Gå til innhold

Hvilke områder i Oslo kunne du bodd? Hvis penger ikke var et problem. La oss fantasere.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

Går ikke tog fra alle steder på Nordstrand, kommer an på hvor en bor det. 

Anonymkode: 74ddd...d1d

Er ikke lokalkjent på Nordstrand, men når vi besøkte annen familie der så var det tilgang til både tog, buss, trikk og t-bane.

Anonymkode: e00b6...c74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nordstrand er alt for langt unna byen synes jeg. Er som å bo på Lørenskog eller Lillestrøm. 

Anonymkode: f67ef...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som vil på Holmlia eller Stovner?

Anonymkode: 2f0eb...486

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen som vil på Holmlia eller Stovner?

Anonymkode: 2f0eb...486

Nei, selvfølgelig ikke.

Anonymkode: c82d6...1a5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, selvfølgelig ikke.

Anonymkode: c82d6...1a5

Lurer på hvorfor.

Anonymkode: 2f0eb...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke lokalkjent på Nordstrand, men når vi besøkte annen familie der så var det tilgang til både tog, buss, trikk og t-bane.

Anonymkode: e00b6...c74

Toget ligger nesten ned ved Mosseveien. Det er mange som bor på platået som har kortere vei til trikk, t bane og buss. Hvis du bort i Tysleveien , eller Rosendalsveien så er det bedre å ta trikken. Hvis du bor i Vingolfveien er det bedre å ta toget. Nordstrand har et bakkete terreng så hvis du er i dårlig form kan det bli litt tøft å gå fra toget og opp til Sæter. 

Anonymkode: 7c55d...1fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nordstrand er alt for langt unna byen synes jeg. Er som å bo på Lørenskog eller Lillestrøm. 

Anonymkode: f67ef...326

Det er en liten trikketur/togtur fra byen. 

Anonymkode: 7c55d...1fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt et sted i bydel Gamle Oslo. 

Anonymkode: 77654...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i områder  med villaer med porter, gjerder og hekker. Alt for innesluttet

Ikke holmenkollen. Bratt og fælt. Upraktisk.

Et sted der tomta grenser ned til svaberg ved sjøen hadde vært bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Nordberg helt innerst mot skogen hadde vært flott, f.eks. Villa Screiner. Helt øverst i Holmenkollen helt inn mot skogen, hadde jeg også takket ja til.

Anonymkode: e4654...98d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonsenhagen❤️ det er rett ved markagrensa, samtidig er det supertilgjengelig med 31 bussen. Veldig idyllisk og rolig område, som ikke er langt unna sentrum. Føler det er en skjult perle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en fin gammel villa med stor hage og basseng på Tåsen. 

Ullevål eller Lille Tøyen Hageby 😍

En stor leilighet med stor, skjermet balkong på Frogner. 

En fin villa på Kringsjå, Korsvoll, Grefsen eller Kjelsås. 

En av de gamle husene på Etterstad. 

Bøler eller Oppsal med kort vei til marka. 

Åh, det er lov å drømme!

Anonymkode: 0c940...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, synes den er vanskelig. 
Skulle nok gjerne bodd i stort hus med stor hage på Nordstrand, med kort vei ned til sjøen. Kanskje i Solveien. Men det er litt langt fra T-banen, og trikken er mye mindre effektiv og mye mer "skranglete". Så litt mer opp mot T-banen, kanskje? 

Da blir det vel mer Bekkelaget, egentlig... 

Det går jo fint å gå til og fra byen fra Nordstrand også. (Det tar litt tid, selvfølgelig, og man må tåle å gå litt bakker en stund.) 

Det er masse flotte hus på skøyen og bygdøy også. Men hvis man tar med miljøet, så er det ikke noe for meg. 

Er nok mer opptatt av å kunne gjøre ting i nærmiljøet enn å nødvendigvis bo så nære sentrum. Det følger gjerne med en del andre kompromisser ved å bo nære sentrum.  

Anonymkode: 9696f...b16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En villa på Vinderen med svømmebasseng ute og inne. Treningsrom, badstu, hemmelig utgang med tunnel til Nordmarka. Tilfelle jeg må rømme fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så lagt i utkanten jeg kan. Eller ha en øy for meg selv i Oslofjorden. Likte ikke den byen før heller, men etter at MDG fikk fotfeste holder jeg meg langt unna. 

Anonymkode: fd280...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.8.2020 den 10.56, AnonymBruker skrev:

Enig. Nordmarka er oppskrytt ass! Bydel Nordstrand er kåret til Oslos beste bydel, eller så var det den beste bydelen å vokse opp i. Har alt, utsikt, sjø, marka, nærhet til sentrum og toglinje. Det tar 6 minutter til Oslo s med toget, mye raskere enn buss og bane. 

Anonymkode: 449c1...bfd

Det er ikke mange eiendommer på Nordstrand med skikkelig utsikt, det er jo stort sett Solveien. 

De fleste på Nordstrand kjører til byen, og det er en tur inn. Det blir til at man oppholder seg mest i lokalområdet, og det er jo ikke så hyggelig lenger. Holtet er i ferd med å bli rasert, og nå forsvinner Jacob's også. De har langt på vei ødelagt egen bydel med utbyggingen.

Anonymkode: f969a...346

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne aldri ha tenkt meg å bo i Oslo - uansett hus og beliggenhet.  For meg er det altfor trangt og tett opp til folk, og selv den beste tomt med sjøutsikt og strand slår ikke den jeg har der jeg bor :)  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bodd i Oslo i 15 år og kjenner byen veldig godt.. er som mange andre her.. i disse årene hvor vi har små barn : enebolig på Nordberg (kjernen av Nordberg -ikke Tåsen eller Berg..), eller enebolig på Bygdøy. Og når barna blir myndig og flytter ut ( da er jeg og mannen i midten av 50 årene og ønsker ikke lenger enebolig..) så hadde en passe stor og fin leilighet på Frogner , i området rundt GImle /Vestkanttorget vært suverent!!!:)

Anonymkode: f6eb7...c52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...