Gå til innhold

Jeg er misunnelig på uføre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Får ikke ufør på fybriomyalgi. 

Anonymkode: 2d8cc...60c

kilder?

Anonymkode: 7dcc4...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Får ikke ufør på fybriomyalgi. 

Anonymkode: 2d8cc...60c

Det finnes da flere som er blitt uføretrygdet på dette grunnlaget.

Ufør er for øvrig ikke noe man får, men noe man er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har ikke moral dessverre. Det er vel også disse som gjerne kan ha litt svart arbeid innimellom for å spe på trygda. Om man ikke har veldig høy levestandard eller bryr seg så mye om å reise mye rundt så får man det jo til å gå rundt avhengig av hvor mye man har jobbet tidligere. Minstesats vanlig ufør er vel rundt 15-16000. Jeg har selv ung ufør pga skader av kreftbehandling og får ca 17250 pr måned. 

Anonymkode: 7dcc4...4ae

❤️
Har du blitt frisk av kreften?

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gorilla skrev:

Er folk misunnelig på løgnere - altså på de som bevisst snylter på staten? Vil heller leve et ærlig og rettskaffent liv enn å være en løgner som krever goder jeg ikke har rett på. 

Nei, de er misunnelige på at folk har klart å få seg en livslang ytelse på fiktivt grunnlag, mens de selv må slite og slepe videre.

Anonymkode: 47ba0...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Gorilla skrev:

Men hva med moral? At folk velger å ikke jobbe om de har mulighet til det (om de har en mann/kone som forsørger, har arvet penger, vunnet i Lotto, investert i aksjer) er jo greit! Men å bevisst lyve på seg sykdommer for å kreve penger man ikke har rett på forstår jeg ikke at noen har samvittighet til.

Moralen er som nevnt tidligere, sterkt varierende i befolkningen.

Anonymkode: 47ba0...3c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har ikke moral dessverre. Det er vel også disse som gjerne kan ha litt svart arbeid innimellom for å spe på trygda. Om man ikke har veldig høy levestandard eller bryr seg så mye om å reise mye rundt så får man det jo til å gå rundt avhengig av hvor mye man har jobbet tidligere. Minstesats vanlig ufør er vel rundt 15-16000. Jeg har selv ung ufør pga skader av kreftbehandling og får ca 17250 pr måned. 

Anonymkode: 7dcc4...4ae

En annen viktig faktor er om en sitter med arvet, nedbetalt bolig. Det er mange titalls tusen av disse i landet, og en slik sikrer mye et liv i sus og dus på uføretrygd.

Anonymkode: 47ba0...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En annen viktig faktor er om en sitter med arvet, nedbetalt bolig. Det er mange titalls tusen av disse i landet, og en slik sikrer mye et liv i sus og dus på uføretrygd.

Anonymkode: 47ba0...3c4

Ja det er klart. Du sparer en god del på å ha det i boks.

Anonymkode: 7dcc4...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja det er klart. Du sparer en god del på å ha det i boks.

Anonymkode: 7dcc4...4ae

Ja. Men det blir aldri nevnt i slike diskusjoner. Det en må forstå er at når en bestemmer seg for å svindle med dette, tar en neppe utgangspunkt i å sitte i en leid leilighet som er dyr og at en kun har et minimum igjen å rutte med. Planlegger en å svindle, vil en sannsynligvis regne seg frem til at en tjener på dette på de fleste måter i forhold til å jobbe.

 

Anonymkode: 47ba0...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tråden er rapportert!

Anonymkode: b4b4f...6d3

Fordi?

- ts

Anonymkode: d4e4b...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.2.2020 den 18.58, AnonymBruker skrev:

Er så lei jobben min og kunne trengt meg et liv i ferie. Leve livet og reise rundt så masse jeg skulle ønske. Neida her er man stuck i Norge til sin jobb og tjener rundt 35 tusen i mnd etter skatt...

Mens andre sitter på ræva, nyter dagene og snylter på staten må andre jobbe hardt!

Hvordan får jeg innvilget trygd? Hvor mye i mnd får jeg? 

Anonymkode: d4e4b...684

Greit med ferie og trygd som du påpeker, men 35 tusen i mnd er jaggu meg bra inntekt da!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.2.2020 den 21.50, AnonymBruker skrev:

Eventuelt finne seg en sugardaddy/mommy. 

Anonymkode: 7dcc4...4ae

Æsj.

Anonymkode: 856a2...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er klart. Du sparer en god del på å ha det i boks.

Anonymkode: 7dcc4...4ae

De fleste er ikke så heldige.

Anonymkode: 856a2...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.2.2020 den 13.18, AnonymBruker skrev:

TS mente nok at h*n ville hatt trygden, ikke lidelsene.

 

Anonymkode: 47ba0...3c4

Det går ikke an .

