Gå til innhold

Daten min er homofob og transfobisk. Dealbreaker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Sirkelen
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv om jeg ikke er helt enig i dette, så skal du ha for at du har selvinnsikten på plass. 
De fleste homo og transfober klarer oftest ikke å innse og fornekter at dem er homofobiske :) 

Anonymkode: b1d5b...a4d

Det dere glemmer i denne diskusjonen, er at heterofili ikke bare er en preferanse eller smak. Heterofil kjærlighet og seksualitet legger grunnlaget for familiedannelse og barn, og gjør det mulig for samfunnet å leve videre. Nest etter bøndenes arbeid med å skaffe mat til oss alle, er dette det viktigste for at det i det hele tatt skal finnes mennesker. Heterofili er gitt av naturen og langt dypere og viktigere enn noen ideologi eller kulturelt dill eller mote.

Man behøver ikke være det fnugg «homofobisk» for å innse at unaturlige typer legning og seksualitet ikke har noen samfunnsbyggende funksjon på samme måte. Dermed kan man ikke sette likhetstegn mellom dette og heterofili.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 hours ago, Bamseklemmer said:

Men jeg tror du må lete lenge etter en hetero mann i virkeligheten, som ikke er homofob eller transfob, da har du større sjans på en biseksuel mann som er mere bevist på dette...

Dette trur jeg ikke noe på i det hele tatt.

Anonymkode: 5aa0f...11d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette trur jeg ikke noe på i det hele tatt.

Jeg tror og du tror, enkelt ikke sant? Lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/29/2020 at 7:20 AM, Sirkelen said:

Det dere glemmer i denne diskusjonen, er at heterofili ikke bare er en preferanse eller smak. Heterofil kjærlighet og seksualitet legger grunnlaget for familiedannelse og barn, og gjør det mulig for samfunnet å leve videre. Nest etter bøndenes arbeid med å skaffe mat til oss alle, er dette det viktigste for at det i det hele tatt skal finnes mennesker. Heterofili er gitt av naturen og langt dypere og viktigere enn noen ideologi eller kulturelt dill eller mote.

Man behøver ikke være det fnugg «homofobisk» for å innse at unaturlige typer legning og seksualitet ikke har noen samfunnsbyggende funksjon på samme måte. Dermed kan man ikke sette likhetstegn mellom dette og heterofili.

For noe tull. Kjenner massevis av homser og lesber som har fått barn.

Anonymkode: 4b96f...b66

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

For noe tull. Kjenner massevis av homser og lesber som har fått barn.

Anonymkode: 4b96f...b66

Det er i alle fall mer samfunnsbyggende i det lange løp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.1.2020 den 19.55, vintage skrev:

Høres ut som mangel på kunnskap. Men så er det det med folk som blir fordømmende på grunn av kunnskapsmangel, da - det er ytterst lite sjarmerende. 

Mangel på kunnskap? Dette handler om verdier og etikk! Ja han liker det ikke, men det betyr ikke nødvendigvis at han ikke aksepterer mennesker som er slik. Han er jo ikke forelsket i disse personene vi snakker om, det er bare han syn som kommer frem. Hva er egentlig problemet da? Jeg er omtrent i samme gate, det er det seksuelle jeg reagerer på, ikke samkvemmet med slike personer som mennesker. At dette blir et problem for noen fatter jeg bare ikke. Man kan oppføre seg sivilisert om man ikke liker selve legningen til et menneske seksuelt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Mangel på kunnskap? Dette handler om verdier og etikk! Ja han liker det ikke, men det betyr ikke nødvendigvis at han ikke aksepterer mennesker som er slik. Han er jo ikke forelsket i disse personene vi snakker om, det er bare han syn som kommer frem. Hva er egentlig problemet da? Jeg er omtrent i samme gate, det er det seksuelle jeg reagerer på, ikke samkvemmet med slike personer som mennesker. At dette blir et problem for noen fatter jeg bare ikke. Man kan oppføre seg sivilisert om man ikke liker selve legningen til et menneske seksuelt.

Leste du hl, der ts skrev «Transkjønnede derimot var han totalt i mot og mer eller mindre hatet dem»

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, vintage skrev:

Leste du hl, der ts skrev «Transkjønnede derimot var han totalt i mot og mer eller mindre hatet dem»

 

Ja på det seksuelle plan, de fleste menn er faktisk der om de er hetro, noe annet er på vanlig mellommenneskelig plan. Om det samme gjelder der så er jo det en litt annen sak. Da ser man ned på andre mennesker på en måte som minner om "rasisme". Det er noe helt annet. Men det handler veldig ofte om hvordan slike menneske oppfører seg generelt sett i møte med andre som ikke er vant til den slags livsstil. Man trenger faktisk ikke flagge dette hele tiden i omgang med andre på hverdagslig omkvem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...