa på Malmøya eller Ljan står høyt.  Uten barn en leilighet med utsikt på Frogner, Fagerborg eller St.hanshaugen står høyt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bodd i Oslo i 41 år. Først tomannsbolig et sted på Nordstrand og så tomannsbolig et sted på Frogner. Frogner desidert det beste stedet. Nå enebolig et annet sted i landet. 
 

OM jeg skulle ha flyttet tilbake til Oslo måtte det ha blitt enebolig på Bygdøy. 

Anonymkode: dbfc8...642

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...