Gå til innhold

Daten min er homofob og transfobisk. Dealbreaker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spurte han hvorfor og det sa han ikke. Men om det var tilfellet hvorfor skal hva én person gjorde gjøre at en hel folkegruppe er skyldig i det? 

Anonymkode: b1d5b...a4d

Det dreier sex som oftest om toxic masculinty, de ser ned på disse som tar den feminine rollen fordi de i utgangspunktet ser ned på feminine kjønn. Ironisk nok så frykter de sååååå mye å bli sjekket opp av en homo, bli tatt på rumpa eller skulderen av en trans på utested osv. Det er altså først med andre menn de kjenner litt på det ubehaget vi damer får når menn klår på oss. 

Alle homofober sier sånne ting som ja jeg aksepterer de bare de holder seg unna meg, da aksepterer man jo ikke eksistensen deres men diskriminerer den. Derfor er det egne homseklubber fordi de blir så uglesett og trakassert av andre menn på vanlige utesteder. 

Homofile er den mest undertrykte gruppen menn ved siden av fargede så de som snakker dårlig om dem er manneundertrykkere og motarbeider likestilling så nei takk det vil jeg ikke leve rundt! 

Min partner skal anerkjenne og respektere og jobbe mot de diskriminerings problemene vi som borgere kan være med å endre sånn at ingen blir uglesett for den de er.

Anonymkode: ce4bf...af8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Oppgitt78 skrev:

Det må nesten han svare på.. 

Men, det er ikke heeelt uvanlig at enkelte dømmer hele grupper, for noe enkeltindivider har gjort.

Jo det er heeeelt uvanlig. Untatt rasister da. Men det er samme greia med homofobe, fremmedhat og noen å undertrykke.

Anonymkode: ce4bf...af8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg var i samme situasjon så hadde jeg aldri sett han igjen. Jeg tåler ikke mennesker som ikke respekterer andre for hvem de er. Det er snakk om minoriteter som blir drept, diskriminert og mobbet hver dag fordi ingen grunn utenom at de er forskjellig. Og du som har en søster som er trans, så burde du respektere henne med å ikke se han. Det kan hende han aldri skifter mening, det spørs hvor gammel han er. Jeg startet å lære om alt når jeg var ung (er 22 nå) og jeg er ganske åpen og respekterer alle og står opp for minoriteter. Hvis han er 20+ og har sånn tankegang så er jeg sikker på at det ikke kommer til å forandre seg.

Anonymkode: d067c...ef0

Godt skrevet,  helt enig

Anonymkode: ce4bf...af8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men han sa jo rett ut han hater transkjønnede. Han kunne vært uenig i det for min del, men det han sa derimot var så langt bak og jeg fikk avsmak. 

Anonymkode: b1d5b...a4d

Mer en gos dumpegrunn! Felles verdier og menneskesyn har MYE å si 

Anonymkode: ce4bf...af8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å dumpe han. Når han spør hvorfor så sier du bare at du ikke kan være sammen med uopplyste folk med lav intelligens. 

Anonymkode: 29087...93a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville pratet med ham om det. Ofte har nok folk et noe mer reflektert forhold til problemstillingene enn det som kommer frem når en kun sveiper innom et tema, og "LHBT(?)" har vært, og blitt brukt, veldig mye politisk over tid så det kan jo kanskje hende at han ikke har noen problemer med individene, men bevegelsene som til tider kan fremstå noe urimelige? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men han sa jo rett ut han hater transkjønnede. Han kunne vært uenig i det for min del, men det han sa derimot var så langt bak og jeg fikk avsmak. 

Anonymkode: b1d5b...a4d

Hvis du kutter han ut, så bør du forklare årsaken, i f.eks. å si at noen du er veldig glad i tilhører en type mennesker han "hater" 

Kanskje det kan gi han en pekepinn på at han bør justere toleransekompasset sitt en smule.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo det er heeeelt uvanlig. Untatt rasister da. Men det er samme greia med homofobe, fremmedhat og noen å undertrykke.

Anonymkode: ce4bf...af8

Du glemte kvinner som dømmer alle menn for det enkeltindivider har gjort.. 😉 Disse ser vi jo her inne på en relativt fast basis. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har møtt daten min nå over 2 uker til sammen 6 ganger. Har begynt å like han godt. I går var jeg hos han og vi begynte å snakke om litt forskjellige temaer. Deriblandt homofili og transkjønnede.

Han var ikke så fan av homofile, men han respekterte de. Transkjønnede derimot var han totalt i mot og mer eller mindre hatet dem. Det er ganske sårt for min del fordi min lillesøster er transkjønnet (mann til kvinne), så jeg kjenner at å gå inn i et forhold med en mann med slike holdninger er en dealbreaker. Han har møtt søsteren min sammen med meg engang da han møtte meg spontant på byen, men han aner ingenting.
 

