Gå til innhold

Daten min er homofob og transfobisk. Dealbreaker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Sirkelen skrev:

Det er denne nyanseringen du etterspør, som jeg synes er i ferd med å bli borte i samfunnet.

Selv om man respekterer homofile og transseksuelle som mennesker, kan man likevel være kritisk til denne alt-flyter-kjønnsideologien som ikke er vitenskapelig, kan skape forvirring hos sårbare personer og ikke er bra for samfunnet som helhet.

Du vet vell at transseksuelle ikke er det samme som ikke-binære og kjønnsflytende personer? 

Anonymkode: b1d5b...a4d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sirkelen
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du vet vell at transseksuelle ikke er det samme som ikke-binære og kjønnsflytende personer? 

Anonymkode: b1d5b...a4d

Det aner meg at det er to ulike kategorier, men min kompetanse på dette feltet er veldig begrenset.

Og det har jeg ingen problemer med å innrømme. Det er først og fremst en nyansering av begrepet dealbreaker jeg er ute etter, og en bredere forståelse av saken TS’ tar opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Jr.Garcon skrev:

Hvorfor må han være FAN av homofile for å ha høy intelligens?

Hvorfor må han ha lav intelligens hvis han holder fast ved - noe det for litt siden var enighet om- at en mann kan ikke bli en kvinne, og en kvinne kan ikke bli mann - men mener det hele dreier seg om psykisk sykdom? 

Ordet hat burde han selvsagt spart seg for, det er jo en gruppe som absolutt ikke har det lett. Kanskje han egentlig mente at han tar avstand fra dagens trender hvor man i stor grad bombes med homo/bi/trans propaganda via mainstream media? Og at han er lei forsøkene på å få "avvikene" til å bli den nye normalen. At ingen på fødeavdelingen lenger skal få en lapp med "gutt, 48 cm, 3900 kg", men heller få " hen/kjønn ukjent , 48 cm, 3900 kg".  Å da må han ha lav intelligens? 

 

 

 

De som ønsker å «utrydde» kjønn er jo ikke de som går fra det ene til motsatte som transseksuelle, men f.eks folk som ikke-binære og kjønnsflytende folk. Det finnes bare to kjønn og jeg er enig i at man ikke kan bli et annet kjønn, selv om det koster lite for meg å respektere og bruke riktig pronomen om vedkommende. Min søster er ikke psykisk syk fordi hun er trans. Hun har ingen vrangforestillinger som uvitende folk måtte mene. Hun er fullt klar over sin situasjon og vet hun er mann, men føler seg som ei kvinne, men vet godt hun ikke er. 
Og det er heller ingen trend at folk finner seg selv og at flere kommer ut av skapet enn før. Det er jo samme de sa om homofile før da de var lite forstått akkurat som transpersoner i dag er. 
Transfobi er så enkelt som at man har negative holdninger og/eller hat mot transkjønnede og også behandle de konsekvent dårlige enn mennesker man ellers ville behandlet med respekt og likeverd. 

Innlegget er ryddet for innhold Kvinneguiden ikke ønsker å bli assosiert med.

 

 

Anonymkode: b1d5b...a4d

Endret av Elaine Marley
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en trans søster men du er fremdeles med han? :huh: For min del så burde det ikke spille noen rolle om du kjenner noen som er homofil eller trans, det handler om å respektere mennesker. Mobbere har jeg ikke tid til. 
Altså... jeg er lesbisk, så jeg ville aldri vært med en homofob, men jeg hadde aldri vært i lag med noen som var transfob. Det er et skille innen det skeive miljøet hvor noen støtter alle og noen er transfob (ofte eldre homofile). Det er veldig dumt, fordi jeg skulle ønske vi kunne vært litt samlet og støtte og respektere alle mennesker, men så han du noen som ikke er villig til å kjempe for rettighetene til alle. Det er veldig trist. 

Endret av Chiyo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for nedsettende innlegg, innhold Kvinneguiden ikke ønsker å bli assosiert med og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Endret av Elaine Marley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sirkelen skrev:

Det er denne nyanseringen du etterspør, som jeg synes er i ferd med å bli borte i samfunnet.

