Gå til innhold

Det finnes absolutt ingenting skandinavisk, mener SAS


PinkLady97

Anbefalte innlegg

43 minutter siden, Lille-pus skrev:

Anbefaler folket å løfte blikket en smule og lese denne artikkelen fra Aftenposten. Den er interessant for alle brushoder som føler seg krenka: https://www.aftenposten.no/okonomi/i/jdJaee/aftonbladet-slik-kuppet-hoeyrepopulister-sas-nye-reklamefilm

Og fra nabolandet hvor reaseachen har foregått. Denne er om mulig mer interessant: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OpJrgk/sa-kapade-hogerpopulistiska-natverk-sas-nya-reklamfilm

Så hva har dette med saken å gjøre? Er man nå kommet dit at hvis en sak får oppmerksomhet fra et bestemt nettsted først, så kan man bortforklare enhver reaksjon?

Vil det gjelde raddisnettsteder også, eller bare steder med forankring i høyresiden?

Det tragiske med denne bortforklaringer er at det er lett å «vaske» slike undersøkelser dersom man ser systematisk manipulering (typisk fra samme IP-adresser osv). Det er det mange eksempler på at selskaper har gjort.

Grunnen til at SAS ikke kunne gjøre dette er ganske enkelt at dette faktisk ikke er mer koordinert enn at mange mennesker ikke liker den. Hvis ikke ville all publisiteten gjennom massemedia snart snudd trenden.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, Sam3 skrev:

Kjøttboller!! Men nei det er Tyrkisk kofte..

Kristendom selvfølgelig? Nei det er importert fra Midtøsten egentlig...

Men forresten når du boikotter SAS hva kommer du å gjøre? Fly med Malta/Bahamas/Gilbratar/Jersey/Luxembourg/«Norwegian» Air Shuttle? Okey da....

Hvorfor skal vi fly i det hele tatt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Sam3 skrev:

Kjøttboller!! Men nei det er Tyrkisk kofte..

Kristendom selvfølgelig? Nei det er importert fra Midtøsten egentlig...

Men forresten når du boikotter SAS hva kommer du å gjøre? Fly med Malta/Bahamas/Gilbratar/Jersey/Luxembourg/«Norwegian» Air Shuttle? Okey da....

Hvor har du det fra at kjøttboller egentlig er tyrkisk kofte? Det stemmer ikke. Det er en fabrikert "sannhet" som ble presentert i media på bakgrunn av feilaktige antagelser utført av en såkalt svensk faktaside. Påstanden er derimot ikke sannferdig i følge mathistorikeren Richard Tellström. 

Kristendom? Kristendommen er satt sammen av et sammensurium av lånte ideer fra mytologier, filosofier og jødedommen. F. eks har kristendommen også lånt fra norrøn mytologi, altså Skandinavias før-kristne tro. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
2 timer siden, Lille-pus skrev:

Anbefaler folket å løfte blikket en smule og lese denne artikkelen fra Aftenposten. Den er interessant for alle brushoder som føler seg krenka: https://www.aftenposten.no/okonomi/i/jdJaee/aftonbladet-slik-kuppet-hoeyrepopulister-sas-nye-reklamefilm

Og fra nabolandet hvor reaseachen har foregått. Denne er om mulig mer interessant: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OpJrgk/sa-kapade-hogerpopulistiska-natverk-sas-nya-reklamfilm

Så, hver gang noe går vitalt så er det nøye koordinert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så reklamen for andre gang nå istad og kjente at jeg ble litt lei meg.  Hva er målet?   Å gjøre de stakkars få miilionene skandinavere enda mindre?  

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, Grandidosa83 said:

Så hva har dette med saken å gjøre? Er man nå kommet dit at hvis en sak får oppmerksomhet fra et bestemt nettsted først, så kan man bortforklare enhver reaksjon?

Ja, sånn har det blitt.