Jeg snakket ikke så mye med han om det i hensyn til min søster og jeg vil ikke oute henne, men hva skal jeg gjøre? Kan det være han endrer tankegang om jeg snakker med han og evt møter min søster uten at han vet noe, men får vite etterpå hvis hun ønsker? Fordi tankene han har om transkjønnede er veldig ignorante og stemmer ikke overens med min søster og generelt. Ble veldig lei meg i hvertfall, men for meg blir dette problematisk.

Flere som er enige med meg?

Anonymkode: b1d5b...a4d

Sånne folk har jeg ingen tålmodighet med, rett og slett fordi jeg ikke forstår dem. Hva er problemet? Jeg forstår det bare ikke. Det spiller jo ikke noen rolle for meg om folk er homo, hetero, trans, ikke-binær, ditten eller datten. Jeg synes daten din høres lite reflektert ut, og vil tippe at disse holdningene bare er en av mange framtidige "overraskelser"...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte skyldes slike fordommer uvitenhet og manglende eksponering for fenomenet. Jo mer man blir kjent med det man hater jo lettere er det å bli kvitt dette hatet. Feks er det vel ofte slik at mørkhudede blir mest fordømt der de ikke er, mens de som omgår andre folkeslag i det daglige er mye mer tolerante.

Anonymkode: 9edff...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Svartfugl skrev:

Sånne folk har jeg ingen tålmodighet med, rett og slett fordi jeg ikke forstår dem. Hva er problemet? Jeg forstår det bare ikke. Det spiller jo ikke noen rolle for meg om folk er homo, hetero, trans, ikke-binær, ditten eller datten. Jeg synes daten din høres lite reflektert ut, og vil tippe at disse holdningene bare er en av mange framtidige "overraskelser"...

Omtrent som daten til ts da sannsynligvis..

Anonymkode: 830c4...435

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Omtrent som daten til ts da sannsynligvis..

Anonymkode: 830c4...435

Du er nok inne på noe der, ja.. 😂

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deal breaker. Hadde dumpet på flekken og ikke sett meg tilbake. 

Anonymkode: 4f467...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 hours ago, AnonymBruker said:

TS her

Hater meg selv for at det skal være så vanskelig å droppe han nå når jeg har begynt å like han 😕 Faen!..... Men de holdningene hans funker bare ikke. Må verdsette søsteren min såpass

Anonymkode: b1d5b...a4d

Er jo ikke bare søsteren din, men ganske mange medmennesker.

Et slikt syn bør være en klar dealbreaker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen

Jeg forstår TS godt, men problemet er både mer grunnleggende og mer komplekst enn det bidragsyterne på denne tråden gir uttrykk for.

For hvor går grenselinjen for uenighet og annerledeshet som gjør noe til en dealbreaker? Mennesker har ulike meninger og preferanser om absolutt alt her i verden. Å finne noen som er «lik» seg selv er ikke mulig, og jeg har også problemer med å se hensikten.

Både kjærlighet og vennskap blir ganske ørkesløse prosjekter om man ser etter speilbilder av seg selv. Det er ingen i verden som er helt enig med meg, like lite som for noen andre individer. Selv føler jeg denne idéen mest av alt bunner i et sterkt behov for bekreftelse. Noen andre er enig med meg, dermed føler jeg meg bra og sikrere på at jeg selv har rett. Det er vel og bra, men er det dette vennskap og kjærlighet er eller bør være?

Det virker som rommet for uenighet i samfunnet blir bare mindre og mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Sirkelen skrev:

Jeg forstår TS godt, men problemet er både mer grunnleggende og mer komplekst enn det bidragsyterne på denne tråden gir uttrykk for.

For hvor går grenselinjen for uenighet og annerledeshet som gjør noe til en dealbreaker? Mennesker har ulike meninger og preferanser om absolutt alt her i verden. Å finne noen som er «lik» seg selv er ikke mulig, og jeg har også problemer med å se hensikten.

Både kjærlighet og vennskap blir ganske ørkesløse prosjekter om man ser etter speilbilder av seg selv. Det er ingen i verden som er helt enig med meg, like lite som for noen andre individer. Selv føler jeg denne idéen mest av alt bunner i et sterkt behov for bekreftelse. Noen andre er enig med meg, dermed føler jeg meg bra og sikrere på at jeg selv har rett. Det er vel og bra, men er det dette vennskap og kjærlighet er eller bør være?

Det virker som rommet for uenighet i samfunnet blir bare mindre og mindre.

👍 

Godt å se at det finnes flere av oss der ute..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

31 minutter siden, Sirkelen skrev:

Jeg forstår TS godt, men problemet er både mer grunnleggende og mer komplekst enn det bidragsyterne på denne tråden gir uttrykk for.

For hvor går grenselinjen for uenighet og annerledeshet som gjør noe til en dealbreaker? Mennesker har ulike meninger og preferanser om absolutt alt her i verden. Å finne noen som er «lik» seg selv er ikke mulig, og jeg har også problemer med å se hensikten.

