Gå til innhold

Hvilke områder i Oslo kunne du bodd? Hvis penger ikke var et problem. La oss fantasere.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Risløkka! 😍

Anonymkode: 9cfec...d27

Risløkka er en perle.

Anonymkode: 7c55d...1fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan fint på alle steder i Oslo uten at det trenger å koste særlig. Det er standard på leiligheten og størrelse og hvor mange du deler med som avgjør prisen. 
 

Skal man kjøpe ser man større forskjell. 
 

skulle jeg valgt helt fritt i Oslo ville jeg valgt Storo/Grefsen pga at du har alt i nærheten. Og strøket er trygt og velstående uten å være for snobbete. 

1.valg er nok Skøyen. Togstasjon, alt av butikker og trygt og fint.
 

Grünerløkka/St.Haugen/Sagene/Majorstuen fordi det er så sentralt

Listen over hvor jeg ikke ville bodd er nok kortere; Stovner, Furuset, generelt langt ut i Groruddalen liker jeg meg ikke så godt. Grått og litt trist. Avsides. 
 

Holmenkollen: avsides og utrolig snobbete! 
 

 

Anonymkode: 09f26...a82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

 skulle jeg valgt helt fritt i Oslo ville jeg valgt Storo/Grefsen pga at du har alt i nærheten. Og strøket er trygt og velstående uten å være for snobbete. 

1.valg er nok Skøyen. Togstasjon, alt av butikker og trygt og fint.
 

 

Anonymkode: 09f26...a82

Jeg er skeptisk til "knutepunkter" som Storo , Skøyen , Smestad +++ for de er /blir veldig tett befolket og dte er jeg ikke så veldig begeistret for. Der de bygger nye blokker nå står de veldig tett. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, punkyB skrev:

Jeg er skeptisk til "knutepunkter" som Storo , Skøyen , Smestad +++ for de er /blir veldig tett befolket og dte er jeg ikke så veldig begeistret for. Der de bygger nye blokker nå står de veldig tett. 

Og all eksosen og støyen fra Ringveien! 

Anonymkode: acc3c...158

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på Smestad, kort vei til alt og en god del grønne lunger kort vei unna. Elsker området.

Skulle jeg flyttet så ville sjøtomt på bygdøy stått høyt på lista :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor stille på Fagerborg/Majorstua. Beste stedet å bo! 

Ferdig meg småbarn, da, hadde ikke bodd her da.

Anonymkode: 66a28...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min store drøm er et hus i Maridalen, men helst nærmere Korsvoll enn Skar. DA snakker man det beste fra begge verdener – som å bo på landet, men du kan fremdeles ta nattbussen hjem fra byen ;) Bare så synd at jeg ikke kommer til å ha råd de gangene hvert 20. år det legges ut et sånt hus.

Anonymkode: 92f6b...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valleløkka på St.Hanshaugen - superidyllisk og nær hyggelige kafeer og kulturtilbud
Ut av byen, måtte det blitt Bygdøy. 

Anonymkode: 58a4f...d29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på Frogner, og trives supert her. Skulle jeg velge helt fritt, så hadde jeg tatt en leilighet i Gimle terrasse eller øvre del av Thomas Heftyes gate, som er et kvartal fra der jeg er nå. Der er det naturlig nok sjelden noe til salgs overhodet.

Skulle jeg ikke bodd på Frogner, så hadde Valleløkken vært aktuelt. Der har man det fortsatt sentralt, og det er den fredeligste og grønneste delen av St. Hanshaugen.

Når man er vant til å bo sentralt så skal det mye til å rokke ved det. Jeg er oppvokst på Oslo vest, og jeg synes alle "suburbs" virker veldig langt unna nå. Voksen, Røa, Smestad, Ullern og t.o.m. Slemdal. Nordstrand er i hvert fall langt unna, og Solveien er omtrent det eneste som er skjermet for brutal utbygging.

Har mange venner fra nord-Oslo, og selv om Berg og Nordberg er flotte steder ønsker jeg meg ikke det sosiale miljøet. Det er for mye politisk korrekthet og homogen tankegang, at jeg hadde blitt småsprø. Ullevål Hageby er desto verre, selv om det er et pent nabolag.

