Gå til innhold

Jeg er misunnelig på uføre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er så lei jobben min og kunne trengt meg et liv i ferie. Leve livet og reise rundt så masse jeg skulle ønske. Neida her er man stuck i Norge til sin jobb og tjener rundt 35 tusen i mnd etter skatt...

Mens andre sitter på ræva, nyter dagene og snylter på staten må andre jobbe hardt!

Hvordan får jeg innvilget trygd? Hvor mye i mnd får jeg? 

Anonymkode: d4e4b...684

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Castor Troy skrev:

Uføre har ofte helseproblemer som gjør at de ikke kan ta del i livet som arbeidsføre. Mental helse, søvnproblemer og problemer med å fungere sosialt pga angst. Noen har kropper som ikke lar dem hverken jobbe eller gjøre normale ting andre tar for gitt. Ingen vits å ønske seg uføre når man kanskje ikke kan nyte godt av livet. 

en jeg kjenner har trygd og virker svært oppegående og ser henne ofte på fester jeg er på. Men å jobbe orker hun jo ikke

- ts

Anonymkode: d4e4b...684

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne byttet med deg. Jeg er ufør. Får 18 tusen i mnd og sliter med å få det til å gå rundt. Men det er ikke mitt største problem akkurat. All tid går på å være dårlig eller behandling. Ser knapt venner og familie fordi jeg ikke har kapasitet til det. Mange år siden sist jeg var ute og reiste.

Anonymkode: 4fa0b...447

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eeh, altså, det er ikke noe å hige etter! Det er minst en grunn for at man er ufør og det tar gjerne veldig mye tid og energi! Ofte går det også mye penger til behandling og medisiner! (Ja, mye går på frikort, men langt ifra alt!)

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med trygd har du nok ikke råd til noe ferie, så anbefaler deg heller å ta fri uten lønn og reise av sted. Man mister stort sett 1/3 av inntekten når man ikke kan jobbe, så du kan ta ganske mye fri uten å tape på det siden du er i jobb.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har i hvert fall ikke råd til det der på trygd. Vi kan godt bytte. Du kan få min gjeld som jeg ikke klarer å betale, og min trygd, og sitte og kjede deg hjemme. 

Så kan jeg ta dine 35 000, og spare en tredjedel hver mnd. Og ha en skikkelig fin ferie 1-2 ganger i året, i steder for 0 ferier. Jeg butter gjerne.

Anonymkode: 856a2...1f7

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

en jeg kjenner har trygd og virker svært oppegående og ser henne ofte på fester jeg er på. Men å jobbe orker hun jo ikke

- ts

Anonymkode: d4e4b...684

Det er folk som utnytter systemet, men mange har også sider ved seg de aldri vil dele med venner og bekjente. Hvordan hun fungerer ellers når du ikke ser henne, vet man jo ikke. Det er tabu å være trygdet, mange vil fleipe det bort og late som alt er på stell. Det er som regel en veldig god grunn til at noen er ufør. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Live88 skrev:

Men du ser henne bare på festene! Du ser henne ikke dagene i forveien eller dagene i etterkant!

Si ikke det... nå som du først har nevnt det, mener jeg.

Anonymkode: 41e9c...e69

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

en jeg kjenner har trygd og virker svært oppegående og ser henne ofte på fester jeg er på. Men å jobbe orker hun jo ikke

- ts

Anonymkode: d4e4b...684

Du ser henne på fest fordi uten å engang kunne ha noe sosialt liv, hva er igjen da å leve for?
Du ser henne ikke dagene før eller etter fest, og vet ikke hvordan det påvirker helsen hennes. 
 

Anonymkode: df40a...a33

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

en jeg kjenner har trygd og virker svært oppegående og ser henne ofte på fester jeg er på. Men å jobbe orker hun jo ikke

- ts

Anonymkode: d4e4b...684

Det er forskjeller på hvilket plan vi fungerer på. Du kan ikke se på henne hvorfor hun er ufør. Andre kan ikke se på deg om du er istand til å jobbe i kassa på Rema eller som direktør i Norges bank. Hvorfor bruker du ikke kreftene dine på å få en direktørjobb med anstendig lønn? Det er jo BARE å..  er det ikke? 

Anonymkode: 4079e...5d3

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Misunnelig på å leve med smerter 24/7? Misunnelig på å ha masse begrensninger i sin hverdag? Misunnelig på å ikke ha noe sosialt liv? Misunnelig på å være evig singel da jeg ikke hadde kjæreste før jeg ble syk, og nja, jeg er ikke attraktiv som syk. Misunnelse på å ikke jobbe, å ha sosialt på jobb, arbeidsinntekt, mestring og førle seg nyttig?

Reise og leve livet?? Hvilken fantasiverden er det du bor i?? Djises asså!

Anonymkode: 03aa4...c75

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklager om folk tok seg nære av det jeg sa. Jeg er bare så lei min jobb og ønsker bare å leve et liv uten å ha jobb å gå til og allikevel få pengene. Kunne gjøre hva jeg vil når jeg vil. Hun jeg møtte på fest som er ufør er jeg alltid med ferier med familien så jo hun reiser fordi hun ikke har jobb

- ts

Anonymkode: d4e4b...684

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...