Gå til innhold

Hvilke områder i Oslo kunne du bodd? Hvis penger ikke var et problem. La oss fantasere.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 19.2.2020 den 19.07, AnonymBruker skrev:

Hver sin smak, ikke har de t-banestasjon, og snøen ligger en liten evighet der oppe. Våren kommer liksom aldri. 


Nordstrand/Ljan med kystklima og nærhet til sjøen har alltid vært drømmen. Bodde der tidligere og det føltes litt som hus og hytte ved sjøen i ett. 

Anonymkode: 449c1...bfd

Ja, hver sin smak. Nordstrand er altfor usentralt, men ligger likevel tett på problemområder som Holmlia. Og så er det altfor langt til Nordmarka! Selve grunnen til å bo i Oslo.

Det du skriver om Nordberg er jo ikke riktig. Der er det iallfall to t-banestasjoner+buss. Dessuten er det gang/sykkelavstand til Majorstuen/sentrum.

Anonymkode: 8c484...044

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 18.2.2020 den 20.00, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke ønsker å bo noe Oslo. LA VÆR Å SVARE

 

Jeg har sansen for Nordberg. Kunne tenkt med en villa der. Relativt kort vei til byen og marka. Liker Slemdal også noe av det samme som Nordberg, men flere overdådige hus som der deilige ut. Bruker ofte turområdene i skogen ved Bånntjern. 

Ellers så er jeg fra Nordstrand og drømmer ofte om en kaksevilla i Solveien. 

 

Av mer vanlige områder så liker jeg Årvoll/Disen. I sentrum så er deler av Tøyen faktisk ganske fint. Liker Området rundt Lovusenberg sykehus og St. Hanshaugen. 

 

 

 

 

 

 

Anonymkode: 7c55d...1fb

Hvorfor i alle dager noen vil bo på Nordberg er for meg uforståelig... ikke er det pent der, i umiddelbar nærhet til veldig trafikkert gjennomfartsåre vei gjennom hele nedre bebyggelse, ligger litt «skyggete» og mørkt til, og har ikke verken estetikk eller skjønnhet. Det er også mye lenger unna den fine skogen (ikke de små buskete områdene der) , vannet og skole. 
den eneste grunnen til at noen vil bo der, er litt som Holmenkollen. De lurer seg selv til å tro at de elsker stedet, men hva de egentlig elsker er strøkets rykte. Litt samme som Nordstrand. Veldig mange steder som er rett og slett stygge der, og mye trafikkerte gjennomfartsårer. Men likevel tiltrekker stedet seg Ida og Thomas med god inntekt etter at far, mor og bestemor har finansiert utdanning på en prestisjefylt privatskole. 
 

med unntak av de få sjøeiendommene på Nordstrand, er stedet kun populært av strebere. Som på Nordberg, karakteriseres de av perleøredobber, tette treningsopplegg, to eksklusive biler, siste skrik i treningstøy og svindyre turjakker. Eksklusive støvletter og dyre kåper. Og barna er pyntedokker- lille Emilie eller othilie har sløyfer i håret, nyfrisert skrå-skill på siden, og klær som matcher fra topp til tå. Peder har overdel i gant eller rl, sleik til side med litt løft opp. Og svindyre tøysko i marineblått, selv om han elsker å løpe. 

Gjør litt penger en dummere? (Har en god del penger selv, men har ikke behov for å markere dem i form av spesielle bosteder). 

Anonymkode: 7d736...8d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Peanut said:

Hvis penger ikke var et problem og det var mulig å få det huset- Villa Otium ^^, 

Nobels Gate 28 er fint ja. Dersom man bor i nabolaget hender det at den amerikanske ambassaden inviterer til sommerfest.

image.png.e407790798fa348923828eb3e8387f5c.png

Bør riktignok følge med hushjelp og gartner, for det er myyyye arbeid å holde den eiendommen ren og ryddig

Endret av newman01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bodd i Østensjø bydel en plass, fordi der bor familie og venner. Men vi har ikke råd til å kjøpe noe større en treroms der, og vi vil ha hus! Så det blir nok ut av byen. 

Anonymkode: de449...06a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygdøy med strandtomt. Helt uoppnåelig, men det er jo lov å drømme😀

Anonymkode: 17314...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes absolutt. Bare synd at du er fattig og ikke har råd til det. Hehe😉

Anonymkode: 47201...01e

🤣🤣🤣 fattig fordi jeg ikke har råd til Norges dyreste eiendommer? Ok. 😛

Uansett, du fikk ikke med deg motsetningene i innlegget mitt. Det finnes faktisk ikke strandeiendommer i Oslo med lang avstand til naboer og uten innsyn fra båttrafikken, Oslofjorden er for alle ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hver sin smak. Nordstrand er altfor usentralt, men ligger likevel tett på problemområder som Holmlia. Og så er det altfor langt til Nordmarka! Selve grunnen til å bo i Oslo.