Selv om man respekterer homofile og transseksuelle som mennesker, kan man likevel være kritisk til denne alt-flyter-kjønnsideologien som ikke er vitenskapelig, kan skape forvirring hos sårbare personer og ikke er bra for samfunnet som helhet.

Nettopp :Nikke:

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som ønsker å «utrydde» kjønn er jo ikke de som går fra det ene til motsatte som transseksuelle, men f.eks folk som ikke-binære og kjønnsflytende folk. Det finnes bare to kjønn og jeg er enig i at man ikke kan bli et annet kjønn, selv om det koster lite for meg å respektere og bruke riktig pronomen om vedkommende. Min søster er ikke psykisk syk fordi hun er trans. Hun har ingen vrangforestillinger som uvitende folk måtte mene. Hun er fullt klar over sin situasjon og vet hun er mann, men føler seg som ei kvinne, men vet godt hun ikke er. 
Og det er heller ingen trend at folk finner seg selv og at flere kommer ut av skapet enn før. Det er jo samme de sa om homofile før da de var lite forstått akkurat som transpersoner i dag er. 
Transfobi er så enkelt som at man har negative holdninger og/eller hat mot transkjønnede og også behandle de konsekvent dårlige enn mennesker man ellers ville behandlet med respekt og likeverd. 

Innlegget er ryddet innhold Kvinneguiden ikke ønsker å bli assosiert med.

 

Anonymkode: b1d5b...a4d

Poenget mitt var at det er ikke så lenge siden den "jeg føler meg som en kvinne", ble ansett som et psykisk problem og forsøkt behandlet. Du er jo inne på problemet selv - hvis hun vet hun er en mann, og hun vet hun ikke kan bli en dame, så skulle man kunne anta at hun også vil plages av den følelsen livet ut -selv om hun settes på hormoner ,endrer kjønnsorgan osv. Vrangforestillingen er at hun føler hun er en kvinne da. At noen da mener man bør ha fokus på hjernen/psykologiske faktorer, og kanskje heller jobbe for å få bort selve "feil følelsen" , for personen sin egen del, syns jeg i alle ikke automatisk = lav intelligens. Det har jo også vært en del bekymring fra mainstream fagmiljøer at det nå har blitt for lett å hoppe rett på hormonbehandling osv. Uten nevneverdig med samtaler med fagfolk. 

 

Skal sjekke linken 🙂

 

Endret av Elaine Marley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Omtrent som daten til ts da sannsynligvis..

Anonymkode: 830c4...435

Muligens. Men jeg forstår rett og slett ikke folk som må legge seg borti hvordan andre lever, når de ikke skader andre. Om noen har andre meninger om det enn meg er helt ok, men hat forstår jeg ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Jr.Garcon skrev:

Nettopp :Nikke:

Poenget mitt var at det er ikke så lenge siden den "jeg føler meg som en kvinne", ble ansett som et psykisk problem og forsøkt behandlet. Du er jo inne på problemet selv - hvis hun vet hun er en mann, og hun vet hun ikke kan bli en dame, så skulle man kunne anta at hun også vil plages av den følelsen livet ut -selv om hun settes på hormoner ,endrer kjønnsorgan osv. Vrangforestillingen er at hun føler hun er en kvinne da. At noen da mener man bør ha fokus på hjernen/psykologiske faktorer, og kanskje heller jobbe for å få bort selve "feil følelsen" , for personen sin egen del, syns jeg i alle ikke automatisk = lav intelligens. Det har jo også vært en del bekymring fra mainstream fagmiljøer at det nå har blitt for lett å hoppe rett på hormonbehandling osv. Uten nevneverdig med samtaler med fagfolk. 