Anonymkode: f969a...346

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Valleløkka på St.Hanshaugen - superidyllisk og nær hyggelige kafeer og kulturtilbud
Ut av byen, måtte det blitt Bygdøy. 

Anonymkode: 58a4f...d29

Eller Valleløkken som det vel egentlig heter..

Anonymkode: 58a4f...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ikke kjent i Oslo, aner ikke noe om husprisene ellee områdene. Men jeg er helt forelsket i ett område langs trikken nr 17/18. Lurer på om det kan være Ullevål? Det er fra riksen og på vei ned mot sentrum. Er hus tett i tett, men de har hver sin lille firkant med plen. Syns det ser så koselig ut, og kan minne litt om typisk engelske hus om man legger godviljen til. Ser alltid på det området når jeg er på riksen og tar Trikken nedover mot sentrum. 

Anonymkode: 00852...5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg ikke kjent i Oslo, aner ikke noe om husprisene ellee områdene. Men jeg er helt forelsket i ett område langs trikken nr 17/18. Lurer på om det kan være Ullevål? Det er fra riksen og på vei ned mot sentrum. Er hus tett i tett, men de har hver sin lille firkant med plen. Syns det ser så koselig ut, og kan minne litt om typisk engelske hus om man legger godviljen til. Ser alltid på det området når jeg er på riksen og tar Trikken nedover mot sentrum. 

Anonymkode: 00852...5f8

Ja det er nok Ullevål hageby du tenker på. (store grå/brune murhus)  Det første området med hus du kommer til er Blindern med vanlige hus (i tillegg til universitetsbygg) - så kommer Ullevål Hageby etterpå. 

1024px-Ullev%C3%A5l_Hageby_Damplass.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne tenkt meg å bo flere forskjellige steder i Oslo, men drømmen ville vært: Et lite gammelt hus i Fredensborgveien/ Damstredet, eller en koselig liten leilighet på Sagene, Torshov, St.Hanshaugen, eller Majorstua (ikke midt i krysset..). 

Hvis jeg ikke vinner i lotto så blir jeg vel boende her i utkanten av byen, og det er helt greit det også :) 

Anonymkode: 908b8...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bor på Frogner, og trives supert her. Skulle jeg velge helt fritt, så hadde jeg tatt en leilighet i Gimle terrasse eller øvre del av Thomas Heftyes gate, som er et kvartal fra der jeg er nå. Der er det naturlig nok sjelden noe til salgs overhodet.

Skulle jeg ikke bodd på Frogner, så hadde Valleløkken vært aktuelt. Der har man det fortsatt sentralt, og det er den fredeligste og grønneste delen av St. Hanshaugen.

Når man er vant til å bo sentralt så skal det mye til å rokke ved det. Jeg er oppvokst på Oslo vest, og jeg synes alle "suburbs" virker veldig langt unna nå. Voksen, Røa, Smestad, Ullern og t.o.m. Slemdal. Nordstrand er i hvert fall langt unna, og Solveien er omtrent det eneste som er skjermet for brutal utbygging.

Har mange venner fra nord-Oslo, og selv om Berg og Nordberg er flotte steder ønsker jeg meg ikke det sosiale miljøet. Det er for mye politisk korrekthet og homogen tankegang, at jeg hadde blitt småsprø. Ullevål Hageby er desto verre, selv om det er et pent nabolag.

Anonymkode: f969a...346

Er det noen under 70 som bor der da? Skikkelig gæmlisstrøk. 

Anonymkode: acc3c...158

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

On 2/19/2020 at 3:32 PM, loveli said:

Enebolig med strandlinje, ingen innsyn fra masse båttrafikk om sommeren, lang avstand til naboer, egen båt, mye sol.

Vet ikke om det finnes, så kan ikke spesifisere helt hvor det skulle vært.

Det finnes absolutt. Bare synd at du er fattig og ikke har råd til det. Hehe😉

Anonymkode: 47201...01e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte meg godt på Bjølsen. Men jeg skule gjerne bodd i et hus istedenfor i leilighet. 

Anonymkode: e1d00...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et koselig lite nybygd hus i Maridalen.

Anonymkode: e00b6...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...