Det du skriver om Nordberg er jo ikke riktig. Der er det iallfall to t-banestasjoner+buss. Dessuten er det gang/sykkelavstand til Majorstuen/sentrum.

Anonymkode: 8c484...044

Nordmarka kan du få beholde for deg selv (eller egentlig ikke da, for det er jo enormt med mennesker der) Nordstrand har Østmarka i nærheten, mye fredeligere og mindre bakker. Nordberg har ingen t-bane, må evt. Gå til Kringsjå da, og buss er et veldig ineffektivt fremkomstmiddel som tar evigheter. 
 

Det er jo lenger å sykle til sentrum fra Nordberg enn fra Nordstrand da, så den skjønte jeg ikke helt. 

Anonymkode: acc3c...158

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hus på Bøler eller Oppsal - ved marka og nokså kort til sjø og sentrum, og hyggelige, vanlige folk.

Anonymkode: 2b48b...037

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.2.2020 den 19.07, AnonymBruker skrev:

Hver sin smak, ikke har de t-banestasjon, og snøen ligger en liten evighet der oppe. Våren kommer liksom aldri. 


Nordstrand/Ljan med kystklima og nærhet til sjøen har alltid vært drømmen. Bodde der tidligere og det føltes litt som hus og hytte ved sjøen i ett. 

Anonymkode: 449c1...bfd

Jo? Jeg bor der og vi har t banestopp. Det heter Holstein. Jeg bruker ca 5 minutter å gå til banen fra huset mitt.

Anonymkode: f6737...ae6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nordmarka kan du få beholde for deg selv (eller egentlig ikke da, for det er jo enormt med mennesker der) Nordstrand har Østmarka i nærheten, mye fredeligere og mindre bakker. Nordberg har ingen t-bane, må evt. Gå til Kringsjå da, og buss er et veldig ineffektivt fremkomstmiddel som tar evigheter. 
 

Det er jo lenger å sykle til sentrum fra Nordberg enn fra Nordstrand da, så den skjønte jeg ikke helt. 

Anonymkode: acc3c...158

Enig. Nordmarka er oppskrytt ass! Bydel Nordstrand er kåret til Oslos beste bydel, eller så var det den beste bydelen å vokse opp i. Har alt, utsikt, sjø, marka, nærhet til sentrum og toglinje. Det tar 6 minutter til Oslo s med toget, mye raskere enn buss og bane. 

Anonymkode: 449c1...bfd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i stort hus i bydel Østensjø og trives kjempe godt! Mye barn, rolig gate, nær skogen, veldig lite snobbete.

Skulle jeg valgt helt fritt uten å tenke på det sosiale miljø (for vil ikke bytte det vi har med noe) måtte det blitt strandtomt vendt mot fjorden med brygge på Bygdøy, Ormøya, Ulvøya eller Malmøya. Men hadde nok savnet skogen altså!

Hadde jeg skulle bodd uten barn bodde jeg tidligere på Gimle - der kunne jeg absolutt bodd igjen! 

Anonymkode: 91021...13e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Nordmarka er oppskrytt ass! Bydel Nordstrand er kåret til Oslos beste bydel, eller så var det den beste bydelen å vokse opp i. Har alt, utsikt, sjø, marka, nærhet til sentrum og toglinje. Det tar 6 minutter til Oslo s med toget, mye raskere enn buss og bane. 

Anonymkode: 449c1...bfd

Nordstrand grenser ikke til marka, du må gjennom bydel Østensjø (og det er ganske vrient fra Nordstrand - det går noen busser på tvers, men ikke mye akkurat). Nær sentrum kan det vel heller ikke sies å være om du ikke bor på Ekeberg da. 

Anonymkode: 91021...13e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, newman01 said:

Nobels Gate 28 er fint ja. Dersom man bor i nabolaget hender det at den amerikanske ambassaden inviterer til sommerfest.

image.png.e407790798fa348923828eb3e8387f5c.png

 

Jeg husker foreldrene mine ble invitert dit en gang ^^, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, hver sin smak. Nordstrand er altfor usentralt, men ligger likevel tett på problemområder som Holmlia. Og så er det altfor langt til Nordmarka! Selve grunnen til å bo i Oslo.

Det du skriver om Nordberg er jo ikke riktig. Der er det iallfall to t-banestasjoner+buss. Dessuten er det gang/sykkelavstand til Majorstuen/sentrum.

Anonymkode: 8c484...044

6 min (i følge vy) fra Nordstrand til oslo s med tog vil jeg ikke beskrive som usentralt.

Anonymkode: e00b6...c74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

6 min (i følge vy) fra Nordstrand til oslo s med tog vil jeg ikke beskrive som usentralt.

Anonymkode: e00b6...c74

Går ikke tog fra alle steder på Nordstrand, kommer an på hvor en bor det. 

Anonymkode: 74ddd...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...