 

Skal sjekke linken 🙂

 

Er man trans så er man trans. Går inn an å kurere det vekk slik enkelte skulle tro. Noen kan kanskje tro de er trans det finnes jo nok av tilfeller på de som angrer. Så jeg er enig det må bli strengere der så man lettere unngår de tilfellene, men det vil alltid være noen uansett

Anonymkode: b1d5b...a4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er man trans så er man trans. Går inn an å kurere det vekk slik enkelte skulle tro. Noen kan kanskje tro de er trans det finnes jo nok av tilfeller på de som angrer. Så jeg er enig det må bli strengere der så man lettere unngår de tilfellene, men det vil alltid være noen uansett

Anonymkode: b1d5b...a4d

Og nei transpersoner lider ikke av vrangforestillinger. 

Anonymkode: b1d5b...a4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er man trans så er man trans. Går inn an å kurere det vekk slik enkelte skulle tro. Noen kan kanskje tro de er trans det finnes jo nok av tilfeller på de som angrer. Så jeg er enig det må bli strengere der så man lettere unngår de tilfellene, men det vil alltid være noen uansett

Anonymkode: b1d5b...a4d

Er det en forutsetning for å være trans at en ikke angrer eller ikke kan finne seg til rette med sitt biologiske kjønne?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, herzeleid skrev:

Ville pratet med ham om det. Ofte har nok folk et noe mer reflektert forhold til problemstillingene enn det som kommer frem når en kun sveiper innom et tema, og "LHBT(?)" har vært, og blitt brukt, veldig mye politisk over tid så det kan jo kanskje hende at han ikke har noen problemer med individene, men bevegelsene som til tider kan fremstå noe urimelige? 

 

Hva er urimelig med likestillings bevegelser? Syns man det så er jo problemstillingen med lite solidariske holdninger gjeldende og det er like dealbreaker og homofobisk det 

Anonymkode: ce4bf...af8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Hva er urimelig med likestillings bevegelser? Syns man det så er jo problemstillingen med lite solidariske holdninger gjeldende og det er like dealbreaker og homofobisk det 

Anonymkode: ce4bf...af8

En kan eksempelvis mene at det er urimelig når det påstås at en biologisk mann som identifiserer seg som kvinner er like mye kvinne som biologiske kvinner, og når avvik fra dette blir slått hardt ned på. Eller når en høylydt krever at andre skal bruke personlige pronomen de selv ikke anerkjenner, slik en har sett i andre land. Og ikke minst kan en mene det er urimelig når helsevesenet blir angrepet for å ha for høye terskler for å gjøre medisinske inngrep på personer som ønsker å være et annet kjønn enn sitt biologiske. Ingen ting av dette slår meg som "transfobisk". 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, herzeleid skrev:

En kan eksempelvis mene at det er urimelig når det påstås at en biologisk mann som identifiserer seg som kvinner er like mye kvinne som biologiske kvinner, og når avvik fra dette blir slått hardt ned på. Eller når en høylydt krever at andre skal bruke personlige pronomen de selv ikke anerkjenner, slik en har sett i andre land. Og ikke minst kan en mene det er urimelig når helsevesenet blir angrepet for å ha for høye terskler for å gjøre medisinske inngrep på personer som ønsker å være et annet kjønn enn sitt biologiske. Ingen ting av dette slår meg som "transfobisk". 

Nå er det heller ikke det transpersoner går i tog for da. Men for å bli respektert som alle andre folk, og ikke dømt, mobba, trakassert, utøvd vold mot og drept - pga de er transer. 

Anonymkode: ce4bf...af8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sirkelen
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det heller ikke det transpersoner går i tog for da. Men for å bli respektert som alle andre folk, og ikke dømt, mobba, trakassert, utøvd vold mot og drept - pga de er transer. 

Anonymkode: ce4bf...af8

Ingen fornuftig og empatisk person er uenig i at slik oppførsel mot transer (og alle andre) er galt.

Utfordringen er at det skjer en glidende endring i samfunnet hvor mer og mer defineres som (et-eller-annet)-fobisk, en form for tankekontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det heller ikke det transpersoner går i tog for da. Men for å bli respektert som alle andre folk, og ikke dømt, mobba, trakassert, utøvd vold mot og drept - pga de er transer. 

