Gå til innhold

Jeg er misunnelig på uføre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og siden de blir avslørt, finnes det ikke svindlere som beholder trygden på sikt.

Fortsatt naivt.

Anonymkode: 47ba0...3c4

Det er dine ord ikke mine. Så vær snill mot deg selv og ikke misbruk ordet naivt. For det blir bare mindre troverdig når du skal bruker det i neste runde.

Anonymkode: ae549...ff1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler om å disponere sin egen tid 100%. Mange er fornøyd med 18-20000 utbetalt

Anonymkode: 47ba0...3c4

Det er ikke jeg.

Anonymkode: 856a2...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jada. Det lå i kortene.

Anonymkode: 47ba0...3c4

Provosert? :) Jeg jobber 114 %. Jeg liker penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen får trygd uten lidelser. Hadde det vært så enkelt så ville flere butikker, kontorer, restauranter etc vært tomme folk ansatte.

Anonymkode: ae549...ff1

 

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pøh.. Det som svindler til seg trygd blir avslørt 

Anonymkode: ae549...ff1

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er dine ord ikke mine. Så vær snill mot deg selv og ikke misbruk ordet naivt. For det blir bare mindre troverdig når du skal bruker det i neste runde.

Anonymkode: ae549...ff1

Ingen trenger å vri på det du sier. Du sier det veldig klart. Ingen uten lidelser får uføretrygd. Og de som mot ditt første sigende klarer det, blir tatt.

Jeg fastholder at dette er ekstremt naivt.

Anonymkode: 47ba0...3c4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ønsker ikke frivillig å begå sosialt selvmord. Forstår at dette er for å provosere, men her er jeg usikker på om jeg svarer et troll eller ei rotte. 

God bedring ❤️

Anonymkode: d59b8...a91

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tjener 35 000 netto, kan du gå ned til under 50% stilling og likevel tjene mer enn uføre på minstesats. Tenk da: all den fritiden og det med én frisk kropp..Hva hindrer deg i jobbe halve året og reise halve året, hvis det er helt uproblematisk for deg å leve på 15-16 000ish? Det er jo bare til å gjøre det i stedet for å være misunnelig på syke folk som ikke har den friheten du har. 

Anonymkode: 80a02...624

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du ønsker ikke frivillig å begå sosialt selvmord. Forstår at dette er for å provosere, men her er jeg usikker på om jeg svarer et troll eller ei rotte. 

God bedring ❤️

Anonymkode: d59b8...a91

Sosialt selvmord? En kan da fint være sosial om en er på ufør?

Anonymkode: 47ba0...3c4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok ikke misunnelig på de uføre, men på de «uføre». De som utmerket fint kan jobbe, men svindler staten og fellesskapet fordi de ikke gidder. Bevisst eller ubevisst.

Anonymkode: a164b...102

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke noe å være misunnelig på....Jeg får drøyt halvparten av det du får i måneden - og jeg har ikke minstesats....

Anonymkode: c85bb...9b4

Jeg jobber og står på for harde livet, og inntekten min varierer fra 10.000 til 25.000, avhengig av hvor mye jobb jeg får.

Misunner ikke uføre å ha helseplager, men på en måte er det vanskelig å tenke på at jeg kan jobbe og stå på og likefullt få mindre inntekt pr måned.

 

Anonymkode: 9bbbc...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er nok ikke misunnelig på de uføre, men på de «uføre». De som utmerket fint kan jobbe, men svindler staten og fellesskapet fordi de ikke gidder. Bevisst eller ubevisst.

Anonymkode: a164b...102

Endelig en som ser ut til å skjønne det

Anonymkode: 47ba0...3c4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må forresten si det er provoserende å høre folk sutre over å ha «bare» 20.000 i måneden. Gratis. Rett i lomma. For absolutt ingenting.
Lidelsene deres har de for all del all rett til å sitte og være selvmedlidne for, men å klage over summen de får er ikke annet enn provoserende.
Hadde de prøvd å være student i fem-seks år på 7000,- i måneden, FØR husleie, FØR mat, FØR strøm, internett og mobil, og i alle fall før alt av kos og hygge... så hadde de 20.000 føltes som en formue!
I stedet for å sutre og klage over at du får «bare» 20.000,–, vær heller glad du bor i omtrent det eneste jordstykket i hele universet der du får noe som helst. 20.000,– i måneden er masse penger, og burde holde PLENTY!
Hvis ikke så får du ta deg en runde med Hallgeir og Luksusfellen.

Anonymkode: a164b...102

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er så lei jobben min og kunne trengt meg et liv i ferie. Leve livet og reise rundt så masse jeg skulle ønske. Neida her er man stuck i Norge til sin jobb og tjener rundt 35 tusen i mnd etter skatt...

Mens andre sitter på ræva, nyter dagene og snylter på staten må andre jobbe hardt!

Hvordan får jeg innvilget trygd? Hvor mye i mnd får jeg? 

Anonymkode: d4e4b...684

Hadde du kjent alt faenskapet av smerter og drit jeg har med kroppen, så tror jeg ikke du hadde vært det minste misunnelig. Du hadde nok ombestemt deg ganske så fort. 

Anonymkode: 3c7b5...5e5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sosialt selvmord? En kan da fint være sosial om en er på ufør?

Anonymkode: 47ba0...3c4

Det vil jo variere utifra hvilken lidelse man har som gjorde en ufør. Jeg kjenner uføre som har ett godt sosialt liv også, men det er ikke ukjent at nettverket ofte blir mindre og kan falle fra når man ender opp som ufør fordi man ikke har samme energien og overskuddet til å delta på lik linje som da man var frisk.