Både kjærlighet og vennskap blir ganske ørkesløse prosjekter om man ser etter speilbilder av seg selv. Det er ingen i verden som er helt enig med meg, like lite som for noen andre individer. Selv føler jeg denne idéen mest av alt bunner i et sterkt behov for bekreftelse. Noen andre er enig med meg, dermed føler jeg meg bra og sikrere på at jeg selv har rett. Det er vel og bra, men er det dette vennskap og kjærlighet er eller bør være?

Det virker som rommet for uenighet i samfunnet blir bare mindre og mindre.

Grunnleggende meninger og verdier må være like for at jeg skal være interessert. Være uenig om Ananas på pizza, om dovendyr er dritekle eller søte, eller dobbeltdyne vs enkeltdyne, null problem. Være uenige om ting som homofobi, rasisme, om jorda er rund eller om nazistene hadde rett er dealbreakers. Vil ikke engang være venner med nazisttilhengere langt mindre la en stikke tissen I meg eller oppdra barn med meg. 

Anonymkode: 4f467...407

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grunnleggende meninger og verdier må være like for at jeg skal være interessert. Være uenig om Ananas på pizza, om dovendyr er dritekle eller søte, eller dobbeltdyne vs enkeltdyne, null problem. Være uenige om ting som homofobi, rasisme, om jorda er rund eller om nazistene hadde rett er dealbreakers. Vil ikke engang være venner med nazisttilhengere langt mindre la en stikke tissen I meg eller oppdra barn med meg. 

Anonymkode: 4f467...407

Jeg skjønner godt hva du mener, men igjen må jeg stille spørsmålet: Hvor nøyaktig går grensen?

Du stiller opp uskyldige forskjeller på den ene siden, og ekstreme meninger (nazister) på den andre. I virkeligheten er det et helt hav av ulike meninger og meningsforskjeller mellom disse to ytterpunktene, og det er i denne gråsonen det blir vanskelig.

For å gå tilbake til TS’ opprinnelige innlegg, hva er det konkret som er homofobisk eller transfobisk med meningene til personen hun dater? Hvordan definerer man egentlig dette? Tendensen i samfunnet er mindre og mindre godtatt meningsmangfold, og videre og videre definisjoner av «uønskede meninger». For å bruke et av dine eksempler, de ytterst få og underlige menneskene som tror Jorda er flat. Vi er begge enige om at dette er feil og direkte komisk å mene, men det finnes voldsomt mange andre meninger som strider mot det vitenskapelige og allment godtatte synet om hvordan verden er. Hvor langt ute på viddene må man gå før det blir uakseptabelt? Er det ingen eller noen slike meninger som fortjener å vurderes eller respekteres?

Vanskelig å sette et fasitsvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slike holdninger vitner bare om lave intelligens. De fleste jeg har møtt med sånne meninger har vært ganske dumme ellers. Turn off. 

Anonymkode: a436c...c64

Hvorfor må han være FAN av homofile for å ha høy intelligens?

Hvorfor må han ha lav intelligens hvis han holder fast ved - noe det for litt siden var enighet om- at en mann kan ikke bli en kvinne, og en kvinne kan ikke bli mann - men mener det hele dreier seg om psykisk sykdom? 

Ordet hat burde han selvsagt spart seg for, det er jo en gruppe som absolutt ikke har det lett. Kanskje han egentlig mente at han tar avstand fra dagens trender hvor man i stor grad bombes med homo/bi/trans propaganda via mainstream media? Og at han er lei forsøkene på å få "avvikene" til å bli den nye normalen. At ingen på fødeavdelingen lenger skal få en lapp med "gutt, 48 cm, 3900 kg", men heller få " hen/kjønn ukjent , 48 cm, 3900 kg".  Å da må han ha lav intelligens? 

 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
5 minutter siden, Jr.Garcon skrev:

Hvorfor må han være FAN av homofile for å ha høy intelligens?

Hvorfor må han ha lav intelligens hvis han holder fast ved - noe det for litt siden var enighet om- at en mann kan ikke bli en kvinne, og en kvinne kan ikke bli mann - men mener det hele dreier seg om psykisk sykdom? 

Ordet hat burde han selvsagt spart seg for, det er jo en gruppe som absolutt ikke har det lett. Kanskje han egentlig mente at han tar avstand fra dagens trender hvor man i stor grad bombes med homo/bi/trans propaganda via mainstream media? Og at han er lei forsøkene på å få "avvikene" til å bli den nye normalen. At ingen på fødeavdelingen lenger skal få en lapp med "gutt, 48 cm, 3900 kg", men heller få " hen/kjønn ukjent , 48 cm, 3900 kg".  Å da må han ha lav intelligens? 

 

 

 

Det er denne nyanseringen du etterspør, som jeg synes er i ferd med å bli borte i samfunnet.

Selv om man respekterer homofile og transseksuelle som mennesker, kan man likevel være kritisk til denne alt-flyter-kjønnsideologien som ikke er vitenskapelig, kan skape forvirring hos sårbare personer og ikke er bra for samfunnet som helhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...