Gå til innhold

Jeg er misunnelig på uføre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer an på hvordan en definerer det.

Anonymkode: 47ba0...3c4

Hva skal vi med lover, regler og regjering når vi har et slik flott forum med nisser som vet best? 

Anonymkode: 4079e...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ekstremt vanskelig å snylte til seg trygd. Har du ikke fått med deg de strenge reglene de har nå? Selv de som rettmessig har krav på trygd, får det ikke og må gå en tung tid i møte med advokater og klager før de får det gjennom. Bli medlem i aap gruppen på facebook, så ser du . Jeg måtte gå en tung og lang vei for i det hele tatt å få trygden jeg rettmessig hadde krav på. Det gjorde at jeg ble sykere fortere , selv om sykdommen gjør at jeg til slutt dør. Det er veldig veldig strengt

Anonymkode: c65b5...399

Det er ikke ekstremt vanskelig. Det tar en god stund, men spesielt vanskelig er det ikke. Det holder med at du viser at du ikke kan stå i jobb. Resten går av seg selv over tid.

Anonymkode: 47ba0...3c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal vi med lover, regler og regjering når vi har et slik flott forum med nisser som vet best? 

Anonymkode: 4079e...5d3

Det må du svare på selv.

Anonymkode: 47ba0...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke ekstremt vanskelig. Det tar en god stund, men spesielt vanskelig er det ikke. Det holder med at du viser at du ikke kan stå i jobb. Resten går av seg selv over tid.

Anonymkode: 47ba0...3c4

nei

Anonymkode: c65b5...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

nei

Anonymkode: c65b5...399

Selvsagt holder dette. Det er slik de fleste får innvilget uføretrygd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

nei

Anonymkode: c65b5...399

Det hjelper dessverre ikke hva du personlig mener når det er slik det er. Til og med NAV-leger sier det samme.

Anonymkode: 47ba0...3c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

En drøss med folk som kommer til å få trygd innvilget på sikt. Alle som en, så lenge de står i det.

Anonymkode: 47ba0...3c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det hjelper dessverre ikke hva du personlig mener når det er slik det er. Til og med NAV-leger sier det samme.

Anonymkode: 47ba0...3c4

Les linkene jeg har lagt ut over her

Anonymkode: c65b5...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

En drøss med folk som kommer til å få trygd innvilget på sikt. Alle som en, så lenge de står i det.

Anonymkode: 47ba0...3c4

Da er det jo ikke særlig lett om de må stå i det særdeles lenge. Du har heller ikke lest på så kort tid så da gidder jeg ikke å kverulere med folk som ikke aner hva de snakker om . Det har jeg ikke helse til heller.

Anonymkode: c65b5...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Les linkene jeg har lagt ut over her

Anonymkode: c65b5...399

No need. Les heller hva jeg svarte. Eller du kan finne en historie om noen som ikke fikk trygd på sikt. Den blir nok litt verre. Så fremt de ikke ga seg eller ble avklart mot jobb

Anonymkode: 47ba0...3c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da er det jo ikke særlig lett om de må stå i det særdeles lenge. Du har heller ikke lest på så kort tid så da gidder jeg ikke å kverulere med folk som ikke aner hva de snakker om . Det har jeg ikke helse til heller.

Anonymkode: c65b5...399

Selvsagt er det lett om det tar tid. Tidsaspektet avspeiler ikke hvor vanskelig det er.

Anonymkode: 47ba0...3c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det jo ikke særlig lett om de må stå i det særdeles lenge. Du har heller ikke lest på så kort tid så da gidder jeg ikke å kverulere med folk som ikke aner hva de snakker om . Det har jeg ikke helse til heller.

Anonymkode: c65b5...399

Tiden betyr da ingenting for vanskelighetsgraden her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 10/31/2020 at 8:38 PM, PetterKanin said:

Dette er en utbredt misforståelse. Men fortsatt en misforståelse. 