2 hours ago, Grandidosa83 said:

Vil det gjelde raddisnettsteder også, eller bare steder med forankring i høyresiden?

 

Selvfølgelig gjelder det bare steder med forankring i høyresiden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Bie-damen said:

Hvorfor skal vi fly i det hele tatt?

Kanskje det er MDG som står bak? Hvem vet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, deedee_ skrev:

Synes den var fin jeg, minner oss på at det er bra å bli inspirert av andre kulturer, og mye av den inspirasjonen vi har hentet fra mange andre kulturer i fortiden er grunnen til at vi er som vi er idag. Vi vil hele tiden reise, og oppleve, og la oss inspirere, og låne, for at vi skal fortsette å vokse mer. Bli Skandiavia 2.0. Fin reklame!

Poenget er hva en vektlegger. Denne reklamen virker primært å vektlegge hvordan ting ikke egentlig er skandinavisk, og reaksjonene blir detetter. En kan fint si at å ‘oppleve og låne’ er bra, uten dette.

Nå kan det jo hende dette er bevisst. En ‘angriper’ kundegruppen på en måte som åpenbart vil provosere. Får oppmerksomhet rundt reklamen sin, og går så i offerposisjon og skylder på rasister og troll. All PR er god PR?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SAS skylder på høyreekstreme som grunn til at de fjernet videoen.

Selskapet opplyser til Berlingske at videoen blant annet har blitt delt på høyrenasjonalistiske fora og på det anonyme internetforum 4chan. Derfor er flyselskapets konklusjon at de er utsatt for et koordinert cyber-angrep. «Vår kampanje er tatt som et gissel», hevder SAS, som har mottatt en enorm strøm av negative tilbakemeldinger.

https://www.berlingske.dk/virksomheder/sas-vi-har-vaeret-udsat-for-et-cyberangreb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på noe som er unikt for Skandinavia. Våre flyreklamer er de eneste i verden som markedsfører seg på hvor uoriginal kulturen vårt er. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Pawn Hearts skrev:

NDL har sikkert flere gode kandidater. ABB var jo medlem der.

Ble ikke han kastet ut da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at det er krenkefest de lux over en lav sko på nettet. Er det rart det blir krig her i verden.

Hallo? det er en reklamefilm!  Slapp av og pust med magen.

Synes dessuten den var ganske bra jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lille-pus skrev:

Anbefaler folket å løfte blikket en smule og lese denne artikkelen fra Aftenposten. Den er interessant for alle brushoder som føler seg krenka: https://www.aftenposten.no/okonomi/i/jdJaee/aftonbladet-slik-kuppet-hoeyrepopulister-sas-nye-reklamefilm

Og fra nabolandet hvor reaseachen har foregått. Denne er om mulig mer interessant: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OpJrgk/sa-kapade-hogerpopulistiska-natverk-sas-nya-reklamfilm

Ingen av de Twitter-kontoene ser ut til å være russiske, og den artikkelen på sputnik har nesten ingen reaksjoner. At en eller annen russisk side skriver om at MANGE reagerer negativt på en reklame på SAS blir plutselig til "the Russians did it again!". Alt er Russlands feil, selvfølgelig, for det er jo utenkelig at noen IKKE skal like denne reklamen...

Jeg så selv kommentarfeltet under youtubevideoen før de slettet den, og det var tusenvis av kommentarer skrevet ... på skandinavisk, ikke russisk, som skrev akkurat hva de mente. På facebook har den *nye* posten deres 4500 negative kommentarer. På skandinavisk. De slettet den første, etter at den ble oversvømmet med negative tilbakemeldinger.

Nunei, det er bare i fantasiene til disse "ekspertene" at den eneste forklaringen er "russiske troll" på alt som går galt.

https://www.dagbladet.no/nyheter/sas-reklame-slaktes/72130655

Sitat

Piloter reagerer

Lederen for SAS Pilot Group, Christian Laulund, skriver i en e-post til Dagbladet at han er kritisk til reklamefilmen.

