Gå til innhold

Jeg er misunnelig på uføre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg beklager om folk tok seg nære av det jeg sa. Jeg er bare så lei min jobb og ønsker bare å leve et liv uten å ha jobb å gå til og allikevel få pengene. Kunne gjøre hva jeg vil når jeg vil. Hun jeg møtte på fest som er ufør er jeg alltid med ferier med familien så jo hun reiser fordi hun ikke har jobb

- ts

Anonymkode: d4e4b...684

Men da må du heller finne deg en annen jobb som du kan trives i, legge av penger og så kan du ta ferie og reise😊 

Uansett så tar det som regel flere år å få igjennom en uføretrygd! De aller fleste må igjennom flere år på AAP og da gjerne et år med sykemelding i bunnen, og når du er på AAP må du som regel igjennom både kartlegginger, utprøvinger og ikke minst utredning i helsevesenet! 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg beklager om folk tok seg nære av det jeg sa. Jeg er bare så lei min jobb og ønsker bare å leve et liv uten å ha jobb å gå til og allikevel få pengene. Kunne gjøre hva jeg vil når jeg vil. Hun jeg møtte på fest som er ufør er jeg alltid med ferier med familien så jo hun reiser fordi hun ikke har jobb

- ts

Anonymkode: d4e4b...684

Du kommer ikke til å ha mye penger igjen etter at faste utgifter, leger og medisiner er betalt for.

Anonymkode: 4d7b3...963

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytter gjerne med deg! Har utbetalt ca 15 000 i mnd og eier ingenting. Helsa er for dårlig til å reise noen sted, er såvidt jeg kommer meg ut av leiligheten for å gå på butikken, ellers er jeg mest sengeliggende. Siste ferie var for 8 år siden. Har mistet det meste av omgangskretsen min og en kjæreste kan jeg vel bare drømme om. 

Hvis det verste med livet ditt er at du kjeder deg og er lei er du utrolig heldig. 

Anonymkode: 2bc49...7fe

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Live88 skrev:

Men da må du heller finne deg en annen jobb som du kan trives i, legge av penger og så kan du ta ferie og reise😊 

Uansett så tar det som regel flere år å få igjennom en uføretrygd! De aller fleste må igjennom flere år på AAP og da gjerne et år med sykemelding i bunnen, og når du er på AAP må du som regel igjennom både kartlegginger, utprøvinger og ikke minst utredning i helsevesenet! 

Det er en liiiten hake til; Man bør helst være relativt syk ;)

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg beklager om folk tok seg nære av det jeg sa. Jeg er bare så lei min jobb og ønsker bare å leve et liv uten å ha jobb å gå til og allikevel få pengene. Kunne gjøre hva jeg vil når jeg vil. Hun jeg møtte på fest som er ufør er JO* alltid med ferier med familien så jo hun reiser fordi hun ikke har jobb

- ts

Anonymkode: d4e4b...684

Skrivefeil

ts

Anonymkode: d4e4b...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg beklager om folk tok seg nære av det jeg sa. Jeg er bare så lei min jobb og ønsker bare å leve et liv uten å ha jobb å gå til og allikevel få pengene. Kunne gjøre hva jeg vil når jeg vil. Hun jeg møtte på fest som er ufør er jeg alltid med ferier med familien så jo hun reiser fordi hun ikke har jobb

- ts

Anonymkode: d4e4b...684

Det du forteller om der, ville alle prøve disse ned. Det skal ikke komme frem at mange faktisk er ufør når de ikke er det. Kjenner mange selv. Mange av de ble ufør når det var lettere å bli det dessverre. 

Anonymkode: 42574...9dd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er så lei jobben min og kunne trengt meg et liv i ferie. Leve livet og reise rundt så masse jeg skulle ønske. Neida her er man stuck i Norge til sin jobb og tjener rundt 35 tusen i mnd etter skatt...

Mens andre sitter på ræva, nyter dagene og snylter på staten må andre jobbe hardt!

Hvordan får jeg innvilget trygd? Hvor mye i mnd får jeg? 

Anonymkode: d4e4b...684

Nyter dagene? Ferie?? Lever livet??? 

Wow...I wish I could live my life and travel. 

Skal vi bytte? Alle mine sykdommer mot ditt friske liv? Bring it on, im ready 😄 

Anonymkode: 66047...f2c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Reise? Lykke til, det har du ikke råd til med trygd! Leve livet? Lykke til, det har du heller ikke råd til med trygd! 

Hva du får utbetalt kommer selvfølgelig an på opptjening og skatt, men de fleste har vel kanskje utbetalt rundt 15 000. Av dette skal de ha bosted, strøm, mat, medisiner, transport, legeutgifter, etc... Lykke til! 

