Gå til innhold

Hvilke områder i Oslo kunne du bodd? Hvis penger ikke var et problem. La oss fantasere.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis du ikke ønsker å bo noe Oslo. LA VÆR Å SVARE

 

Jeg har sansen for Nordberg. Kunne tenkt med en villa der. Relativt kort vei til byen og marka. Liker Slemdal også noe av det samme som Nordberg, men flere overdådige hus som der deilige ut. Bruker ofte turområdene i skogen ved Bånntjern. 

Ellers så er jeg fra Nordstrand og drømmer ofte om en kaksevilla i Solveien. 

 

Av mer vanlige områder så liker jeg Årvoll/Disen. I sentrum så er deler av Tøyen faktisk ganske fint. Liker Området rundt Lovusenberg sykehus og St. Hanshaugen. 

 

 

 

 

 

 

Anonymkode: 7c55d...1fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kunne bodd på Nordberg, men ønsker å bo sånn at man sogner til Korsvoll skole og ikke Tåsen, og ikke Berg og ikke Nordberg. for å være veldig pinlig spesifikk. :) Det tenker jeg ville vært fint nå, når vi har barn. Når jeg er eldre, og barna har vokst opp og flyttet, kunne jeg tenke meg å flytte mer sentralt, type til nedre deler av Frogner, eller kanskje ennå bedre, derifra og ned mot Aker Brygge. Eventuelt toppleilighet i Pilestredet Park eller Vulkan Park. Men samtidig, på mine enda eldre dager, burde jeg ikke bo i Oslo i det hele tatt men heller flytte til en leilighet i nabokommunen mot vest, som er litt rikere. 

sånn, da har jeg planlagt det meste, gjelder bare å skaffe penger. 😂

Anonymkode: cb51e...8ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på Briskeby og her kan jeg bli boende for alltid.

Anonymkode: ae80b...cd7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på Vålerenga og ønsker meg ikke bort, men kunne gjerne hatt enda større leilighet :ler: Så det ville jeg brukt en eventuell Lottogevinst på.

Anonymkode: 9aab0...9bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne gjerne tenke meg å bo i området Nordstrand/Bekkelaget/Ekeberg, Ullevål hageby eller Tåsen. 

Anonymkode: fe723...d29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ljan. Et stort gammelt hus med fjorden rett i fanget!

Anonymkode: acc3c...158

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gimletoppen eller Madserud Allé hadde vært fint. 

Men i denne fantasitråden; er det lov til å få en leilighet på Gimletoppen og selge den for 130 millioner, og bruke de pengene på en 150m2 toppleilighet et annet sted på Frogner og hatt råd til etpar fete biler og fortsatt ha nok penger på konto til å slippe å jobbe? 

Ellers skulle jeg gjerne eid Nobels Gate 28, Villa Otium. Fin hage

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på Nordberg og kunne ikke tenkt meg å bo noe annet sted ❤️

Anonymkode: f6737...ae6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kunne gjerne tenke meg å bo i området Nordstrand/Bekkelaget/Ekeberg, Ullevål hageby eller Tåsen. 

Anonymkode: fe723...d29

Helt til Norway cup starter. Da har jeg ofte valgt å bare gå til og fra sentrum. Det er rush oppå vanlig rush og lukten av axe og sur gymbag henger igjen i alle setene hele sommeren. 😅

Jeg syns det er innmari trivelig på Kampen. Men skal man drømme stort så er en skjermet enebolig på Bygdøy ikke å forakte. 

Anonymkode: 36992...801

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enebolig med strandlinje, ingen innsyn fra masse båttrafikk om sommeren, lang avstand til naboer, egen båt, mye sol.

Vet ikke om det finnes, så kan ikke spesifisere helt hvor det skulle vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne jeg valgt fritt hadde jeg nok valgt Kampen, da spesifikt en toppleilighet i en av de gamle bygårdene med flott utsikt. Kunne også bodd i en svær bygårdsleilighet på St. Hanshaugen. Bor på Tøyen nå og stortrives, så hadde ikke takket nei til en større leilighet her heller 😊

Anonymkode: 58483...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har bodd på Tøyen i ti år og stortrives her. Men generelt kunne jeg bodd mange steder, så lenge det er på østkanten. De få gangene jeg har bodd på vestsida av byen har jeg opplevd miljøet som alt for homogent og opptatt av materielle verdier. 

Anonymkode: c956f...2d4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bodd i mange år på St. Hanshaugen og nå på Nordstrand. Favoritter for meg :)

Anonymkode: 0ccf8...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...