Anonymkode: ce4bf...af8

Jeg vet ikke hva du prøver å si her. Jeg snakket om gruppen som politisk bevegelse, og viste til eksempler som beviselig forekommer. Hva er du egentlig uenig i? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis så mange mener at enkelte skal slutte å kalle seg selv ikke-binær, Cis-kjønn osv..., så burde kanskje folk slutte å stille dumme spørsmål til homofile som 'hvem er "mannen" i forholdet?' osv... 

Anonymkode: 820b4...5f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er usikker på om du refererer korrekt her. Han hater mennesker han ikke har møtt, fordi de er transkjønnet? Jeg tror ikke mange hater noen de ikke har møtt, alternativt er din beskrivelse ikke riktig. Han har alle muligheter til å møte en transperson og skifte mening, kontra mange andre. 

 

Anonymkode: 53f7f...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
På 22.1.2020 den 19.59, AnonymBruker skrev:

Slike holdninger hadde ikke vært et problem for meg. Heller et pluss. :) 

Anonymkode: 182a5...c6f

Eneste grunnen til å ja slike holdninger -slik jeg ser det- er frykt for folk som lever livene sine på en annen måte enn en selv. Altså folk med ganske smale perspektiver.

Jeg respektere folk som har et godt begrunnet perspektiv som skiller seg fra mitt, men når det kommet til antipatier mot LBGT møter jeg bare ubehag og frykt for hva folk bruker tissen sin til. 
 

Min dom til TS er derfor: Dealbreaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, herzeleid skrev:

Jeg vet ikke hva du prøver å si her. Jeg snakket om gruppen som politisk bevegelse, og viste til eksempler som beviselig forekommer. Hva er du egentlig uenig i? 

At du og andre har motstand til den politiske bevegelsen om likestilling og antidiskriminering. 

Som all politikk behøver man ikke være enige om alt men om grunnsynet og når man er i mot en likestillingsbevegelse så motarbeider du også grunnsynet bevegelsen jobber for. 

Anonymkode: ce4bf...af8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

75-90% av transer gror ut av det og ønsker å være det kjønnet de ble født. Jeg er sterkt i mot at barn skal få pubertetsblokkere som da gjør at de kan være motsatt kjønn, for å så ombestemme seg, og de kan aldri gå gjennom normal pubertet og være som det kjønnet de ble født. Voksne får ta sine egne valg, men det er mange som angrer der også. Det er ca 40% selvmordsrate både før og etter hormoner/operasjon. Så at dette skal være til hjelp for personer som mener at de trenger det er lite vitenskapelig. 

Jeg ønsker dem lykke til. Tidlig død er nesten kron eller mynt for dem på samme rate som schitzofrene. Det er tydelig at de har mentale problemer uansett hva ICD eller DMS måtte si. Friske mennesker tar ikke livet sitt i så stor skala. Det er heller ikke samfunnet sin skyld, da ikke en gang slaver på 1800-tallet i amerika tok livet sitt så ofte. Ingen påstår at dagens transer har det verre enn slaver. Jeg mener det trengs mye mer forskning på området. Det kanskje de faktisk bare er psykisk syke. De har ellers alle menneskerettigheter som alle oss andre. De mangler ingenting, men når du er født som en mann, går rundt med parykk og ber meg kalle deg for en dame.. javel.. på tomannshånd gjør jeg det, men ikke i en samfunnsdebatt. Det er en mann med XY kromosomet i alle celler som ikke kan føde barn. Jeg tilsidesetter ikke helt åpenbar biologi til hensyn for selvidentifikasjon. Hvorfor skulle selvidentifikasjon bære noe slags vekt i det hele tatt? Jeg kan si at jeg er en 90 år gammel rosa elefant. Jeg ber ingen ta del i dette og det er heller ikke sant. 

Ingen er transfobiske. En fobi er en irrasjonell frykt. Ingen våkner og føler seg fysisk truet av hvordan andre lever livet sitt. Transfobi eksisterer ikke i det hele tatt. Å være redd for en slange i Australia er frykt. Det er rasjonelt. Greit om folk slutter å bruke uttrykk som ikke gjelder noen mennesker på planten. 

Anonymkode: 53f7f...75d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...