Tror de fleste uføre gladelig skulle bytta med deg! 35 000 utbetalt høres ut som en uoppnåelig drøm! For ikke å snakke om å ha en jobb å gå til, uansett hvor kjedelig den måtte være. 

Anonymkode: b7486...69f

Mamma får utbetalt 12 000kr...alltid mangel på penger der i gården

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også med på alle familiens ferier, som regel klarer jeg å være med på ca halvparten og så blir jeg deprimert og lei meg fordi jeg ikke klarer å være med på alt de gjør og som jeg har lyst til... Dessuten er selve reisinga et helvete!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spar deg opp en buffer, selg det du har og reis. 

Anonymkode: 12a7f...f2f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle gjerne vært uføretrygdet jeg også. Å få penger uten å måtte gjøre noe for dem hadde passet meg godt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er så lei jobben min og kunne trengt meg et liv i ferie. Leve livet og reise rundt så masse jeg skulle ønske. Neida her er man stuck i Norge til sin jobb og tjener rundt 35 tusen i mnd etter skatt...

Mens andre sitter på ræva, nyter dagene og snylter på staten må andre jobbe hardt!

Hvordan får jeg innvilget trygd? Hvor mye i mnd får jeg? 

Anonymkode: d4e4b...684

Skal du trolle så burde du gjøre en bedre jobb enn dette. Det ligger for mange slike tråder allerede ute på forumet her🤦‍♀️

Ang det å sette av penger til sparing så er det null problem for deg som er i jobb. Sett av 3tusen per mnd så har du 36 tusen når det er desember. Forsett å sett av så har du enda fetere sparekonto når sommeren 2021 kommer.

Anonymkode: ae549...ff1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spar halve lønna di hver mnd i et år, så har du råd til å reise i et år, med ca like mye som du får utbetalt på uføretrygd. Og pass på å skrive en skikkelig uføreforsikring med det samme, i tilfelle du skulle være så heldig å bli alvorlig syk. Da kan du ha mulighet til å reise/flytte utenlands. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du synes det er kjipt TS, så kan du prøve mitt liv. Jobber meg ihjel 8 timer daglig, men har bare knappe 20.000 utbetalt i måneden. Får verken i pose eller sekk her i gården 🙄

Anonymkode: d96ff...16d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er så lei jobben min og kunne trengt meg et liv i ferie. Leve livet og reise rundt så masse jeg skulle ønske. Neida her er man stuck i Norge til sin jobb og tjener rundt 35 tusen i mnd etter skatt...

Mens andre sitter på ræva, nyter dagene og snylter på staten må andre jobbe hardt!

Hvordan får jeg innvilget trygd? Hvor mye i mnd får jeg? 

Anonymkode: d4e4b...684

Herlighet ønsker du virkelig å bli handikappet og kronisk syk med dårlig økonomi og en på inntekt på 15-16000 i mnd...?  Hvis du itillegg ikke eier din egen leilighet så har du gjerne en husleie på over 10 000 kr i mnd pluss, strøm, telefon,legebesøk, medisiner, mat osv. Etter å ha betalt regninger så har du ingenting igjen til overs for ferie og sosialt liv. Nei jeg misunner de oppegående friske folk med kropper som fungerer og som kan gå på jobb, og ha et sosialt meningsfullt liv.

Anonymkode: c0462...ada

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Misunnelig på å leve med smerter 24/7? Misunnelig på å ha masse begrensninger i sin hverdag? Misunnelig på å ikke ha noe sosialt liv? Misunnelig på å være evig singel da jeg ikke hadde kjæreste før jeg ble syk, og nja, jeg er ikke attraktiv som syk. Misunnelse på å ikke jobbe, å ha sosialt på jobb, arbeidsinntekt, mestring og førle seg nyttig?

Reise og leve livet?? Hvilken fantasiverden er det du bor i?? Djises asså!

Anonymkode: 03aa4...c75

Du må forstå at det er trygden TS er ute etter. Ikke lidelsene. Dette gjelder nok alle som er ute etter trygd på fiktivt grunnlag. Håper snart folk skjønner dette nå.

Anonymkode: 47ba0...3c4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt bytte med deg jeg 🙂. Er ufør, og har samboer som tjener veldig godt. Men å reise klarer jeg ikke, kan klare å kjøre bil selv et par mil på en god dag. Fester går heller ikke. Ikke bråkete kafeer eller restauranter heller. Alkohol - max et glass vin på en god dag. Så hvis du vil ha min kroniske svimmelhet, så værsågod 🙂.  Håper du er glad i bøker og radio, for det er det min dag består av. Tenker du skal være takknemlig for det du har. 

Anonymkode: 56bbc...e8c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...