Anonymkode: 856a2...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får høy sats, pga div tillegg. Men da må du si ha det til å sove godt, være uthvilt, energisk, klar og skarp mentalt, velorganisert. Til gjengjeld kan du få slepe deg rundt som om et blylodd tynger ned alle deler av deg, hele tiden. Ha problemer med å skille mellom nåtid og fortid, inkl panikkangst og dødsangst fordi kropp og psyke spiller deg et puss og du plutselig tror du er tilbake i et av utallige traumatiske hendelser du har vært utsatt for. Du klarer ikke fordøye mange typer mat pga stresset har satt seg i magen.  Du kan ikke ha mange venner fordi du klarer ikke å oppføre deg normalt og som folk forventer hele tiden. Ingen orker forholde seg til så mye styr, knapt nok din egen familie. 

Anonymkode: d6963...438

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går ikke an .

Anonymkode: 856a2...1f7

Joda, det går an.

Vi går i sirkler her i tråden, skjønner jeg.

Anonymkode: 47ba0...3c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får høy sats, pga div tillegg. Men da må du si ha det til å sove godt, være uthvilt, energisk, klar og skarp mentalt, velorganisert. Til gjengjeld kan du få slepe deg rundt som om et blylodd tynger ned alle deler av deg, hele tiden. Ha problemer med å skille mellom nåtid og fortid, inkl panikkangst og dødsangst fordi kropp og psyke spiller deg et puss og du plutselig tror du er tilbake i et av utallige traumatiske hendelser du har vært utsatt for. Du klarer ikke fordøye mange typer mat pga stresset har satt seg i magen.  Du kan ikke ha mange venner fordi du klarer ikke å oppføre deg normalt og som folk forventer hele tiden. Ingen orker forholde seg til så mye styr, knapt nok din egen familie. 

Anonymkode: d6963...438

Jeg tror TS var ute etter trygden, ikke lidelsene.

Anonymkode: 47ba0...3c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste er ikke så heldige.

Anonymkode: 856a2...1f7

Men mange er det. Og som frisk på uføretrygd er det også lettere å tjene de 64000 man kan, uten å få trekk i trygden.

Er man frisk, har man større muligheter enn en med lidelser.

Anonymkode: 47ba0...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.2.2020 den 18.58, AnonymBruker skrev:

Er så lei jobben min og kunne trengt meg et liv i ferie. Leve livet og reise rundt så masse jeg skulle ønske. Neida her er man stuck i Norge til sin jobb og tjener rundt 35 tusen i mnd etter skatt...

Mens andre sitter på ræva, nyter dagene og snylter på staten må andre jobbe hardt!

Hvordan får jeg innvilget trygd? Hvor mye i mnd får jeg? 

Anonymkode: d4e4b...684

https://www.nav.no/no/person/pensjon/uforetrygd/beregning-av-uforetrygd

66 % av det man tjener pr i dag, men likevel maksimalt ca 383 000 brutto. Høres det fett ut for deg? Reise "så masse du skulle ønske" og feste dagen lang på den summen? :fnise:

Inntekt som er over 6 G regnes ikke med i beregningsgrunnlaget for uføretrygd.

https://advokatnav.no/uforetrygd/maksimal-uforetrygd/

Dette sitatet er fra 2018. En G er gått opp littegrann siden det i dette eksempelet:

"Maksimalt beregningsgrunnlag utgjør seks ganger folketrygdens grunnbeløp. Med dagens grunnbeløp (G) på 96.883 kroner utgjør maksimalt beregningsgrunnlag kroner 581.298. Maksimal årlig uføretrygd utgjør 383.657 kroner, altså 66 prosent av 581.298 kroner."

Dagens sum for en G er 99 858 kr tror jeg.

Anonymkode: 1bc87...14c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååh hvor jeg skulle ha byttet med de som misunner uføre. Tenk å ha en kropp og et hode som fungerer normalt. Tenk å kunne Slippe smerter. Tenk å kunne ta høyere utdannelse og få en godt betalt jobb og ha råd til å bo ordentlig. Tenk å kunnet kjøpe leilighet. Tenk å kunne slippe å ha lite penger og kunne kjøpe all den sunne maten en ønsker. Tenk å kunne ha hatt råd til å gå på cafeer, resturang, kjøpe fine klær og tenk å kunne reise på ferier og bo på hoteller....Ååååå Hvor jeg misunner de som har slike muligheter. Sukk...😥

Anonymkode: c0462...ada

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Åååååh hvor jeg skulle ha byttet med de som misunner uføre. Tenk å ha en kropp og et hode som fungerer normalt. Tenk å kunne Slippe smerter. Tenk å kunne ta høyere utdannelse og få en godt betalt jobb og ha råd til å bo ordentlig. Tenk å kunnet kjøpe leilighet. Tenk å kunne slippe å ha lite penger og kunne kjøpe all den sunne maten en ønsker. Tenk å kunne ha hatt råd til å gå på cafeer, resturang, kjøpe fine klær og tenk å kunne reise på ferier og bo på hoteller....Ååååå Hvor jeg misunner de som har slike muligheter. Sukk...😥

Anonymkode: c0462...ada

Hvor mange hundre millioner ganger må det nevnes at det er de friske som har klart å svindle det misunnes, ikke de syke??????? Herregud.

Anonymkode: 7dcc4...4ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...