- Reaksjonene på denne filmen viser med all tydelighet at våre kunder reagerer sterkt og er opptatt av det skandinaviske varemerket SAS, skriver han.

Anbefaler å lese denne for alle brushoder som oppriktig tror at alt som er galt i verden er Russland sin feil og at det er heeelt umulig at reklamefilmen bare er elendig og blir mislikt av normale folk som får beskjed om de ikke har bidratt med noe og at kulturen deres bare er klipp og lim.

Den scenen hvor de har valgt å la en afrikaner si "Vi er ikke bedre enn forfedrene våre, vikingene" oppsummerer jo hele greia... vikingene er noe å skamme seg over, og attpåtil skal vi få høre det fra en som ikke har ett eneste skandinavisk gen i kroppen, som snakker om dem som sine forfedre. Absurd. Hva i alle dager tenkte de som kom på at dette var en god idé?

 

image.png.387ac6ea49bc0181cd68d3df19689d7d.png

 

"Vi er ikke noe bedre enn våre vikingforfedre" -> Forfedrene dine var dårlige, og du er ikke noe bedre... hilsen SAS via en som ikke har noe med vikinger å gjøre i det hele tatt. 

Prøv å dra denne på et hvilket som helst annet folkeslag og se hvilke reaksjoner du får.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.2.2020 den 22.49, Callisto83 skrev:

Den skal jo lokke de med flyskam til å ville fly, så da må den vel være ganske selvutslettende. Trist at det er blitt sånn. 

haha så sant. samme demografi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sirkelen
På 11.2.2020 den 21.43, PinkLady97 skrev:

Jeg er nesten målløs. I denne nye reklamefilmen tar SAS - Scandinavian Airlines standpunkt for radikal multikulturalisme og skandinavisk selvhat og masochisme. Det finnes absolutt ingenting skandinavisk, mener SAS (!!!)

Nå vil jeg gjøre mitt ytterste for å unngå SAS når det er mulig. Alle skandinaver med respekt for seg selv og sine landsmenn bør gjøre det samme.

 

 

Fullstendig enig. Dette må vi ta sterk avstand fra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Apocalypte skrev:

Så reklamen for andre gang nå istad og kjente at jeg ble litt lei meg.  Hva er målet?   Å gjøre de stakkars få miilionene skandinavere enda mindre?  

De gjør dem større.

Det skremmer at så mange faktisk bærer på denne typen kulturforståelse, og gjør meg redd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, HalldirV2 skrev:

...

Kristendom? Kristendommen er satt sammen av et sammensurium av lånte ideer fra mytologier, filosofier og jødedommen. F. eks har kristendommen også lånt fra norrøn mytologi, altså Skandinavias før-kristne tro. 

Really? 

Jeg kan akseptere at vi kan ha påvirket Islam; Vikingene kan ha vært i de områdene  rundt tiden islam ble formet. Men 7-800 år før? Na, det stiller jeg meg tvilende til. 
 

Mer Interesant er hvordan vi mikset kristendommen og norrøn tro og lokale skikker når vi tok opp kristendommen, og på den måten skapte en kristendom som bedre fungerte i Norge, men da er vi tilbake til hva SAS reklamen handler om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.2.2020 den 21.43, PinkLady97 skrev:

Jeg er nesten målløs. I denne nye reklamefilmen tar SAS - Scandinavian Airlines standpunkt for radikal multikulturalisme og skandinavisk selvhat og masochisme. Det finnes absolutt ingenting skandinavisk, mener SAS (!!!)

Nå vil jeg gjøre mitt ytterste for å unngå SAS når det er mulig. Alle skandinaver med respekt for seg selv og sine landsmenn bør gjøre det samme.

Hvor ser du skandinavisk selvhat? Alle kulturer er inspirert av hverandre.  Tror ikke du helt skjønte budskapet i filmen. Jeg ser ingen grunn til å boikotte SAS her. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...