I tillegg blir jo mange svært mistenksomme mot uføre som går ut og sosialiserer seg i blant, som en nevnte lenger bak med en ufør venninne han/hun så på en fest ( å hun er på puben en lørdag kveld med venner/er på treningsenteret , men jobbe det kan hun ikke! ). Jeg mistet mye av nettverket mitt etter kreftbehandling fordi jeg ikke har mulighet til å takke ja til så mye og blir fort sliten ( samt at jeg ikke lenger har det sosiale nettverket jeg hadde i min tidligere jobb ), og jeg tør sjeldent å takke ja til å møtes på cafe/Fest hos de få som er igjen fordi jeg er redd for å bli spurt om hvor og hva jeg jobber med / studerer siden jeg er ganske ung. 

Anonymkode: 7dcc4...4ae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det vil jo variere utifra hvilken lidelse man har som gjorde en ufør. Jeg kjenner uføre som har ett godt sosialt liv også, men det er ikke ukjent at nettverket ofte blir mindre og kan falle fra når man ender opp som ufør fordi man ikke har samme energien og overskuddet til å delta på lik linje som da man var frisk.

I tillegg blir jo mange svært mistenksomme mot uføre som går ut og sosialiserer seg i blant, som en nevnte lenger bak med en ufør venninne han/hun så på en fest ( å hun er på puben en lørdag kveld med venner/er på treningsenteret , men jobbe det kan hun ikke! ). Jeg mistet mye av nettverket mitt etter kreftbehandling fordi jeg ikke har mulighet til å takke ja til så mye og blir fort sliten ( samt at jeg ikke lenger har det sosiale nettverket jeg hadde i min tidligere jobb ), og jeg tør sjeldent å takke ja til å møtes på cafe/Fest hos de få som er igjen fordi jeg er redd for å bli spurt om hvor og hva jeg jobber med / studerer siden jeg er ganske ung. 

Anonymkode: 7dcc4...4ae

Jeg tror at slike som TS og andre som får trygd på suspekt grunnlag ikke sliter nevneverdig med dette.

Anonymkode: 47ba0...3c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror at slike som TS og andre som får trygd på suspekt grunnlag ikke sliter nevneverdig med dette.

Anonymkode: 47ba0...3c4

Det er klart, men den som svarte tidligere at uføre ofte får mindre nettverk snakket nok om de som var reelt syke og ikke de som snylter. Derfor mener jeg at det burde vært spesifisert i hovedinnlegget at TS snakker om å være frisk og motta trygd, for de har nemlig ett litt annet utgangspunkt enn det de som er syke har.

Anonymkode: 7dcc4...4ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er klart, men den som svarte tidligere at uføre ofte får mindre nettverk snakket nok om de som var reelt syke og ikke de som snylter. Derfor mener jeg at det burde vært spesifisert i hovedinnlegget at TS snakker om å være frisk og motta trygd, for de har nemlig ett litt annet utgangspunkt enn det de som er syke har.

Anonymkode: 7dcc4...4ae

Det første er jeg enig i. Ellers oppfattet vi nok HI ulikt.

Anonymkode: 47ba0...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber og står på for harde livet, og inntekten min varierer fra 10.000 til 25.000, avhengig av hvor mye jobb jeg får.

 

Anonymkode: 9bbbc...f10

Hvis inntekten varierer, har du variabel mengde jobb også, så at du jobber og står på for harde livet, tviler jeg på.

Anonymkode: d56c9...770

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker said:

Sosialt selvmord? En kan da fint være sosial om en er på ufør?

Anonymkode: 47ba0...3c4

Det handler om stigmaet og oppfatningen mange har av at uføre er late/tiltaksløse og generelt avskum. 

Hver gang man møter nye mennesker, så er spørsmålet det samme. Hva man heter og hva man jobber med. 

Dere som troller og ser ned på uføre kan skjule dere, mens i det daglige så er kritikken høyst levende. Mulig det er tidligere generasjoner som har påført deg og andre et slags fritak for at uføre er fritt vilt. 

Det gjør vondt og det er særdeles uforståelig at noen kan ønske å påføre andre slike merkelapper. 

Trener man, er det feil. Er man ute, er det feil. Man skal helst visne vekk og ikke vites om. 

Jeg har vært igjennom så mye mørke nedturer og er egentlig ikke ei som ramler i offerrolle. Men får dere aldri nok av å tenke dårlig om oss? 

Jeg bare lurer.... 

Anonymkode: d59b8...a91

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler om stigmaet og oppfatningen mange har av at uføre er late/tiltaksløse og generelt avskum. 

Hver gang man møter nye mennesker, så er spørsmålet det samme. Hva man heter og hva man jobber med. 

Dere som troller og ser ned på uføre kan skjule dere, mens i det daglige så er kritikken høyst levende. Mulig det er tidligere generasjoner som har påført deg og andre et slags fritak for at uføre er fritt vilt. 

Det gjør vondt og det er særdeles uforståelig at noen kan ønske å påføre andre slike merkelapper. 

Trener man, er det feil. Er man ute, er det feil. Man skal helst visne vekk og ikke vites om. 

Jeg har vært igjennom så mye mørke nedturer og er egentlig ikke ei som ramler i offerrolle. Men får dere aldri nok av å tenke dårlig om oss? 

Jeg bare lurer.... 

Anonymkode: d59b8...a91

De som tenkes dårlig om er nok, som nevnt tidligere, de som ikke har rent mel i posen som uføre. Ingen ser nok ned på de som er ekte uføre.

Problemet ligger også litt i at uføre sjelden og aldri vil diskutere eller innrømme at det er snyltere blant dem. Hadde ekte uføre vært mer åpne om dette, kunne nok debatten på sikt ha endret seg.

Anonymkode: 47ba0...3c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...