Ikke alle som får uføretrygd trenger å være sengeliggende med store kroniske smerter. Sykdom inkluderer både psykisk og fysisk og det er lang prosess. Mange blir uføretrygdete for at arbeidslivet ikke finner plass til dem. Det kuttes stadig mer i tilrettelagt arbeidsbedrifter. Vit hva du snakker om før du kommer med en påstand om at det er en utbredt misforståelse.

Eneste grunn du kverulerer som du gjør er for at du kjeder deg i ditt eget liv. Du vil ha noe action og får det gjennom å være gretten på KG. Hva med å heller fokusere på gjøre noe du liker i stede for å være misunnelig på andre? Du kommer ingen vei av å hakke på de på trygd og kalle de snyltere...

https://www.dagbladet.no/nyheter/neste-ar-blir-det-faerre-arbeidsplasser-til-dem-med-nedsatte-funksjonsevner--nbspdet-er-ren-diskriminering/63978208

Anonymkode: 493a0...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke alle som får uføretrygd trenger å være sengeliggende med store kroniske smerter. Sykdom inkluderer både psykisk og fysisk og det er lang prosess. Mange blir uføretrygdete for at arbeidslivet ikke finner plass til dem. Det kuttes stadig mer i tilrettelagt arbeidsbedrifter. Vit hva du snakker om før du kommer med en påstand om at det er en utbredt misforståelse.

Eneste grunn du kverulerer som du gjør er for at du kjeder deg i ditt eget liv. Du vil ha noe action og får det gjennom å være gretten på KG. Hva med å heller fokusere på gjøre noe du liker i stede for å være misunnelig på andre? Du kommer ingen vei av å hakke på de på trygd og kalle de snyltere...

https://www.dagbladet.no/nyheter/neste-ar-blir-det-faerre-arbeidsplasser-til-dem-med-nedsatte-funksjonsevner--nbspdet-er-ren-diskriminering/63978208

Anonymkode: 493a0...0db

Jeg vet hva jeg snakker om. Du kunne med fordel satt deg litt bedre inn i det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle som får uføretrygd trenger å være sengeliggende med store kroniske smerter. Sykdom inkluderer både psykisk og fysisk og det er lang prosess. Mange blir uføretrygdete for at arbeidslivet ikke finner plass til dem. Det kuttes stadig mer i tilrettelagt arbeidsbedrifter. Vit hva du snakker om før du kommer med en påstand om at det er en utbredt misforståelse.

Eneste grunn du kverulerer som du gjør er for at du kjeder deg i ditt eget liv. Du vil ha noe action og får det gjennom å være gretten på KG. Hva med å heller fokusere på gjøre noe du liker i stede for å være misunnelig på andre? Du kommer ingen vei av å hakke på de på trygd og kalle de snyltere...

https://www.dagbladet.no/nyheter/neste-ar-blir-det-faerre-arbeidsplasser-til-dem-med-nedsatte-funksjonsevner--nbspdet-er-ren-diskriminering/63978208

Anonymkode: 493a0...0db

Det er veldig naivt å si at en "hakker på de på trygd og kaller de snyltere" all den tid man vet at det finnes snyltere.

Du har kanskje noe annet en bør kalle dem?

Anonymkode: 47ba0...3c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

På 31.10.2020 den 18.16, AnonymBruker skrev:

Uansett bør du dokunentere den. Ellers er det jo ikke noe til argument.

Anonymkode: 47ba0...3c4

Som ventet fikk du ikke noe svar fra PeeWee denne gangen heller. Han pleier å komme med påstander og stikk av fra tråden når noen ber han dokumentere det.

Anonymkode: 49538...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 21.11.2020 den 15.37):

Som ventet fikk du ikke noe svar fra PeeWee denne gangen heller. Han pleier å komme med påstander og stikk av fra tråden når noen ber han dokumentere det.

Anonymkode: 49538...d61

Du kan prøve igjen!

Anonymkode: 43bc7...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...